Ik heb een KRAANVOGEL-MOBIEL!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Ik heb een KRAANVOGEL-MOBIEL!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-03 15:49

Je raadt het nooit: er kwam een pakje.
Nu komt dat wel vaker, er blijken dan enkele kraanvogels van een bokker in te zitten, hardstikke leuk!

Dit was echter een 'doosje'. Wat groter, karton met nog de afbeeldingen erop van Dash-Ocean Tablets. Juist. En toen Verward

Ik bedank de buurman die het voor me in ontvangst had genomen (die man keek niet raar op hoor, werkt zelf bij de post Haha! ), en loop dus naar binnen.
Wat bleek?

Er zat een 'kraanvogelmobiel' in.
Zo noem ik het althans, weet er niet zo gauw een ander woord voor.
Afkomstig van, jawel:
Willemijn (Wmijn op Bokt) en Bart (juist, Bartvb).

Beschrijving kraanvogelmobiel:

Een grote vogel, gevouwen door Bart, van ongeveer 16,3 cm ( Tong uitsteken ) breed.
Daaraan hangen tien hele dunne zilverkleurige draadjes, papierachtig, van verschillende lengte.

Ze blijven hangen aan de grote vogel doordat zowel in vleugels als op andere plaatsen hele kleine gaatjes geprikt zijn, draadje erin, en knoopje aan de bovenkant tegen het uitschuiven.

De zilverkleurige draadjes hebben om de zoveel cm (drie of zo weer een iniminie-vogeltje waar het draadje doorheen gaat in 't midden, tot onderaan.
Zo heeft een draadje aan een vleugel 5 of 7 vogeltjes, maar in het midden een draadje met maar liefst 9! En klein...

De grote vogel zelf hangt aan een zilverkleurig draadje, dat naar boven gaat, door nog een geel klein vogeltje heen, en daarna richting mijn lamp.
Natuurlijk niet zó dichtbij dat het vogeltje en de rest straks verschroeid of onzichtbaar wordt of zo, maar wel zo hoog dat de katten er zelfs via de tafel nog niet bijkunnen.
Tenzij ze de ladder pakken uit de schuur... *LOL*

Alle vogeltjes zijn van alle kleuren uit de regenboog zo'n beetje, maar dan alleen die kleuren die ik mooi vind (hoezo kan ik goed slijmen haha).
De zon komt nu de achterkamer binnen en ik geniet van de stralen vlakbij 'het mobiel'.

Hoeveel kraanvogels ik op dit moment al heb is niet bekend.
Ik heb de ontvangen kraanvogels allemaal bij elkaar gedaan, en omdat ik er al meer dan 500 kreeg van Laui en haar zusje, wordt het wat veel om ze elke dag opnieuw te gaan tellen. Bloos
Toch zal ik hier binnenkort wel aan moeten beginnen, het vordert al richting de 600! *LOL*

Ik had al eerder vogeltjes ontvangen 'met een draadje er doorheen', toen was het een goudkleurig draadje, een mooie slinger van vogels, rood, geel, lichtblauw, lichtgroen, rose, allemaal telkens in dezelfde volgorde ook, goed he.
Ik vond dat al heel erg mooi en indrukwekkend.

Kun je nagaan dat ik vandaag wel even perplex stond.
Nou.
Zou de boterham smaken denk je?
Zou ik lekker slapen zometeen?

Vogels, symbool van lucht en vliegen
symbool van ongekende mogelijkheid
Dorine die zich in 't bos op Cerise's rug laat wiegen
zoek niet, maar creëer zélf
jouw vrijheid...

Truste en Bart en Willemijn: thanks! Lovers Lovers

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 16:07

Nee ik denk niet dat je lekker kan slapen dorine, volgens mij moet je er steeds weer naar kijken *LOL* *LOL* Wat ontzettend lief van Willemijn en Bart Lachen

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 16:07

Foto????

Wel leuk voor je. Nu straks het hele huis vol met kleurige kraanvogels Haha!

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 16:26

wat onzettend gaaf !!
en zo lief ook
noet je eerlijk zeggen dat ik het geprobeert hebt om zo een vogel te vouwen, maar het leek op alles behalve een vogel *LOL*
kan ik er niet eentje aan je geven die net is weg gevlogen??
groetjes

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 16:51

Ja, met een foto erbij zou het beter zijn Knipoog
Maar wel ontzettend toppie van ze !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 17:06

oo gaaf. ik heb het laatst ook geprobeerd maar ik ben niet zo enorm goed!! blijven oefenen!!

groetjes [naam]

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 17:09

Wat een geweldig goed idee zeg! Lief dat ze dat voor je gemaakt hebben Lovers !! Kan je er een foto van maken ?? Ik ben reuze benieuwd Lachen !!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 17:25

Wat gaaf! Guinni en ik hadden op een gegeven moment gewoon teveel vogels om er mobiles van te maken, maar wij hebben er samen dan inmiddels ook al zo'n 1600 gevouwen (waarvan 1000 naar een eerder 'slachtoffer' en 500 naar Dorine).
Inmiddels hebben we er een heleboel van kassabonnetjes gevouwen... Yup, KASSABONNETJES... beetje raar Tong uitsteken

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-03 17:38

Straks komt m'n moeder...
Zal vol trots alles aan haar laten zien, de anderen in de glimmende lichtblauwe doos had ze al gezien maar deze niet. Knipoog

Ben zo benieuwd wat ze zegt, en wat Peter vanavond zegt als hij om half acht thuis komt! (hij moet eerst nog even ergens heen na zijn werk).
Verslag daarvan komt nog. Schijnheilig

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 19:25

aaaaaaaaaaaah wat gaaf wat onwijs lief van bart en willemijn! echt super! ben heel benieuwd hoe hij er in het echt uitziet dus kom 'm snel bewonderen!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 19:46

Hihi ik wist dat Bart aan het vouwen was Lachen

Maar leuk zeg een hele mobiel van kraanvogels. En inderdaad een foto is natuurlijk helemaal leuk. Kunnen wij ook eens zien hoe het er uit ziet.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-03 21:16

Mijn moeder zowel als Peter waren helemaal ondersteboven.
Bart en Wmijn zijn echt door hen de hemel in geprezen!

Verder zei mijn moeder nog:
"Zo ontzéttend veel mensen die er aan jou denken..."
Met andere woorden: weet je wel hoeveel geluk je hebt.
Dan denk ik: Bokt is the Best!!

Binnenkort als het weer mooi weer is ga ik foto's proberen te maken.
Duimen maar dat het lukt! Tong uitsteken