Stukje over Idols, is dit waar of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Stukje over Idols, is dit waar of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-03 17:33

Het klinkt allemaal wel vaag (werken bij Idols en dan voetbal kijken en forummen terwijl je op je werk zit en de uitzending bezig is? Verward )
Maar toch, de moeite waard om het even te lezen.
Wat denken jullie? Zou dit waar zijn, of niet?

Citaat:
Er doen heel wat verhalen de ronde over Idols. Vandaag vond ik op een weblog het volgende verhaal, waarin een topic op een forum elders besproken wordt waarin iemand meepost die zegt bij HMG te werken (RTL4).

Enfin, hier is het verhaal, wat ik jullie zeker even wil laten lezen;

De oplichtingspraktijken van Idols: Finale gaat tussen Jamai en Hind

Iemand die zegt dat hij voor Idols werkt, doet daar uit de doeken hoe het eraan toegaat bij de wekelijkse uitzendingen en met name de uitslagen. Overigens heeft betreffende user (SCH) niet bewezen dat hij daadwerkelijk voor Idols werkt. Ik betwijfel het, maar lees toch maar even mee ...

Hij schrijft onder andere:
Volgende week David eruit
Week daarop Jim eruit
Week daarop Dewi eruit
Finale gaat tussen Jamai en Hind. Wie gaat winnen, hebben ze nog niet vastgelegd. Waarschijnlijk Hind.

De volgorde kan eventueel nog veranderen - de finale staat vast.

En vervolgens:
Ze vinden Dewi toch wat te alternatief voor het definitieve idool. Vandaar dat ze nu alvast op de bank zat.

Natuurlijk worden ook Jim en zijn zang- en danskwaliteiten besproken. Daarover heeft SCH het volgende te melden:
Taurus - neem van mij aan dat hij vorige week op de bank zat om het publiek alvast te laten wennen aan het idee dat hij niet onsterfelijk. De jury en RTL vonden ook dat hij de slechtse performance van de avond had - maar ze willen hem nog even vasthouden.

Op de een post over het bellen en sms-en voor Jim antwoordt SCH:
Jij denkt dat de uitslag wordt bepaald door de telefoontjes en sms-jes?????????????????????? haha

Het belangrijkste is natuurlijk de uitslag van de uitzending van vanavond. Na een post waarin wordt getwijfeld aan de "overtuigheid" van SCH, schrijft SCH:
Ze krijgen ook wel een idool dat geld oplevert. Er wordt goed over nagedacht en het zit goed in elkaar. Het publiek heeft het gevoel dat er naar ze geluisterd wordt. Maar Jim had vanavond de minste stemmen - toch zit hij er nog in. Marieke had er zelfs meer dan Dewi en David. Hoe kan dat nou?

Hoe hij dat weet?
Nou - heb even meegekeken in de computer.

Nee echt - ze hebben nog wel even getwijfeld of ze Jim er dan toch al niet moesten uitgooien vandaag, maar hij staat gepland bij de laatste 4 omdat hij veel publiek trekt. Bij Marieke was haar zus steeds een belangrijke overweging. Goed in de bladen enzo.

Het bewijs van deze praktijken zul je nooit officieel te zien krijgen. Het is in de mediawereld een bekend gegeven. Aldus de user golfer. Reactie van SCH:
Ja - ik zie er ook geen kwaad in. Het is wel erg stout natuurlijk.

Natuurlijk wederom twijfel bij andere users over de uitspraken van SCH.
Hoezo zwijgplicht - ik zeg toch dat het niet echt geheim is. Er wordt gewoon gezegd dat er gestemd kan worden, en dat kan ook. Ik werk daaro - meer hoef je niet van me te weten.

Nee naiefje - het staat echt vast. Er wordt iedere week over vergaderd. Deze week is de top 5 vastgelegd, daar kan nog iets in veranderen. Eerst ging het per week.

Ikzelf vond een topic op Fok!forum over voetbal waar hij om 21.49 uur - dus tijdens de uitzending van Idols een bericht had gepost. Beetje raar, lijkt me, als je bij Idols werkt en tijdens de uitzending je met hele andere dingen bezig houd. Zijn reactie:
Ja - nu ga je ook nog beweren dat er bij de tv geen computers zijn? Ik zei toch dat ik teletekst volgde - dat is voor mij belangrijker dan die hele idols-oliebol.

Waar houdt ie zich dan mee bezig, vroeg ik me af:
Ik hou me op de avond zelf helemaal nergens mee bezig - ben gewoon in de eindregie voor eventuele calamateiten.

Overtuigend bewijs dat hij bij Idols werkt, heeft SCH niet geleverd. En datgene wat hij zegt, is op zich redelijk voorspelbaar. Maar ook als hij niet bij Idols werkt, zal het verhaal niet ver van de waarheid af liggen.

Eens te meer blijkt dat we als kijker enorm worden belazerd. En de kijkers die bellen en/of sms-en om voor hun favoriet te stemmen, worden al helemaal opgelicht. Bij kijkcijfers van 2 tot 2,5 miljoen kijkers per uitzending (als de cijfers kloppen tenminste) loopt dat aardig op.

Het verbaast me dat De Telegraaf nooit met een verhaal als hierboven naar buiten is gekomen. Of worden die door de omroepen betaald om hun mond te houden?



Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:37

Denk dat de betreffende user niet bij HMG werkt maar dat het wel ongeveer op deze manier loopt. Dat met die sms is iig waar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:38

Oh jeee, daar gaat het Idols ideaal.
Het zou me niet verbazen, maar soit.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:41

En wat is jouw argument daarvoor syph?
Niet dat ik dit verhaal niet wil geloven Haha! 't zou mij ook niks verbazen als dit waar zou zijn.
Maar ik zou graag weten waar jij jouw uitspraak op baseert.

:evaw:

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-03 17:42

Ik denk zelf ook dat er toch wel een kern van waarheid in zit. Maar... Ik vind het wel een beetje een vaag verhaal. Vooral over dat voetbal.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:44

Waar heb je dit vandaan Nathalie?
Ik denk niet dat deze jongen "daaro" werkt, maar het zou me niet verbazen als het werkelijk zo werkt. Aan de andere kant.. De meeste keren komen de uitslagen wel overeen met de prestaties. En Joel had een wildcard. Als de jury bepaalde wie er bleef en wie niet, zou Joel vast wat langer gebleven zijn, alleen al om aan te tonen dat de jury er 'verstand van heeft'.

זכור

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:46

Het zal me niets verbazen..

Maar ik had deze voorspelling ook kunnen doen hoor..

Ik geloof namelijk van geen kant dat Jim eruit gestemd zal worden.. Hij is op die stoel gezet om te laten zien dat hij of meer stemmen ( en dus geld ) moet binnenhalen, of hij is erop gezet omdat men het publiek wil voorbereiden..

Maar ik weet bijna zeker dat hij of David er aanstaande zaterdag uitgaat..

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:48

Sjimmy schreef:
En wat is jouw argument daarvoor syph?
Niet dat ik dit verhaal niet wil geloven Haha! 't zou mij ook niks verbazen als dit waar zou zijn.
Maar ik zou graag weten waar jij jouw uitspraak op baseert.


heb ik niet echt een argument voor maar het is al vaker gefaked. Zie kopspijkers het fragment van de postcode loterij oid... Dus waarom dit ook niet? Zijn iig genoeg jongeren die erin trappen...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-03 17:49

lis schreef:
Waar heb je dit vandaan Nathalie?
Ik denk niet dat deze jongen "daaro" werkt, maar het zou me niet verbazen als het werkelijk zo werkt. Aan de andere kant.. De meeste keren komen de uitslagen wel overeen met de prestaties. En Joel had een wildcard. Als de jury bepaalde wie er bleef en wie niet, zou Joel vast wat langer gebleven zijn, alleen al om aan te tonen dat de jury er 'verstand van heeft'.


Iemand van mijn MSN had dit weer doorgestuurd gekregen via iemand anders.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:49

Wat was dat voor fragment van de postcode loterij, Sypheron?
Heb ik gemist.

זכור

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:51

Het is wel vreemd dat de jury altijd goed in kan schatten welke op de kruk komen te zitten.

It never eats, it never sleeps, it never stops...

XxreneexX

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:55

volgens mij is het zeker waar

zoveel meisjes stemmen op jim
david zingt veel lelijker(mijn mening)

hij zou zowieso nooit op die kruk komen te zitten als het aan de mensen lag die stemmen

}>

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-03 18:01

Inderdaad, toen Jim op de kruk moest vond ik het ook al ontzettend vaag!!! En dacht ik zelf ook al zoiets...
Ik vind het wel echt heel erg dom als dit allemaal waar is! Waarom stemmen we dan.. Zodat hun lekker wat geld krijgen.
Erg asociaal...
Als het niet eerlijk gaat, weet ik niet of ik wel mee ga doen aan de 2e Idols.. Want ja ze spelen gewoon vals, dan klopt er niets van. Lips are sealed

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:03

Ach eerst ging het verhaal dat Jim bij voorbaat al gewonnen had en dat iedereen die meedeed een contract heeft moeten tekenen met zwijgplicht, dus tsja, een kern van waarheid zal het hebben, maar het kan ook gewoon iemand zijn die het leuk vind om het e.e.a. de wereld in te gooien...

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:04

lis schreef:
Wat was dat voor fragment van de postcode loterij, Sypheron?
Heb ik gemist.


Ik heb even op hun site gezocht of het fragment er nog was, maar dat kan ik niet vinden. Het ging over Postcode loterij (of 1 tegen 100) waarbij mensen kunnen bellen naar de studio (zogenaamd live). Maar door een of andere fout zag en hoorde je dus dat het niet live was en dat de namen vooraf bedachte namen waren (voor die tijd noemden ze ook alleen maar de voornaam)

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:05

Nathalie.. Er is nooit een eerlijke manier van spelen..

Denk je nou dat ze bij Big Brother echt de stemmen tellen?? Daar staat ook van tevoren al vast wie er wint..

Alles voor het geld hoor.. Idem met die waardeloze spelletjes op tv.. Jaaa, we zoeken nog steeds een beller.. Kom op mensen, bellen..

Tuurlijk, geloof je nou dat er mensen zijn die dat zien en nooit bellen?? Die zijn er echt wel, als ze maar geld binnenhalen hoor..

Dus wat dat betreft, het is allemaal doorgestoken kaart.. Daarom stem ik dus ook niet..

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:26

Als het om het geld ging, hadden ze Jim toch laten winnen? Ik weet zeker dat hij elke week het overgrote deel van de stemmen krijgt.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:30

XoNo schreef:
Als het om het geld ging, hadden ze Jim toch laten winnen? Ik weet zeker dat hij elke week het overgrote deel van de stemmen krijgt.

En als ze allebei nou eens binnen zijn? Jim gaat eruit, maar wedden dat hij buiten het Idols gedoe toch een contract aangeboden krijgt? Waarschijnlijk van dezelfde maatschappij. Het is tactiek en nu hebben ze dubbele kassa...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:32

Ik denk idd dat het ongeveer op bovenstaande manier gaat. Waarom? Om het geld. Daar gaat het volgens mij altijd om...

* To Belg, or not to Belg *

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:32

Heb je dat verhaal over die Tim gevolgd?? Nou, zo geloofwaardig is Idols nou..

Je staat voor l*l voor heel tv kijkend Nederland en je krijgt alsnog een contract.. Nou, waarom zou dat bij Jim niet het geval zijn dan?? Scheve mond

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:33

Dan kunnen ze Jim het best gewoon in de finale laten deelnemen, en dan de andere (Hind of Jamai als we dit verhaal moeten geloven) laten winnen. Tuurlijk krijgt Jim na Idols een platencontract. Meerdere kandidaten zelfs. Als ik Joel op zijn woord moet geloven is zelfs HEM een contract aangeboden

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:35

Nee ik denk dat Jim juist meer aandacht van de media krijgt als hij er vroegtijdig uitgegooid wordt. Dat zou pas voor een verrassing zorgen want iedereen verwacht dat hij in de finale zou staan..

marliesjuhhh
Berichten: 34
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: s-deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:35

ik geloof er nix van en dan gaat jamai eerder winnen *LOL* Kwijl

heey

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:36

XoNo schreef:
Als ik Joel op zijn woord moet geloven is zelfs HEM een contract aangeboden


Ja, hoe kan het ook anders?? Scheve mond

Je word eruit gemikt en vervolgens lukt het alsnog..

Als ik een van de deelnemers was had ik eruit gestapt.. Dit is toch totaal ongeloofwaardig..??

Niet dat ik het vervelend vind om naar te kijken hoor Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:41

Tallie1979 schreef:
Als ik een van de deelnemers was had ik eruit gestapt.. Dit is toch totaal ongeloofwaardig..??


Die hebben waarschijnlijk al een contract getekend dat niets hiervan aan de buitenwereld verteld mag worden en dat ze zich erbij neer moeten leggen omdat ze anders in het kwade daglicht gezet worden oid...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, Boheme, Charlottemv, Dennenboom, Edisons, Eliana, friendly, IASCrawler, Inney, Lalladidoo, Leukertje, Lucia88, maaikemuis, MissJeanny, Patriesje, Plus_en_Min, ReneeMonty, Roosch, Stybba, Suky en 180 bezoekers