paspoort verloren, 1 grote nachtmerrie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimJenda

paspoort verloren, 1 grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 09:34

De afgelopen dagen zijn voor mij 1 grote nachtmerrie geworden.

Afgelopen donderdag ging ik met mijn vriend en zijn kinderen en familie op vakantie naar Turkije. We waren met een groep van 12 personen en zouden voor 10 dagen naar een 5 sterren hotel in Alanya gaan.

Het vliegtuig vloog om 10.30 en alles ging prima. Totdat we in Turkije aankwamen en ik onze paspoorten uit mijn tas ging halen. Wat bleek, die van mij was weg! Dus wij naar de politie op het vliegveld om dit te melden. Ze hebben toen gelijk in het vliegtuig gezocht, maar konden hem niet vinden.
Toen kwam de politiechef en vertelde doodleuk dat ik nu het land niet in mocht en weer terug naar NL moest, in mijn eentje. Ik dacht eerst dat het een zieke grap was, maar het was echt. Iedereen mocht door de douane, behalve ik.

Mijn vriend had zijn 2 kinderen op zijn paspoort staan en kon daardoor niet bij me blijven (kinderen waren helemaal overstuur en moesten weg van het politiebureau). Ook was de bus die ons naar het hotel zou brengen op ons aan het wachten, en zij zette druk op mijn vriend dat hij mee moest gaan. Dus toen moest hij me achterlaten. De politie beloofde goed voor me te zorgen en me snel op een ander vliegtuig naar NL te zetten. Ook werd beloofd dat ik eten en drinken + een kamer zou krijgen om even te wachten.

Maar er kwam maar geen nieuw vliegtuig waarin ik mee kon, elke keer beloofde ze me dat ik mee kon, maar zat het vliegtuig vol. De kamer waarin ik kwam was een politiecel, met bewaking voor mijn deur. Er stond een smerig bed op die kamer die zo stonk dat ik bijna over mijn nek ging. Er was een camera die mij registreerde en daardoor kon het licht niet uit. Ik had helemaal niks, geen nieuwe kleding, geen toiletspullen en geen handdoekje etc. De politie behandelde mij alsof ik een grote crimineel was. Toen ik zei dat ik bang was, zei de chef doodleuk: het is veliger hier dan in Amsterdam! En we houden je goed in de gaten op de camera.
En ik hoefde me niet alleen te voelen, er zat immers een politieagente voor mijn deur!!

Om 15.30 werd ik daar gebracht en heb die hele avond niemand gezien die bij me kwam. Heb 's avonds laat koude rijst en 2 witte onbelgde broodjes gehad met een flesje water. Als ik wilde bellen moest ik geld geven, zodat ze een telefoonkaart voor me konden halen. Als ik dan ging bellen, liepen er 3 politieagenten met me mee. Er mocht ook niemand meer bij me, mijn vriend mocht geen schone kleding etc brengen. Toen bleek dat ik de nacht daar moest blijven, ben ik even ingestort. Ze hebben me toen onder begeleiding van 5 agenten naar de ehbo op het vliegveld gebracht waar ik mocht kiezen voor een spuit met een tranquilizer. Heb dit niet gedaan, was veelste bang dat ik dan een vliegtuig zou missen door mijn sufheid. Na 20 minuten kwam de politiechef weer terug en zei dat ik terug naar de cel moest. Dit was echt de verschrikkelijkste nacht van mijn leven. Maar ze belofde dat ik echt de volgende ochtend om 11 uur terug kon vliegen. Dus dat was mijn hoop.

Volgende ochtend om 10.45 bleek dit vliegtuig ook vol te zitten.......ik moest wachten tot 15.30 dan was er weer een vliegtuig, maar ik had 50% kans. Anders was het weer een nacht wachten.

Om 15.20 bleek dat ik mee kon, dus onder politiebegeleiding ben ik weggebracht en ging ik alleen weer naar NL. Heb hierdor 24 uur vast gezeten in een enorm vieze kamer met 4 muren, zonder ramen en met een camera op mij gericht. Heb die ochtend een mandarijntje als ontbijt gehad van een politieagente, meer kreeg ik niet.

Mijn vriend en familie heeft al die tijd iedereen afgebeld, maar er was niks dat ze konden regelen om mij vrij te krijgen of op een ander vliegtuig te krijgen. Ik heb al die tijd alleen maar Turken gezien die gebrekkig Engels spraken, niemand anders mocht bij me.

Nu kan ik maandag een versneld paspoort aanvragen hier in NL en dan kan ik die disndag ophalen. Er gaat dan dinsdag middag/avond een vliegtuig weer terug en ik kan dan mee. Dan zou ik nog 3,5 dag vakantie kunnen vieren. Waarschijnlijk ga ik dit proberen, omdat ik vind dat ik recht heb op mijn vakantie. Keek er zolang naar uit en heb er voor betaald!

Ben alleen wel heel erg bang om weer door die douane te moeten.

Gelukkig ben ik nu thuis en kan ik wat bijkomen. Slapen lukt nog slecht door alle stress en onmacht.
Wilde dit evenvan me afschrijven en andere mensen waarschuwen: hou je paspoort heel goed in de gaten.

Die van mij is niet meer teruggevonden, ze gaan ervan uit dat hij gestolen is.

Ladygiroc

Re: paspoort verloren, 1 grote nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:39

Jeetje wat een verhaal.

Maar je moet je paspoort toch ook op schiphol laten zien?
Heb je enig idee waar je het bent verloren?

Jeetje meid, succes en hoop dat je nog een paar daagjes met je kinders lekker vakantie kan vieren!!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:40

Jemig zeg wat een verhaal.... Schrok ervan toen ikk het las meissie toch Ach gut
Bah bah gruwel verhaal, kun je geen schadevergoeding claimen omdat je onterecht in een cel hebt gezeten?
Hier in NL gaat dat wel zo..
Hoop voor je dat je nog ff lekker vakantie kan vieren en je paspoort maar goed bij je houden Knipoog

Liezel1

Gestolen? Maar hoe dan?
Je hebt je paspoort immers nog gebruikt om in te checken op de luchthaven van waar je vertrokken bent.

Vanaf welke luchthaven heb je gevlogen?

nairtje

Dit is echt een vreselijk verhaal. Je moet echt gaan proberen om hier een klacht van in te dienen. Dit kan gewoon niet!!!!
Vreselijk!!!

Heel veel succes met het verwerken van dit en ik hoop dat je toch nog een paar dagen lekker van je vakantie kan genieten.

Upendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:42

Jemig wat een gedoe, en dan doen ze nog ook alsof je de grootste crimineel bent!
Ik hoop dat je snel je paspoort hebt, en alsnog snel van je vakantie kan genieten Knipoog

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:46

Jeetje, je wordt behandeld als een crimineel.
Verschrikkelijk.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:48

Jeetje wat een verhaal zeg! Wat vreselijk. Scheve mond
Ze doen inderdaad net alsof je een grote crimineel bent.. Scheve mond Echt erg gewoon.
Als ik op vakantie ga, ben ik ook altijd bang voor dat soort dingen. In Egypte zal het er namelijk niet veel anders aan toe gaan..

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:49

Ziek Wat ontzettend zielig voor je, schrik er echt van!
Een beetje behandeld worden als een of andere crimineel, niet normaal meer!!
Ook echt belachelijk dat je er zo lang moest zitten, hoewel je moeilijk in de bagageruimte mee kunt vliegen.
Ik hoop voor je dat je snel heenkunt voor die paar daagjes, wel jammer dat je dan de reis helemaal alleen moet gaan maken.
Ik zou zeer zeker gaan kijken of je geld terug kunt krijgen, hetzij wegens gemiste vakantiedagen (middels annuleringsverzekering of iets anders bij het reisbureau?) hetzij wegens onterechte opsluiting. Is er niet een of andere Nederlandse Ambassade ofzoiets die hier iets mee kan?

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 09:50

ik ben vertrokken vanaf schiphol.
Daar had ik mijn paspoort nog, anders was ik nooit het vliegtuig in gekomen.

Maar misschien ben ik hem bij de boarding room verloren of anders in het vliegtuig zelf. Alleen hebben ze daar alles nagezocht en niks gevonden. Daarom denken ze dat het paspoort weggenomen is door iemand. Alles is uitgeplozen en het paspoort kan niet zomaar weg zijn.

Heb flink zitten duimen in Turkije dat ze het paspoort zouden vinden, dan mocht ik namelijk wel het land in, maar helaas....

Mijn werk heeft me nu vanaf donderdag op ziek gezet, zodat ik mijn vakantiedagen niet kwijt ben.

Tja en een klacht indienen dat wil ik wel doen, alleen denk ik niet dat het zin heeft. De politiechef zei: it's our country, our rules......

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 09:51

de opsluiting was niet onterecht........het zijn hun regels daar...

ook al kunnen wij het niet begrijpen. Het is daar heel gewoon dat het zo gaat. Geen paspoort, dus je mag echt het land niet in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:51

Ik denk idd dat een klacht weinig zin heeft.. Als dat bij hun de procedure is heb je geen poot om op te staan..

Fijn dat je werk zo mee wil werken!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:52

Weet je zeker dat je terug wil gaan voor 3,5 dag? Ik denk dat ik in die situatie mooi 3 dagen ameland ging boeken.. pff! wat een nachtmerrie dit zeg!
Sterkte ermee!

Liezel1

Nou, de politiechef is nogal Europa minded, ahm...
Als Turkije écht zo graag bij de EU wil horen, kan hij beter dat soort opmerkingen achterwege laten....

CM_

Jeetje wat een vreselijke ervaring !

Pfoeh hee bah ja daar is het niet zoals in nederland, belachelijk dat ze je als crimineel behandelen. Maar anderzijds begrijpelijk, geen paspoort betekend illegaal , hier in nederland ontvangen ze je dan met open armen, in het buitenland ben je een crimineel.

Wat vreemd dat alleen jouw paspoort weg was...

Hopelijk word het snel geregeld en kun je toch nog terug.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:54

Wat een verhaal. Vind het overigens wel heel schappelijk van je werkgever.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 09:55

ja ik twijfelde wel of ik wel terug wil. Maar vind wel dat ik er recht op heb. Nu is iedereen daar en zit ik alleen thuis, terwijl ik wel een week vrij heb genomen. Maar het is eerst afwachten of het me lukt een paspoort te krijgen dinsdag. Als dat niet lukt dan ga ik niet meer heen. Dan zijn het tekort dagen nog.

Heb gsiteren aangifte gedaan bij het politiebureau hier in Nl. De politiechef hier was erg boos op de gang van zaken daar. En begreep ook niet dat zo'n land dan toe wil treden tot de EU! Dan moeten ze eerst wat aan de mensenrechten doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:57

Nikka schreef:
Wat een verhaal. Vind het overigens wel heel schappelijk van je werkgever.

Denk dat er idd weinig werkgevers zijn die dat zo oplossen! Ja

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:59

Wat een verhaal Scheve mond
misschien dat ze degene die met jouw paspoort weg gegaan is die behandeling hadden kunnen geven, keer zoveel extra dagen.
Wel super dat je werk zo lief is je die vakantiedagen alsnog te gunnen, je hebt er nu even niks aan, maar wie weet inderdaad in het voorjaar nog dat weekje ameland ofzo.
Sterkte met verwerkingsproces, is nog wel even wat denk ik. En geniet van die laatste paar dagen als je nog gaat!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:01

Wat een verhaal zeg, maar ik snap echt niet dat jouw vriend je daar achter heeft gelaten.
Mijn man was mee terug gegaan naar nederland en had me zeker niet in die cel laten zitten.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:03

jesito schreef:
Wat een verhaal zeg, maar ik snap echt niet dat jouw vriend je daar achter heeft gelaten.
Mijn man was mee terug gegaan naar nederland en had me zeker niet in die cel laten zitten.

En waar hadden de kinderen dan moeten blijven?

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:03

jesito schreef:

Dat was inderdaad ook wat bij mij opkwam, ik zou mijn vriend ook niet achter hebben gelaten maar was met het hele gezin teruggegaan en dan ter plekke hebben bekeken hoe nu verder.
Maar ja, als dat had betekend dat zowel je man als kinderen ook in de cel hadden moeten slapen, dan niet. Maar zij konden natuurlijk gewoon een hotel nemen bij het vliegveld in de buurt.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:04

Jeetje zeg wat een verhaal Ach gut Heb je al contact gehad met de marechaussee op Schiphol of jouw paspoort bij hun is binnengekomen? Je mag me ook je naam pb'en, dan vraag ik er vanmiddag even naar Knipoog

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:05

Denk dat ze dan nog langer had moeten wachten. Als er al geen vlucht voor haar alleen te vinden was, moet je voorstellen als er ineens 4 plekken vrij moesten zijn....
en zolang zij vast zat en dr man niet mocht zien had ze er niets aan als hij dichterbij een hotel had gehad (behalve dan de extra kosten)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:08

crossmonster schreef:
Pfoeh hee bah ja daar is het niet zoals in nederland, belachelijk dat ze je als crimineel behandelen. Maar anderzijds begrijpelijk, geen paspoort betekend illegaal , hier in nederland ontvangen ze je dan met open armen, in het buitenland ben je een crimineel.
Op Schiphol ga je gewoon de cel in als je zonder paspoort aankomt dus wat dat betreft scheelt het niet zoveel.