Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 20:58

Wist zaterdag niet wat me overkwam, mijn vriend en ik waren op een feestje geweest, en hij flink dronken. Op weg naar huis stelde ik voor dat het slim zou zijn als hij op de bank zou slapen ivm overgeef gevaar, hij moet altijd overgeven als ie dronken is.
Maar ipv een normaal antwoord begon ie te schreeuwen dat ie niet dronken was en gaf me vervolgens een keiharde klap in mijn gezicht...

Ik heb altijd gezegt dat ik me niet laat slaan en dat het dan uit is...
Maar we wonen samen en zijn ontzetten gelukkig met elkaar, had dit dus ook echt nooit verwacht.
Hij heeft echt heel veel spijt, moest ervan huilen dat ie mij geslagen heeft.. Door deze reactie weet ik dat hij echt spijt heeft en kan ik hem vergeven.

7 november hebben we weer een feestje en ik ben echt bang dat het weer gebeurt, ik wil niet flauw zijn en hem verbieden te drinken. (hoewel hij niet zou drinken als ik dat vraag en helemaal nu)

Wat moet ik hiermee, zijn er meer mensen waarvan je partner zo reageert op drank? En hoe ga je daarmee om?
Normaal word ie wel eens nijdig met drank op, maar nooit zo, ik ga ermaar vanuit dat het een eenmalige actie was van hem, maar ben dr zo erg van geschrokken. Mijn lieve schat die zoiets doet... Kan er echt niet over uit.

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:00

Sorry dat ik het zeg, maar ik zou echt zeggen, zou je een keer niet willen drinken ? Of niet meer dan 3 biertjes, want de vorige keer was je een enorme klo*t zak..
xx

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:01

Ik zou het uitmaken, voor mij kan zoiets niet dronken is ook geen excuus. Heb ook al teveel sorrytjes gehoord en zal het nooit meer doen bij deze situaties. Hierdoor was het ook moeilijker om los te laten voor de vrouwen in kwestie. Het begint veel te vaak met het is zo een lieverd hij was gewoon dronken.

Maar dat is mijn mening, moet niet de jouwe zijn. Ik zou drank verbieden zeker na deze gebeurtenis lijkt het normaal. Voorkomen is nog altijd makkelijker.

Edit: ik zou het normaal vinden dat hij zelf voorstelt om niet meer te drinken Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 14-10-08 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:03

Inderdaad...laat hem niet over zijn grens heengaan.
Maar dan nog, dronken of niet, hij heeft z'n poten thuis te houden.
Als het nog een keer gebeurd hoop ik dat je zo wijs bent en hem de deur uitzet, of zelf weggaat bij hem!

Jacimatho

Berichten: 9606
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:05

Is hij alleen agressief als hij gedronken heeft of vliegt hij ook weleens uit de bocht als hij bv. gestressed is?
Je bent in ieder geval niet veilig als hij drinkt, dus die situatie moet je vermijden.
Vraag hem of hij het bij 2 drankjes wilt laten, gezien wat er gebeurde toen hij dronken was. Heeft hij dit niet voor je over, dan ontkent hij dat hij een agressieve dronk heeft, negeert jouw gevoelens en brengt je in gevaar. Een klap kan namelijk ook voldoende zijn om het lichtje voorgoed uit te doen.

Imo heeft hij een ernstig probleem, en zie jij waarschijnlijk niet in hoe ernstig.

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:06

Nou ik vind het niet raar als je dat vraagd hoor. Wat hij je geflikt hebt, vind ik namelijk echt niet kunnen. En als hij zich niet in kan houden met een slok op, is het dus geen slok meer.
En als hij moeilijk gaat doen zie ookwel weer waar je realtie heen gaat. Scheve mond

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:06

Mijn huidige vriend drinkt niet, maar ik heb wel ervaring met drank/geweldi in relaties en daar bleef het helaas niet bij de eerste keer.
Ik zou toch wel duidelijk aangeven dat je hier erg mee zit en bang bent voor de volgende keer. Probeer er zeker over te praten, en mocht het nog een keer gebeuren, dan zou ik toch wel ernstig gaan nadenken of je wel op die manier verder wilt.

Hij kan namelijk wel gaan huilen en spijt hebben, maar dat doen alcoholisten wel meer.
Waarmee ik overigens natuurlijk niet wil zeggen dat jouw vriend een alcoholist is, maar ik wil hiermee aangeven dat het ook niet wil zeggen dat dit betekent dat het niet weer gebeurt.

Ik zou het iig uitmaken. Dronken of niet, slaan kan niet. Hij heeft zeker een probleem.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:07

Ook al is jou vriend zo dronken als een tor, dan nog heeft hij geen reden om jou te slaan, het is zijn recht dat hij daarna huilt; omdat hij jou sloeg en omdat jij bij hem weg ging.

Mannen slaan vrouwen niet, dronken of niet. Slaan is laf.
Je geeft nu al aan dat je 'bang' bent voor de volgende keer dat hij gaat drinken...
Het zou voor mij simpel zijn; of hij gaat in therapie. drinkt niet meer of ik zou bij hem weggaan. Aan hem de keuze!
Laatst bijgewerkt door Kristie op 14-10-08 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:08

Dit lijkt me inderdaad niet gezond.

Oftewel is dat gedrag dat ie zal blijven vertonen en dan moet je zo snel mogenlijk van die jongen af.
Oftewel is het eenmalig en gebeurd er verder niks.
Oftewel moet ie van zichzelf beseffen dat het niet goed gaat als ie drinkt en gewoonweg niet meer drinken.

Wat ben ik ontzettend blij met mijn alcehol-vrije vriend zeg...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:09

Als iemand mij slaat, hoop ik dat ik nog verstand genoeg heb om onmiddellijk mijn koffers te nemen (helaas zie ik dat vele vrouwen dan vaak reeds zo blind zijn geworden dat ze dit principe opzij hebben gezet).

Maar sommige mensen worden agressief als ze dronken worden. Is hij nog nooit zo dronken geweest? Dan wist hij zelf misschien niet op voorhand dat hij zo kon worden.
Maar als ik jouw was, zou ik een goed gesprek met hem aanknopen. Dat hij erg agressief is als hij te veel opheeft, dat hij je een klap in je gezicht heeft gegeven en dat je het geen tweede keer pikt. Jullie weten nu dat hij agressief kan worden, dus hij kan er voor zorgen dat hij dit niet doet door met mate of helemaal niet te drinken.
Loopt het weer uit de hand, en krijg je het weer te verduren, dan zou het voor mij duidelijk zijn. Maakt niet uit hoe lang de relatie al duurt, koffers nemen en als de bliksem wegwezen. Tenzij je heel je leven bang elk feestje met alcohol wil afwachten om te zien wat hij erna weer gaat doen.
Ik hoop voor je natuurlijk dat het een stomme uitspatting is geweest en je er samen uit kunt komen Lachen .

O ja even over dat huilen, laat daar je beslissing wel niet teveel vanaf hangen. Veel mannen die hun vrouw bewust afranselen huilen achteraf ook als een klein kind, vaak ook oprecht omdat ze plots beseffen wat ze gedaan hebben, en ze zweren het nooit meer te doen. Vrouw krijgt medelijden, want ja hij huilt toch zo oprecht, hij zal echt wel spijt hebben en veranderen. Tot de volgende keer dan, en dan is het weer gehuil achteraf...ik zeg nu niet dat het bij jouw zo is, maar houdt er gewoon rekening mee dat iemand die huilt niet per se ook in gedrag verandert.

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:10

En vind je vriend het zelf geen tijd dat hij van de drank afblijft? Als hij toch zo'n berouw heeft...

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 21:20

Wat een reactie gelijk, bedankt mensen.
Ow ja ik wil de mensen die mij IRL kennen vragen om het hier NIET met mijn vriend over te hebben.

Hij is wel vaker dronken en heeft dit nog nooit gedaan, wel eens stem verheffen maar dat maakt niet uit. We wonen samen en het is echt de liefste jongen van de wereld, ik ben ivm mijn verleden zeer zeker geen makkelijk persoon om mee te leven maar hij accepteerd mijn moeilijke buien zonder problemen.

Ik wil geen zeikerige vriendin wezen en hem verbieden te drinken.
Maar wil dit dus echt nooit meer meemaken. Heb hem ook heel duidelijk gezegt dat het afgelopen is als dit nog 1 keer gebeurt.
Maar we zijn echt heel erg gek op elkaar. Misschien moet ik toch maar zeggen dat ie niet meer dan 3 biertjes moer drinken.. *zucht* moeilijk. Vooral omdat ik echt van hem hou.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:22

Maar als hij echt van jou houd zal hij dit met plezier doen. Bekijk het ook zo. Ben benieuwd en veel succes!

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:24

Zonnebloem schreef:
Maar we zijn echt heel erg gek op elkaar. Misschien moet ik toch maar zeggen dat ie niet meer dan 3 biertjes moer drinken.. *zucht* moeilijk. Vooral omdat ik echt van hem hou.



Waarom is dat moeilijk?
Dit wil juist zeggen dat je van hem houd, want je wilt niet dat het nog eens gebeurd, enzo verplicht bent hem te verlaten toch?

Ik snap niet wat mensen zo moeilijk vinden om minder/geen drank te drinken, en zeker als je weet dat je dan agresief bent...

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:25

hé lastige situatie dit...
ik zou in eerste instantie ook zeggen; hup, klaar, het is over.
Tot het echt gebeurd.. Scheve mond

Ik denk niet dat e hem moet verbieden te drinken, maar zoals al gezegd vind ik zeker dat hij het voor je over moet hebben om mínder de gaan drinken. en ik zou het idd even aankijken, als het nog eens zou gebeuren zou het voor mij wel echt over zijn, hoeveel spijt hij ook zou hebben.
Succes!

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:26

BraveSpots schreef:
Zonnebloem schreef:
Maar we zijn echt heel erg gek op elkaar. Misschien moet ik toch maar zeggen dat ie niet meer dan 3 biertjes moer drinken.. *zucht* moeilijk. Vooral omdat ik echt van hem hou.



Waarom is dat moeilijk?
Dit wil juist zeggen dat je van hem houd, want je wilt niet dat het nog eens gebeurd, enzo verplicht bent hem te verlaten toch?

Ik snap niet wat mensen zo moeilijk vinden om minder/geen drank te drinken, en zeker als je weet dat je dan agresief bent...


Maar ze weet nog niet of hij het moeilijk vind denk ik, ze durft het niet te vragen omdat ze bang is hem te verliezen. Denk ik..

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:33

katiavl schreef:
Maar ze weet nog niet of hij het moeilijk vind denk ik, ze durft het niet te vragen omdat ze bang is hem te verliezen. Denk ik..


Bang om hem te verliezen? Hij mag blij zijn dat ie een meisje gevonden heeft die zo goed en lief is om hem te vergeven...

Het minste wat ik in zulke situatie zou verwachten is dat vriend (uit zichzelf) stopt met drinken, al was het maar om zijn dankbaarheid te uiten.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:42

Wat vind hij zelf van zijn drankgebruik? Wie weet als je aan hem vraagt wat zijn plannen zijn voor die avond dat hij zelf allang had besloten om niet meer te drinken? Juist omdat hij bang is om het weer te doen.

Ik weet dat ik mijn vriend ook echt niet direct aan de kant zou zetten hierna, daar voor ben ik veel te gek op hem, maar goed hij heeft ook nog nooit zoiets geflikt.
Ik denk dat jou vriend zelf al moet inzien dat het niet goed is wat hij heeft gedaan en dus zelf stappen moet ondernemen om alles weer goed te maken en te laten zien dat hij het meent en dus niet meer drinkt.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:53

Ik heb ooit 1 vriendje gehad waar ik echt gek op was en die werd agressief na overmatig alcohol gebruik. Het is bij 1 X gebleven, want hij heeft mij nooit meer gezien na die een keer. hoe gek ik ook op hem was.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 22:08

nu ik het zo lees zal ik het idd toch eens met hebben over 7 nov. en vragen wat zijn plannen zijn.. en afwachten wat hier van komt.
Hij is nu badmintonnen, dus zal het hem vragen als hij thuis komt.
Bedankt voor al jullie (serieuse) reactie's want ik zit hier echt heel erg mee
O ja we zijn 4 jaar samen en wonen nu 1,5 jaar samen.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:15

Dat je het absoluut niet fijn vind om slaag te krijgen, daar kan ik helemaal inkomen.

Maar hoe voel je je eigenlijk als hij 'gewoon nijdig' wordt? Kan je daar goed mee leven of knaagt dat ook iedere keer aan je?
Indien het tweede, dan zou ik ook wel zeggen dat je dit ook absoluut niet op prijs stelt en dat je hoopt dat hij een beetje rekening met je houdt.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:16

Je hoeft hem ook niet direct iets te verbieden natuurlijk, gewoon het gesprek luchtig beginnen over die dag en of hij er zin in heeft en hoe hij het voor zich zag oid?

Ik denk dat als je vriend zelf aangeeft te willen veranderen en duidelijk maakt dat hij het nooit meer wil laten gebeuren je niet direct alles weg hoeft te gooien wat jullie hebben. Overigens zou ik wél heeeel duidelijk maken dat dit de eerste en de laatste keer was en ook jezelf niet voor de gek blijven houden als hij bijvoorbeeld aangeeft dat hij vond dat het wel meeviel en gewoon gezellig gaat zitten zuipen die avond, dan zou het voor mij wel afgelopen zijn Nagelbijten / Gniffelen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:30

Ik zou hem iig laten weten dat jij er een probleem mee hebt met wat er gebeurd is (die klap) en dat je het eigenlijk al op het randje vindt dat hij "nijdig" wordt als hij gedronken heeft Scheve mond .
Je kan m.i. gerust zeggen dat je het erg prettig zou vinden als hij iig niet zó veel drinkt dat er überhaupt een agressieve situatie kan ontstaan.
Als hij zelf de ernst van het geheel inziet en er ook daadwerkelijk rekening mee houdt, zou er voor mij denk ik ook geen reden zijn om de relatie meteen te verbreken.
Mocht dit echter niet zo zijn, ben jij de degene die er serieus over na moet denken of je je zo een toekomst met iemand voorstelt Scheve mond .

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:53

Wat een reacties direct!
Ik heb hier zelf geen ervaringen mee. Maar wanneer er nog helemaal niet vergelijkbare dingen zijn voorgevallen dan hoeft dit niet direct het einde te betekenen hoor. Zeker als hij er onwijs veel spijt van heeft.
Natuurlijk moet je het er goed met hem over hebben. Maar als hij verder helemaal geen aggressieve trekjes toont denk ik niet dat dit als een ontzettend groot probleem gezien moet worden..
Wanneer jij hem verteld dat je er bang voor bent dat het weer gebeurt zal hij vast en zeker er voor zorgen dat het niet weer gebeurt toch?

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Vriend aggressief met drank op meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:48

Ik zou het niet pikken als mijn vriend mij sloeg. Dronken of niet! Als hij niet tegen alcohol kan dan moet hij gewoon niet zoveel drinken.

Maar ik snap heel goed dat je je zorgen maakt om het volgende feestje. Als ik jou was zou ik het hier nog eens goed met hem over hebben en hem heel duidelijk maken dat als er nog een keer zoiets gebeurd, hij meteen zijn koffer kan pakken.

Mijn zusje heeft ook zo'n vriend, als hij nuchter is dan is het een hele goede, lieve jongen, maar als hij gedronken heeft dan wordt ie heel agressief. Hij gaat ruzie zoeken met alles en iedereen, gaat mijn zusje uitschelden en ik ben bang dat het niet meer heel lang gaat duren voordat zij een klap gaat krijgen.....