Heeft school zin als we straks allemaal dood zijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:02

Sorry, maar dit vind ik wel zo ontiegelijk kortzichtig en lui en kinderachtig. DOE NORMAAL, WAKE UP! *schudt heel hard aan lantan* Ben je nu helemaal 70? Get up and LIVE.
Ik snap werkelijk waar niet waar je het vandaan haalt dat het nu afgelopen is. En zelfs als dat zo was, met die instelling van jou kún je niet genieten, want je gaat toch morgen dood, dus waarom zou je er niet nu al een eind aan maken?
Niet naar school gaan is echt het ergste wat je kan gebeuren. Je weet niet wat je mist als je thuis zit. Ik zat thuis omdat ik ziek was, maar het kan nog veel erger, ik was chronisch ziek maar kwam toch keer op keer weer, ondanks dat ik véel liever thuis zat ging ik toch. Thuis zitten was namelijk gezeik van mijn ouders. En ik ben ze er dankbaar voor. Met mijn VWO kan ik alle kanten op, ik heb nog een aanvullende cursus scheikunde gedaan (vrijwillig en zelf zo'n 800-1000 euro's voor betaald), omdat ik nu tenminste dierenarts kan worden. Ik héb die kans, en wat áls het morgen afgelopen is, dan ben ik iig begonnen. Als ik dan aan de hemelpoort sta en Petrus vraagt míj wat ik gedaan heb, dan kan ik zeggen: een boel, ik was er nog lang niet, maar ik heb het wel geprobeerd, erover nagedacht en: I gave it a shot. Niet dat ik in de hemel geloof, maar het gaat om het idee, als mijn laatste uurtje heeft geslagen dan heb ik dingen gedáán, genoten, gewonnen én verloren, you can't have it all. Je kunt sowieso morgen wel dood gaan, komt er een vrachtwagen om de hoek, is het ook écht afgelopen hoor. Daar heb je echt geen oorlog voor nodig!
Toen ik 16 was heb ik letterlijk gezegd dat als school niet leuk was ik zou stoppen. Bleek dat ik dan nog 1 dag naar school moest in het leerlingwezen (destijds nog), je bent dan nog steeds leerplichtig. En dat is echt niet voor niets. Wat denk je dat al die kinderen (en volwassen studenten) tijdens WO II deden in de schoolbanken? Léren. Had het nut? Ja, jezelf ontwikkelen is áltijd nuttig, je leert ervan, je vormt je een mening, je bent bezig en most of all: je buit al je kansen uit (als het goed is). Toen de Duitsers hier waren en die studenten maar leerden vroegen zij zich écht niet af of het nut had. Die waren blij dat ze dat nog kónden. Thuiszitten en in schuilkelders onderduiken is ook geen pretje hoor, dan kun je maar beter -met gevaar voor eigen leven- de schoolbanken inkruipen. En ná die oorlog hadden die mensen er heus wel wat aan. Ze hadden een vak geleerd en waren in staat ons land op te bouwen. Denk daar maar eens over na!
Doemdenken maakt jezelf alleen maar ontzettend ongelukkig, terwijl als je vrolijk blijft en doorgaat (zonder uit het oog te verliezen dat het oorlog is), dan heb je meer kracht om het te overleven en kun je naderhand het land nog opbouwen.

Dan heb ik nog een mooi verhaaltje (uit de ENGELSE LES, op school ja!): een vrouw wilde samen met haar man een kind adopteren. Ze had verschillende kwalen en was bovendien de 40 gepasseerd. Ze wilde het echter ontzettend graag, dus ze probeerde het gewoon, eigenwijs als ze was. Maar helaas, ze werd afgewezen. Alle tests had ze glansrijk doorstaan, iedereen vond hen geschikte ouders, maar er was een regeltje die het hen verbood, want ze was niet helemaal gezond, en oh ja, ze was ook al 40+. En wat zei zij toen? "Tomorrow I could be run over by bus", of te wel: morgen kan ik onder een bus komen. Uitleg: iedereen kan morgen onder de bus komen, ook iemand die uitermate gezond is en wél een kind mag adopteren. Of het verstandig is om als minder gezonde een kind te adopteren, tsja... maar het gaat om het idee!
En dan wil ik nog een hele beroemde engelse quote aanhalen: "Always look on the bright side of life *lala lalalalalala* Always look on the bright side of life..." Het is echt dodelijk om zo'n piskijker te worden. Kijk naar buiten, zie hoe t zomer wordt, geniet van de bloemetjes. Nú kan het nog, morgen kan het afgelopen zijn, maar dan heb jíj ze iig gezien!

Je hoeft echt geen VWO te halen en aan de Universiteit te studeren om er wat van te maken, gewoon: GAAN MET DIE BANAAN! Life's too short to wander around without a goal... Jezelf een schop onder je kont geven en die school afmaken. Je weet echt nooit wat er morgen gebeurt. Wist je trouwens dat de meeste mensen in bed sterven? Bed is érg gevaarlijk dus!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:10

BTW: Je hebt wel een probleem als je maagd van sterrenbeeld bent, dan ga je altijd dood als maagd. En overigens is er niets mis mee hoor, als 12 jarige hoor je wat mij betreft nog maagd te zijn, en dan niet van sterrenbeeld!
Idd, Nostradamus met zijn oorlog tussen religies. Beetje gelijk heeft hij wel, maar hij zei 1999 geloof ik. Ach, als ik morgen doodga, dan heb ik lol gehad en dát neemt niemand mij meer af! En ja: die lol had ik oa op school, hoe onmogelijk!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:10

*slik* krijgen we hier ook een samenvatting van Laui? Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:13

religieuze oorlogen heb je bijna elk jaar zo kan ik ook uitspraken doen. hmmm superpepeijnus. en laat ik nou maagd zijn van sterrenbeeld.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:14

Er is ook een hoop verdraaid hoor, wat Nostradamus heeft gezegd, dus het valt moeilijk te controleren of hij gelijk had.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:17

Doe ik speciaal voor jou m'n best... krijg je dit weer...
Nee ff serieus, er staat niets nieuws in, is allemaal al gezegd... Be an original gaat niet echt voor mij op! *snif*
Idd, de overlevering maakt het allemaal niet even betrouwbaar. Ach, misschien toch maar een Nostradamus boekje kopen en dan mijn nieuwe geloof prediken. Of een vlot bouwen in de Betuwe, want de zondvloed komt, die mensen zijn tenminste wel bezig trouwens!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:21

Haha er was vorig jaar toch zo'n vrouw die dat zei ? Nou is er echt van gekomen he Haha!

[edit]Typo[/edit]
Laatst bijgewerkt door Kayla op 10-02-03 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:23

Wat een rare vraag eigenlijks (titel)
Als we dood zijn kun je toch geen zin hebben in school Verward
Doei,
[naam]

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:39

Achja , ik ben zelf ook heel bang geweest vor de dood. En wie heeft me daar bang voor gemaakt!? Ikzelf als je daar de hele tijd over gaat peinzen woord je knetter gek :-S tja..... ik kan morgen net zo goed neit meer wakker woorden, misschien wel een of andere ziekte hebben,of onder een bus komen! En als je nu niet meer naar school gaat...... tja als dalijk het "hele feest"niet door gaat dan heb je later geen goede baan enzenz. Ik zou aan je toekomst gaan werken (maar niet zo Tong uitsteken) ga nuttigere dingen doen dan aan dit soort onzin denken
Tiff@ny

lantan

Berichten: 12
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 23:20


DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 03:26

Ja, maar wat als er geen oorlog komt? Ik zou ook graag genieten van mijn leven. Maar, ik zou toch graag nog wat nuttigs doen zoals naar school gaan en mijn dierenarts diploma halen. vind ik dus veel belangrijker dan genieten van het leven en denken dat elke dag het einde van de wereld kan zijn.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:44

He Lantan, je bent toch niet aan het dollen met ons he? Misschien moet je eens met een psycholoog gaan praten, want zoals je ziet zijn er geen andere bange mensen hier. Wellicht is er meer met je aan de hand. Maar ik denk dat je alles een beetje aan het overdrijven bent, voor de grap of zo, want dit kan je verder niet serieus menen.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 11:31

Prima schreef:
Mocht de hemel rood kleuren, dan heb je ongeveer nog vijf dagen de tijd om hogere gronden op te zoeken!!!


De lucht is zo vaak rood.. Komt doordat het 9 van de 10 keer de dag erna regent.. Knipoog

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:03

Prima schreef:
He Lantan, je bent toch niet aan het dollen met ons he? Misschien moet je eens met een psycholoog gaan praten, want zoals je ziet zijn er geen andere bange mensen hier. Wellicht is er meer met je aan de hand. Maar ik denk dat je alles een beetje aan het overdrijven bent, voor de grap of zo, want dit kan je verder niet serieus menen.


Ja lantan, doe dat eens. Misschien ben je dan van die gedachten af die je iedere keer dwars zit.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 16:14

Nou praat dan eens met prima, die is half psygiater vind hij vast wel leuk }> Haha!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 16:20

Ik moet hierbij meteen aan het liedje van Doe Maar denken...

Want als de bom valt lig ik in mijn nette pak, diploma's en mijn checks op zak... De Bom voor de wat "oudere" bokkers onder ons...

Dan heeft werken denk ik ook helemaal geen zin meer Verward Ik stop denk ik overal maar mee Als iedereen zo zou denken kwam er helemaal niets meer terecht van deze wereld.

Pluk de dag.... en geniet van iedere minuut en niet zo bang zijn hoor.... je kunt bij wijze van spreken ook morgen onder de bus lopen en dat is denk ik waarschijnlijker dan door een bom ofzo geraakt worden... je woont toch niet in Irak Verward

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 16:37

Waar slaat dit nou weer op dan?

Wie zegt dat er oorlog komt
dat is nog heel nie zeker!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 17:00

Sjonge jonge.. lekker positief weer..hoe kan je jezelf zo gek maken in een zo kort mogelijke tijd..
Kom op he..doe je kop in de lucht en gaaaaaaaaaaaannn.. En zijn een heleboel leukere dingen in de wereld om over na te denken!! En die zal jij ongetwijfeld ook hebben!!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:50

Je ziet het Lantan, nergens schrik voor nodig.
Laui, wat een toespraak trouwens Knipoog.

Maar Spikkel, ik denk dat wat jij bedoelt is met de NAVO, maar dan zijn alleen België, Duitsland en Frankrijk tegen om extra bescherming naar Turkije enzo te sturen(ik weet niet juist wat dat er mee te maken heeft?). Louis Michel ís ook wel tegen oorlog denk ik,maar omdat 8/10 belgen tegen oorlog is, laat hij het nog eens extra horen, binnenkort zijn het verkiezingen he...
Maar omdat wij zo koppig volhouden, hebben wij meer kans later nog iets(economisch ofzo) van andere landen 'terug te krijgen'. O.a. van Amerika, die neemt dit ons echt niet in dank af hoor .

(owja Laui, dat liedje, Always look on the bright side of life, is het 'lijflied' van onze klas, alleen schreef iedereen in het begin bride(bruid dus) in plaats van brigth Knipoog)

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 21:07

Ja Angelke , je hebt gelijk .Was niet goed wakker denk ik , ik kan mijn bericht niet meer wijzigen en zei ik in mijn bericht dat België Amerika helpt , heb een beetje mijn woorden omgedraait , ik bedoelde dus dat België Amerika niet helpt .En had nog zo van die vage dingen in mijn bericht.En idd NAVO heeft daar NIETS mee te maken.Tong uitsteken , ikke dom zijn Tong uitsteken

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 10:45

Tallie1979"]
[quote="Prima schreef:
Mocht de hemel rood kleuren, dan heb je ongeveer nog vijf dagen de tijd om hogere gronden op te zoeken!!!


De lucht is zo vaak rood.. Komt doordat het 9 van de 10 keer de dag erna regent.. Knipoog
[/quote]

Voorbode!!!

Hebben jullie die site al gezien (zie boven) wat vinden jullie ervan?

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 12:22

Ik volg dit topic eigenlijk al vanaf het begin en verbaas me wel een beetje over de reacties hier. Ik vind dat jullie gelijk hebben in het feit dat elke dag de laatste kan zijn en dat je niet moet stoppen met school enz enz, maar ik vind sommige reacties wel heel erg heftig. Lantan geeft aan dat ze bang is (er werd al eenkeer gezegd dat dat komt door de media en daar ben ik het mee eens) in plaats van dat we proberen die angst minder te maken bij haar wordt ze uitgelachen en gezegd dat ze niet zo stom moet doen. Ik vind dat best wel erg als ik even naar mijzelf kijk als ik ergens bang voor ben en dat zeg en als ik er dan ook om uitgelachen wordt... Misschien is haar angst niet reeel, maar ik heb niet echt berichten gelezen om haar op te beuren en haar over haar angst heen te helpen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 13:01

essie, de enige die lantan over haar angst kan helpen, is zij zelf.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 13:05

Klopt, maar uitgelachen worden werkt wel tegenovergesteld. Soms hebben mensen het nodig om even teruggehaald te worden naar de realiteit, omdat ze te ver doordraven in hun angst. Als je voor zo'n persoon de feiten op een rijtje zet kan die persoon alles relativeren en zo ook kijken of zijn of haar angsten echt nodig zijn. In plaats van dat wij dat doen lachen we haar uit... Ben het met je eens dat ze het uiteindelijk zelf zal moeten doen, maar een steuntje in de rug is nooit weg...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 13:06

ik denk dat de meeste mensen het niet bedoelen als uitlachen maar haar juist proberen te overtuigen de boel te relativeren. ik in ieder geval wel.