Aansprakelijkheid bij aanrijding van achteren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 10:51

Je moet het gewoon doorsturen naar je eigen verzekeringsmaatschappij en die vecht dat wel uit. Ik denk niet dat die ander hard kan maken dat je op het laatste moment remde: degene die achterop rijdt is namelijk altijd de schuldige heb ik gehoord. Maakt niet uit HOE het gebeurd.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 11:09

ik ben 2x aan gereden van achteren en de laatste keer voor een groen stoplicht. ik moes remmen voor een fietser en die auto achter me gaf gewoon gas, en boem., zijn schuld !! afstand houden !! zei de politite ook

dus ik denk dat diegene achter je ook afstand had moeten houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:52

Niet te druk om maken, je verzekeringsmaatschappij vecht het wel uit met de maatschappij van de tegenpartij.
Korte, zakelijke brief sturen naar je eigen verzekeringspartij, want die hebben om een reactie gevraagd, en dat is ook de enige partij waaraan jij verantwoording af hebt te leggen.
Zorg wel even dat je een kopietje thuis houdt, voor het geval je je rechtsbijstandsverzekering erbij moet gaan halen.

Het is gewoon puur bluffen van de tegenpartij, heeft absoluut geen poot om op te staan.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 16:04

Hier in Belgiƫ is het zo uitgelegd dat als het licht op oranje springt bij de benadering van een kruispunt dat je moet stoppen indien je je achterliggers niet in gevaar brengt, maar dat je nog kan doorrijden als je al te dicht was om nog veilig te kunnen stoppen of niet op tijd tot stilstand zou kunnen komen. Ergens vrij te intrepreteren dus ... al bij al vermoed ik in jou geval dat het "stuiptrekkingen" zijn om toch iets van de schuld af te schudden. Ik zou in jou geval m'n been stijf houden en op m'n rechten staan dat ik 100% in m'n recht ben ...

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-03 16:26

Mijn instructeur heeft mij altijd geleerd dat als ik gas moet geven om oranje te halen (en dus niet door rood te rijden) ik iig fout zit. In dit geval was de keuze om te remmen zo duidelijk, dat hij echt heeft zitten slapen ofzo. De weg voorbij dat kruispunt is een 80-km weg, en daar kan het ook opeens stilstaan omdat iemand linksaf een oprit opmoet en er op de linkerbaan veel verkeer rijdt. In de spits rijden betekent gewoon dat je alert moet zijn.
Bedankt voor jullie reacties, ik hou jullie op de hoogte.