Welke winterjas voor op de scooter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Welke winterjas voor op de scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 11:58

Hoii

Ik ben op zoek naar een winterjas voor op de scooter.
Dus een die heel goed winddicht is en erg warm! ook liefst nog waterdicht. Maar wel ademend!
Want jeminee wat is het koud op de scooter savonds of smorgens vroeg...
Heb nu de kingsland bomber jas (winter). Dus ruilen eventueel mag ook.

Zoek een getailleerde jas en beetje modieus/nettere jas haha

Gwen

Re: Welke winterjas voor op de scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:04

Ik heb in al die jaren echt heel wat uitgeprobeerd aan jassen, maar het enige wat voor mij eigenlijk echt goed werkt, is een gewoon winterjack (ik heb er eentje van € 25,- van de Albert Heijn *LOL* , maar een mooie chiquere jas kan natuurlijk ook prima Ja ), met daar overheen een regenjas. Ik heb er zo eentje van de Boerenbond, blauw met oranje en lichtgevende stukken erop, zodat je in het donker ook nog eens goed zichtbaar bent. En op een postbode van TNT lijkt Clown .

Zo'n bomberjack heb ik vroeger ook gehad, maar dan zie je er al snel uit als een Michelinmannetje en als je een winkel binnen wandelt blijf je er bijna in van de hitte. Persoonlijk vond ik dat dus niet zo'n succes.

Voordeel van een regenjas over je gewone jas is dat je die regenjas als het minder koud is ook gewoon in je tas kunt doen, en die regenjas houdt echt alle regen en wind tegen Ja .

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:38

Ik heb een winterjas van Anky op de scooter en heb het nog niet koud gehad.. Maar ben benieuwd of hij dik genoeg is als het écht koud is buiten.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:40

idd net wat gwen zegt. Ik heb ook in de winter altijd een regenjas over mijn winterjas gedragen. Dan blijf je echt warm!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:59

Wat voor afstand hebben we het eigenlijk over Lachen ? Naar mijn werk is het zo'n 23 kilometer. De eerste 10 km is het nog wel te doen met een minder dikke en wat chiquere jas, maar daarna begin je toch aardig verkleumd te raken Ziek . (Ik vind het eigenlijk ook helemaal niet erg dat ik nu ook weer lekker met de auto kan en het is nog niet eens echt winter Clown ).

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:38

Gewoon een leren jas Knipoog Zijn waterdicht, komt geen wind door en ze zijn nog leuk ook. Alleen betaal je er al gauw €200 voor..

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:47

Ja een leren jas is het beste...
Alleen moet je er dan wel wat voor over hebben....

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 21:04

Ja dat is wel prijzig Knipoog

Ik moet 13,5 km En inderdaad in 't begin gaat het nog, maar halverwege begin ik het altijd toch koud te krijgen brrrr

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:09

Ik hoef nooit zo ver op de scooter (ongeveer 10 minuten naar school en maar 5 minuten naar de paarden), maar heb het wel alijd gauw koud. En dan te bedenken dat het in Nederland nog veel kouder is! Ik ben desondanks nog steeds op zoek naar de perfecte jas.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:56

Mijn zusje raakt overal onderkoeld van, en die heeft nu een motorjack voor op de scooter. Ziet er erg stoer uit (ja, ik vind 'm stiekem mooier dan dat zij vindt haha.) en erg warm! Hangt wel een prijskaartje aan, maar dan heb je ook wat. Vork

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:01

Ik heb nu een dikke jas van Protest en een hooded sweater daar onder aan op de scooter. Als het nog kouder wordt trek ik mijn mooie felblauwe motor/regenjas er over heen. Niet sexy Clown

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:58

Je hebt ook thermo shirt en ski pullie's en dergelijke. Die kan je dan onder je jas doen, blijf je ook heerlijk warm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:01

ik heb ook een kingsland winterjas, een soort bomberjack, ik vind het wel lekker warm Ja ik krijg alleen snel koude handen, ook met motor handschoenen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:27

Ik heb een heel dikker jas van G-star, die weegt ook nog eens een ton ROFL
Maar wauw, wat is díe écht warm!!
Ik heb ook van die dikke ski handschoenen voor op mijn scooter,, echt relaks zo Haha!

Geen idee hoe duur die jas is, heb m van mijn zus overgenomen..

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:45

Ik ben er ook opzoek naar ja ik weet het niet hoor, ow een dikke trui onder je jas doen ofzo?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:58

Op scooter had ik ook een leren jas met aan de binnenkant nepbont. Was lekker warm en als het echt koud was had ik nog ruimte over om er een dikke trui onder te doen. De jas heb ik nog steeds en hij gaat ook zeker niet weg, ook al heb ik al een flinke tijd mijn rijbewijs en reis ik veel met het OV Clown

(ben een koukleum en als het echt koud is wil ik die jas nog wel eens aan doen voor de stukjes die ik naar school moet lopen Clown )

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:12

Ik heb een wintersport jack voor op de scooter, waterdicht winddicht en lekker warm Knipoog
Ik zit per dag ongeveer een uur op de scooter.

Lerenjas vind ik dus niks... je betaald erg veel geld, en die dingen die ik leuk vidn zijn te kort voor op de scooter.
Ik zoud an sneller een PU jas kopen, is nep leer net als Skai, maar dan meer met een leer look.
Dezeheb je namelijk ook nog in de variand Washable, dus als die smerig wordt bij de paarden kan die ook nog in de wasmachine

voorbeeld van een hele lichte PU jas:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SY4YJBVX.jpg

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:07

Ik heb nu een jas bij ons uit de winkel.. van PK, ik vind jassen uit de ruitersport altijd heel erg geschikt voor op de scooter enzo, omdat ze vaak wind en waterdicht zijn.. de jas die ik nu heb dus ook en er zit een heerlijke warme fleece voering in.. verder heb ik als het echt koud is een jas van een paar collecties geleden..
ff een foto van mijn nieuwe jas:
Afbeelding

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:59

Is een nepleren jas ook gewoon winddicht en regendicht (of regenafstotend)? Want heb niet zoveel geld voor een echte leren, plus ik heb nu al mijn winterjas aan op de scooter en heb het dan al frisjes..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 08:53

@ Megamutsj : dan moet jekijken voor een PU jas. Die zijn ook waterdicht (hoe het met anderen is weet ik niet, maar PU jassen zijn iig waterdicht en winddicht).

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:34

Ik heb een ski jas voor op de scooter. Hoef maar 6 km maarben onwijze kouwkleum. Motorhandschoenen aan. S'winters ook nog een termopaardrijbroek aan. Ga vooral s'avonds dus erg koud dan.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:13

Wat voor handschoenen en waar koop je ze ?

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:53

en waar zijn PU jassen te koop?

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:40

ik heb een ski jas van oneil voor op de scooter.
hiervoor heb ik dan 260 euro voor betaald, maar ik heb er nog geen minuut spijt van gehad. hij is modieus, stoer en ik heb het vorig jaar geen minuut koud gehad (L)

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:43

Ik heb mn bjornson (als ik het goed schrijf) vaak aan als het echt koud is. Het is tevens ook mijn paarden jas, dus als ik er mee naar school ga stink ik een uur in de wind Tong uitsteken