mensen met ervaring bij het maken van kostuums?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

mensen met ervaring bij het maken van kostuums?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 21:49

Pfff, noodkreet, haha.

Met een vriendin wil ik samen naar de elffantasy, maar ik wil graag zelf dit jaar een jurk maken. Moeilijk dus...
Als personage wil ik graag iets royal, chiques, over the top, met een gouden kroon en een boog met goud. Hoop opschmuck. Denk aan zo'n arrogante prinses uit lang vervlogen tijden Knipoog. Enige eis is dat de jurk helemaal wit moet zijn (eventueel wel met gouddraad oid, maar hoofdkleur absoluut wit)
Kan alleen niets vinden wat ik precies wil, en ik wil er uiteraard ook nog een patroon bij hebben, want ben zelf niet zo goed dat ik die kan tekenen. Heb nu zo onderhand de site naaipatronen wel doorgewerkt en wel wat dingen gezien, maar niet precies wat ik wil.

Tot nu toe was het meest in de buurt nog de kroningsjurk van the queen ( http://www.royal.gov.uk/files/images/In ... _large.jpg ) maar dan wat minder tuttig en uiteraard zonder de mantel.
Ook dit ( http://www.naaipatronen.nl/afb/swb/B4571a.jpg ) kwam nog aardig in de buurt (rechts dan), maar is het niet precies.

Zijn er nog mensen die me kunnen helpen met eventuele plaatjes of plekken waar patronen staan, zodat ik verder kan zoeken?? Want HELP, zo kom ik niet verder...

zorro

Re: mensen met ervaring bij het maken van kostuums?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:10

Tja op naaipatronen staan eigelijk al heel veel patronen.. Verder heb ik zelf nog ergens een patroon liggen van een echte sissi jurk, ik meen dat ze daar ook meer jurken patronen hadden als die jij bedoelt. Nadeel is dat de beschrijvingen in het engels zijn, en je moet erg gevordert zijn wil je dat begrijpen. Ik zal morgen even zoeken tussen mijn patronen, misschien dat ik een website erop kan vinden.

Ik naai dus zelf wel eens zo'n kostuum, heb dit jaar ook een middeleeuwse jurk gemaakt voor de spokentocht, ik ben vampier Haha! en vind het altijd onzin om een jurk te huren, dus heb er zelf maar een gemaakt..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:12

Ik lees eens eventjes mee. Ook ik ga naar de EFF en moet nog een jurk hebben, beetje in dezelfde stijl

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 22:14

zorro schreef:
Tja op naaipatronen staan eigelijk al heel veel patronen.. Verder heb ik zelf nog ergens een patroon liggen van een echte sissi jurk, ik meen dat ze daar ook meer jurken patronen hadden als die jij bedoelt. Nadeel is dat de beschrijvingen in het engels zijn, en je moet erg gevordert zijn wil je dat begrijpen. Ik zal morgen even zoeken tussen mijn patronen, misschien dat ik een website erop kan vinden.

Ik naai dus zelf wel eens zo'n kostuum, heb dit jaar ook een middeleeuwse jurk gemaakt voor de spokentocht, ik ben vampier Haha! en vind het altijd onzin om een jurk te huren, dus heb er zelf maar een gemaakt..

ben benieuwd. Ben zelf niet gevorderd (sterker nog, is voor het eerst), maar wil de tante van mijn vriend vragen mij te helpen, die kan erg goed naaien. Zoek ook geen echte Sissi jurk, maar weet nog niet echt wat ik wel zoek.. Heb tussen de bruidsjurken zitten zoeken, maar dat is nu juist niet wat ik wil..
Laatst bijgewerkt door secricible op 04-11-08 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:16

Orri op Bokt maakt allemaal van dit soort dingen als ik me niet vergis. Lachen Misschien dat je eens contact met haar kunt opnemen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 22:24

ben bekend met orri, maar zij heeft spullen uit victoriaanse tijd en dat is juist wat ik niet zoek.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:25

Zeker te snel over je verhaal gelezen, sorry!

Succes ermee in ieder geval!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:29

Het is moeilijk om iemand die weinig tot geen naaiervaring heeft tips te geven.
Ik maak ook enorm veel kostuums in alle maten en stijlen, maar om nu te zeggen haal daar je patronen.. kijk eens op www.naaipatronen.nl misschien vind je daar iets van je gading.
Of laat iets maken....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 22:32

tgaat me niet echt om tips voor het naaien Yavanna, maar om sites met patronen en mensen die misschien sites kennen waar nog jurken staan in de stijl die ik omschreven heb.
Ik krijg hulp van een ervaren naaier, dus dat is het probleem niet.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 09:40

Kijk dan eens op naaipatronen.nl, daar staan veel dingen op, en in alle stijlen, of google op plaatjes, gebruik de engelse vertaling van de jurk die je wilt, dan vindt je hem makkelijker

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:57

Hmm, het merk is butterick (dat patroon wat ik heb) dus misschien kun je daar eens op googlen?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:16

Vrienden van me maken ook altidj zelf hun kostuums voor de elf. Die ontwerpen ze meestal ok zelf.
Dit jaar ga ik ook zelf een kostuum maken. Dus mssn kun je zelf een ontwerp maken? Dan is het zeker naar je zin!

( en ik heb nu al zin in de eff:P)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:01

Een ontwerp maken is niet zo moeilijk nee, maar een patroonmaken wel, vind ik tenminste!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 18:46

het ontwerp is idd geen probleem, als ik het niet kan heb ik nog een vriendin die er behoorlijk goed in is.
Het probleem is dat ik geen idee heb hoe ik daar een patroon van moet maken en niemand ken die dat wel kan, dus dat is helaas geen optie. Mijn opties zijn dus beperkt in wat ik aan patronen kan vinden, en dat is tot nu toe heel erg beperkt.

@ yavanna: daar had ik dus al gekeken en ik heb er ook al 2 dingen vanaf gehaald, maar het is niet precies wat ik wil. Wat jij me zei, ben ik dus aan het proberen, maar aangezien ik geen idee heb wat ik wil, deze hulpkreet. Misschien moet je mijn bericht nog even een keertje lezen? Lachen

Verder ben ik benieuwd of iemand misschien een uitleg/patroon/whatever heeft van deze mantel:

http://www.lovelylivtyler.com/gallery/p ... le0025.jpg
http://www.fantasyplanet.cz/lotr/pictur ... 5F11%2Ejpg

de manier waarop deze mantel om haar nek zit vind ik erg gaaf, maar ik kan niet echt ontdekken hoe dit in elkaar zit, dus alles om me hiermee verder te helpen is meegenomen!!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:49

Daarom zei ik er ook bij, zoek op google, dan wel engelstalig in invullen wat je precies zoekt, klik op afbeelding, en ga bladeren... zo doen de meeste het.
Ik heb eens snel gegoogeld op over top princes dress, medieval over top princess dress, en meerder combinaties van deze woorden. Er zijn veel pagina's om te bekijken, succes