Ik zou graag al mijn in en uitgaven willen bijhouden. Maar hoe begin ik hier het best aan? Kan ik een nederlandstalige bestand downloaden of via excel? Indien via excel, is het mogelijk of iemand een voorbeeldbestandje voor me heeft?
Ik heb me vader net een excel lesje gegeven Kan je die wel sturen, is alleen wel van een bedrijf, dan moet je dus alleen even wat dingetjes veranderen voor je hem kan gebruiken.
Via excel werkt wel goed, moet je een tabel maken en dan zoveel mogelijk de boel indelen is vaste groepen. Dus bv groep paard, auto, huis, boodschappen, enz.. Je kan er dan per groep selecteren en dan heb je onder elkaar wat er bij hoort en hoeveel het is. Als ik tijd heb wil ik wel een voorbeeld maken..
Oo dat programma is minstens zo handig als excel denk ik! Excel is handig als je er veel mee werkt en het goed kent, anders is het al snel te ingewikkeld..
Dan zou ik zeker de site doen.. Als je weinig ervaring hebt met excel, dan is excel absoluut geen praktisch programma omdat je daardoor juist de handigheidjes niet weet te vinden..
Heb de site net uitgebreid bekeken, ziet er goed uit. Ze garanderen alleen niet 100% dat ze nooit wat kwijt maken, tja dat kunnen ze ook niet he, hoe goed je ook back ups maakt, fouten kunnen voorkomen. Ze melden in de algemene voorwaarden keurig dat als ze je gegevens ergens voor willen gebruiken dat ze daar dan toestemming voor moeten vragen. Het ziet er in mijn ogen keurig uit in ieder geval
Volgens mij gebruiken/verkopen ze de gegevens (zonder naam ed) om de gem. uitgaven van gezinnen/alleenstaanden te onderzoeken.
Maar dan zal het ongetwijfeld anoniem gebeuren en ik vraag me af of het klopt wat je zegt. Ze zijn dan immers gigantisch strafbaar, mits je er ergens accoord voor hebt gegeven..
Ik neem aan dat je TENZIJ bedoeld relaxed want mits je ergens toestemming voor hebt gegeven is er niks strafbaars aan. Ik geloof niet dat deze gegevens voor zoiets gebruikt worden, daar hebben ze wel onderzoeksbureau's voor waarbij ze dat ook netjes melden dat de gegevens anoniem voor statistische doeleinden gebruikt worden. Kom dat met enquetes regelmatig tegen