Hoe huisvesten de bokkers hun andere huisdieren.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 18:54

Mijn man mag naast mij slapen!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:47

De paarden en pony's staan overdag een paar uur in de paddock en zomers de hele dag in het land. De paarden hebben een box van 3 x 3. De pony's in een mega grote looptstal, de 2 katten zijn altijd op stal of in de hooi/stro opslag en mogen niet binnen. De 2 honden zijn buiten wanneer wij ook buiten zijn, dus bijna de hele dag.
In het witte huisje wonen wij.

Afbeelding[/img]

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:58

Onze honden zitten meestal waar wij zitten, dus in de huiskamer, en 'snachts in de slaapkamer. Als we werken zijn in de keuken. De Cavia's zitten met max 3 in een hok van 40 bij 100cm. De vissen, tja, gewoon, in de vijver Haha! en de kippen gaan en staan waar ze willen, slapen in de schuur, maar kunnen door een opening zelf naar buiten of naar binnen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 15:13

Mijn andere dieren op stal:

* Mijn katje Maiky heeft de complete loods voor zichzelf en 3 x per dag mag hij buiten rondlopen (zodra Inge, Linda of ik op stal zijn).

* Onze konijnen hebben een normaal hok (niet super groot maar ook niet klein) en die mogen soms los. In de zomer gaan ze geregeld in een ren. Maar denk dat de nijnen het 'het slechtst' hebben van alle dieren.

Thuis:

* Onze hond Cimba heeft heel de huiskamer voor zich dag en nacht en wordt 4x per dag uitgelaten.

* Onze hond Bo heeft overdag de huiskamer snachts zijn bench en wordt ook 4x per dag uitgelaten. Verder vaak na het eten en in het weekend mee naar het bos (meestal Bo, Cimba is al wat ouder).

*Mijn rat Floris zit in een groot hok met voldoende klimmateriaal en mag er bijna iedere avond zo'n 2 uur uit.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 15:37

Ik heb voor de zes cavia's dezelfde hokken als Dennis v m,en die maak ik elke week schoon.
Ik heb stro in het hok,en er zijn best veel mensen die er tegen zijn,omdat het zo grof zou zijn voor cavia's,maar ik stamp alles plat,en dan prikt het niet in de oogjes ofzo.
Maar de poepjes vallen er wel doorheen zodat het goed schoon blijft.
Onder het stro heb ik nog zaagsel en kattenbakvulling.

Mijn muizen hebben een traliehok met heel vel klimdingen.

De parkiet een gewone vogelkooi met speeltjes en dingen zoals kalksteen en trosgierst,en een schommeltje en een spiegeltje enzo.

De fret heeft de hele zolderkamer,zodat ze daar los kan lopen en dat niet door de huiskamer hoeft waar iedereen in en uit loopt/
's Nachts zit ze in haar kooi,en de kooi staat elke dag een paar uur open,zodat ze dan los kan.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 16:00

Onze hond heeft de hele onderverdieping tot zijn beschikking en kan door zijn hondenluikje naar buiten wanneer hij wil.
De 2 konijnen (dwergjes) hebben een buitenhok van 2.5 bij 1.5 m, waarvan de helft oplopend, waar ze dus in kunnen graven (en dat doen ze ook *LOL* ). Met een buis kunnen ze onder de berg door, en dan kunnen ze met een trappetje langs de schuur hun binnenhok in, die is 2.2 x 0.5 meter.
De kip kan eigenlijk over naartoe waar hij wil, we hadden een ren helemaal om de tuin heen (tuin is groot), maar daar bleef hij toch niet in dus hij loopt nu overal *LOL* En dan heeft hij nog een hok waar hij 's nachts op stok gaat (eigenlijk gaat hij liever in de zadelkamer zitten Tong uitsteken (ik schrik me elke keer weer kapot). Weglopen doet hij niet, hij weet dat hij hier weer eten krijgt (toen er nog meer waren waren ze nog wel eens zo bijdehand om bij de buren de net geplante zaadjes op te pikken).
En ik heb 2 guppy's, die zitten in een groot aquarium.

Het buitenhok van de konijnen (vlak voordat het weer opgehoogd wordt, na een tijdje hebben ze al het zand verplaatst *LOL* Normaal loopt het vanaf het midden naar links op)

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/25037/incoming/k5(1).jpg[/img]

Trappetje:

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/25037/incoming/k6(1).jpg[/img]

Binnenhok:

Afbeelding

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 02:39

Tweedy, mijn vogel is altijd uit zijn kooi. HIj heeft nooit een gesloten kooi. Mijn andere vogels zijn altijd in de kooi. De hamsters en de muizen gaan regelmatig in hun plastic bal. Dan gaan ze het gehele huis door. Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 13:02

Wij hebben een schuurtje gebouwd voor mijn cavia's (drie, 2 vrouwtjes en hun vader) en konijn. Het hok van de 2 vrouwtjes is ongeveer 1.70m lang en 60 centimeter diep, het mannetje heeft ongeveer 1.30 meter lengte en een diepte van 50 centimeter. Elke cavia heeft een huisje ter beschikking met daarop stro en hooi er overheen. Op de bodem ligt een flinke laag houtkrullen (ik koop van die paardenpakken). Ze hebben een glazen wand aan de voorkant en tussen het mannetje en de vrouwtjes zit gaas zodat ze kunnen snuffelen wat het mannetje graag doet. Hij is gelukkiger dan toen ze nog in aparte hokje zaten en niet konden snuffelen. Onder het blad waar de vrouwtjes op zitten, zit het binnenhok van het konijn. Dat is dus ook 60cm bij 1,70m. Het is ongeveer een meter hoog. Er zit een doorgang naar een klein rennetje dat betegeld is om te voorkomen dat hij zichzelf uitgraafd en zodat ik het goed schoon kan houden i.v.m. die vieze strontvliegen waardoor ik al eens een konijn ben kwijtgeraakt. Het konijn zit bijna altijd buiten. Als het nodig is kan ik hem binnen opsluiten door een paar keitjes in de opening te stapelen, maar eigenlijk sluit ik hem alleen soms buiten zodat ik het binnenhok rustig schoon kan maken. De ren is ongeveer 60cm breed en 1,90 meter lang.
Ik vind hem nog te klein, maar we wilden ook nog wat tuin overhouden aan die kant Knipoog
Foto's vind je hier: http://www.geocities.com/joyce_bijlsma/beestenboel.htm

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 15:53

Onze honden zitten, als ze binnen zijn, in de keuken maar gaan natuurlijk heel vaak mee naar buiten.
De katten lopen in en uit wanneer het hen uitkomt op oude Grover na, die wenst niet meer door het kattenluikje te gaan maar verwacht dat de achterdeur voor hem geopend wordt. Lachen

De geiten en kippen wonen normaal bij elkaar in een grote schuur met ren maar ik heb nog maar een kip en die woont nu in de paardenstal.

De Chinchilla's hebben een grote kooi en mogen 's-avonds vaak loslopen. Ze zitten nu apart, er was er een overleden en de nieuwe wordt aangevallen door mijn andere chinchilla. Binnenkort krijg ik er een mannetje bij en dan gaan we weer proberen te matchen.
De cavia zit alleen in een kooi maar mag ook vaak los. De ratten hebben een grote kooi en daarvan laten we er maar een los want de ander bijt tot bloedens toe in onze vingers en de hamster mag regelmatig in een bol door de kamer want die is me te klein om los te laten lopen.

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:06

M'n hond die heeft de hele huiskamer tot beschikking en zelfs de bank, ze krijgt alleen niet zo veel beweging en lopen dan ook niet echt ver met d'r dit komt ook omdat ze dit zelf niet wil (ze is voor iedereen en alles bang, vooral andere honden)

M'n cavia zit in de winter binnen en word regelmatig schoongemaakt.
M'n Konijn zit heel het jaar door buiten in een groot buitenhok en loopt in de winter een paar keer per week in de tuin te huppelen, in de zomer komt ie meestal niet in de tuin omdat die anders alle planten op vreet, hij zit dan wel samen met de cavia dus heeft die daar gezeldschap van.

M'n Gerbils zitten apart 2 vroutjes & 2 mannetjes in een groot konijnenhok die omgebouwd is tot gerbil hok, ze vermaken zich er prima in en hebben genoeg speeltjes en komen er regelmatig uit en lopen dan los in de douche of boven op de zolder.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:47

mijn twee ratten zitten in een grote kooi met 3 verdiepingen en hebben daarin een huisje waar ze in kunnen slapen, ze komen er een paar keer per dag uit zodat ze lekker kunnen rondlopen en geknufffeld kunnen worden (meestal lopen ze helemaal niet rond en zitten/liggen alleen maar in nek) verder krijgen ze af en toe ook nog wat om mee te spelen in hun kooi zoals stuk stof, keukenpapier, wcrollen enz.
mijn 2 katten mogen in huis overal komen maar niet naar buiten, soms ontsnappen ze toch maar ze komen altijd weer terug en blijven ook vaak liever binnen als dat ze naar buiten gaan (de ene is zelfs bang buiten *LOL* ) m'n andere twee katten zitten in een ander huis en leven hetzelfde.
en mijn goudvisje zwemt in z'n eentje in een aquarium waar 10 liter water in kan en heeft het ook wel naar z'n zin zo (anders zou die denk ik niet al 5 jaar zijn, de meeste goudvissen die ik heb gehad waren nu allang dood geweest)

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 13:25

Mijn konijn had een hok in de achtertuin, maar kwam er dan dagelijks wel enkele uurtjes uit. Dan ging hij even voor ons de tuin spitten. (waar mijn moeder ovegerins niet zo blij mee was. Hij vond het heerlijk buiten, en bleef (bijna) altijd in de tuin. Op een dag is er een loslopende labrador retriever de tuin in gesprongen en heeft hem het weiland in gejaagd. Toen is hij de sloot in gesprongen en heeft een hartstilstand gehad.
Heel sneu, maar mijn volgende konijn zou ik net zo makkelijk weer buiten laten lopen. Hij heeft een heerlijk leventje gehad denk ik. Helaas is hij nu dus vrij jong overleden, maar liever zo´n dood, dan jarenlang alleen maar in zijn hokje naar de overkant zitten staren...

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 13:30

Spooky heeft het hele huis (nou ja, flat) tot haar beschukking. Ze kan dus helaas niet naar buiten, maar dat kan strakkies wel weer.
In de zomer zit ze wel op het balkon, maar ze is zo enthousiast dat ze alle buren wil begroeten en wil zien hoe ze wonen Cool
Ik moet haar dus wel in de gaten houden, die gekke doos!

Maar ze is wel goed afgericht (als ik roep dan komt ze ook!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 17:00

Onze jonge hond Bobby, heeft het hele erf tot zijn beschikking, hij mag een gedeelte van de menne, maar na de afslag richting de polderweg mag hij niet meer komen. Verder mag hij in huis in de bijkeuken, de keuken en het achterhuis (is een kamer). In de gang, en voorkamers mag hij niet komen. 's Nachts brengen we hem naar stal, waar hij bij Cassie (koe) in het stro mag slapen, als het koud is, gaat hij tegen haar liggen. Lovers
Onze poes en je-weet-wel-rode-kater, tja, hun slaapplaats is in de garage in een kast. En de poes hebben we nu bijna 2 maanden en is komen aanlopen, en heeft dus wat privileges van onze kater ingepikt, (die weet ook niet wat hij daar mee aan moet Haha! ) Eh, die kunnen dus vrij in en uit, en hebben ook het hele erf voor zich, poes gaat meestal in een van de schuren maffen, kater is altijd op jacht, naar muizen, ratten, konijnen, fazanten, jonge eendjes en nog wel meer.
Cassie, op het moment hebben we maar 1 koe, maar er komt er nog wel weer eentje bij. Cassie staat van november tot en met half maart op stal, dan staat ze vast aan een ketting, en kan haar kont draaien, hele lengt opzij dus. Ze is een erg lange koe, dus ligt ze altijd scheeft, stal is was eigenlijk gebouwd voor melkvee, geen vleesvee dus. Eh, In maart-april, hangt van de weide af gaat ze op de wei, en dan is ze daar dus full-time.
Kippen, een stuk of 10 en 1 haan, hebben een gammel kippehok, van het voorjaar komt er waarschijnlijk een tuinhuisje voor ze als hok, en een ren, die 2 meter hoog is aan de zijkant, omdat ze er altijd uitsprongen, dus wat doen ze nu? Graven ze zich een weg uit!
Ganzen, Akke en Smirre hebben een oude drinkput en de wei tot hun beschikking, in de winter als het koud is komen ze op straat zitten en schooien.
Verder hebben we nog een hoop muizen op zolder, die we voeren met kaas, (d.w.z. ze jatten de kaas van de muizenvallen maar gaan er niet in).

Het lijkt me dat onze overige beesten het wel goed hebben.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 17:52

Wij hebben op dit moment alleen nog een hond.
Hij slaapt gewoon in een lekker warm mandje, en ligt vaak onder de tafel. Hij heeft de hele huiskamer tot zijn beschikking, en een paar x per dag met deze kou de tuin, in de zomer de gehele dag.
Hij wordt iedere dag zon 5/6 keer uitgelaten, gewoon een blokje om.
Hij is al bijna 14 dus ligt het liefst te slapen. Knipoog
Vroeger ging ik wel vaak uren lang met hem wandelen door een natuurgebied hier in de buurt.
Onze vogel is helaas eergisteren overleden. Hij had wel een redelijk kleine kooi, maar kwam iedere dag los in mijn broers kamer. (Hij was van mijn broer) Maar helaas is hij er nu niet meer. Verdrietig
Vroeger hebben we ook konijnen gehad, die kwamen in de zomer lekker los in de tuin. In de winter stond het hok in de garage en hadden we een stuk afgezet en daar stro neer gegooit zodat ze daar ook lekker konden rondrennen.
Vissen heb ik ook gehad, die kwamen 2 x in de week in het grote bad. Haha! De rest van de week helaas gewoon in de kom.
Verder hebben we ook cavia's gehad, die stonden bij mijn zus op de kamer. Ook die mochten daar los rondlopen iedere dag een paar uurtjes.
We hebben ook kippen en kuikens gehad, die hadden een ren in de achtertuin.
We hadden ook bijna een ganzenbaby gehad. Haha! Helaas had mijn broer het ei kapot laten vallen. Boos! We hadden het ei gevonden en onder een warmte lamp gelegd. Maar helaas... Midden in de huiskamer kapot gevallen, en dat stonk!!!!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 18:33

ik heb 2 katten, ze mogen binnen en buiten dat mogen ze zelf weten.. Tarzan, de oudste gaat meestal overdag een paar uurtjes naar buiten een beetje "rondhangen" (beetje spelen en muizen vangen enzo) in het weiland samen met de kat van de buren Haha!
voor zover ik weet komt ie alleen in de tuin van de buren (en dat mag) en verder gaat ie altijd gelijk naar het weiland toe tegenover ons huis, ik denk dus niet dat andere mensen last van hem zullen hebben.

Onze poes is nu een half jaar oud, ze is een paar keertjes buiten geweest maar ze wil steeds weer gelijk naar binnen, zit ze voor de deur te janken. misschien wil ze wel als het wat warmer is.
De poezen mogen door het hele huis behalve op de slaapkamers als er niemand is.

ik had ook een konijntje, die had een groot hok (binnen en buitenhok) en in de zomer liep hij meestal los in de tuin want hij liep toch niet weg, in de winter deed ik hem wel eens eventjes in de kamer maar liever niet te lang vanwege het temperatuurverschil. Hij is alleen doodgegaan vorig jaar (wel 10 jaar geworden!)

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 15:26

Mijn konijn Haas loopt altijd los in huis (poept en plast netjes in haar hok waar ook haar eten en drinken staat) en als we niet thuis zijn zit ze los in de keuken. Een lekker leventje dus.
Mijn roodwang Boudewijn meet van kop tot staart 25 cm en zit in een aquarium van 1,50 meter bij 0,50 bij 0,50 meter. Die zit vrijwel helemaal vol met water behalve dr kleine zonstrandje waar ze vanaf 18 uur mag zonnen (dan gaat de halogeenlamp aan).
Verder zitten mijn mannenguppen in bovenstaande bak, mijn vrouwen in een bak van 60x30x30 cm en mijn zwarte guppen in een bak van 40x25x25 cm.
En dan te bedenken dat ik een tweekamerflat heb!!!
Beestenboel dus!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 18:31

Mijn konijn zit in een veel te klein hokje.Kon helaas niet anders.Het hok wat ze voor haar formaat nodig heeft past niet echt ergens.
Ze loopt wel aan een tuigje dus nu mag ze bij mooi weer aan haar tuigje in de tuin.De hele zomer mag ze gewoon los in de tuin(in de tuin is ze lastig te vangen en als het nu gaat regenen wil ik er niet eerst 3 uur achteraan rennen.
1 april gaan we verhuizen naar Bathmen dan krijgt ze een eigen box van 3.5 bij 3.
Ik heb nog 4 ratjes 1 zit alleen in een omdat zijn vriendje net is overleden.Hij heeft een grote kooi met maar 1 verdieping er hangt wel een speeltje in maar daar kan hij niet meer opklimmen omdat hij zo oud is.
de 3 vrouwtjes ratten zitten bij elkaar in een grote kooi met 2 verdiepingen.
Ze komen een aantalkeren in de week los en dan mogen ze op de gehele bovenverdieping komen.

Ik heb nu helaas geen cavia meer steef is overleden aan ouderdom maar zodra we verhuisd zijn wil ik 2 cavia's die krijgen dan een hok van 1.20 bij 50