Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:11

*Weer bijgelezen*

Van mijn kant valt er weinig nieuws te melden. :D Mijn danspartner kon niet naar de wedstrijd, ik heb een paar houding&techniek lessen gemist en het kerstbal werd verschoven vanwege het weer.

De Weense wals heb ik jammer genoeg nog nooit gehad. Het tempo ligt misschien hoog, maar verder ziet het er vrij makkelijk uit. Met vrijdansen heb ik altijd de neiging om de vloer te bestormen en het gewoon te proberen, maar misschien onderschat ik het een beetje. :D

@Gino: Je kan eens langs wat dansscholen gaan om te kijken hoe de sfeer is en om te vragen wat de mogelijkheden zijn. Op de sites van het NDO en het NADB (Z-H) kan je lijsten vinden met aangesloten dansscholen. Ook heb ik heel mooie herinneringen aan een dansschool van Wuyster, maar de overgebleven vestigingen (Portugaal, Slinge) schijnen bij lange na niet zo goed en gezellig te zijn.

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:48

Ik doe ook aan stijldansen.
ben afgelopen september met brons begonnen.
Ik dans bij 'dans stichting Leusden'

NoiRaM

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:29

Zo , ik kan ook weer bokken , we hebben afgelopen zondag een laptop gekocht en internet is aangesloten , beter beter ..

Sjapaz leuke fotos van jou en je danspartner !!!
& mooie jurk heb je trouwens ook ..

Wij liggen momenteel even plat met dansen door de kerst en het nieuwe jaar , baal er wel van maargoed.
In het nieuwe jaar gaan we weer vrolijk verder als het goed is :)

Voor iedereen alvast een goede jaarwisseling en een gelukkig nieuwjaar !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:59

Ik wil ook erg graag op stijldansen, ik ben alleen bang dat ik het niet kan/ durf (ik durf namelijk al niet gewoon te dansen bij het uitgaan omdat ik dat niet kan.. :') ), is het in het algemeen verplicht een danspartner te hebben dat je daar zelf voor moet zorgen? Of doen de mensen bij de dansschool dat?

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:03

Jup ik doe stijldansen :j
Ik zit in topklasse 2 en doe mee met stoelemat enzovoort. Helaas moet ik stoppen want mijn partner gaat een jaar naar het buitenland om te studeren en ik kan veder niemand vinden.
Meestal gaan de meeste jongen op stijldansen omdat het van hun ma moet, want na een jaar stoppen ze ;)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:03

ik heb ooit op stijldansen gezeten
nu ben ik al blij als ik normaal kan lopen

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 01:17

@ Shanna , bij onze dansles zijn eigenlijk alleen maar stelletjes , dus dan heb je automatisch al een danspartner.
Er is bij ons wel 1 jongen( man ) die danst met een vrouw die ook helpt met les geven.
Ik zou gewoon eens gaan informeren als je alleen kan komen of als je perse met iemand moet komen..
T kan ook best zijn dat een jongen zich alleen aanmeld en ook iemand zoekt..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 02:41

Het ligt een beetje aan je leeftijd. Bij de paren is het gewoonte om inderdaad met partner in te schrijven. Bij de jongeren lessen kun je je vaak gewoon inschrijven. Op je 19 moet je nog best met de jeugd mee kunnen hoor. Ben je misschien wel een van de oudere, maar dat kan best.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:31

Gelukkig Nieuwjaar allemaal! :wave:

Bij ons draait het dansen nog op volle toeren. Vorige week hadden we Kerstbal: leuk georganiseerd, super gezellig en weer veel mensen leren kennen. :) Vanavond Nieuwjaarsbal als de verkoudheid een beetje zakt en daarna beginnen de lessen weer!

@Shanna: Kom op, trek de stoute dansschoenen aan en gáán! :D Verder kan ik je gerust stellen, qua uitgaan lijk ik wel een beetje op je. Ik sta de halve avond gek te doen en slap te ouwehoeren, omdat mijn dansmoves niet te onderscheiden zijn van een epileptische aanval. :') Gelukkig lijkt uitgaan totáál niet op ballroom/latin/streetdance/hiphop/vul maar in. Je kan het misschien vergelijken met uhm.. stotterende mensen die vloeiend zingen. :D

Bij ons dansen de stellen en de losse mensen trouwens gewoon door elkaar. Als ik jou was dan zou ik zoals eerder gezegd: "Bij wat dansscholen langs gaan om te kijken hoe de sfeer is en om te vragen wat de mogelijkheden zijn." Zo ben ik ook aan mijn danspartner gekomen. Nou heb ik makkelijk praten als man, maar mijn danspartner is op dezelfde manier aan mij gekomen. ;) Over het algemeen zijn de mannen in de minderheid, maar er zijn er genoeg die dansen leuk vinden! Het wordt pas echt uniek als ze op vrouwen vallen en verder komen dan de kruispolka. :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:47

Gelukkig nieuwjaar inderdaad trouwens ja!

Ik heb vandaag nieuwe dansschoenen gekocht! exact dezelfde als ik al had. Haha, maar die zijn gewoon goed en fijn. Wordt wel weer goed afzien in het begin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:13

Wat is er anders aan dansschoenen dan eigenlijk? Ik ga me inderdaad bij 3 dansscholen laten informeren en keertje kijken :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:14

dansschoenen hebben een zachte dunne stoffen zool. Zodat je soepeler over het hout van de vloer kan. Daarmee moet je niet over straat gaan lopen, want dan is binnen een week je zool versleten en kapot...

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:12

Wegens gebrek aan energie zit ik lekker kansloos YouTube te kijken.

In de categorie, nog even oefenen... Doe mij dat talent en als het nog niet teveel gevraagd is, dan wil ik haar wel als danspartner. O:) :D Ze is echt prachtig als ze danst. Killer legs! }>

Het blijft een vreemde, maar Paso doble begint ook mijn hart te veroveren. Stoere jurk. :)

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 01:07

Zo, meld me ook weer even hier.... Gelukkig nieuwjaar allemaal! En veel succes met de wedstrijden e.d. :D

Zit zelf nog steeds zonder echte partner, wat echt zwaar vervelend is... Ik wil ontzéttend graag wedstrijd dansen, maar heb dus geen partner, en om nou voor mij alleen de tijd en de moeite en het geld in échte (privé-)lessen te steken gaat me nu nog een beetje ver... Blijf een arme student...

Gelukkig wil mijn vriend (via het stijldansen gevonden, ze bestaan dus wel, de dansende hetero-mannen ;) ) me af en toe iets bijleren, maar heb het idee dat het me aan techniek zwaar ontbreekt...
In de categorie: doe mij die maar... Dan wil ik Maxim Kozhevnikov wel als partner. Wát een charisma heeft die man zeg...

Het gaat zelfs zover dat ik als man ben begonnen te dansen :+ Valt wel iets voor te zeggen om zo een paso doble te dansen, is wel een lekker gevoel ~~}>

Zijn er hier op Bokt misschien nog mannen die zich aanbieden? *kuch* Snader? *kuch* O:) Geintje...
Nadeel is dat ik echt in een uithoek van het land woon, was ik maar in Utrecht gaan studeren.... }:0

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 09:16

Nou, in Utrecht heb je niet veel meer geluk hoor ;)
Ik ben al sinds mei aan het zoeken in omgeving Utrecht (woon zelf in Amersfoort), maar het zijn allemaal mannen die of net gaan beginnen dansen, of die al een tijdje wedstrijd dansen. Ik val daar natuurlijk net tussenin (zou dit jaar beginnen met topklasse 2) en heren die al wedstrijd dansen hebben dus ruime keuze uit dames die ook al veel wedstrijd ervaring hebben. Heel erg lastig!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:52

Gewoon de hoop houden meiden. Ik dacht dat ik ook geen partner op enig niveau kon vinden, maar gelukkig heb ik die nu toch te pakken. Ben wel iets lager gegaan (Wat opzich prima is, want hij is erg leergierig en ik heb lekker de tijd om alles weer even aan te scherpen) , maar ze zijn er dus wel.

Ik heb gisteren mijn ballroom rok afgemaakt en hij is moooooi geworden :D ...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:15

foto, foto!

Ik blijf idd gewoon rustig door zoeken, maar het is wel frustrerend, omdat ik vorige keer dat ik van partner wisselde keuze had uit 2 heren en nu kan ik al maanden niets vinden. Maarja, ik zit nu natuurlijk ook zonder dansschool en dan heb je toch minder contacten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:26

jah, ik zou zeggen houd ook
http://www.danspartner.nl in de gaten. Daar heb ik mijn partner gevonden.. Zal straks eens kijken of ik een foto van mijn rok kan maken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:15

Die houd ik al geruime tijd in de gaten ;)
(eigenlijk al toen ik met mijn 1e partner danste, haha)

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:40

Nou wij hebben gister onze 1e les weer gehad na de vakantie , wat een waardeloze les zeg jeemig ..
De weense wals ging wel goed terwijl die niet hoeft maargoed..
We gaan morgen kijken naar dansschoenen voor mij , ben benieuwd want wil nu wel heel graag dansschoenen hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 00:42

Ik heb 1 februarie een proefles bij 1 van de dansscholen die ik heb aangeschreven en waar ik dus zonder partner terecht zou kunnen, ben erg benieuwd! :D

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:37

Oeh leuk Shanna! :D Laat je ons weten hoe het is gegaan?

Is het trouwens misschien niet een idee om een keer te meeten, of met zn allen een workshop te doen?
Of is daar geen behoefte aan?

Kan me voorstellen dat een workshop lastig te realiseren is ivm de verschillende niveaus die iedereen danst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:50

Natuurlijk laat ik jullie weten hoe het gegaan is! :D

(Jullie zijn waarscheinelijk de enigste die ik het kan vertellen, mn vrienden interesseert het echt geen moer namelijk haha, en mn ouders schijnen ook nog niet zo door te hebben dat ik het echt meen :') )

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:10

Lady_M schreef:
Zijn er hier op Bokt misschien nog mannen die zich aanbieden? *kuch* Snader? *kuch* O:) Geintje...

Schrale trootst. Als ik mezelf kon opsplitsen dan had ik het graag voor je gedaan. :D

Shanna schreef:
Jullie zijn waarschijnlijk de enige die ik het kan vertellen, mn vrienden interesseert het echt geen moer namelijk haha ...

Mijn vrienden interesseert het ook niet zoveel, maar het kan altijd nog erger. Soms, met afspraken of als iemand een soort van interesse toont, dan moet ik het woord "dansen" laten vallen bij mijn studiegenoten (allemaal mannen) en dat ontketent altijd een wedstrijd wie mij en dansen op de meest humoristische wijze belachelijk kan maken. :') Meestal eindigt dat in een tafereel waarin ze allemaal een ballerina nadoen, bizar grappig. :') Ik gooi ook graag olie op het vuur door al hun vooroordelen te bevestigen, dat plezier gun ik mijn vrienden van harte. :D
Een paar weken terug wilde een vriendin (die ook danst) met mij dansen en toen gingen ze weer gek te doen. Zegt ze zoiets als: "Kleine kinderen, jullie zijn gewoon allemaal jaloers. >;) :))" gevolgd door een hilarisch verhaal over hoe ritmisch en muzikaal haar vriend is. :') Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat het indruk heeft gemaakt, maar sindsdien is het verdacht stil, hahaha. :D

Een paar vriendinnen en mijn familie zijn wel oprecht geinteresseerd. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:46

Ik ben allang al blij dat ik een dansschool heb gevonden waar ik zonder partner terecht kan! :D
Wat voor een kleding/ schoenen moet ik eigenlijk aandoen bij de proefles? :')