kattenbak voor konijnen..?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

kattenbak voor konijnen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 12:57

Mijn konijn plast/poept altijd in 1 hoek van zijn hok.
Het lijkt mij onwijs handig om, net als bij Fretten, een 'poepbakje' in zijn hok te zetten. Zoiets dus: http://www.fretten.nl/poepbakken.html
Heeft iemand hier ervaring mee..?
En wat voor korrels moet ik er dan in doen.
Speciale konijnenbakvulling bestaat vast niet. Frettenbakvulling wel.. zou dat iets zijn..?
Misschien is het wel een stom idee hoor, maar het lijkt me gewoon wel praktisch Lachen.

Miran

Berichten: 4463
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:35

Absoluut geen stom idee. Mijn rammetje is supernetjes en doet alles op zo'n hoekbak, mijn vrouwtje maakt er helaas alsnog een puinhoop van. Het werkt echt super als je konijn erop gaat, de rest blijft gewoon schoon. Als vulling gebruik ik houtkorrels (voor katten) met een beetje houtvezel erover, dit neemt goed op en is niet schadelijk.
Let er wel op dat je 'konijnenbak' groot genoeg is, je konijn met er wel helemaal in passen.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:37

Die Hi corner litterbak verkopen wij ook in de dierenwinkel. Deze worden meestal gekocht door mensen met konijnen die in dezelfde hoek poepen/plassen. Dit is heel eenvoudig omdat je dan niet het hele hok schoon hoeft te maken, maar alleen de hoek. Natuurlijk moet het hok regelmatig geheel verschoont worden.