[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VuurVleugels
Berichten: 1805
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 09:34

Schuur_ schreef:
Ik heb deze week de Gynefix laten plaatsen nadat deze in het topic ter sprake was gekomen. Nu nog een maand veilig spelen om zeker te weten dat hij vast zit en dan 5 jaar zonder zorgen :D

Plaatsen is trouwens echt geen pretje, moest trouwens 2x omdat de eerste keer meteen los was gekomen. Maar een kind krijgen is 100x erger en 5 jaar condooms kopen ook nog duurder als 1x in de stoel liggen.


Fijn!

Ik blijf me er boos over maken dat vrouwen niet verdoofd worden bij dit soort ingrepen en mannen wel. Een erfenis van decennia lang niet serieus genomen worden (en soms nog steeds dagelijkse realiteit).

Mews

Berichten: 5505
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:45

Sintara schreef:
Hier heb ik weer een heel gesprek gehad met mijn vriend. Hij weet zeker dat hij geen kinderen wilt, maar ervaart toch wel een hele guilttrip van zijn familie om het wel te doen -voor hun 8)7 natuurlijk gaat het daarvoor niet gebeuren etc maar het maakt hem wel verdrietig dat ze deze keuze niet gewoon bij hem laten :(:)


Pff, dat lijkt me ook wel ontzettend naar, als je familie zo opdringerig is. Ik ben blij dat onze families het allemaal redelijk makkelijk vonden. Mijn moeder vindt tegenwoordig zelfs erg fijn dat ze geen kleinkinder-gedoe heeft.

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:55

Nou, heel begrijpelijk inderdaad van jouw moeder. Ken zoveel mensen, ook mijn oudere zussen, die altijd zeiden, nee dat ga ik niet doen later (oppassen) en zeker geen vaste dag. En nu... dan is er wat te doen, nee kan niet, is mijn oppasdag.

LWDaisy

Berichten: 4817
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 20:38

Hier ook een mama zonder kleinkinderen. Ze zou wel blij zijn mocht mijn broer die voorzien hoor haha, maar zonder is ook wel handig.

Mijn opa mocht vandaag het ziekenhuis verlaten. Discussie: wie haalt hem op? Zowel mijn mama als mijn tante hebben vandaag hun vrije dag. Mijn mama probeert dan tot bij mijn alleenstaande broer te geraken, om daar een beetje te helpen in het huishouden. Is alweer maanden geleden doordat haar ouders ziekenhuis in/uit gingen, heel veel te doen. Vandaag was eigenlijk de eerste keer dat ze weer kon. Maar wie gaat er dan opa ophalen? Tante vond dat mijn mama dat wel kon doen, want zij moest zelf gaan oppassen bij haar kleinkinderen, zoals elke woensdag de voorbije en komende jaren. Dikke doei, mijn mama is gewoon lekker naar haar eigen kind gegaan, ook al is ie meerderjarig, dat telt dan evengoed haha.
Opa is thuis geraakt hoor, stiefpapa werd ingeschakeld :) Maar idd, "oppasdagen". Dezelfde tante gaat komende april met mij en mijn mama op reis, ze vroeg of ze met ons mee mag op citytrip. "Als het kan, niet op een woensdag, oppasdag". Ja doei, dan blijf je maar thuis hoor haha.

lor1_1984

Berichten: 12104
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 20:43

Mijn moeder heeft 4 kleinkinderen plus nog 1 onderweg van haar andere dochter.
Van mij alleen harige kleinkinderen, oftewel de honden. :')
En van mijn stiefbroers nog niets, ook geen idee of die er nog gaan komen tzt.

LWDaisy

Berichten: 4817
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 08:39

Eindelijk eens een leuke sticker!
Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20822
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 09:36

:')

prompter

Berichten: 11441
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 11:08

Oh die is echt geweldig :))

Dammie

Berichten: 3329
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:51

Die wil ik :)

Laurora

Berichten: 2659
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:45

Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6974
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:53

Laurora schreef:
[ [url=m/WTYKn6.jpg]Afbeelding[/url] ]


_/-\o_

Dieuwke_
Berichten: 4562
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 17:41

:))

VuurVleugels
Berichten: 1805
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 16:49

Interview met Kelly Clarkson: "Ik zeg niet dat je geen compleet mens bent zonder kinderen, maar mijn leven is wel 'rounded out' sinds ik kinderen heb. Elke fase is weer zo mooi!"

:r

Britta31

Berichten: 13237
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 16:56

Ze heeft zeker een nanny.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42019
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 19:55

VuurVleugels schreef:
Interview met Kelly Clarkson: "Ik zeg niet dat je geen compleet mens bent zonder kinderen, maar mijn leven is wel 'rounded out' sinds ik kinderen heb. Elke fase is weer zo mooi!"

:r

Prima, haar mening. Ik tel iedere dag mijn zegeningen weer dat ik zie niet heb :)).

Qimm

Berichten: 15211
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:00

VuurVleugels schreef:
Interview met Kelly Clarkson: "Ik zeg niet dat je geen compleet mens bent zonder kinderen, maar mijn leven is wel 'rounded out' sinds ik kinderen heb. Elke fase is weer zo mooi!"

:r



Tja, ze oordeelt alleen maar over haar eigen leven. Mooi voor haar dat zij er blij mee is.

Sintara

Berichten: 7511
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:18

Ik heb daar ook geen probleem mee, gelukkig voor haar dat ze blij met ze is

VuurVleugels
Berichten: 1805
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 23:24

Misschien was het meer de sfeer van het algehele interview waar ik op aanging. Erg Amerikaans, nuclear family. 'We zeggen het niet meer hardop maar eigenlijk is dat de beste manier van je leven invullen'.

Fly_high

Berichten: 3340
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 01:20

Zo vanavond (gisteravond?) verjaardag in de familie gehad, was uiteindelijk wel heel gezellig maar mijn schoonzus is dus paar dagen geleden bevallen en het begon daardoor met uitgebreide discussies over wel en niet gescheurde vagina's :\ of je nou moet zitten of juist liggen of misschien toch eerst koolbladeren erop (?) want schoonzus in kwestie is dus aan 2 kanten gescheurd, heb het altijd al willen weten uiteraard :')

Blijkbaar is elke tante, nicht en kennis van ook aan alle kanten uitgescheurd geweest dus die gaan dan maar lekker los.

Geen idee wat mijn punt is eigenlijk behalve dat ik heel spontaan enorm blij ben dat mijn geslachtsdelen geen gespreksonderwerp zijn aan tafel :=

Tiggs

Berichten: 7555
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 20:52

Schuur_ schreef:
Ik heb deze week de Gynefix laten plaatsen nadat deze in het topic ter sprake was gekomen. Nu nog een maand veilig spelen om zeker te weten dat hij vast zit en dan 5 jaar zonder zorgen :D

Plaatsen is trouwens echt geen pretje, moest trouwens 2x omdat de eerste keer meteen los was gekomen. Maar een kind krijgen is 100x erger en 5 jaar condooms kopen ook nog duurder als 1x in de stoel liggen.


Haha, ik zei dat bij het plaatsen van de Mirena ook. Al viel dat me echt mee, voor deze pijn zou ik verdoving niet nodig vinden (maar de pijn is dus heel persoonlijk). En ik voelde zo'n opluchting daarna! Gewoon 8 jaar zo goed als geen kans op een zwangerschap *\o/*

En toen bleek ik ook nog verzekerd voor anticonceptie :')

Cubone

Berichten: 6238
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 22:34

Fly_high schreef:
Zo vanavond (gisteravond?) verjaardag in de familie gehad, was uiteindelijk wel heel gezellig maar mijn schoonzus is dus paar dagen geleden bevallen en het begon daardoor met uitgebreide discussies over wel en niet gescheurde vagina's : of je nou moet zitten of juist liggen of misschien toch eerst koolbladeren erop (?) want schoonzus in kwestie is dus aan 2 kanten gescheurd, heb het altijd al willen weten uiteraard :')

Blijkbaar is elke tante, nicht en kennis van ook aan alle kanten uitgescheurd geweest dus die gaan dan maar lekker los.

Geen idee wat mijn punt is eigenlijk behalve dat ik heel spontaan enorm blij ben dat mijn geslachtsdelen geen gespreksonderwerp zijn aan tafel :=


Hahaha :') De beste anti conceptie blijft voor mij toch de bevallingsverhalen.

Ik zag laatst de horror van alle horrorfilms ( Clock van 2023), over hoe ze vrouwen die geen kinderen willen via medicatie proberen te overtuigen dat ze het toch echt wel willen. Echt een nare film :')

Amber_anne

Berichten: 6974
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 22:43

Omg die trailer alleen al maakt me helemaal ongemakkelijk

Laurora

Berichten: 2659
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 14:16

Gaaadver, ik ben al niet van horrorfilms, maar deze trailer geeft me echt de jeepers %)

Uitstekende anticonceptie wel

Yenni
Berichten: 5473
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 15:27

Hoe zijn jullie tot de keuze voor geen kinderen gekomen?
Wij neigen nu meer naar een nee dan een ja. Ons neefje vind ik super leuk maar weet ook niet zo goed wat ik met hem moet als ik hem vast heb :=
Het is vooral de druk van buiten af (buren, vrienden, familie) die ons doen twijfelen. Daarbij ben ik nog erfelijk belast dus ik kan mijn beperking over dragen.
Hoe zijn jullie tot de keuze gekomen?

VuurVleugels
Berichten: 1805
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 15:33

Hoewel ik nog steeds twijfelmomenten heb (voornamelijk ingegeven door dezelfde druk als die jij ervaart, plus de angst om het merendeel van mijn vriendenkring in de komende 5 jaar te verliezen) is het uiteindelijk de staat van de wereld die bij mij nog steeds doorslaggevend is. Dan heb ik het over klimaat, oorlogen, extreem kapitalisme, wereldbrede schermverslavingen en het daarbij horende volledig losstaan van de natuur, verharding van de maatschappij, etc. Dat wil ik een kind gewoon niet aandoen. Naast de andere voordelen zoals vrijheid, financiële voordelen etc. etc.

Edit: ik ben ook héél erg gevoelig voor geluid en helaas produceren kinderen geluid op een frequentie waar ik heel snel overprikkeld van ben. Of ze nou praten, lachen, huilen... Dus dat lijkt me ook een verschrikking om continu om je heen te hebben. Ik vind mijn nichtje van 2 na één uur al dodelijk vermoeiend.
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 16-03-24 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt