Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maessie

Berichten: 5771
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 09:02

Hier iemand die een bod van miu goedkeurt, maar vervolgens mij denk ik heeft geblokkeerd? Ik kan geen bericht meer sturen of kopen.. -O-

Saul

Berichten: 9665
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 10:17

Dpd is ellende momenteel.
Als je vinted een berichtje stuurt met print screen dan updaten ze handmatig de status.


Hier twee shirtjes gekocht. Nieuw zonder kaartje.

Vol met vlekken, gekrompen, en gescheurde opdruk. Zucht.

MerleSimone

Berichten: 5734
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:59

Kak.. ik heb 35 items op mijn account staan met een max waarde van 7 euro en slechts 1 item voor 95 euro. Nou heb ik bundelkorting aan staan bij 5 items 40%. Voor die goedkope items ben ik ze liever kwijt dan rijk dus prima korting.
Nu heeft iemand 5 items gekocht (waaronder die van 95 euro) voor 65 euro door de bundelkorting.. Ik baal ervan dat ik dat aan heb gelaten maar ik verkoop nooit zulke dure dingen eigenlijk.

Wat gebeurt er als ik annuleer? Krijg ik dan een slechte review? Ik baal er echt van maar is het 'geaccepteerd' om dit te annuleren? :') Het is me een eventuele slechte review wel waard maar ik weet niet of er nog meer gebeurd.

cursebreaker

Berichten: 11549
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 12:11

Je kunt het idd wel annuleren, en dan krijg je een slechte review. En dan zou je je bundel korting even snel moeten aanpassen :') Ik zou dat persoonlijk wel doen, als ik wist dat het item van 95E dat echt waard was. Balen voor de koper wel maar ja je kunt wel eens iets niet zien/een fout maken en in dit geval zou ik dan toch aan je eigen beurs denken :=

Ik heb bundelkorting tot max 15% aan staan. Ik zit al laag met m’n prijzen altijd, dus ik vind dan max 15% korting er bovenop wel meer dan genoeg. Want als mensen bieden kom ik ze ook vaak nog tegemoet.

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 12:13

Als je voor de eerste keer iets annuleert krijg je geen negatieve review.

cursebreaker

Berichten: 11549
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 12:18

Oh dat is helemaal fijn, wist ik niet haha.

Ik heb een paar x moeten annuleren omdat ik door onverwachte situaties niet meer kon gaan inleveren. Dat gebeurd wel eens, balen maar ja. Maar als mensen kijken bij m’n reviews en dan bv naar de reviews van Gebruikers zelf gaan zien ze wel dat t allemaal 5 sterren reviews zijn. Alleen bij de automatische reviews zit ik dan iets lager door die enkele 1 ster (4.4 geloof ik). Maar so be it haha. Ik heb ondertussen 118 gebruiker reviews met 5 sterren dus dat is an zich wel betrouwbaar genoeg, ondanks die 4.4 van de automatische (op 27 reviews)

MerleSimone

Berichten: 5734
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 12:33

Ooh kijk dat is chill van die review! En anders pech. Ik heb hem geannuleerd en sta nu op vakantiemodus want ben m'n telefoon een week kwijt voor reparatie, daarna m'n bundelkorting maar aanpassen inderdaad. Thanks voor jullie reacties!

pmarena

Berichten: 48287
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 19:05

Is niet enorm vreemd hoor om een berichtje te sturen met sorry dit artikel mag niet met bundelkorting weg. Een beetje okee iemand snapt dat ook gewoon wel ;)

Hummm.....een verkoper heeft 2 artikelen apart van elkaar voor mij gereserveerd. Zodat ik ze als bundel kan kopen. Maar als ik vanuit 1 artikel ga "shoppen" om de bundel samen te stellen....zie ik dat andere artikel natuurlijk niet want die is immers gereserveerd, dus niet zichtbaar in de kledingkast....

Iemand nog een gouden tip om daar omheen te werken en toch voor beide artikelen samen een bundel aan te vragen? Behalve dan natuurlijk aan verkoper vragen om de reservering er af te halen of dat soort dingen want dat snap ik ook wel :P

cursebreaker

Berichten: 11549
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 19:07

Volgens mij is hier geen andere oplossing als idd met de verkoper contact opnemen zodat deze de reservering eraf kan halen en je opnieuw een bundel ermee kunt maken.

mvdende

Berichten: 5750
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 19:33

Paar dagen geleden een blouse gekocht. Alleen was de maat onduidelijk. De aangegeven maat in Vinted zelf zou maat 14 zijn, in de beschrijving staat maat 12. Foto niet duidelijk zichtbaar. Was een Franse verkoper en advertentie dus in het Frans.

Nu hopen dat get inderdaad maat 12 is, en anders zal ik wel een berichtje sturen naar Vinted in de hoop mijn geld terug te krijgen.

Was gelukkig maar een goedkopere blouse, dus mocht het echt de verkeerde maat zijn, kan ik hem altijd zelf weer op Vinted zetten.

Ben benieuwd, komt met DPD.

Zal nog wel ff duren, want is gisteren pas ingeleverd.

_Nadia_

Berichten: 2657
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 19:37

Of je had even een foto van t maatlabel gevraagd aan de verkoper ipv op de gok kopen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70691
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 20:26

pmarena schreef:
Is niet enorm vreemd hoor om een berichtje te sturen met sorry dit artikel mag niet met bundelkorting weg. Een beetje okee iemand snapt dat ook gewoon wel ;)

Hummm.....een verkoper heeft 2 artikelen apart van elkaar voor mij gereserveerd. Zodat ik ze als bundel kan kopen. Maar als ik vanuit 1 artikel ga "shoppen" om de bundel samen te stellen....zie ik dat andere artikel natuurlijk niet want die is immers gereserveerd, dus niet zichtbaar in de kledingkast....

Iemand nog een gouden tip om daar omheen te werken en toch voor beide artikelen samen een bundel aan te vragen? Behalve dan natuurlijk aan verkoper vragen om de reservering er af te halen of dat soort dingen want dat snap ik ook wel :P

Ze kan een bundel speciaal voor jou maken met jouw naam erbij zodat een ander het niet gaat kopen omdat die zien dat het voor iemand al gereserveerd is.

BigOne
Berichten: 38448
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 21:28

mvdende schreef:
Paar dagen geleden een blouse gekocht. Alleen was de maat onduidelijk. De aangegeven maat in Vinted zelf zou maat 14 zijn, in de beschrijving staat maat 12. Foto niet duidelijk zichtbaar. Was een Franse verkoper en advertentie dus in het Frans.

Nu hopen dat get inderdaad maat 12 is, en anders zal ik wel een berichtje sturen naar Vinted in de hoop mijn geld terug te krijgen.

Was gelukkig maar een goedkopere blouse, dus mocht het echt de verkeerde maat zijn, kan ik hem altijd zelf weer op Vinted zetten.

Ben benieuwd, komt met DPD.

Zal nog wel ff duren, want is gisteren pas ingeleverd.

Maar is je eigen verantwoording, past het niet dan krijg je alleen je geld terug wanneer je duidelijk misleid bent. En er zit een vertaalknop op vinted dus?

X2305
Berichten: 283
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 21:53

Ik snap niet dat je hem dan koopt zonder de juiste maat te vragen. En hoop ook dat Vinted daar niets mee doet, dat is wel je eigen verantwoordelijkheid. Dan moet je alleen bekende merken waarvan je je maat weet kopen en doorvragen op de maat. Ik zou van dit berichtje met “ de hoop dat Vinted er wat aan doet” als verkoper het liefst de koop annuleren, echt geen zin in dat gedoe…… dan is de lol er ook wel af voor die paar euro.

Bedankt voor alle ervaringen hier! Ik had er voor kinderkleding wel over gehoord, maar nooit iets mee gedaan tot ik dit topic las. Ik heb laatst voor het eerst een hoop via Vinted verkocht en nu een hele volle portemonnee op Vinted! Super leuk want ik en mijn vriend droegen het allemaal echt nooit en het ruimt ook lekker op. Even kijken of we het laten uitbetalen of toch wat gaan winkelen 8-)

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 07:21

Hier van homer een pakket niet opgehaald maar had ruim de tijd. Kreeg ik woensdag ineens een melding dat hij opgehaald was en dat ik binnen 2 dagen op de knop moest duwen als er wat was. Super raar. Pakket punt gebeld en daar lag hij nog. Hij kon gisteren ook gewoon uitgescand worden. Heb dus op ik heb een probleem geklikt maar kan het geld nu niet meer vrij geven. Broek is opgehaald verder netjes dus nu kan ik het niet meer vrijgeven.

Alja

Berichten: 25652
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 07:24

Je kunt annuleren en zeggen dat je het artikel houd.
Dan krijgt de verkopende partij gewoon het geld.

_Nancy

Berichten: 14106
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:02

mvdende schreef:
Paar dagen geleden een blouse gekocht. Alleen was de maat onduidelijk. De aangegeven maat in Vinted zelf zou maat 14 zijn, in de beschrijving staat maat 12. Foto niet duidelijk zichtbaar. Was een Franse verkoper en advertentie dus in het Frans.

Nu hopen dat get inderdaad maat 12 is, en anders zal ik wel een berichtje sturen naar Vinted in de hoop mijn geld terug te krijgen.

Was gelukkig maar een goedkopere blouse, dus mocht het echt de verkeerde maat zijn, kan ik hem altijd zelf weer op Vinted zetten.

Ben benieuwd, komt met DPD.

Zal nog wel ff duren, want is gisteren pas ingeleverd.



Dus je wilt èn je geld terug dan, èn je gaat m weer proberen te verkopen?
Inderdaad wat anderen hier al zeggen; eigen schuld als je geen goed onderzoek hebt gedaan naar de maat, advertentie vertalen is met 1 druk op de knop geregeld.
Hier ook wel eens iets aan kleren verkocht, waarbij de koper aangeeft het helaas niet te passen. Maar wel altijd netjes mijn geld gekregen.

Artimes

Berichten: 499
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:10

mvdende schreef:
Paar dagen geleden een blouse gekocht. Alleen was de maat onduidelijk. De aangegeven maat in Vinted zelf zou maat 14 zijn, in de beschrijving staat maat 12. Foto niet duidelijk zichtbaar. Was een Franse verkoper en advertentie dus in het Frans.

Nu hopen dat get inderdaad maat 12 is, en anders zal ik wel een berichtje sturen naar Vinted in de hoop mijn geld terug te krijgen.

Was gelukkig maar een goedkopere blouse, dus mocht het echt de verkeerde maat zijn, kan ik hem altijd zelf weer op Vinted zetten.

Ben benieuwd, komt met DPD.

Zal nog wel ff duren, want is gisteren pas ingeleverd.


Dit is echt niet aardig, had even gevraagd naar de maat

mvdende

Berichten: 5750
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 09:08

_Nancy schreef:
mvdende schreef:
Paar dagen geleden een blouse gekocht. Alleen was de maat onduidelijk. De aangegeven maat in Vinted zelf zou maat 14 zijn, in de beschrijving staat maat 12. Foto niet duidelijk zichtbaar. Was een Franse verkoper en advertentie dus in het Frans.

Nu hopen dat get inderdaad maat 12 is, en anders zal ik wel een berichtje sturen naar Vinted in de hoop mijn geld terug te krijgen.

Was gelukkig maar een goedkopere blouse, dus mocht het echt de verkeerde maat zijn, kan ik hem altijd zelf weer op Vinted zetten.

Ben benieuwd, komt met DPD.

Zal nog wel ff duren, want is gisteren pas ingeleverd.



Dus je wilt èn je geld terug dan, èn je gaat m weer proberen te verkopen?
Inderdaad wat anderen hier al zeggen; eigen schuld als je geen goed onderzoek hebt gedaan naar de maat, advertentie vertalen is met 1 druk op de knop geregeld.
Hier ook wel eens iets aan kleren verkocht, waarbij de koper aangeeft het helaas niet te passen. Maar wel altijd netjes mijn geld gekregen.


In de advertentie tekst stond dus maat 12 aangegeven.

Maar in de informatie van Vinted staat maat 14.

Dat betekent dus dat de verkoper of een verkeerde maat in de beschrijving heeft opgegeven of de verkeerde maat bij het artikel heeft geplaatst.

Dat laatste zie ik op Vinted váák!!

Staat er maat xxl, blijkt het gewoon een maatje 38 te zijn als je de foto's van het artikel bekijkt en de maat in het labeltje ziet staan.

Kennelijk gaat dat zeer regelmatig fout! Zal wel te maken hebben met Engelse maten vs EU maten, dat komt niet altijd 100% overeen.

Is een Engels kledingmerk wat ik graag koop en weet dus welke UK maat ik moet hebben.

_Nadia_

Berichten: 2657
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 09:19

Dan vraag je dus een foto van t maat label.. Tis allemaal niet zo moeilijk hoor. Bespaart jou en de verkoper een hoop tijd en ergernis

MyWishMax

Berichten: 25469
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 09:20

Franse maten zijn kleiner als NL maten, dus als het daar een 14 is zal het geen 14 hier zijn. Daarom vraag je van tevoren om duidelijke foto van label of welke maat het echt is in zo'n geval. Hier hoor je geen geld voor terug te krijgen als het niet past. Het ligt er maar aan hoe ze het er zelf in zetten. Ik heb ook wel eens dingen online gezet die maat L of M waren, maar vielen als een S of M. Dan staat er in de omschrijving dus ook dat de officiële maat anders is en het niet zo valt

Je had heel simpel een berichtje kunnen sturen. Juist als er 2 maten vermeld worden.

Ik heb wel eens een blouse uit Spanje gekregen. Stond geadverteerd als maat s, toen die binnenkwam was het een xs. Alleennin Spanje was het wel een S, dus zij heeft de advertentie gewoon neergezet waar zij dacht dat hij hoorde. Ik heb hem gewoon weer verkocht, we hadden ook beide gelijk, want in haar land is het een S en hier een xs. Dat is met Frankrijk ook zo.

cursebreaker

Berichten: 11549
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 09:30

Idd, als je ziet dat er twee verschillende dingen staan in de tekst en Vinted info, vraag je toch even om verduidelijking lijkt me.

En als je op de gok toch gewoon koopt zoals nu, kun je het idd doorverkopen maar heb je imo geen recht om Vinted te benaderen nog voor iets. Dit is toch echt je eigen schuld :=

*überhaupt is kleren kopen een gok. Ook als je wel een label foto hebt. Iets kan toch anders uitvallen op je eigen lichaam. Iedereen is anders en elk merk en model kledingstuk ook. Dat kun je vooraf wel weten (tenzij je een specifiek merk en maat koopt waarvan je weet dat het Altijd goed zit). Tweedehands via vinted kopen is nu eenmaal niet een kledingstuk bij wehkamp of bonprix of welke winkel dan ook kopen en wat dus zo terug kan als het niet goed past. Dat is een beetje eigen verantwoording (om meer foto’s en info vragen als dit nodig is) en risico nemen.

mvdende

Berichten: 5750
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 09:34

cursebreaker schreef:
Idd, als je ziet dat er twee verschillende dingen staan in de tekst en Vinted info, vraag je toch even om verduidelijking lijkt me.

En als je op de gok toch gewoon koopt zoals nu, kun je het idd doorverkopen maar heb je imo geen recht om Vinted te benaderen nog voor iets. Dit is toch echt je eigen schuld :=


In het Frans? Ik spreek geen letter Frans en die Fransen meestal geen letter Engels. Werd door verkoper ook in het Frans te woord gestaan (iets met bundelkorting oid)

Verkoper hoort gewoon de correcte informatie te geven! Zowel in de beschrijving als in de informatie.

Als ik als verkoper op marktplaats verkeerde informatie zou geven, dan staat iedereen op z'n achterste benen, maar op Vinted is dat wel normaal?

Ik ga ervan uit dat de maat vermeld in de beschrijving klopt, en dat zou de correcte maat moeten zijn.

Het gaat inderdaad om een specifiek merk waarvan ik de maat weet, na passen bij de Bever.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 11-05-24 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Berichten: 11549
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 09:36

mvdende schreef:
cursebreaker schreef:
Idd, als je ziet dat er twee verschillende dingen staan in de tekst en Vinted info, vraag je toch even om verduidelijking lijkt me.

En als je op de gok toch gewoon koopt zoals nu, kun je het idd doorverkopen maar heb je imo geen recht om Vinted te benaderen nog voor iets. Dit is toch echt je eigen schuld :=


In het Frans? Ik spreek geen letter Frans en die Fransen meestal geen letter Engels. Werd door verkoper ook in het Frans te woord gestaan (iets met bundelkorting oid)

Verkoper hoort gewoon de correcte informatie te geven! Zowel in de beschrijving als in de informatie.

Ik ga ervan uit dat de maat vermeld in de beschrijving klopt, en dat zou de correcte maat moeten zijn.


Meid, er zit een vertaalknop in de app. Wat anderen hier ook al aangeven. Elke taal kan vertaald worden (en het word goed genoeg vertaald in je eigen taal zodat je wel snapt wat ze schrijven) * Vinted is een Frans bedrijf dus dit hoort erbij, dat je vaak met buitenlandse kopers en verkopers contact heb. Daar is die vertaal knop dus voor.

Houd alsjeblieft op zeg, ook een verkoper kan het wel eens fout doen met die info invullen (niemand is perfect hè) maar Juist Daarom had je om meer verduidelijking kunnen vragen, want je hebt vooraf dit al opgemerkt en Toch bewust gekocht op de gok (en dan wil je t doorverkopen eventueel en je geld terug van Vinted maar zo werkt het niet) dus je bent hier echt zelf bij hoor. Maar lekker makkelijk om het idd gewoon een ander in de schoenen te schuiven.

En zelfs als alle maat info juist is kan het alsnog jou niet passen eh. Iets met dat iedereen een andere pasvorm heeft enz waardoor kleren kopen tweedehands gewoon een gok blijft überhaupt. Dat is dus waar ik het net ook over had. Maar nu staat er dan idd wisselende info wat zich tegenspreekt en koop je het alsnog bewust dus dan ben je er gewoon zelf bij.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-05-24 09:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Marjo

Berichten: 37296
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 09:41

mvdende schreef:
cursebreaker schreef:
Idd, als je ziet dat er twee verschillende dingen staan in de tekst en Vinted info, vraag je toch even om verduidelijking lijkt me.

En als je op de gok toch gewoon koopt zoals nu, kun je het idd doorverkopen maar heb je imo geen recht om Vinted te benaderen nog voor iets. Dit is toch echt je eigen schuld :=


In het Frans? Ik spreek geen letter Frans en die Fransen meestal geen letter Engels. Werd door verkoper ook in het Frans te woord gestaan (iets met bundelkorting oid)

Verkoper hoort gewoon de correcte informatie te geven! Zowel in de beschrijving als in de informatie.

Als ik als verkoper op marktplaats verkeerde informatie zou geven, dan staat iedereen op z'n achterste benen, maar op Vinted is dat wel normaal?

Ik ga ervan uit dat de maat vermeld in de beschrijving klopt, en dat zou de correcte maat moeten zijn.

Het gaat inderdaad om een specifiek merk waarvan ik de maat weet, na passen bij de Bever.


Lees jij wel wat anderen zeggen? Een maat 14 bij ons kan als maat 12 vallen in Frankrijk.

En dan nog; een maat XL kan hier ook altijd anders vallen.

Ik vind je ook niet netjes als je hierom je geld terug gaat vragen en dan ook het pakket niet terugstuurt.

Zoals zo velen al aangeven, foto van het maatlabel is zo gevraagd en bespaard jou (en de verkoper) dit soort ongein.

Als verkoper zou ik hier ook echt not amused over zijn :=