Deuk in mijn auto en gewoon doorgereden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IluvG

Deuk in mijn auto en gewoon doorgereden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 21:28

Ik kan hier op dit topic niet schelden anders had ik het gedaan, maar ik moet dit even kwijt.

Loop ik vandaag naar mijn auto toe zie ik tot mijn grote schrik een enorme deuk zitten. Net voor mijn achterbumper.

Blijkt er (na enig speurwerk) maandagavond een of andere holbewoner tegen mijn auto te zijn geknald en die is daarna doodleuk doorgereden.
Ik ben zo ontzettend pissig. Ben ik gruwelijk zuinig op mijn auto en dan gebeurd er dit.

Ik wil niet weten hoeveel het gaat kosten om dit te laten maken. En degene die er tegenaan is gereden heeft ook flinke schade want er lagen allemaal scherven van een autolicht naast mijn auto.

Nu maar hopen dat ik iets van het waarborgfonds terug krijg.

Zijn er bokkers die een schadebedrag hebben gekregen van het waarborgfonds?

Liezel1

Re: Deuk in mijn auto en gewoon doorgereden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:30

kun je niet aan de hand van die delen van het achterlicht achterhalen wat voor een auto dat is geweest?
Heeft iemand in jouw buurt zo een auto met een kapot achterlicht?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:30

Oei, das vervelend zeg. Erg jammer van je autootje Ach gut

Succes ermee!

IluvG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 21:32

Nee, het zijn losse scherven en het zijn er maar een paar en ik heb inderdaad een paar uur geleden al een keer rondgekeken maar niks gezien Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:34

Hè wat hufterig!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:45

Heb je de politie meteen gebeld en laten komen toen je bij je auto kwam dan heb je goede kans dat je wat terug krijgt voor de schade.

Heb je dat niet gedaan zul je waarschijnlijk weinig terug krijgen en gaat het ten kosten van je no-claim.
Aangezien je anders geen bewijs hebt dat je het niet zelf hebt gedaan...

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:48

ik heb eens geprobeerd om een schade vergoed te krijgen van het waarborgfonds. het is helaas niet gelukt. Mijn auto stond geparkeerd en de volgende ochtend kom ik, en zit er een mega deuk in de deur. Ik had een getuige die kon vertellen dat er op het moment van parkeren geen deuk in zat. Alleen wilden ze het niet vergoeden, omdat mijn auto geparkeerd stond en niet bewezen kon worden dat de deuk door een ander auto was veroorzaakt. edit: en er was iets gezeur bij de politie over een proces verbaal oid. Moet zeggen dat ik het niet meer tot in de details weet, maar dit is het in grote lijnen. De auto moet in elk geval naar een garage waar een inspecteur van het fonds komt kijken of het inderdaad door een ander auto is veroorzaakt en hoe hoog de schade ongeveer is.
Ik hoop dat jij meer geluk hebt!

IluvG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 21:52

Kon niet meer want ik was er al mee weg geweest.

Ik ben net zoals de meeste mensen 's ochtends niet zo scherp en als je mijn auto van achteren ziet dan zie je de deuk niet zitten en hij zit aan de rechterkant.

Maar ze hebben de deuk wel bekeken en samen met mij het schadeformulier ingevuld.
We gaan maar hopen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 06:28

Sjee jammer dat je n.a.v. die brokstukken niet kan achterhalen is er ook geen auto die door je buurt toert die schade heeft op juistem die plek ?

Bij vriendlief is ook wederom zoiets gebeurd en vriendlief was ook kwaad doordat de persoon in kwestie gewoon doorgereden was, maar dacht bij zich zelf van ach die *piep*viool kan ik toch niet meer achterhalen. Terwijl ze bij vriendlief zn auto zn hele achter bumper eraf gerosd hadden en er dus flinke schade gemaakt was dus.

Maar mijn kennende ik was wederom echt op onderzoek uit gegaan (vriendlief zei nog van laat maar, ik zo nee die *piep*viool zou en moet ik vinden!! Is tie nou helemaal belazerd.
En zo duurde mijn zoeklicht niet lang het waren onze buren dmv hun auto lak aangetroffen is op vriendliefs auto en zij ook flinke schade aan voorkant van auto hadden zitten, dus ik dacht zo die heb ik mooi.

Ik dus met vriendlief en een schadeformulier naar onze buren toe gegaan naja ze wouden ons er niet in laten en ze weigerden in eerste instantie het formulier in te vullen. Ik heb gepraat als brugman dat ze het formulier wel moesten invullen anders had ik ze ook aangegeven bij de politie dmv ze enorme wietplantage in hun appartement opgesteld hadden! Naja toen kreeg ik zowat een klap in mn gezicht. Nou echt ik werd daarvan heel maar dan heel erg woedend en begon me toch enorm te schreeuwen en te schelden, en ondertussen hebben vriendlief en ik de politie gebeld die kwam vrij snel. En wij het verhaal uitgelegd dat we alleen bij hen zijn zodat ze het schadeformulier moeten invullen!!!

Tis ons wel gelukt ze hebben het formulier ingevuld, en ze zijn tegelijk ook opgepakt dmv de wietplantage.... Haha! (Tja ik heb helemaal niets tegen buitenlanders enzo, maar deze wat onze buren waren ''afrikanen'' die mensen kan ik wederom afschieten!), maar goed dat hoeft niet want wij zijn lekker verhuisd heerlijk lekker rust...

Alleen naderhand kregen we telefoon van de onze verzekeringsmaatschappij met als mededeling dat de tegenpartij niet eens verzekerd zijn Gestoord , ooh dacht ik krijgen we dit er nu ook nog bij dat zal ze dan enorm duur komen te staan!!! Ze dokken de hele schade nu uit hun eigen zak, en wij dachten nog zo mooi doordat we verhuisd zijn van ze af te zijn, naja dat zijn we ook we zitten alleen nog aan ze vast doordat ze de volledige schade aan ons moeten dokken!!!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:36

Sowieso moet je aangifte doen om het waarborgfonds aan te willen spreken. En een taxatierapport van de schade met daarin iets vermeld dat het inderdaad door een ander voertuig veroorzaakt moet zijn.

Mijn auto is vermoedelijk laatst door een fietser aangefietst geweest. Paar nare deuken en kras op de achterklep aan over gehouden. Veroorzaker totaal onbekend, maar schade door fietsers valt sowieso niet onder waarborgfonds.

Succes met afhandelen in ieder geval!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:52

Bah dat is wel erg balen zeg!
Kan me voorstellen dat je kwaad bent, zal ik ook zijn, ben ook zuinig op mijn auto en dr moet ook niemand tegenaan rijden en dan zeker niet doorrijden..

Succes nog en hopelijk kan je nog wat terugkrijgen via het waarborgfonds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:05

Ik vraag me soms wel eens af waar dat Waarborgfonds wél voor dient.
Tot nu toe nog nooit een succesvol verhaal gehoort, best wel bijzonder.
Ik hoop dat je de dader alsnog vind en schakel dan de politie in en ga niet net als
Possie hierboven het op eigen houtje oplossen, niet zo verstandig.

Succes!

IluvG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 16:15

Even een update.
Heb vandaag contact opgenomen met mijn verzekering en ik moet het schadeformulier naar hen opsturen en dan zullen ze proberen de schade te verhalen bij het waarborgfonds.
Ik blijf natuurlijk rondkijken of ik ergens een auto met schade zie in de buurt.

Is wel positief dat de verzekering er achter aan gaat. (hoop ik) En dat ik wel hele rare dingen had moeten doen wil ik die deuk er zelf in gereden hebben.

Nu maar hopen, hopen, hopen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:18

heb je een rechtsbijstand verzekering bij je auto? Kan ook in je voordeel werken.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:19

Bah wat een rotstreek zeg.. Ik hoop dat je er nog een beetje goed vanaf komt. Ach gut

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:24

Het moet door een motorvoertuig gebeurd zijn, in Nederland.

Je moet een verklaring naar het WBF sturen, een schadeformulier, je moet aangifte gedaan hebben bij de politie en je moet buiten je zelf een ander persoon hebben die kan verklaren dat jouw auto daar geparkeerd stond zonder schade en met schade teruggevonden en er ondertussen niet mee gereden is.

Politie aangifte dient zo snel mogelijk gedaan te worden en jouw getuige moet ook een heel goed verhaal hebben anders wordt het helemaal niets. Boos!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:27

en als je all risk verzekerd bent wil de verzekerings maatschappij je ook nog wel eens helpen om iets vergoed te krijgen van het waarborg fonds

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:05

Je dient, zoals eerder al gezegd, aangifte te doen bij de politie van verlaten plaats na ongeval. Wel je auto meenemen zodat de politie de schade kan zien.
Je verzekering inschakelen, die je een formulier van het waarborgfonds toesturen.
Voor het waarborgfonds moet je een tweetal getuigen hebben, die gezien hebben dat je auto onbeschadigd was toen je deze daar parkeerde. Daarbij dient familie niet als getuige.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:21

Ik heb niet alles gelezen hoor, maar ben schadecorrespondent bij Centraal Beheer dus heb elke dag zulke dingen voor m'n neus.
Zo snel mogelijk aangifte doen is het belangrijkst, dan kan je claimen bij t waarborgfonds. Adhv expertise kijken ze dan ook of de schade wel veroorzaakt is door een ander motorvoertuig (anders is ie namelijk niet gedekt). Heeft wel een eigen risico van 250 euro. Als je allrisk verzekerd bent moet je melden bij je verzekering, zij handelen dit dan verder af. Ook als je rechtsbijstand hebt kunnen die het voor je doen. Heb je alleen een WA verzekering dan kun je direct bij het Wbf claimen. http://www.waarborgfonds.nl/index.php?c ... bmenuid=47

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:24

Jnien schreef:
Daarbij dient familie niet als getuige.

Je bent zelf al 1 van getuigen. Lachen

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:27

Ik kwam dinsdagochtend ook bij de auto en vervolgens zie ik ook een lelijke deuk in de auto zitten, "glas/schermpje" voor het knipperlicht stuk en deel afgebroken, op mijn bumper een hele kras en het zijscherm boven/schuin voor de wielkast ook een flinke deuk met een diepe kras..Waarschijnlijk een vrachtwagen van het bedrijf aan de overkant geweest, maarja, hun wagens hadden nergens geen blauwe lak o.i.d. dus we kunnen niks bewijzen..Gelukkig gaat het in mijn geval om een Ford Mondeo van een jaar of 14 oud, maar het blijft toch erg zonde..Zeker als diegene niet eens het lef heeft om er zelf iets van te zeggen..Al is het maar een briefje met naam en telefoonnummer onder de ruitenwisser...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:43

Ik heb laatst exact hetzelfde meegemaakt............
Alleen kreeg ik te horen dat je een getuigeverklaring moet hebben (dus iemand die het gezien heeft) om aanspraak te kunnen maken op het waarborgfonds.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:26

Je moet getuigen hebben die kunnen bevestigen dat je auto onbeschadigd daar door jou geparkeerd is, en dat er in de tussentijd niet mee gereden is (dat jij bijvoorbeeld de hele dag braaf op je werk achter je bureautje hebt gezeten, en je baas dus kan bevestigen dat je tussendoor echt niet met die auto weg kunt zijn geweest)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:27

Ach hou maar op. Wij hebben een bus van een half jaar oud en je wilt niet weten hoe die eruit ziet... door toedoen van anderen.
Tijdens de wintersport heeft een of andere malloot gewoon de skistokken tegen de zijkant geparkeerd dus er zit op een hele rare plek een deuk.
Verder een flinke veeg door de laklaag heen van iets of wat... Krassen...
Ik word er moedeloos van. Zat te denken over briefjes op de ramen:
Wíj hebben nog geen schade gereden,
een ander bedankt voor de krassen, volgende keer een briefje zou leuk zijn Haha!

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:07

Ik heb ooit een keer een flinke schuiver gemaakt met mijn auto op een besneeuwde weg doordat er een groep jongens op de fiets onderling aan het klieren waren uitgleden en voor mijn auto terecht kwamen. Ik wilde uiteraard niet over ze heen rijden en heb dus getracht uit te wijken. Daarbij heb ik een stoeprand meegepakt. Het ging welliswaar niet hard, maar ik had voor bijna 1000 euro schade doordat de hele stuurinrichting ontzet was en opnieuw moest worden uitgelijnd. Deze jongens zijn er echter als een haas vandoor gegaan en zowel ik als diverse getuigen konden de jongens niet meer bijhouden. Ik heb alles via het waarborgfonds teruggekregen, maar hiervoor heb ik wel het e.e.a. moeten doen. Ik had een politierapport nodig en getuigeverklaringen.

Mijn vader hebben ze echter ooit eens de spiegel eraf gereden toen de auto geparkeerd stond op een parkeerplaats en uiteraard hing daar geen briefje bij wie het gedaan had. Hij heeft wel politie erbij gehad, maar omdat er geen getuigen waren kreeg hij geen geld van het waarborgfonds.

Een getuigeverklaring is dus erg belangrijk wil je geld ontvangen van het waarborgfonds.

Dit soort dingen zijn altijd enorm vervelend, het kost je vaak toch geld al kun je er helemaal niets aan doen. Alleen maar omdat een ander zo laf is om door te rijden!