Hoe voelt een bevalling?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 11:13

Wat Sjuimpje zegt is maar ten dele waar. Natuurlijk hangt het van je instelling af maar de ene bevalling is ook veel pijnlijker dan de andere.
Net als FlairS zat bij mijn eerste de navelstreng om haar nek. Alleen kreeg mijn lijf daardoor juist extra veel haast en kreeg ik stormweeen. Dat was niet boffen. Ik had nauwelijks tijd om naar adem te happen tussen twee weeen in Scheve mond
Vervolgens scheurde ik ook nog eens gigantisch in en werd ik na de bevalling afgevoerd in de ambulance. Het hechten viel eigenlijk wel mee, toen kwam de yoga van pas waar ik tijdens die stormweeen geen kans voor had gehad. De jeuk daarna was veel erger.

Nr. 2 ging ook nogal snel, zo snel dat ik nogal verrast werd en met een half geshampoot hoofd bijna op de trap ben bevallen Haha! Waarom ik toen perse mijn haar wilde wassen is me nog steeds niet geheel duidelijk Verward
We hebben het bed nog net gehaald gelukkig, is toch wat prettiger Knipoog

En met een dikke buik kan je best paardrijden hoor, het zit wat minder comfortabel en je moet je handhouding iets aanpassen maar je moet er wat voor overhebben nietwaar.

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 11:25

Tja, ik zou het eigenlijk niet weten Verward Ben voorlopig nog niet van plan om zwanger te worden Haha! Mijn moeder schijnt mijn zus en mij er zo uitgefloept te hebben terwijl een kennisje van me ruim 24 uur persweeën heeft gehad en het kind was er toen nog niet. Uiteindelijk werd toen besloten om een keizersnee te doen en haar reactie later tegen mij: "Ik kon wel door de kamer dansen van vreugde dat ze eindelijk een keizersnee gingen doen" Haha! En wat paardrijden betreft zij kon al niet meer op haar paard komen vanaf ong. de 5e maand en als ze er wel op kwam hield ze het niet langer vol dan een half uurtje (dat was weer erg mooi voor mij want toen heb ik haar paard ruim een half jaar gereden Haha!).
En wat betreft vrouwen het zwakke geslacht? Nee!! Laatst was mijn vriend vervelend en ik kneep hem eens hard in zijn hele hand (a la zwangere vrouwen op tv altijd doen Haha!) en toen had hij al zoiets van "AUW!!!"..... Watje, pas maar op als ik echt moet bevallen dan doet het nog veel meer auw Extreme duivel

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 12:34

Margreet schreef:
Ik heb ooit eens iemand horen zeggen dat het ongeveer net zo voelt als je bovenlip over je hoofd heen trekken *LOL* (maar wie probeert dat nou uit?! Verward )


Dat was Daphne Deckers, volgens mij in het programma "Dit was het nieuws". Wat een vergelijking!

Ik denk dat het heel simpel is: Als je graag een kindje wilt, dan zul je dit ook moeten ondergaan!

Niet dat het mij nou zo geweldig lijkt, helemaal niet. Ik kijk ook regelmatig naar programma's als "De Bevalling" en "Beschuit met muisjes", maar ik denk toch ook echt dat het cliché niet alleen een cliché is, maar ook heel erg waar is; als je je kindje in je armen houdt, dan besef je waarvoor je het hebt gedaan, en dat het meer dan waard was geweest.

Denk ik....... Schijnheilig

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 12:36

Ingeknipt? Verward whaaaargh dat klinkt niet fijn Boos!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 12:44

Sypheron schreef:
Ingeknipt? Verward whaaaargh dat klinkt niet fijn Boos!


Rustig Syph, zal jij weinig last van krijgen! Knipoog

Hoewel ik liever geknipt wil worden dan een (bijna) totaal ruptuur zoals Orri schrijft.....

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 12:56

ja lekker, nou als ik dat zo allemaal lees dan blijf ik liever kinderloos. Iiiiieh en ik heb al zo'n lage pijngrens.

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 13:14

Die van mij was ook een bijna totaalruptuur. Zou het dan toch iets te maken hebben met het paardrijden? Mijn gynaecoloog was er van overtuigd dat het daardoor kwam.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 13:19

ik sluit me aan bij sjuimpje. Ik hou het ook bij veulentjes en laat het over aan mijn merrie Haha! misschien is ze daar niet zo blij mee naar ze kan dat gelukkig niet aangeven. Ik hou ook meer van puppies.
Ik zie de rozengeur en maneschijn van een zwangerschap ook niet zo. Je hebt lichamelijke ongemakken, mag heel veel niet meer en kan heel veel niet meer. En dan die bevalling.......... ik ben al bang voor een spuitje....

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 13:23

Stomme vraag weer maar wat is een ruptuur?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 13:29

Sypheron schreef:
Stomme vraag weer maar wat is een ruptuur?


Wil je dat echt weten? Haha!

Als je een totaal ruptuur hebt ben je van je vagina tot je anus ingescheurd. AU! Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 13:31

Argh dat wil ik niet weten idd... hoe kan dat nou??? Verward Damn nooit geweten dat het zo erg kon zijn..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 13:39

Nou,
ik geloof best wel dat dat kan als er een achtponder tegenaan zit te douwen.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 13:49

Gewicht zegt niet zo heel veel, de omtrek van het hoofd wel.
Mijn eerste was netaan 5 pond en de 2e ruim 9 pond en die tweede kwam er toch echt heel wat makkelijker uit.
Vanaf de eerste wee tot hij geboren werd, duurde nog geen 3 uur. Nadeel was alleen dat het die dag de warmste dag van die zomer was, ruim boven de 30 graden en meneer om precies 12 uur 's-middags geboren werd.
Dat was dus dubbel puffen Haha! De kraamhulp viel bijna flauw van de hitte, want om nu de ramen open te zetten tijdens je bevalling Verward Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 14:12

Sypheron schreef:
Nou ik heb het geprobeerd net Margreet, maar nu weet ik waarom ik een man ben, want het lukte voor geen meter Knipoog


ik las dus "Nou ik heb het geprobeerd MET Margreet", Bloos Bloos

en ik wil dus geen kinderen, maar dat heeft niets met een bevalling te maken, maar fijn lijkt het me niet
Laatst bijgewerkt door Lielle op 12-02-03 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 14:14

ohoh, ben je weer in zo'n bui lielle *LOL*

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 14:24

kennelijk; het zal mijn verdorven geest wel zijn, maar ik zag Sypheron Margreet's bovenlip over haar hoofd heen trekken Verward

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 14:39

Lielle"]
kennelijk; het zal mijn verdorven geest wel zijn, maar ik zag Sypheron Margreet's bovenlip over haar hoofd heen trekken Verward
[/quote]

Ha ha noem je dat verdorven? Ik had toch wat anders in gedachten......

[quote="Percy schreef:
Die van mij was ook een bijna totaalruptuur. Zou het dan toch iets te maken hebben met het paardrijden? Mijn gynaecoloog was er van overtuigd dat het daardoor kwam.


Ik heb altijd begrepen dat je van paardrijden heeeeeel stevige bekkenbodemspieren krijgt, wat de bevalling kan bemoeilijken.
Met inscheuren heeft dat volgens mij niet echt te maken, want dan heb je het toch meer over de buitenste spieren en huid die niet voldoende meerekken?

Wat betreft rijden tijdens de zwangerschap: dat kan heel wisselend zijn, ligt eraan hoe je zwangerschap verloopt. Ik kreeg er nogal rugklachten bij dus dan laat je het wel uit je hoofd Haha!

Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik ook nog eens van het paard gevallen.

Mijn oudste zoon heeft nog steeds een bloedhekel aan paarden...........

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 14:42

Ik ook, maar dit was wel de tweede associatie *LOL*

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 15:06

*proest*
(ligt bijna onder buro van het lachen)

Laat mij (en mijn bovenlip!) er even buiten he *LOL* *LOL* *LOL*

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 15:17

en mij ook Tong uitsteken
ik hou me wel bij mijn eigen bovenlip Clown

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 15:36

Brrrr...als ik alleen aan de bevalling denk...word ik niet vrolijk.
Ik wil ooit wel eens kinderen, maar dat vind ik zo.....
En dan dat gedoe, wat je kunt krijgen...die bekkenproblemen, rug", lang weeën, inscheuren of inknippen, dikke pens naderhand, borstontsteking, moedermelkperikelen......

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 16:08

Sypheron schreef:
ik hou me wel bij mijn eigen bovenlip Clown


dat is je geraden Knipoog Tong uitsteken *LOL* anders moet dokter Daan er weer aan te pas komen...

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 16:09

Margreet schreef:
Ik heb ooit eens iemand horen zeggen dat het ongeveer net zo voelt als je bovenlip over je hoofd heen trekken *LOL* (maar wie probeert dat nou uit?! Verward )


Haha, een vriendin van mij zei dat het ongeveer zoiets was als een sinaasappel door je neusgat proberen te duwen.

Mij breekt het koude zweet al uit als ik aan een bevalling denk, ik val al flauw bij een injectienaald die te dichtbij komt Scheve mond Bij de woorden ruptuur, hechting en knip word ik helemaal eng...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 17:17

Bevallen is voor mij echt een peulschil (en ik heb ook een heilige schrik voor naalden)! Ik heb het al vaker gezegd, als het een beroep zou zijn zou ik vast een proffesionele bevaller zijn! M'n oudste is in zes uur tijd geboren, zonder knippen of scheuren, zonder verdoven of medicijnen ... a la naturel, en dan nog vrijwel pijnloos. Zwanger zijn is ook heel leuk (de eerste maand of twee niet gezien je dan niets ziet, maar wel ziek bent). Daarna alleen maar leuk! M'n tweede ging nog een stuk sneller, zij was er in nog geen drie uur. Het ging normaal nog een uur vroeger zijn ....... mensen, beval beter niet over de middag ... de dokter vond z'n bakje frietjes belangrijker op dat moment!!!! M'n dochter werd echt even "eruit gepoept". De derde??? De bestelling is binnnen, beide kids zagen al een tijdje voor een broertje of (vooral!) zusje. Vorige zaterdag is m'n Mirena'tje verwijderd, normaal heb ik maandag een afspraak om een nieuwe te plaatsen ... zou ik??? OF zou ik niet .......

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 18:05

marel schreef:
Zwanger zijn lijkt mij juist geweldig! Idd het gevoel dat er een nieuw mensje, wat van jou is in je groeit Lovers
Dat je er niet uit ziet vind ik nog wel meevallen, het heeft juist iets bijzonders. En er is (voor mij dan) ook nog wel een leven naast paardrijden dus dat kleine jaartje zou ik wel te boven komen.

Hoe pijnlijk bevallen is, daar kan ik mij eigenlijk geen voorstelling van maken. Kan behoorlijk verschillen volgens mij.


Mee eens, en ik vind een zwangere vrouw juist vaak mooi.
De pijn kan ik me ook niks bij voorstellen, wat ik me wel kan voorstellen is dat het mensje in je buik de pijn dubbel en dwars waard is!