Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37344
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 15:26

maessie schreef:
Idd, verkoper wil het ook weer gaan controleren bij terugkomst, denk dat ik de rest nog maar verder ga controleren (meer dan 1000stukjes, dus kost wel wat tijd), en dan de afweging maak of het wat makkelijk te vervangen is. Risico bij terugsturen is ook nog dat verkoper moeilijk kan gaan doen, hij dreigt nu al.. -O- pff denk ga m'n zoontje heul blij maken voor z'n verjaardag |o dat duurt gelukkig nog even. Voortaan toch maar weer bij goedkopere dingen houden :

Echt, schakel de hulp van Vinted in. Zeker als hij nu al vervelend gaat doen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70798
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 15:27

Ik zou inderdaad inventariseren hoeveel er niet compleet is. Zijn het een paar blokjes dan kun je die vaak via Lego zelf nog bestellen. Maar anders toch vinted contacteren dat deze verkoper hier een flinke hand van heeft gezien de recensies en of zij kunnen helpen met betrekking tot de verzendkosten/afhandeling.

maessie

Berichten: 5779
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:53

Ik ga idd even een poging doen vinted te contacten. Ondertussen wel een retour aangevraagd, ivm de tijd. Maar heb ik wel even wat meer tijd om de rest te checken. Retourkosten zijn niet zo hoog gelukkig :j

Zo los kwam het binnen met de andere kant hetzelfde, en de boel er los in.
Afbeelding

Tallie1979
Berichten: 22794
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:57

Ik had laatst dat de doos van een puzzel finaal verpletterd was. Koper meldt een probleem en ze hebben haar in het gelijk gesteld. Ze stelden dat ik niet goed genoeg had verpakt. (Had ik wél, maar de doos was van binnen gewoon geplet)

Dus melden dat het niet ok is en schade aangeven kan je doen.

_Nancy

Berichten: 14108
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 19:23

maessie schreef:
Ik ga idd even een poging doen vinted te contacten. Ondertussen wel een retour aangevraagd, ivm de tijd. Maar heb ik wel even wat meer tijd om de rest te checken. Retourkosten zijn niet zo hoog gelukkig :j

Zo los kwam het binnen met de andere kant hetzelfde, en de boel er los in.
[ [url=m/3Q2F5M.jpg]Afbeelding[/url] ]



Zag het er zo ook uit op de foto’s van de advertentie?
Ff snel in elkaar zetten :+

Hier vandaag de positieve ervaring dat ze 2x uitbetaalde. Heb vanochtend ontvangen en vanmiddag nog eens! Dat doen ze volgens mij normaal gesproken niet. Ik vind het wel fijn :)

maessie

Berichten: 5779
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:49

Nee op de fotos was de set compleet en in nieuwstaat. Nu snap ik wel dat een geplette doos kan gebeuren, maar de verpakking was wel dicht, dus incompleet is dan wel raar.

maessie

Berichten: 5779
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 22:07

Kreeg gister zomaar een pakketje binnen. Blijkt dat het boekenpakket te zijn wat een paar maand geleden kwijt was geraakt bij dhl. Was al aan ons beiden vergoed. Toch een mazzeltje! Kreeg het aan huis, dat was wel gek, ik stuur het altijd naar het punt. Label was ook voor aan huis, ergens niet goed gegaan bij vinted..

Tallie1979
Berichten: 22794
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 16:35

Ja, ik heb ook 2x een pakket terug gekregen en dat werd thuis bezorgd. Mondial stuurt het wel terug naar het punt. :)

maessie

Berichten: 5779
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 16:57

Ik was in dit geval de koper :D

harriehoef

Berichten: 709
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 20:38

Weet iemand hoe het kan dat ik, wanneer ik een bod wil doen, nu niet lager kan bieden dan 30% van de vraagprijs? Normaal was dit 40% van de vraagprijs. Soort artikel maakt niet uit, het geldt voor alle producten. Een kennis van mij kan wel nog steeds gewoon 40% lager bieden op dezelfde artikelen. Hebben anderen dit ook en hoe los ik dit op?

Alja

Berichten: 25684
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 20:48

Gewoon niet zo cheapass doen en 30 % minder bieden is al not done….

Corelli

Berichten: 10001
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:11

Is door Vinted aangepast, nieuwe grens. Kan je dus niet zelf aanpassen/oplossen (behalve door niet de biedfunctie te gebruiken en het in een bericht te schrijven)

cursebreaker

Berichten: 11613
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:35

Ik vind het idd goed dat Vinted dat veranderd heeft. Ik vind 30% minder bieden al echt heel erg hoor (Daar ga ik als koper dus ook echt niet akkoord mee en dan ben ik meestal ook al snel klaar met een potentieel koper want zo houd je bij veel producten toch echt helemaal niks meer over en daar heb ik dan haast geen zin meer in om voor in te pakken en te rijden :=) en vond de eerdere 40% al helemaal debiel als ik eerlijk ben 8)7 Maar goed, zolang de mogelijkheid er is maken kopers er uiteraard gebruik van, helaas. Zelf als koper probeer ik hier toch een beetje realistisch en eerlijk in te zijn naar een koper toe, wat ik qua tegenbod geef Als ik al onder de prijs ga bieden, wat ik meestal niet doe.

Ik had iemand die gisteren 6 artikels in een bundel wilde hebben. Oorspronkelijke prijs was 17e nog wat… wat gewoon al een prima prijs was voor alles samen. Daar kwam 15% bundel korting overheen omdat ik bundel korting aan heb staan, waardoor er nog 14e over bleef. En toen kwam ze met een bod aan van 8,50E. ja sorry hoor… Ik heb gezegd dat ik nog iets wilde zakken tot 12e maar dan hield het ook echt op (dan zou ze 5e eraf hebben van de oorspronkelijke 17e, wat imo meer dan netjes is). Maar ze bleef maar bezig en toen uiteindelijk kwam ze met 11euro aan, maar uit principe heb ik toen gewoon gezegd van nope 12euro is gewoon echt de grens hoor. Alsjeblieft zegt. Ik zit al met alles aan de lage prijs tov vergelijkbare artikelen + heb dan ook nog bundel korting aanstaan + ging daar Nog een keer onder zitten voor d’r en het was gewoon telkens niet goed genoeg. Vaak kom ik ze Alsnog Nog een keer tegemoet met een tegenbod, maar ergens houd het wel op - zeker als ik weet dat ik het geld er echt wel voor krijg, zelfs zonder de bundel korting en zakken in prijs. Ben dan soms zo klaar met Vinted :') Vandaag heb ik alweer 2 van die 6 artikelen verkocht aan iemand anders, voor vraagprijs in 1x verkocht dus kom het toch wel kwijt. Op zo’n momenten ben ik wel echt even klaar met Vinted en kopers. Wat kunnen mensen toch vre-se-lijk zijn met onzin biedingen en mega onder de prijs willen gaan zitten.

harriehoef

Berichten: 709
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:56

Alja schreef:
Gewoon niet zo cheapass doen en 30 % minder bieden is al not done….



Deze reactie slaat natuurlijk nergens op. Je hebt geen idee over wat voor bedrag ik spreek of om wat voor item het gaat. Als je het niet eens bent met de optie om biedingen aan te gaan en 30/40% lager te bieden dan de vraagprijs, dan moet je maar niks op vinted zetten of je prijzen er vooraf op aanpassen.

Ik stel de vraag omdat ik het opvallend vind dat het dus per persoon verschilt en op vinted bij de informatie pagina nog steeds de 40% staat. Ik was benieuwd of dit een wijziging is of een fout in de app.

Urbanus

Berichten: 44984
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:13

40% is toch echt asociaal :=

Pantykous

Berichten: 10509
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:24

Mensen prijzen het er vaak bij in, ik heb al veel met 40% gekocht. Dus prijzen zullen wel wat corrigeren voor sommige verkopers.

Spenk
Berichten: 21871
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:29

Alja schreef:
Gewoon niet zo cheapass doen en 30 % minder bieden is al not done….

Hoezo? Ik heb laatst 300 betaald voor een product die er voor 700 op stond. Stond er al mega lang op. Kreeg het er zo voor mee

Artimes

Berichten: 502
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 06:53

Pantykous schreef:
Mensen prijzen het er vaak bij in, ik heb al veel met 40% gekocht. Dus prijzen zullen wel wat corrigeren voor sommige verkopers.


Ja zelfde hier, heel veel met 40% korting gekocht :D
Maargoed ik bied geen 40 procent op een artikel van en paar euro, misschien is dat het verschil, op een bundel van 17 euro waar al korting vanaf gaat ga ik niet nog een keer bieden.

Maar heel veel losse items heb ik echt vaak voor 40% korting gekocht dus ik vind het ook jammer.

Marjo

Berichten: 37344
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 08:17

Ik doe mijn prijzen ook wel zo zetten dat ik nog kan/wil zakken.

Als ik zelf ga bieden kijk ik wel naar wat de vraagprijs is en wat voor product. Soms bied ik ook wel 30% minder. Nee heb je, ja kun je krijgen toch?
Meestal kom ik er dan toch wel uit met de verkoper :j

En een product dat nog maar net online staat is ook anders dan eentje die er al een maand op staat.

Appeltje00

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 18:04

Ik keek naar een specifiek model sneakers, maar wat is dat toch met al die nieuwe sneakers van grote merken die worden aangeboden door mensen zonder reviews. Is dat allemaal Aliexpress/namaak troep? Want dat is toch hartstikke doorzichtig dan?

Pantykous

Berichten: 10509
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 18:51

Appeltje00 schreef:
Ik keek naar een specifiek model sneakers, maar wat is dat toch met al die nieuwe sneakers van grote merken die worden aangeboden door mensen zonder reviews. Is dat allemaal Aliexpress/namaak troep? Want dat is toch hartstikke doorzichtig dan?


Ja en ja :j

cocktailtime
Berichten: 1038
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: tegelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 22:50

Ik verkoop de laatste tijd echt slecht.
Mijn prijzen zijn niet hoog, maar gewoon laag tot gemiddeld. Het is wel eens beter gegaan

BigOne
Berichten: 38628
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 22:53

Soms kan het helpen om een aantal spullen er opnieuw op te zetten. Maar het gaat inderdaad minder, beetje benen bloot handel dood. Mooi weer.

maessie

Berichten: 5779
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 08:23

Hier is het ook iets rustiger, maar veel mensen krijgen deze week vakantiegeld, dus verwacht dan wel een kleine opleving. :j

BloemBloem

Berichten: 16629
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 08:26

Ik kreeg een waarschuwing, wist ik veel :+ had er een slowjuicer
opgezet die ik overigens nog "geboost" had ook. Mijn advertentie is nu weg ...

Wel stom dat ze je dan wel laten boosten :)