Toch Oorlog? Amerika officieel hulp gevraagd..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 03:49

Ik ben pertinent tegen een oorlog tegen Irak. De Amerikaanse motieven zijn niet eens discutabel, maar ronduit verwerpelijk. Onder het mom van hoeder van de vrede probeert een bloeddorstige man, gehaaid inspelend op de angst voor het terrorisme een oorlog te ontketenen tegen een uitgebluste vijand. Irak houdt zich al tien jaar rustig, niets wijst erop dat ze hier spoedig verandering in zullen gaan brengen. Het heeft veel weg van het vereffenen van een familiekwestie, inspelen op economische motieven, misschien modern imperialisme.
Hoe verkoop je dat als beste aan de wereld? Juist zeggen dat je voor vrede vecht.
Irak is een land met een grote diversiteit aan bevolkingsgroeperingen. Dat die als sadam verdreven is vredig een democratie zullen gaan vormen is een naieve gedachte. De geschiedenis heeft ons veelvuldig geleerd dat dit in de praktijk niet werkt. Democratie moet je niet van bovenaf opleggen!
De grote mate van willekeur die bush hanteert bij het kiezen van dit doel is gevaarlijk......Who's next?
Zijn vriend Sharon hoeft vreemd genoeg niet te vrezen, met een arsenaal aan kernwapens in zijn achtertuin behoort hij toch niet tot een gevaar. Amerika en Israel twee handen op een buik. Was het niet Sharon die nog maar pas geleden heeft laten weten dat hij het een gunstige tijd vond om Arafat van het strijdtoneel te doen verdwijnen? We hebben het hier natuurlijk niet over een gezellige vakantie........
Hier hoor je Bush niet over. Irak is het gebonden aan de overal aanwezig zijnde VN inspecteurs.......Als Bush nou een btje minder opzichtig blijk gaf van zijn oorlogsdorst was het misschien nog enigzins geloofwaardig dat hij nobele motieven ten grondslag heeft liggen aan een aanval op Irak. Nu weet ieder weldenkend mens wel beter.......
Als onze eigen onnozele Harry Potter maar niet met open ogen in de val trapt, in zijn poging de illusie op te houden dat Nederland geen bijrol vertolkt op het strijdtoneel. (hoop dat een net verschenen eindrapport met als titel "missie zonder vrede" hem op tijd tot inkeer zal brengen)

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 11:01

zeg diamond checkers; ik merk in nl eigenlijk alleen maar dat de mensen tegen de oorlog zij, hoe zit dat bij jou in amerika? hoe is de opinie daar?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 13:44

RIR, goed geschreven, precies mijn mening!! Jij hebt het alleen wat beter verwoord dan ik Knipoog !
En idd DC, hoe denkt de "doorsnee" Amerikaan over een evtl. oorlog ??

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:07

Ik denk dat net al iedereen in nl ook de Amerikanen de oorlog zat zijn. Meestal de ouders van iemand die naar de oorlogen toe moeten zijn heel ongerust. We zijn allemaal de oorlog zat en we zijn Bush ook meer dan zat. Ik kan niet begrijpen dat we ooit voor Bush gekozen hebben. Nee, we zijn ook niet blij met de oorlog hoor! Boos!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 20:20

Ik krijg op het nieuws eigenlijk altijd het idee dat de amerikanen zo achter Bush staan..maar als ik jou zou hoor moet amerika maar eens in omstand komen tegen Bush en hem van die "troon"afhalen..dat zou de wereld al een heel stuk verbeteren denk ik..

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:29

Mij boeien de meningen van anderen niet meer, je krijgt alleen maar grotere discussie in de samenleving die onderhand ook weer uitlopen tot een oorlog. Van mij uit mogen ze alles plat gooien daar.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 23:17

Citaat:
Irak is een land met een grote diversiteit aan bevolkingsgroeperingen. Dat die als sadam verdreven is vredig een democratie zullen gaan vormen is een naieve gedachte. De geschiedenis heeft ons veelvuldig geleerd dat dit in de praktijk niet werkt. Democratie moet je niet van bovenaf opleggen!




Ik word btw een beetje moe van mensen die denken dat de irakezen zelf te dom zijn om te beseffen dat ze belazerd worden, en dat ze daarom maar even opgevoed moeten worden door de VS om ze uit hun valse bewustzijn te halen. De Irakezen hebben natuurlijk dondersgoed door dat ze belazerd worden door Saddam, dat is gezien de vele politieke vluchtelingen uit Irak wel duidelijk. Feit is echter wel, dat Saddam een zeer slimme tactiek toepast om zijn bevolking onder de duim te houden. Die tactiek valt samen te vatten onder de noemer nepotisme. Mensen van dezelfde clan en van dezelfde soennitische denominatie als Saddam profiteren namelijk van zijn regime, hetgeen ten koste gaat van Iraks andere 2 grote bevolkingsgroepen, de Koerden en de Sji'ieten. Een substantiële minderheid van de bevolking heeft belang bij de instandhouding van de huidige dictatoriale situatie en daarom steunen ze Saddam. Elke dictatuur heeft een basis waarop ze kan steunen. Een potentaat kan alleen potentaat zijn wanneer een substantiële groep mensen bereid is om mee te helpen aan de instandhouding van zijn potentaatschap. Zo werkt het ook in Irak.

Maar goed, sommige personen zijn dus van mening dat de Irakezen een democratie naar Amerikaans voorbeeld nodig hebben en dat die democratie daarom met wapens opgedrongen moet worden. Ik bestrijd óók niet dat democratie misschien heilzaam kan zijn voor het Midden-Oosten in het algemeen en voor Irak in het bijzonder. Waar sommige mensen echter denken dat democratie iets is wat van bovenaf kan worden opgedrongen, denk ik dat ze pas gerealiseerd kan worden wanneer de bevolking zelf daar innerlijk van overtuigd is. De roep om democratie kan dan ook alleen van de bevolking zelf komen, zoals nog niet eens zo lang geleden in Oost- en Zuid-Europa is gebeurd. Alleen onder die conditie blijkt democratie duurzaam realiseerbaar. Wanneer je dus graag (parlementaire) democratie wil ontwikkelen in Irak, moet je niet van bovenaf een regime droppen (we zien nu al dat datzelfde probeersel in Afghanistan gaat falen). Nee, je moet de structurele condities wijzigen door het in gang zetten van modernisering (die samen hangt met industrialisering). Educatie en individualisering van de arbeid maakt mensen minder gebonden aan hun buurt- of familiegenoten en maakt, dat ze hun positie als bewust individueel burger gaan
opeisen. Maar ja, sinds wanneer staat ontwikkeling van de derde wereld hoog op de agenda van de VS?

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 03:00

Definition of the word "Tragedy"
--------------------------------

President George W Bush is visiting an elementary school today and he visits one of the classes. They are in the middle of a discussion related to words and their meanings. The teacher asks the President if he would like to lead the class in the discussion of the word, "tragedy."

So the illustrious leader asks the class for an example of a "tragedy." One little boy stands up and offers, "If my best friend, who lives next door, is playing in the street and a car comes along and runs him over, that would be a tragedy."

"No," says Bush, "that would be an ACCIDENT."

A little girl raises her hand: "If a school bus carrying 50 children drove off a cliff, killing everyone involved, that would be a tragedy."

"I'm afraid not," explains Mr. President. "That's what we would call a GREAT LOSS."

The room goes silent. No other children volunteer. President Bush searches the room. "Isn't there someone here who can give me an example of a tragedy?"

Finally, way in the back of the room, a small boy raises his hand. In a quiet voice he says, "If an American Air Force plane, carrying Mr. & Mrs. Bush, were struck by a missile and blown up to smithereens, by a terrorist like Osama bin Laden, that would be a tragedy."

"Fantastic," exclaims Bush, "that's right. And can you tell me WHY that would be a tragedy?"

"Well," says the boy, "because it wouldn't be an accident, and it certainly would be no great loss."

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 20:58

Haha hij is leuk Haha!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:08

Hahahahahaah Haha! , dies echt goed Haha!.Misschien moet er maar 1 topic komen met een hele discussie over Amerika en Irak want heb al een aantal topics daarvan gezien ?Of een Amerika Irak forum misschien Tong uitsteken ?Ach , oorlog zal er wel komen maar das wel een aaantal kilometers ver weg van Nederland en België hoor Haha!.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 23:38

Spikkel schreef:
....Ach , oorlog zal er wel komen maar das wel een aaantal kilometers ver weg van Nederland en België hoor Haha!.


En dus moeten we maar gewoon de kop in het zand steken Verward

Tja, ik wil niet beweren dat ik politisch zo gigantisch bewust ben, maar dit "cowboy George W. Bush" gedoe, vind ik echt niet okay Verdrietig !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:01

Hmm, de kop in het zand steken, lijkt mij geen verstandige actie. Inderdaad zou de hele VN tegen deze oorlog van de schietgrage cowboy bush moeten zijn.

Eyes? errug leuk die anekdote!

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 01:10

Zelfs de hele VN tegen is helaas geen garantie. Bush heeft al laten doorschemeren dat hij het evt. ook wil doen buiten vn-verband.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 01:18

ruiterinrust schreef:
Zelfs de hele VN tegen is helaas geen garantie. Bush heeft al laten doorschemeren dat hij het evt. ook wil doen buiten vn-verband.....


ja jammer genoeg wel ja, kan niemand die idioot stoppen dan?

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 03:22

Kan je daarbij niet helpen pipo. Als je nog maar iets verkeerd zegt van de president dan vlieg je de bak in. Nee, sorry, niet voor mij hoor!
Helaas kunnen we er niet veel aan veranderen dan eerst bij ons zelf te beginnen. We hebben nu eenmaal niet meer te zeggen dat de hogere authoriteiten. Het is jammer dat de VS zich altijd met andere landen bemoeit. Laat lekker de Iracezen en anderen vechten als ze willen, maar laat ons erbuiten. Tja, stel je voor dat Bush dat kan! Frusty Tijd voor een nieuwe president!!!!

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 11:36

Bush is gewoon GEK!!

Het enige waar het naar mijn mening om draait is OLIE.. Hetgene zijn pappie niet voor elkaar heeft gekregen wil hij nu afmaken..

Hij wil lekker goedkoop die olie hebben, en dat daar duizenden, zoeniet misschien wel een miljoen mensen voor moeten sterven dat boeit hem niet..

Amerika is naar mijn inziens gewoon een land waar men kickt op macht.. Hij geniet gewoon van moorden joh!

* spreek niet over de gehele bevolking hoor DC Knipoog *

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 11:48

Ik denk dat het inderdaad tijd is voor een nieuwe president.. DC kunnen jullie echt niks doen tegen hem?? Ik bedoel als je een aktie opstart..ga je dan gelijk de bak in??

Echt walgelijk!!! Die vent moet echt heeel snel weg daar..

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 13:02

Dennis v m schreef:
Mij boeien de meningen van anderen niet meer, je krijgt alleen maar grotere discussie in de samenleving die onderhand ook weer uitlopen tot een oorlog. Van mij uit mogen ze alles plat gooien daar.


Sorry dat ik dit zeg maar dit is wel zo'n kortzichtige opmerking..

ff wat feitjes.. 1 van de grootste financiers van Bush zijn campagne was.. Shell.. De olie toevoer uit venuzuela is drastisch terug gelopen.. Irak is verantwoordelijk voor 10% van de olie toevoer in de gehele wereld.. Zie jij al een link of ben ik de enige? 2/3 weken geleden heeft amerika zelfs nog een hele grote hoeveelheid olie afgenomen van iraq, hoe bedoel je hypocriet en waar denk je dat dat geld heen zou gaan. Ik durf zelfs te beweren dat indirrect Bush hiermee Saddams wapentuig betaalt. Maar daar hoor je niets over.
Verder hebben ze alle know-how over chemische wapens en nucleare wapens te danken aan.. juist.. Amerika en engeland.. want toen iran de grote vijand van de states was hebben ze Saddam wel mooi die wapens geleverd. En nu is Saddam plots de grote vijand.. Wel toevallig he dat alle aandacht plots naar irak ging toen duidelijk werd dat de amerikanen dus niet bin laden te pakken kregen..
Is saddam gevaarlijk.. ja dat is ie.. maar dat was ie 20 jaar geleden ook.. en 5 jaar geleden ook.. en hij is nu echt niet een grotere bedreiging als dat ie toen was.. En ja, Saddam heeft chemische wapens gebruikt.. 2 keer.. 1 keer tegen iran (onder goedkeuring van amerika) en 1 keer tegen eigen mensen inderdaad.. verder nooit gebruikt tegen amerikanen of dergelijk..
Dus ja saddam is gevaarlijk.. maar daar gaat deze oorlog niet om.. deze oorlog (en reken maar dat ie er gaat komen) is puur eigenbelang van Bush en in een zekere zin ook amerika. En moeten daar duizenden onschuldige irakezen voor sterven.. Volgens jou dus wel..
En dan de gevolgen.. Daar hoor ik niemand over.. Reken maar op een enorme toename aan terrorisme.. en reken er maar op dat dat niet alleen gericht gaat worden tegen amerika maar tegen elk land wat ze steunt.. Dus ja laten we lekker als nederlanders zijnde deze oorlog steunen die alleen maar in het belang is van de states.. Ach misschien hebben we nog wat schulden bij amerika die dan weggemoffeld worden als we meestemmen.. Dat heeft bush tenslotte ook gedaan bij spanje om hun zover te krijgen..
Ga alleen dan niet klagen als in jouw stad een bom ontploft die aan honderden nederlanders het leven kost.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:11

DiamondCheckers schreef:
Kan je daarbij niet helpen pipo. Als je nog maar iets verkeerd zegt van de president dan vlieg je de bak in. Nee, sorry, niet voor mij hoor!


Ik hoop dat dit op Irak slaat?? Verward

Citaat:
Laat lekker de Iracezen en anderen vechten als ze willen, maar laat ons erbuiten. Tja, stel je voor dat Bush dat kan! Frusty Tijd voor een nieuwe president!!!!


En laat de VS nou net (bijna) de enige zijn die willen vechten.... Scheve mond

Idd tijd voor een nieuwe president, je kan veel van Clinton zeggen, maar hij was een stuk verstandiger dan die aap die nu in het witte huis zit Frusty

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:12

youngster schreef:
Ik denk dat het inderdaad tijd is voor een nieuwe president.. DC kunnen jullie echt niks doen tegen hem?? Ik bedoel als je een aktie opstart..


Grinnik, handtekeningenactie? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:14

Als de verkiezingen net even anders waren gelopen en de persoon met de meeste stemmen ook president was geworden, dan was dit probleem er nu niet geweest.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:31

Pipo schreef:
Het enige wat Bush wil doen naar mijn mening, is het werk van zijn papa afmaken, die is er toen niet meer aan toe gekomen. Hij is een machtswellusteling. Dit hele verhaal gaat nergens meer over, Busk lijkt wel een schietgrage cowboy.


Helemaal mee eens! Als het echt om kernwapens e.d. zou gaan kunnen ze beter Zuid Korea aanvallen (of was het Noord Verward ) die hebben openlijk toegegeven dat ze kernwapens maken en blijven maken.

Ik ben bang dat de boel deze keer zal escaleren en er straks echt een 3e wereldoorlog komt Lips are sealed

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:34

AnneOmie.. het is inderdaad noord korea.. en idd.. die hebben op zeker kernwapens.. en aangezien ze nu weer op voet van oorlog leven met zuid-korea (besprekingen tussen die 2 gingen goed tot Bush jr zich er zo nodig mee moest bemoeien door N.K bij de axis of evil te plaatsen) is dat land een grotere bedreiging momenteel dan Iraq

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:35

DunnitsMystery schreef:
AnneOmie.. het is inderdaad noord korea.. en idd.. die hebben op zeker kernwapens.. en aangezien ze nu weer op voet van oorlog leven met zuid-korea (besprekingen tussen die 2 gingen goed tot Bush jr zich er zo nodig mee moest bemoeien door N.K bij de axis of evil te plaatsen) is dat land een grotere bedreiging momenteel dan Iraq


Bah... soms vraag ik me toch echt af waar we nu allemaal mee bezig zijn Al die achterlijke machtspelletjes Verward waarom kan een mens nu niet tevreden zijn met wat hij heeft... Scheve mond

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:37

Zolang het mogelijk is dat dat soort maniaken als Bush en een saddam aan de macht kunnen komen zal dat zo blijven..
Maar ja wat betreft Bush/Saddam heb ik deze stelling.. De ene gek beschuldigt de andere gek ervan dat ie gek is Knipoog