Ik weet het even niet meer! -> mijn Zusje...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Ik weet het even niet meer! -> mijn Zusje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 14:54

Voor de zoveelste keer zit ik te beven alsof ik ieder moment in stukjes uit elkaar kan vallen. Ik trek het niet meer en weet niet meer wat ik moet.
De laatste keer dat dit gebeurde, is ruim een jaar geleden. Mijn zusje heeft voor de zoveelste keer gepoogd zichzelf van het leven te beroven, door ditmaal uit een fles schoonmaakmiddel te drinken en pillen in te nemen. Ze wordt er behoorlijk handig in kan ik inmiddels zeggen. Dit omdat ze altijd weet hoe het te doen, zodat ze niet daadwerkelijk gaat.
Klinkt cru maar dit is echt (geloof me op mijn woord aub, want anders ben ik morgen nog bezig met typen), puur een aandachtskwestie. Aandacht die ze overigens niet te kort komt.

Ik houd ontzettend veel van mijn familie en spring altijd voor ze in de bres, maar ik weet het even niet meer. Ik weet niet meer wat ik ermee aan moet. De laatste keer eindigde dit voor mij in dagen en nachtenlang ziekenhuisbezoeken. Tot anderhalf jaar geleden was dit alles bijna dagelijkse kost. De laaste keer daarentegen heeft ze zichzelf in brand gestoken, wat eindigde in een lange opname in het brandwondencentrum. Met niemand wou ze contact, maar ik moest opdraven als toeziend voogd en alles en iedereen op de hoogte houden en alles regelen bij verschillende instantie's. Ik ben toen helemaal kapot gegaan en moest mezelf stukje bij beetje weer opbouwen. Iets waar ik nog steeds last van heb. En nu.. weer....

Ik trek het echt niet meer. Weet niet meer wat te doen, hoe te handelen en hoe te reageren. Ondertussen.. wacht ik af.. of verder bericht. Mijn auto doet het niet, dus kan er niet heen. Het doet zo'n pijn... ik houd zoveel van ze.. maar ik kan het niet meer...


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 15:25

Jeetje ,meis, wat verschrikkelijk. Ik weet niet wat ik moet zeggen.

Ik kan me vcoorstellen dat je er niet meer tegen kan, dit is wel heel erg zware kost.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 15:28

lijkt me dat ze niet de gewone aandacht probeert te trekken, maar dat er toch wel wat mis is, voor gewone aandacht bedenk je wel iets anders

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 15:28

Ik had het net al van je gehoord, wat een rotsituatie zeg.
Ik weet helaas niet wat ik kan zeggen om je te helpen, kan je alleen veel sterkte toewensen.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 15:36

Debbiedee.. ik heb je een korte pb gestuurd.
Voor de anderen onder ons.. ik wéét waar ik het over heb.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 16:10

jeetje San wat een nare situatie.... Hoe is het nu trouwens met je zus??
Heel veel sterkte in ieder geval Lovers

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 16:38

Jeetje wat erg. Ik schrok echt toen ik dit las! In ieder geval heel veel sterkte enne hoe oud is je zusje???

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 16:50

Het laatste bericht wat ik heb gehad is, dat ze bezig zouden zijn met het leegpompen van haar lichaam en spoelen van haar lichaam. Meer weet ik tot nog toe niet, maar zodra ik meer weet, laat ik het weten.

Mijn zusje is overigens bijna 22 jaar.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 16:53

Jeetje zeg!
Ze moeten je wel hebben de afgelopen tijd...

Heel veel sterkte! En als het nodig is pb je maar hè?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 16:59

Jeetjes zeg..ik kanme voorstellen dat dit erg zwaar is..
Heel veel sterkte, ik hoop dat jij en je zusje er beide snel weer bovenop zijn..

Je mag altijd pb-en !!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Miri

Berichten: 1622
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 17:04

jeetje maar je moet denken het leven gaat ALTIJD door :j

Be the change that you want to see in the world.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 17:15

jeetje wat erg zeg!!

ik kan me een beetje in je verhaal inleven, mijn zusje(bijna 19) is namelijk ook een beetje zo, alleen heeft ze niet genoeg lef om echt iets te doen, wel 1 poging maar daarna viel het weer mee, nu heeft ze een nieuwe tic en dat is plastsiche chirurgie....en ze draait dan zo compleet door dat haar psych & ziekenfonds erin trappen en ze dus haar zin krijgt, en dan heeft 1 reden: aandacht!!
maar daar mag ik niets van zeggen, want ze heeft het zo moeilijk...ja en ik dan?en ze denkt ook nooit aan onze ouders enzo

dus ik zal absoluut niet zeggen dat dit een andere reden heeft dan aandacht trekken!jij kent je zusje het beste!

maar wat moet dat voor jullie alle2 verschrikkelijk zwaar zijn! voor je zusje omdat ze dus absoluut niet goed in haar vel zit en aandacht wil hebben, of zelfs aandacht nodig heeft, omdat ze niet zonder aandacht lan, wat zou het makkelijk zijn als je in het hoofd van zo iemand kan kijken!dat je weet wat er van binnen afspeelt waarom ze zoiets doet!en natuurlijk steeds het revalideren na zo'n poging, brandwonden zijn zeker niet niks, maar inwendig ivm schoonmaakmiddelen en pillen enzo krijgt je lichaam ook echt een klap te verwerken!

en wat moet dit voor jou ook zwaar zijn, dat je weer opnieuw zon bericht krijgt, weer opnieuw in spanning zit en het probeert te begrijpen en er wel voor haar wil zijn, maar het gewoon niet meer kan!

heel erg veel sterkte toegewenst!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 17:21

En je leek zo vrolijk de vorige week Sandra. Meid sterkte en laat horen hoe het met je zus is.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Miri

Berichten: 1622
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 17:21

nogmaal sterkte ik leef helemaal met je mee

Be the change that you want to see in the world.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 17:25

greetje schreef:
En je leek zo vrolijk de vorige week Sandra. Meid sterkte en laat horen hoe het met je zus is.


Dat was ik ook.. en tot ergens halverwege de middag was ik dat ook nog, maar nu... dit weer.. Frusty

Iedereen in ieder geval heel erg bedankt voor alle steun. Ik houd jullie op de hoogte. Knipoog

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 17:29

Jeez verschrikkelijk!
Heeft je zus wel eens psychische hulp gehad?
En -wie weet- jullie ook? Want jij en de rest van je gezin krijgt natuurlijk ook steeds een klap.
Sterkte!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 18:16

Oh jeetje zeg, dit is echt iets heel ernstigs...
Wat moet jij je vreselijk rot voelen! Wat een nare positie, en wat erg dat je zusje het keer op keer probeert... Verdrietig
Ik snap heel goed dat je je nu echt radeloos begint te voelen.
Ik weet hier ook geen raad mee, ik denk dat je niet anders kunt dan haar steuen, maar wie denkt er om jou?
Ik kan me voorstellen dat het je stukje bij beetje sloopt...
Heel veel sterkte Sandra, ik hoop dat je ( en je zusje!!!) je er door heen weet te slaan.

Liefs.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 18:20

Ik had al een deel via Maaike en via jouwzelf gehoord natuurlijk, maar het is niet niks.
Weet je inmiddels al hoe het met haar gaat?
Veel sterkte...

XxreneexX

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 18:24

dit vind ik echt super zielig om te horen!
leef daarom ook heel erg met je mee
heel erg veel sterkte en ik hoop dat jij en je zusje en natuurlijk de rets van je familie er weer snel boven op komt!

}>

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:01

ah gats... Wat erg... Heel veel sterkte!!! En hopen dat t toch nog wel goedkomt met je zus(je)! Al zal ze een lange weg te gaan hebben...

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:04

Jee zeg wat een verhaal. Op deze manier wordt jij wel goed voor het blok gezet door je zus. Dat lijkt me echt niet fijn. Ik neem aan dat zij hulp heeft bij het RIAGG oid?
(en zelf? heb je zelf ook een beetje steun aan iemand?)

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:07

Heel erg veel sterkte meis Scheve mond
Maar ook je zusje wens ik strekte want voor haar ondanks de aandacht kwestie zal het ook niet makelijk zijn!

Ik wens jullie nu al het geluk van de wereld

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:09

Wat een rotsituatie. Ik wens je veel sterkte toe de komende tijd en ook voor je zus. Je voelt je machteloos om zoiets mee te maken en je kunt niks doen. Nogmaals veel sterkte. Het is zeker niet niks om ziets mee te moeten maken. Verdrietig

JayJay

Berichten: 60
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: den bosch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:24

oh wat vreselijk! Een vriend van mij is het zelfde, alleen gaat hij niet zo ver als je zusje. Ook hij zegt het steeds. En dan snijt hij in zn polsen maar dan niet te diep. Of hij slikt pillen. En kotst ze weer uit. Ik snap wat je door maakt. Het zelfed als mij maar dan veel erger, omdat het je zusje is en dat jou zusje nog verder gaat dan R. Veel sterkte!

hocus pocus iedereen kan toveren.Hocus spokus iedereen kan toveren

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:54

San, ik schrok me rot toen ik het hoorde. Dit zijn verschrikkelijke dingen en je hebt totaal geen zich op hoe het verder gaat... Sterkte met alles, hou je me op de hoogte?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, xSuuzerd en 35 bezoekers