hoeveel verdienen hypotheek 200.000 euro

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: hoeveel verdienen hypotheek 200.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:05

MISTRAL94 schreef:
CielitoLindo schreef:
Overigens werk ik bij een hypotheek verstrekker en bij ons zitten ze er volgens mij nog steeds om te springen om hypotheken te verstrekken..

Dus dat ze geen geld meer uitgeven is niet waar, dat ze misschien strenger zijn kan ik me voorstellen.

Ben wel benieuwd wie dat dan is? Postbank, Rabo, ABN konden wij allemaal geen hypotheek krijgen. Zal je reden besparen want dat was een giller Vork

Ohnee dat lieg ik de rabo konden wij wel een lening krijgen alleen veel lager dan wat dit huis op zou moeten leveren (incl een flinke overwaarde dus)


Ik werk bij een verzekeraar die hypotheken verstrekt, en de verzekeraars hebben het beter dan de banken op dit moment.


Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: hoeveel verdienen hypotheek 200.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:06

lies schreef:
Waar 'zie' jij dat dan?

huizenprijzen zijn nu echt aan het zakken hoor!
huizen staan langer te koop etc etc.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Re: hoeveel verdienen hypotheek 200.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:07

0.3% afgelopen kwartaal.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Anoniem

Re: hoeveel verdienen hypotheek 200.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:08

De huizenprijzen dalen wel, ze moeten wel, er is teveel aanbod, en een hoop mensen komen straks met dubbel hypotheken te zitten.

Ideale situatie voor starters.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: hoeveel verdienen hypotheek 200.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:09

BCS schreef:
Ideale situatie voor starters.

precies Haha! maken die ook weer een beetje kans!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: hoeveel verdienen hypotheek 200.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:09

essie79 schreef:
Nee hoor, jij hebt geen poging gedaan om uit te leggen waarom je niet meer lekker woont als je weet dat je huis minder (of meer) waard is geworden. Maar misschien is dat ook heel moelijk uit te leggen..

Dan geeft jouw/jullie financiele situatie blijkbaar te weinig vertrouwen om een lening aan te verstrekken.
En dat kan van alles zijn; speculatie mogelijkheden genoeg.



Nou dat was het dus niet dat mijn financiele situatie te weinig vertrouwen gegeven heeft.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: hoeveel verdienen hypotheek 200.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:11

CielitoLindo schreef:
Ik werk bij een verzekeraar die hypotheken verstrekt, en de verzekeraars hebben het beter dan de banken op dit moment.


Ik ben nog steeds nieuwsgierig wie dat dan is? Misschien is dat iets voor ons voor de toekomst.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: hoeveel verdienen hypotheek 200.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:11

Rianneke schreef:
BCS schreef:
Ideale situatie voor starters.

precies Haha! maken die ook weer een beetje kans!



Zeker voordeel voor de starters want die krijgen praktisch nergens voet aan de grond. Nadeel kan wel zijn dat mensen met torenhoge schulden komen te zitten hierdoor.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: hoeveel verdienen hypotheek 200.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:13

Je hebt een PM

letsgoko
Berichten: 433
Geregistreerd: 07-04-07

Re: hoeveel verdienen hypotheek 200.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:19

Voor zover ik weet mag je ongeveer 1/3e van je netto loonzakje aan een huis besteden. Wel is het zo dat de geldontwaading op den duur een hoop voor je doet. Als je er dus in het begin net overheen gaat kan dat best als je een baan hebt met toekomst.

Heb zelf ook nog een behoorlijke schuld in m'n hut zitten. Hoop deze t.z.t. af te lossen uit het vakje kleingeld van m'n knip. Een beetje geldontwaarding is dus niet voor iedereen slecht.
Kon toen ik m'n hypotheek afsloot nog aardig handelen met de RABObank waardoor ik al jaren een paar centen minder betaal.

.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Re: hoeveel verdienen hypotheek 200.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:32

Een hypotheekschuld van 250K voelt over 30 jaar aan als een schuld van 42k, m.a.w. als je lijn doortrekt uit het verleden in periodes van 30 jaar gaat een huis gemiddeld 6 keer over de kop en is dat huis over 30 jaar 1.5 miljoen waard.
Dat klinkt mij trouwens wel als bizar veel geld maar toch.

Ik persoonlijk weet dat ik wel een stapje terug kan doen als het nodig is, en ik zorg voor een buffertje en dan gebeurt mij voorlopig helemaal niks met mijn veilige hypotheek 20 jr vast.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: hoeveel verdienen hypotheek 200.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:34

MISTRAL94 schreef:
Rianneke schreef:

precies Haha! maken die ook weer een beetje kans!



Zeker voordeel voor de starters want die krijgen praktisch nergens voet aan de grond.

Maarja, de stijgende hypotheekrente compenseert dit weer he Knipoog

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Re: hoeveel verdienen hypotheek 200.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:48

Citaat:
LMV: huizenprijzen stijgen nog net

08-10-2008 | Gepubliceerd 12:11
08-10-2008 | Laatst bijgewerkt 12:20

De gemiddelde prijs van een verkochte woning is in het derde kwartaal van dit jaar met iets meer dan 3 procent gestegen, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Landelijke Makelaars Vereniging. Donderdag komt de veel grotere makelaarsvereniging NVM met cijfers over het derde kwartaal.

Uitgaande van de huidige inflatiecijfers is een stijging van 3 procent volgens de LMV "vrijwel nihil tot bijna negatief". De stijging is echter wel iets hoger dan die een kwartaal eerder. In het tweede kwartaal steeg de huizenprijs in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar met 2,8 procent.

Van kwartaal op kwartaal laten de huizenprijzen volgens de LMV nog een marginale stijging zien van 0,69 procent. De gemiddelde prijs van een verkochte woning was in derde kwartaal 254.500 euro, aldus de LMV.

Donderdag publiceert de grotere NVM cijfers over het derde kwartaal. Dit zijn cijfers over door NVM-makelaars verkochte woningen.

De LMV baseert zich op cijfers van het Kadaster en het CBS. De cijfers van deze clubs over de eerste twee maanden van een kwartaal worden op basis van de eigen verkopen naar het hele kwartaal geëxtrapoleerd.

CBS en het Kadaster komen zelf meestal rond de 20ste van een maand met cijfers. Dat deze weer afwijken van de cijfers die de LMV nu heeft gepubliceerd, komt volgens de vereniging doordat de aangesloten makelaars vooral actief zijn buiten de Randstad.

Z24

bron

זכור

DaanCats

Berichten: 1328
Geregistreerd: 06-01-03

Re: hoeveel verdienen hypotheek 200.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-08 18:52

odetteke schreef:
Hou er wel rekening mee dat als je een hypotheek volledig op 2 salarissen neemt je een groot probleem hebt als er kinderen komen, parttime werken wordt dan wel heel lastig!

Als je voor het eerst gaat kopen kan je (onder bepaalde omstandigheden) ook aanspraak maken op koopsubsidie of starterslening


Dit is niet onze eertse hypotheek.. en zoals eerder vermeld mn vriend verdiend kwa overwerk+ speciale projecten al ongeveer evenveel als een jaarsalaris.. dit word niet meegerekend met de hypotheek
en ik werk al parttime Lachen

Pompiedom.....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, AhrefsBot, Joy_Mennings, stroopkoek, Suliko, TessaxQuincy, Veldbloem en 67 bezoekers