Dromen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Dromen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 23:03

Ik open dit topic in de eerste instantie omdat ik benieuwd ben naar ervaringen van anderen. Lachen Allereerst wil ik zeggen dat ik zelf last heb van slaapverlamming, dit treed bij mij op als ik erg vermoeid ben (voor wie niet weet wat slaapverlamming is, klik ). Dan droom ik dus ook de meest vreemde en realistische dingen.
Ik onthoud sowieso al mijn dromen, ik droom ook eigenlijk elke nacht. Ik had het er laatst met een aantal mensen over en beschreef een aantal van mijn recente dromen, maar ik kwam tot de ontdekking dat die van mij allemaal heel vreemd gevonden werden en dat zij of hun dromen niet onthielden, of hele andere dingen droomden, die er in de verste verte niet op leken en meer iets weg hadden van een situatie die overdag ook zou kunnen plaatsvinden.
Ik heb als voorbeeld twee dromen opgeschreven. Ik onthou alles tot in de kleinste details (die ik hier weg heb gelaten, anders wordt het zo'n gigantisch verhaal), en het is allemaal zo zwaar realistisch (vooral die dromen tijdens de slaapverlamming, dat is echt een verschil met "gewone dromen". Ik hoor dingen, ik voel dingen, ik zie dingen echt. Allemaal omdat je in feite wakker bent).

Het was midden in de nacht. Het was helder, een bijna volle maan. Ik fietste naast mijn moeder op de verharde weg en we reden zachtjes naar beneden van de heuvel af, langs mijn manege, naar beneden langs de golfbaan die nog in de maak was. Aan onze rechterhand was een parkeerplaats, donker en zonder verlichting. We reden langzaam de parkeerplaats af en stopten, legden onze fietsen in het vochtige gras en liepen het donker in, de parkeerplaats op.
- wat ik nu nog weet, is allemaal wat waziger in mijn herinnering, want het ging heel snel en het beeld was heel warrig en donker - We pakten onze messen, ik had een lang en scherp mes ik zag het licht van de maan er op schijnen, en mijn moeder had een wat vierkanter hakmes, zo een als je bij de slager ook wel ziet. We hakten in op ons slachtoffer - ik weet niet wie of wat, een mens, een boom, wat was het? Het bloed was donkerrood, ik veegde mijn mes af aan mijn grijze vest. We liepen terug naar onze fietsen en ik stopte de messen in een soort zak, een gazen zak zoals de mazen van een net, en hing dat aan de rechtertrapper van mijn fiets. We stapten op en fietsten weg van de parkeerplaats, sloegen af naar links de polder in. Bij elke trap hoorde ik het geluid van de messen tegen mijn fiets aan - een macaber kling, kling, kling.
We kwamen langs een woonboot en stopten. Hier woonde mijn oom, we gingen even naar binnen naar de wc, maar daar zag ik mijn vader en mijn broertje. Ze vroegen wat we hier deden midden in de nacht, maar toen we ze vertelden dat we naar de wc gingen was het in orde en gingen ze weer slapen; ze waren aan het logeren bij mijn oom.
Mijn moeder en ik stapten weer op de fiets en reden naar huis. Daar pakte ik de messen uit en schropte ze grondig af met heet water, ik waste mijn handen en spoelde het bloed weg. Ik trok mijn vest uit en maakte een vuur in de tuin, waarop ik mijn vest gooide, zodat alle sporen daadwerkelijk waren uitgewist.

Het was een vrij mooie dag, zonder al te duidelijke bewolking. Ik reed op mijn bruine paard, in galop over de heuvels. Ik zag wat hindernissen staan van het crossparcours en sprong ze zonder enige moeite. De waterbak naderde en mijn paard galoppeerde er gestaag op af. We reden de waterbak door, en plots schrok hij zo dat hij steigerde en zijn lijf naar links draaide. Hij gleed uit en viel over de rand - al die tijd reden we op een toren, een oude toren, met grote stenen bogen waaromheen plantenranken groeiden. We vielen en vielen en vielen.
Het was donker, maar het werd licht. Ik lag op de grond en iemand boog zich over me heen - ik werd gedragen door vier paar handen. De nagels boorden zich in mijn rug en ik kon me niet bewegen, ik lag doodstil te wachten terwijl ik wiegde zoals de zee de boten doet bewegen.
Ik werd de toren in gedragen en daar stond een koor voor me - een groot koor van mensen in zwarte kleren. Ze zongen het Lacrymosa uit het Requiem van Mozart.
De grote dirigent draaide zich om en keek me aan. Zijn gezicht was donker en hij had lichtende ogen. Ik werd naar voren geduwt en moest zingen, zingen tot ik er bij neerviel. Het koor zong mee, naast mij stonden nog drie anderen op onze verhoging. We zongen tot onze kelen bloedden, ik moest ervan kokhalzen, en toen werden we weggebracht, naar een kamer.
Het was er donker en er lag niks op de grond, behalve een groot rond kleed van zwarte stof, zonder enige opdruk. Ik keek naar buiten door het kleine raampje in de toren dat omgeven was door plantenranken. Mijn drie medegevangenen en ik schraapten de stenen om het raampje heen weg tot onze nagels stompjes waren en bloedden en klommen naar buiten.
We klommen naar beneden via de plantenranken, renden weg van de toren het bos in. Achter ons hoorden we geschreeuw, voetstappen, geblaf.
We renden en renden maar door, takken sloegen in mijn gezicht, ik was blind ik zag niks meer, maar ik werd voortgedreven door de angst en de wil om te ontsnappen, ik hoorde de voetstappen achter me en het gehijg van honden. Met een klap sloeg ik tegen de grond toen ik de kaken om mijn been voelde sluiten, ik greep om me heen, zocht houvast aan de takken en pakte een boomwortel. Ik hoorde mijn been kraken, ik voelde het warme bloed over mijn been stromen, ik voelde het scheuren van mijn spieren en toen glipte de wortel uit mijn handen. Ik schuurde over de grond, werd meegetrokken naar achter, de pijn in mijn been was niet te beschrijven. Toen mijn hoofd tegen iets hards aan sloeg werd alles zwart voor mijn ogen.

Ik onthoud dus alles tot in de kleinste details, ik zie het ook echt helemaal voor me; sterker nog, ik ben er echt zelf bij. Zoals ik al zij is dit tijdens die momenten van slaapverlamming vele malen heftiger maar anders droom ik ook.
Zijn er meer mensen die dit herkennen?

Dunno

Re: Dromen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:15

auwie meid, da's best wel heftig....
ik droom zelf ook vaak de aller gekste dingen...
Kan er soms ook nog een paar herinneren. Misschien eens naar 'n paranormaal begaaft iemand gaan die je zoiets kan uitleggen..
"normaal" (zeggen ze dan of 't zo is betwijfe 't heeeeeel erg hoor Bloos) zou 't iets te maken hebben met de dingen die je overdag mee gemaakt zou hebben, soort verwerking van de dag zeg maar... Maar dat wat jij droomt, lijken me nachtmerrie's van de bovenste plank *sorry dat ik 't even zo zeg Bloos*

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 23:24

Ik ben er inmiddels wel aan gewend, ik vond het vroeger vooral beangstigend maar nu zou ik, misschien klinkt het een beetje vreemd, niet echt meer zonder kunnen denk ik haast. Ze zijn er gewoon. En op de een of andere manier ervaar ik dit niet als nachtmerries. Dat wil zeggen, ik word niet zwetend wakker. Ik heb mezelf sowieso aangeleerd dat als ik last heb van slaapverlamming het beter is om te blijven liggen en juist niet proberen te bewegen, maar dit is heel er moeilijk en het werkt ook niet echt altijd want het blijft gewoon heel beangstigend (het niet kunnen opstaan).

Ik weet dat ze zeggen dat dromen een soort verwerking is van de dag, maar dat lijkt me hier nogal sterk. Clown In ieder geval, ik heb een prima leven en ik ben eigenlijk altijd vrolijk, heb echt niks te klagen dus ik zou het niet weten.
Ik vind ze zelf ook vreemd, ze stellen me voor raadsels, ik schrijf ze allemaal op of ik teken ze, maar echt nachtmerries noem ik het zelf niet.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:30

Nee, nee snap ik als je ze regelmatig hebt.. Dan wordt het een soort gewoonte zeg maar..
En dat met de verwerking van de dag? lap ik lekker aan me laars Knipoog
Dromen hebben een reden... Zo weet ik, dat als ik over m'n moeder droom (die 3 jaar geleden overleden is) dat ze dan op "haar" manier laat weten dat ze er nog voor me is..
En de gekste dromen wat ik droom, daar kom ik tot op de dag van vandaag nog niet bij met m'n verstand Nagelbijten / Gniffelen

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:31

Ik heb zelf geen last van slaapverlamming.. ik onthoud mijn dromen ook maar heel kort.. als ik wakker word en uiit ben stap dan weet ik t nog maar zodra ik drinken in heb geschonken (dan ben ik dus alleen naar beneden gelopen..) dan weet ik helemaal niks meer.. sommige dromen weet ik dan wel nog heel goed!

Maar meid, ik heb ademloos zitten lezen... wat een spannende dromen.. alleen uit een boom kan geen bloed komen (droom 1) en hoe is het met je paard afgelopen in droom 2 ... ben ik nu toch wel benieuwd naar... Bloos

Edit: @ neverstop: Ik heb van een paranormaal begaafd iemand die ik ken gehoord dat als je over diegeen droomt, dat je dan werkelijk samen bent met diegeen (hoop niet dat ik je nu bang maak, alleen maar gerustellen is de bedoeling Knipoog)

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:33

@Chantal___ Ooh hahahah, moet ik dan toch nog eens na vragen bij 'n bekende van me (is ook paranormaal begaaft Knipoog)
Haha, zo snel wordt ik niet bang, wordt er alleen melig van *iig over iets wat me daarover net te binnen schoot(?)*
Want dat dromen over m'n moeder, gaf me opzich best wel veel rust enz Lachen
Ook zodat ik weet, ze is er nog voor me, alleen niet in menselijke vorm..
Laatst bijgewerkt door Dunno op 25-10-08 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:36

haha ja Tong uitsteken ik hoop t toch echt Tong uitsteken heb mijn opa's nooit gekend en droom zo nu en dan toch wel over ze... toch best fijn Lachen

Ben benieuwd wat jouw paranormale bekende zegt Haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 23:40

@ Chantal___: ik schrijf mijn dromen tegenwoordig op, voor alle details, maar ik kan ze zo maanden onthouden. En dat is eigenlijk bij elke droom zo.
Ik ervaar ze ook niet als nachtmerries, op de een of andere manier moet ik weten hoe het verder gaat. Het spoelt gewoon over je heen als een golf, je kan er niks aan doen. Je zit er helemaal in, het gebeurt echt met jou.

Over die boomstam? Ik weet niet of het een boomstam was. Een mens, een dier, een boomstam, geen idee, het was vrij groot en donker.
En wat er met mijn paard is gebeurt? Ik weet het niet, niet meer terug gezien. Overigens heb ik helemaal geen bruin paard, ik doe niet aan cross, net zoals mijn oom helemaal niet in een woonboot woont maar in een flat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:41

Jeetje Bente...dat is echt wel hefitg. Scheve mond Ik onthou veel van mijn dromen ook wel en die zijn ook wel redelijk raar maar dit slaat echt alles. Die dromen komen ergens vandaag dus er is een reden waarom je droomt wat je droomt....Ja, door de slaapverlamming maar de dingen díe je droomt komen ergens vandaan...

Maar je bent eraan gewend dus? Weten je ouders het? Kan mij voorstellen dat je als kind wel naar je ouders bent gegaan en het verhaal hebt verteld...

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:42

Slaapverlamming ken ik goed.. had het vanmiddag nog toen ik lag te dutten op de bank.. meestals als ik blijf proberen dan kom ik er vrij vlot uit. ik weet dat ook dus ik ben niet in paniek of onrustig maar blijf gewoon tegen mezelf zeggen dat ik wakker moet worden.

Toevallig dacht ik vanmiddag wel "sjips wat als ik zo blijf zeg .. oei oei" .. Ik heb MS ook dus uitval van mijn lijf is een optie..

Als ik jou was zou ik even een boel kopen of op internet wat zoeken over symbolen in dromen omdat je zo op details droomt en ik veel symboliek lees.

Het is wel zo dat je droomt over dingen die je mee hebt gemaakt somt heel erg sterk uitvergroot. Je droomt ook behoeftes verlangens en emoties.

Het laatste stuk dat je schrijft is me vrij helder.. Vrijheid (paard heuvels mooie dag alles lukt) .. daarbij de angst dat te verliezen .. en het vallen (valdromen zijn veel voorkomend) .. de gevangenschap en opdrachten die je beperken of pijn doen ... zijn denk ik het verlies van de vrijdom..

Dat zal zich hebben gemengd in waarschijnlijk ies anders dat je een goed gevoel geeft (zang muziek? ) .. dan het einde .. pijn en verlies van bewustzijn .. Is een goed einde van een droom overgang naar diepere slaap of juist naar ontwaken.

Ik weet niet hoe je in het leven staat .. maar als ik moet gokken houd je van ruimte en vrijheid.. creativiteit !

De symbolen zijn hier denk ik (?) de bergen, vrijheid, muziek, vechtlust en verlangen naar ruimte lucht en de ontplooiing van jezelf.

het blijven liggen in de slaapverlammingen is oke.. slaapverlamming zeggen je verder niks bijzonders dat is simpelweg een hapering van de hersenen.

Ik zou ook eens gaan zoeken naar Lucide dromen op internet denk dat je daar wel wat mee zou kunnen.. dat lijkt 10000 keer niet te lukken maar zeker in de slaapverlamming of net daarvoor kan je zeker lucide dromen hebben ... Ik vind ze erg gaaf. Ben er niet bang voor omdat ik weet dat het prima te verklaren is.

Blijf dromen! Misschien kan je leren om je dromen te bewerken en leer je er weer van. Lachen

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:43

Ja, heel spannend! Heb echt zonder een hap naar adem zitten lezen! Je kan echt goed schrijven ook :J ik ben helemaal geen lange berichten lezen maar je hield goed vast hoor Knipoog haha...

Over dat paard, in films kan het me ook altijd dwarszitten hoor dieren die dan ineens verdwijnen of wegrennen en die je nooit meer terugziet Tong uitsteken kan me echt dagenlang dwars blijven zitten!

Toch lijkt het mij heeeeel erg eng (nou ben ik ook een bangepoepert hoor Clown ) ik vind je iig erg dapper Nagelbijten / Gniffelen maar ik snap wel dat je er op een bepaald punt aan gewend raakt.....

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:44

Dat zijn wel hele heftige dromen, met al dat bloed enzo...
Ik ken wel het alles voelen, horen en zien, alsof het echt gebeurd. Af en toe heb ik zo'n realistische droom. Niet echt een droom maar vaak meer een soort flard, een superrealistische momentopname. In mijn geval hou ik het er maar op dat het komt omdat ik erg visueel en gevoelsmatig ingesteld ben en overdag ook alles ruik, zie, hoor en voel.
Het gekke is wel dat de omgeving in de droom vaak ook echt bestaat, iets waar ik later dan achterkom. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat ik die plaatjes ergens onbewust heb opgepikt en er in mijn droom mee aan de slag ben gegaan, maar van ééntje ben ik nog steeds wel onder de indruk omdat de droom zo superecht was en de omgeving naderhand in het echt helemaal klopte...
Dat was in een hotel in Florida, mooi, oud en antiek, met balkonnen met kleine mozaiksteentjes, in het midden een fontein, veel groen en in een U-vorm gebouwd, zodat je op het balkonnetje in de verte de andere vleugel van het hotel zag. Een tijdje later in het echt stond ik in een tijdschrift te bladeren en sloeg mijn hart drie slagen over omdat ik precies dat hotel, met precies die inrichting, precies al die details, inclusief de lichtinval tegenkwam in een blaadje...

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:45

@Chantal__ haha ze heeft me met andere dingen ook wel goed geholpen op 'n ander gebied over iets, van dat ik wat ik dacht over diegene toch wel zou kloppen *is 'n heel erg ingewikkeld verhaal maar goed*

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 23:46

@ Bellatrix: Nou, eigenlijk heb ik het nooit echt aan iemand verteld. Ik dacht dat iedereen dit had, maar dat blijkt dus niet zo te zijn?
Ik denk dat ik als kind wel naar mijn ouders ben gegaan met verhalen, maar als ik kind al schreef ik dingen op en tekende ik veel, en dat was voor mij een andere uitkomst.
Ik heb ook heel veel mappen met tekeningen van dromen, en die heeft niemand behalve ik ooit gezien. Het blijft sowieso wel een persoonlijk iets eigenlijk (twijfelde ook even om het op Bokt te zetten, maar ik wilde nu wel echt weten of er meer mensen met zulke dromen zijn).
Wat is "eraan gewend"? Hoe dromen jullie? Voor mij is het dit.
Ik weet dat ik een hele rijke fantasie heb, misschien wel hierdoor, of misschien komt dit uit die fantasie.

Edit:
@ Riant: bij mij werkt het juist beter om gewoon niks te doen, niet gaan "spartelen" van ik wil bewegen ik moet bewegen. Gewoon rustig blijven liggen.
Nou, ik mag hopen dat het niet gevoelens uitdrukt die ik wil hebben, want ik ben niet zo moordlustig. Nagelbijten / Gniffelen

Citaat:
Dat zal zich hebben gemengd in waarschijnlijk ies anders dat je een goed gevoel geeft (zang muziek? )

Het vreemde was, ik was een van de vier mensen die waren uitgekozen in het "hoofdkoortje" maar ik kan helemaal niet zingen. Wel kan ik echt niet zonder muziek.

Citaat:
Ik weet niet hoe je in het leven staat .. maar als ik moet gokken houd je van ruimte en vrijheid.. creativiteit !

Je hebt helemaal gelijk, ik ben enorm creatief, ik hou van tekenen, fotografie, schrijven, dichten, vormgeven, fotobewerken, alles. En van de vrijheid, en van het leven.

Over lucide dromen: die ken ik. Dat heb ik inderdaad vaker gehad, vooral toen ik nog wat jonger was. Ik kan me een droom herinneren, op mijn basisschool, waar allemaal vampiers en enge wezens kwamen. Het was ronduit angstaanjagend, doodeng, maar ik "deed" iets, het werd grappig, en ik werd lachend wakker. Lachen

@ Chantal___: ik hou ook heel erg van schrijven, en ik schrijf het ook allemaal zelf op. Misschien verwerk ik het onbewust ook wel in andere verhalen.
Nu moet ik zeggen dat ik op UK een verhaal heb lopen waarin dromen een grote rol spelen, dat bedenk ik me nu pas.
En eng vind ik het niet. Het is voor mij, ja ik weet het niet, op het moment zelf is het niet fijn te noemen, maar het is alsof je in een verhaal zit, en je weet dat het verder gaat met jou.

@ Pluizebolpum: ik droom wel vaker over plekken waar ik later dan kom. Ik was een keer als kind op kamp, we waren aan het wandelen en plotseling was daar dat grasveldje met in het heuveltje links die grote buis. Ik was bang, ik durfde er niet langs want in mijn droom had die buis vol gelegen met merellijkjes, maar ik heb erin gekeken en natuurlijk lag er niks in. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 25-10-08 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:46

Fiffill schreef:
@ Chantal___: ik schrijf mijn dromen tegenwoordig op, voor alle details, maar ik kan ze zo maanden onthouden. En dat is eigenlijk bij elke droom zo.
Ik ervaar ze ook niet als nachtmerries, op de een of andere manier moet ik weten hoe het verder gaat. Het spoelt gewoon over je heen als een golf, je kan er niks aan doen. Je zit er helemaal in, het gebeurt echt met jou.

Over die boomstam? Ik weet niet of het een boomstam was. Een mens, een dier, een boomstam, geen idee, het was vrij groot en donker.
En wat er met mijn paard is gebeurt? Ik weet het niet, niet meer terug gezien. Overigens heb ik helemaal geen bruin paard, ik doe niet aan cross, net zoals mijn oom helemaal niet in een woonboot woont maar in een flat.

Ik hoop dat het je helpt om te realiseren dat de kleur van een paard of het typr woning niet zo uitmaakt.. het staat ergens voor. Vooral woningen weerspiegelen je eigen huis .. niet waar je woont maar waat je ziel woont: je livhaam dus. en boomastam of wat het was kan je zien als "obstakel".. neem niets letterlijk denk meer in symboliek.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:52

neverstop schreef:
@Chantal__ haha ze heeft me met andere dingen ook wel goed geholpen op 'n ander gebied over iets, van dat ik wat ik dacht over diegene toch wel zou kloppen *is 'n heel erg ingewikkeld verhaal maar goed*

Ik snap de zin al niet, dus laat dat ingewikkelde verhaal maar zitten Clown

De kennis van mij heeft mij ook heel erg geholpen.. ik kan nu ook tarotkaarten leggen.. soms kijken mensen mij aan van 'wat moet je daaaaaaaar nou weer mee' en ze denken vaakl dat je dan ook een rieten rok heb en zelf zeepjes maakt en nog meer rare/enge dingen doet... maar ik moet eerlijk zeggen; als ik even in de war ben, helpen de kaarten mij toch Ja

Ook die ik regelmatig (foto)readings e.d. vind het altyd erg intressant!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:54

Fiffill schreef:
Nou, eigenlijk heb ik het nooit echt aan iemand verteld. Ik dacht dat iedereen dit had, maar dat blijkt dus niet zo te zijn?
Ik denk dat ik als kind wel naar mijn ouders ben gegaan met verhalen, maar als ik kind al schreef ik dingen op en tekende ik veel, en dat was voor mij een andere uitkomst.
Ik heb ook heel veel mappen met tekeningen van dromen, en die heeft niemand behalve ik ooit gezien. Het blijft sowieso wel een persoonlijk iets eigenlijk (twijfelde ook even om het op Bokt te zetten, maar ik wilde nu wel echt weten of er meer mensen met zulke dromen zijn).
Wat is "eraan gewend"? Hoe dromen jullie? Voor mij is het dit.
Ik weet dat ik een hele rijke fantasie heb, misschien wel hierdoor, of misschien komt dit uit die fantasie.

Moeilijke vraag inderdaad.. en ik denk dat ''eraan gewend'' is dat je niet meer beter weet en dat je er niet meer van schrikt.. teminste dat is wat ik eronder zou verstaan...

Mijn dromen zijn heel erg verschillend, de ene keer droom ikheel erg vrolijk en over wat ik zou willen dat er gebeurd en de andere keer ga ik toch maar even met (''waak'')hond en een leuke comedy op de bank zitten met al het licht aan Ja

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:55

Er is zeker wel meer .. ik werk ook wel met tarot..

Maar wat daarnaast ook wel erg interessant is zijn boeken over psychologie.. Zelf voel ik me op dit moment lekker bij een gezonde combinatie van spiritualiteit en wetenschap. Het verschil is soms maar heel subliem..

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:58

Ja dat heb ik ook altijd... ik vind dat 'spirituele' altijd erg intressant... Vond het ook erg intressant om de geschiedenis achter de tarotkaarten te lezen.. hoe die zijn ontstaan.....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 23:59

Ik heb mijn vorige bericht ge-edit. Lachen

@ Riant: je moet inderdaad in symboliek denken. Ja

@ Chantal___: dat paranormale, dat heb ik nooit echt geprobeerd/nooit iets mee gedaan. Misschien maar eens doen, maar ik ben heel erg nuchter, dus het ligt eraan wat dan.

Ik heb overigens ook wel eens het idee dat ik binnen kom vallen in de dromen van anderen. Dat heb ik eens gehad met een goede vriendin, toen kon ik haar precies vertellen wat ze gedroomt had en dat bleek ook echt zo te zijn. Maar dat heb ik maar één keer gehad.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:05

Fiffill schreef:
@ Chantal___: dat paranormale, dat heb ik nooit echt geprobeerd/nooit iets mee gedaan. Misschien maar eens doen, maar ik ben heel erg nuchter, dus het ligt eraan wat dan.

Misschien is tarot ook wel wat voor je.. je trekt de kaarten met 'gevoel' en op volgorde.. de volgorde waarop je het gevoel kreeg bij de kaarten verteld heel veel en bij mij heeft t eigenlijk altyd geklopt... een keer dacht ik van niet, maar later bleek het dus toch zo te zijn Lachen

Edit: @ fiffil: (reactie op je edit Knipoog) ja dat snap ik ook wel! Dat zou voor mij ook een hele opluchting geven... ik weet niet hoe het is, ik zou ook neit weten hoe ik zou reageren als ik het zelf had.. ik denk dat ik er dan ook 'gewend' aan zou zijn en het niet zo eng gevonden zou hebben... En op mij kom je helemaal niet over hoor als moordlustig Nagelbijten / Gniffelen hihi....
Laatst bijgewerkt door Tallout op 26-10-08 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:06

Ik heb zelf een (weinig) aantal voorspellende dromen gehad.. mijn idee is dat ook mensen die niet meer bij ons zijn in dromen nog bij ons komen ...

Sja naar de TS.. Zingen kan je misschien niet goed (maar iedereen kan het) .. maar het zingen kan ook staan voor spreken, huilen, de wens het te kunnen. Misschien kan je wel heel erg veel gevoel kwijt in het luisteren naar muziek?

Ik zit ook maar gewoon achter mijn PC maar ik denk dat je het denken schrijven en wat je te persoonlijk is ook echt voor jezelf moet houden ... maar je tekeningen en ideëm wel zou kunnen delen meid.. Je bent enorm creatief, met een erg rijke fantasie.. ga na zo veel dromen er in het echte leven wat mee doen !!!!

Einstein zei ooit: Logica brengt je van A naar B.. fantasie brengt je overal!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:08

Chantal___ schreef:
neverstop schreef:

De kennis van mij heeft mij ook heel erg geholpen.. ik kan nu ook tarotkaarten leggen.. soms kijken mensen mij aan van 'wat moet je daaaaaaaar nou weer mee' en ze denken vaakl dat je dan ook een rieten rok heb en zelf zeepjes maakt en nog meer rare/enge dingen doet... maar ik moet eerlijk zeggen; als ik even in de war ben, helpen de kaarten mij toch Ja

haha ja, is iets wat ik niet zo uitgebreid kan uitlegge, nja kan wel... maar weet niet of diegene ook ergens op bokt rond zwerft Nagelbijten / Gniffelen
Iig anders gezegt, ik dacht iets over 'n persoon, over kwa doen en houding naar mij toe en die bekende van ons bevestigde mijn verhaal op dat punt toch wel dat er idd "iets" was/is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:09

Ik moet zeggen dat ik het wel herken; je droomt zeer realistisch (als in; het komt zeer geloofwaardig op je over terwijl je het droomt), maar tegelijkertijd is het dat niet (want dergelijke situaties/omgevingen/locaties bestaan bijvoorbeeld überhaupt niet en zijn dus "gecreëerd" door jezelf...

Je zei ook "Ik ervaar ze ook niet als nachtmerries, op de een of andere manier moet ik weten hoe het verder gaat. Het spoelt gewoon over je heen als een golf, je kan er niks aan doen. Je zit er helemaal in, het gebeurt echt met jou.". Geldt ook precies zo voor mij; dromen kunnen heel beklemmend zijn, de sfeer is vaak heel naar, maar desondanks wil je blijven verderdromen, puur om te weten hoe het af zou lopen.

Ik had ooit een goede vriendin, die maakte eens een opmerking naar aanleiding van mijn dromen waar ik altijd veel aan heb gehad. Die was van mening dat dergelijke dromen puur een teken waren van je creativiteit en vrije denken; want iemand die enkel binnen de bestaande (natuur)wetten en omgevingen dacht zou in zijn of haar dromen überhaupt niet verder komen dan datgene wat bekend of algemeen aanvaard is.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:11

Chantal___ schreef:
neverstop schreef:

haha ja, is iets wat ik niet zo uitgebreid kan uitlegge, nja kan wel... maar weet niet of diegene ook ergens op bokt rond zwerft Nagelbijten / Gniffelen
Iig anders gezegt, ik dacht iets over 'n persoon, over kwa doen en houding naar mij toe en die bekende van ons bevestigde mijn verhaal op dat punt toch wel dat er idd "iets" was/is....

Ooooh nou denk ik dat ik het snap Ja ....