Lord of the Rings: Hit of oliebol ???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 01:02

Ik vond deel 2 wel leuker dan deel 1 om te zien.
Maar om het te lezen vond ik leuker.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 09:55

Gollem is op een bijzondere manier geanimeerd. Zijn rol is eerst helemaal gespeeld door iemand (die er een hernia ofzo aan heeft overgehouden) in een pak met sensoren, wat verbonden was aan de computer. Op die manier hebben ze zijn personage kunnen maken.

Deel 2 heb ik nog niet gezien, ga ik zaterdag heen. Deel 1 vond ik super, absoluut niet ouderwets!

(edit: Stomme typfouten)
Laatst bijgewerkt door Miran op 06-02-03 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:24

SuperPepeijn schreef:
het enige dat ik jammer vind in de LOTR is dat gimli als een soort clown wordt neergezet, terwijl ik het juist een personage vind met veel trots en karakter.


Persoonlijk vind ik dat wel meevallen.. Hij is stug en trots en heeft zeker karakter.. net als in de boeken maar daardoor komt ie in situaties die een komisch element hebben.. En dat vind ik ook wel terug in de boeken.
Maar het blijft lastig om karakters uit te werken in een film (zelfs al duurt ie 3 uur) waar een boek ruim 500 paginas over doet (en dan hebben we het maar over 1 deel)
Maar ik moet zeggen dat de films mijn verwachtingen overtreffen.. aantal jaar geleden hoorde ik van deze film en toen had ik er een beetje een zwaar hoofd in.. LoftR is niet een makkelijk te verfilmen serie.. Maar Jackson doet het heel goed.. Hij eert de boeken goed genoeg EN geeft zichzelf tergelijkertijd genoeg ruimte om een stel goede films neer te zetten.
Two towers vind ik wel de betere van de 2. De karakters worden iets meer uitgediept en de schaal van de oorlog wordt indrukwekkend in beeld gebracht..
hmm er zijn nog wel wat boeken die Jackson mag verfilmen eigenlijk Lachen

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 15:32

SuperPepeijn schreef:
het enige dat ik jammer vind in de LOTR is dat gimli als een soort clown wordt neergezet, terwijl ik het juist een personage vind met veel trots en karakter.

verder vind ik het een geweldige serie films, vooral het personage van gollum vind ik heel goed uit de verf gekomen, wat toch een verassing was omdat hij geanimeerd is.


Ik ben het helemaal met je eens Pepeijn... Hij is gewoon de comic relief van de film geworden in deel 2.

In het boek zijn er zeker komische passages van hem, maar veel subtieler dan in de film. Er wordt gewoon teveel doorgedraaft over dat hij klein is. Zoals op de muren van Helms deep, vind ik echt flauw... maar het eenvoudige `toss me`vind ik super!
Dat hij van zijn paard kukel vind ik weer kee, maar dat hij later het paard niet kan besturen vind ik weer te makkelijk. Daar heeft Jackson de balans tussen `hollywood`en Tolkien niet kunnen treffen helaas.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:15

the Lord Of The Rings filmen zijn de beste filmen die ooit gemaakt zijn vind ik *LOL*

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 16:25

In 'The Hobbit'van Tolkien kun je ook lezen waarom Gimli zo trots is tegenover Legolas...
Er is volgens mij al een hele lange ruzie tussen de elven en de dwergen ofzo Verward ik weet het ook niet meer precies, zal het nog ff opzoeken Lachen
Maar inderdaad, dat stuk dat Gimli 'toss me' zegt is echt heel leuk !!!
Die blik van Aragorn erbij dan..

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 16:28

Die stem van Gollem is ook geweldig !!! Ook dat ie de hele tijd in meervoud praat... hahaha
*nasty little hobitses, trixy, falshhhhhhhh*

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:35

het is hobbitses Tong uitsteken

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 16:38

Ook goed... Haha!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:41

hehehe, wat ik ook goed van de film vind is dat het wel een sprookje is, maar het is geen 'kinderachtig' sprrokje, het is een goed sprookje Lachen

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:43

Dat het niet kinderachtig is komt natuurlijk vanwege het verhaal maar ook omdat Jackson het wou filmen alsof het een historische film was en niet alsof het een fantasy film was.. Daardoor zijn b.v. de kleding en harnassen etc serieus en doeltreffend en niet alleen maar mooi ofzo..

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 16:45

Ja zeker ! Maar er zit ook een goed verhaal in vind ik. Wisten jullie trouwens dat helemaal aan het einde Gollem in de Doemberg springt ??
Heb ik het lekker verklapt.. }> Cool

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:45

yup, weta heeft ook perse alle kleding een voor een met de hand gemaakt, en het is niet van, voor elke 5 personen is er een kostuum, ze hebben echt ELK kostuum gemaakt

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 16:46

Aragorn (Viggo) heeft trouwens ook z'n eigen kostuum gemaakt !!
En hij heeft de 2 paarden uit de 2e film gekocht... dus er zijn nog wel paardenfreak-acteurs Haha!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:47

hehe wie zei dan dat acteurs geen paardenfreaks kunnen zijn?

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:48

yup.. 1ste film.. iets van 18000 costuums in totaal.. allemaal met de hand gemaakt..
aardig detail om te weten hoe ver ze zijn gegaan.. het harnass van Sauron is van top tot teen helemaal bewerkt. In de film zie je dat niet eens echt. Maar puur voor de suggestie is dat gedaan met het idee erachter dat een harnass wat door zo'n machtig wezen gedragen zou worden dat zou hebben.. de details die in die films zitten die je niet eens ziet zijn ongelooflijk.. de pijlpunten van legolas b.v. zijn ook helemaal ingegraveerd..

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 16:49

Kan natuurlijk best !!! Maar ik d8 alleen dat acteurs niet al te veel tijd voor hun paarden hebben dus zijn er niet zo heel veel...

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 16:51

Ik ben helemaal verslaafd... hahahahaha, ik las ook ergens dat Elijah Wood weer helemaal moet afkicken !
Kan ik me wel iets bij voorstellen...

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:04

lol, wat ook merkwaardig is, is dag orlando bloom (legolas) de pijlen niet een echt schiet, hij spant ze in de boog en haalt ze er weer af, dus dan gaat hij met de pijl in zijn hand weer naar de koker, hij heeft dus de hele wijd dezelfde pijl in zijn hand LOL

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 17:08

Beetje vreemd.. maar ook wel te begrijpen, als hij per ongeluk iemand raakt...

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:30

tsja en ik was in slaap gevallen bij het tweede deel Gaaaap Slapen

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:51

HOE KAN JE DAT NOU DOEN?!?!?! Bloos het is aleen maar een van de beste filmen ooit gemaakt

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 21:30

Daar ben ik het mee eens stitch !!! Wat een misdaad !! hahaha;) Lips are sealed [/b]

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 17:10

Ik wed dat ik ook in slaap zou vallen hoor !
hahahaha.
Ik vond deel 1 zooooooooooo saai, deel 2 heb ik (gelukkig!!!!) nog niet gezien

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 20:50

MEREL !!!!
ik ga de HP hate-club oprichten hoor als je niet oppast... Haha!