[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:14

De tv is dan wel heel handig.Gewoon ervoor zetten.

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:27

Britta31 schreef:
De tv is dan wel heel handig.Gewoon ervoor zetten.

Ja, dat zal best, maar haar moeder kiest ervoor om op te passen en niet zij. Nu wordt die kleine haar probleem gemaakt en niet dat van haar moeder.

Prima als je aanbiedt iets te doen maar doe het dan ook en zadel niet iemand anders met een probleem op.

Dan merk je toch dat we in een samenleven wonen waar het de norm is kinderen leuk te vinden. Want ja.. wat is het probleem nou, die paar uur?

Nou. Ik zou gillend gek worden. :') heb heus wel eens aangeboden een paar uur op te passen in geval van nood (ziekenhuis bijvoorbeeld), maar het is nog nooit echt nodig geweest gelukkig.

Nyaleti

Berichten: 6310
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:49

Nah samen spelen is wel leuk of hem eventjes in de gaten houden als m'n moeder even snel boodschappen haalt ofzo, echt prima. Dan kun je ze eventueel gewoon voor de TV zetten ja. Maar niet die moeilijkste momenten. En niet de luier.
Ik haal hem straks uit bed en dat vind ik minder erg want dan werkt hij gewoon mee. Dan kan hij mij gewoon vertellen hoe ze dat altijd doen, zonder een tantrum te gooien.

Ik kan er gewoon niet tegen dat ze niet begrijpen dat ik geen verantwoordelijkheid wil, niet weet hoe ik er mee over weg moet (eerste kind wat ik van dichtbij zie :') ) en ook geen behoefte heb om dat te leren.

Sherivey
Berichten: 8755
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:54

Heb ik ook hoor. Ik hoef niet te leren hoe ik luiers verschoon, prutjes voer of snotneuzen uitbagger. Heb niks aan die skills bij de paarden.

Tenzij je kindervoer ook in een spuit kunt duwen, hun hoofd kunt pakken en de spuit in de mond kunt legen. Dan lukt dat voeren me wel.
Doe ik bij mn paard ook als zn medicijn via zn voer niet opgegeten wordt. :+

Dieuwke_
Berichten: 4555
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 12:17

Oh ik zou dat hele probleem gewoon bij je moeder laten hoor. Zij heeft een dubbele boeking, niet jij.

Prairy
Berichten: 9172
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 12:24

Dat kind heeft toch ook een vader en moeder, laat die het lekker oplossen zou ik denken :=

Tancreda4

Berichten: 24093
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 12:26

Nyaleti schreef:
Ik kan er gewoon niet tegen dat ze niet begrijpen dat ik geen verantwoordelijkheid wil, niet weet hoe ik er mee over weg moet (eerste kind wat ik van dichtbij zie :') ) en ook geen behoefte heb om dat te leren.


Dat snap ik helemaal :(:) Frustrerend is dat. Maar ik zou het ook niet willen, zou ook echt gestrest worden van die verantwoordelijkheid. Even twee tellen opletten prima, maar niet uren lang. En het ligt ook wel echt aan de leeftijd, als ze zelf naar het toilet kunnen is het al weer heel anders, en dan kan ik best wat langer oppassen en zou ik zelfs - misschien - nog billen kunnen vegen (maar liever niet :=)

Is het nu echt uit nood, dan zou ik mijzelf er nog wel even overheen willen zetten. Maar verder niet...

Nyaleti

Berichten: 6310
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 13:25

Oh toch wel lekker om van gelijkgestemde te horen :o

Ik heb een keer wel echt lang opgepast. Toen had ze een begrafenis. Ja tuurlijk, dan doe ik het wel.
Zelfs een keer mee genomen naar de dierentuin. Vind dat ik wel een jaar kan teren op die kuddo's.

We gaan binnenkort op vakantie met het hele gezin en dat zou ook wel gezeik worden :=
Dan vind ik oppassen echt niet leuk. In een onbekende ruimte, bij het zwembad of de speeltuin super druk. Dan ben ik te bang dat er wat gebeurt.
Ben benieuwd hoe relaxed die vakantie wordt :+

Schuur_

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 17:07

In jouw situatie zou ik, als het eenmalig is, toch je moeder tegemoet komen in dit hoor. Niet voor je neefje of de ouders maar voor je moeder.
Je woont tenslotte nog thuis en daar horen mi toch verplichtingen bij in klusjes. Als je dan als antwoord krijgt 'geen zin in' dan snap ik best dat ze chagrijnig wordt.

Overigens, voor de duidelijkheid, dit denk ik als het een eenmalig iets is en niet standaard elke vrijdag of oppasdag. Even je moeder een keer uit de nood helpen.

Maddy_Paola

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-04-17

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 18:16

Ik zou ook not amused zijn hoor, ik pas nu een enkele keer op op mn neefje en nichtje, maar dan wordt er vooraf gewoon gevraagd of ik het zie zitten. Vind het nogal wat om gelijk op bed te moeten leggen, verschonen, eten geven. Mijn moeder past ook op, op vaste basis, maar die zou mij nooit random zomaar dit vragen als het geen uiterste nood is.

Nyaleti

Berichten: 6310
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 18:52

Het is niet "geen zin in". Het is gewoon niet comfortabel voelen met een peuter die soms terror is. Het is gewoon een grote verantwoordelijkheid die ik niet gewend ben.
En luiers, die weiger ik (al vanaf het begin hoor, dat was heel duidelijk).
Was ook iets onzinnigs, met die begrafenis of iets belangrijks vind ik het heel anders.

Zij heeft hem nu op bed gelegd en weg gaan, daarna heb ik hem eruit gehaald, even spelen etc. Kon geen dankjewel vanaf, alleen chagrijnig dat ik wat anders had gedaan dan haar.
Ja joe, dan ook niet meer hoor.

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 20:07

Schuur_ schreef:
In jouw situatie zou ik, als het eenmalig is, toch je moeder tegemoet komen in dit hoor. Niet voor je neefje of de ouders maar voor je moeder.
Je woont tenslotte nog thuis en daar horen mi toch verplichtingen bij in klusjes. Als je dan als antwoord krijgt 'geen zin in' dan snap ik best dat ze chagrijnig wordt.

Overigens, voor de duidelijkheid, dit denk ik als het een eenmalig iets is en niet standaard elke vrijdag of oppasdag. Even je moeder een keer uit de nood helpen.


Maar het vaste rondje oppassen is iets waar de moeder mee akkoord gegaan is. Dat mag natuurlijk gewoon, maar het is niet iets dat je dan zomaar aan een ander opdringt. Zéker niet aan iemand waarvan je weet dat die persoon weinig heeft met kinderen, en dat ook gewoon eerlijk aangeeft.
En dan kan je zeggen "je woont nog thuis en daar horen verplichtingen bij in klusjes" - hélemaal akkoord. Maar oppassen op een (terror)peuter gaat toch echt wel verder dan het normale klusje. Zeker als ze nog zo jong (en niet zindelijk enzo) zijn.

Tuurlijk kun je je moeder uit de nood helpen - maar dit is wel iets anders dan even naar de supermarkt rijden of het avondeten regelen oid. En al helemaal als je weet dat iemand daar totaal niet op zit te wachten.
In een noodgeval tot daar aan toe, ik zou dan zelf (zuchtend en blazend) ook wel inspringen, maar eerlijk, ik zou het doodeng vinden. Nul komma nul feeling met kinderen, en ik ben ook gewoon vies van ze. Voor mij zou dit echt een hele opgave zijn haha. Fijn dat iemand dat op wekelijkse basis ziet zitten, maar schuif dat vooral niet naar mij door, dankjewel.


Mijn vader en zijn vrouw (beide gepensioneerd) zijn ook de vaste babysitters voor haar 6 (!!) kleinkinderen. Sowieso elke woensdag. Ik moet over 2 weken op een woensdag onder het mes, operatie aan mijn hand, ik kan/mag zelf absoluut niet naar huis rijden, even los van de verdoving haha. Mijn papa stelde heel lief voor dat hij wel met mij zou rijden - nou, mooi niet haha, daar sprong zij meteen bovenop, want ze moet een deel van de kleinkinderen natuurlijk van school halen (ze hebben maar 1 auto, en op de motor wil ik na de operatie geloof ik geen lift). Geeft niets joh, ik zal wel nog half-verdoofd en net geopereerd ruim 2 uur naar huis wandelen ;) Nee hoor, ik heb ondertussen vervoer geregeld, maar vraag mij nog maar eens iets }> Kunnen haar kinderen niet eens zelf voor hun kinderen opdraaien, zodat mijn vader eens voor zijn kind kan zorgen?


Oh, en ivm Centerparcs: watch me go op de wildwaterbaan haha. Niet mijn kind, niet mijn probleem. Neem ze gerust mee, maar verwacht niet dat ik me ermee bezig hou of er mijn plezier door laat verminderen. Have fun in dat kinderbadje, doei :') Ik zie haar zo al boos worden op haar vriend, die smeert hem natuurlijk meteen met de mijne richting de minder kindvriendelijke attracties :') En daar loop ik dan vrolijk achter, ik mag ook een leuke dag hebben haha.

Captain

Berichten: 21414
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 05:46

https://www.2doc.nl/verdieping/video-in ... eders.html

Citaat:
Wat als je van je kind houdt, maar ongelukkig bent in je rol als moeder? In de documentaire 'Spijtmoeders' (VPRO) van regisseur Milou Gevers komen drie vrouwen aan het woord die achteraf liever geen moeder zouden zijn. De interviews worden vertolkt door poppen, die speciaal gemaakt zijn voor de film. Ersin Kiris spreekt met de filmmaker over haar documentaire.


Vanaf 16 mei!

Laurora

Berichten: 2653
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 13:20

Fijne ik-word-nooit-moederdag allemaal!

xPabloBokt

Berichten: 9485
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 13:22

Haha :+

Wij waren gister in de Beekse Bergen, kwamen rond lunchtijd bij het Kongoplein aan. Wát een ellende. Hebben maar wat gegeten en hebben toch maar eerst de autosafari afgemaakt, i.p.v. aan de wandeltocht te beginnen. Overal waar je keek: huilende kinderen. Gillende kinderen. Schreeuwende kinderen.

Ik denk dat mijn eierstokken gister nog een stukje verder zijn opgedroogd. Wat een hel. :')

Captain

Berichten: 21414
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 14:14

En dan beweren die ouders dat ze zo'n leuke dag gehad hebben. :)) Maak je mij niet wijs!

xPabloBokt

Berichten: 9485
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 14:29

En dan heb ik het nog niet eens over ouders die tegen de regels in gewoon lekker hun raam opendraaien in de autosafari en hun kind half buitenboord hangen..

Het leven is heel moeilijk voor sommige mensen. :')

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 14:35

Fijne hondenmoeder (of ander huisdier) dag :')

Ik had puppycursus en daar had een deelnemer haar 2 kinderen meegenomen. Bloed irritant want die liepen steeds van het bankje naar moeders toe terwijl zij bezig was met de cursus en mijn pup enorm afgeleid was.

Sherivey
Berichten: 8755
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 14:39

Wij zitten bij een strandtent. Begint zo'n jong naast ons te jengelen. Hét teken voor mn vriend om op te staan en de rekening te gaan vragen. :')

Tancreda4

Berichten: 24093
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 15:21

Pff vermoeiend idd dan zoveel herrie makers om je heen ...

Gisteravond/einde middag nog even naar de supermarkt. Was amper een kip binnen, wel blijkbaar 3 gezinnen met kinderen (afzonderlijk van elkaar). Maar blijkbaar is het aanstekelijk, want alle 3 de gezinnen hadden echt bizar herrie makende kinderen, wat een geluid dat ze kunnen produceren damn.... ik heb er nog een gesjssssst maar helaas werkte dat niet :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41787
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 17:48

Tancreda4 schreef:
Pff vermoeiend idd dan zoveel herrie makers om je heen ...

Gisteravond/einde middag nog even naar de supermarkt. Was amper een kip binnen, wel blijkbaar 3 gezinnen met kinderen (afzonderlijk van elkaar). Maar blijkbaar is het aanstekelijk, want alle 3 de gezinnen hadden echt bizar herrie makende kinderen, wat een geluid dat ze kunnen produceren damn.... ik heb er nog een gesjssssst maar helaas werkte dat niet :))

Weet je meteen waarom er verder niemand was :)).

Sherivey
Berichten: 8755
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 18:45

Weet je wat ik ook apart vind?

Ik volg op Insta wat mensen, die voorheen best interessante dingen postten (sport, voeding, reizen). Maar als ze dan eenmaal een kind krijgen, gaat ten eerste 80% van wat ze plaatsen daarover.

En dan alleen maar "ik vind zus en zo echt zo leuk om mee te maken!"
Ik hoor van nieuwe moeders in het echte leven juist alleen maar hoe küt het is als ze weer eens 'dit' hebben gedaan of hoe frustrerend 'dat' is. :')

Zouden er echt ouders bestaan die nooit eens iets goor/irritant/zwaar kløte vinden aan het ouderschap?

Femke_Tweety

Berichten: 12018
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 18:51

Ja hoor.


Afgelopen week mensen gesproken die als ze opnieuw kinderen kiezen waarschijnlijk niet voor kinderen zouden kiezen.

De ene waar ik wat langer mee sprak houdt (uiteraard) van degene die er zijn, maar had liever een wat vrijer en avontuurlijker leven gehad, als hij opnieuw kon kiezen.

prompter

Berichten: 11263
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 18:56

Ik ben een paar jaar geleden naar een reünie van mijn lagere school geweest. Mijn oud-klasgenoten hadden bijna allemaal kinderen in de puberleeftijd. Toen ik aangaf zelf geen kinderen te hebben, zeiden ze bijna allemaal "wees blij!" _O-

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:14

Ik sprak laatst ook een vriendin van me die voor 't eerst schoorvoetend toegaf dat ze er waarschijnlijk niet aan was begonnen met de kennis die ze nu heeft... Ze vind het dood- en doodvermoeiend. Kan ik me alles bij voorstellen! Had het echt met haar te doen, ook met hoe ze worstelde met het toegeven.