Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 14:08

Tipje: ga maar eens op jacht op YouTube naar de Most Haunted series die iemand daar heeft gepost! Da's pas eng!

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 14:46

lor1_1984 schreef:
Ik heb niet gezegt dat ik je niet geloof, maar dat IK dacht dat het eerder een stofje oid is, omdat IK er niks in kon ontdekken. ;)

Mijn gedachten.:j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:04

Cayenne schreef:
Het schijnt ook dat het spookt in de Onzalige bossen bij de Veluwezoom, en bij het Solse gat (Daar heeft vroeger een klooster gestaan).

Citaat:
Volgens een oude legende stond op de plek van het Solse Gat eens een klooster. De Frankische koning Clovius bekeerde zich tot het Christendom en verwachtte van zijn onderdanen dat ze hetzelfde deden; de monniken verkochten volgens de overlevering echter hun ziel aan de duivel waarna het klooster met alles erop en eraan de bodem inzakte.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Solse_gat.jpg
http://www.wikipedia.org

Creepy :=

enig idee waarom de onzaliga bossen zo heten? ;)

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:12

HorseyDude : Heb je een filmpje waar ik kan beginnen :P ?

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:14

tot pagina 7 gelezen, ga morgen maar weer verder haha.

Ik ben ooit met mijn vriendin in een huis geweest wat al een poos leeg stond en wat stond te wachten voor de sloop.. Alles was helemaal dicht getimmerd etc. We gingen daarin en het was super donker.. heel sneaky naar binnen gegaan.. Eenmaal binnen was alles kapot enzo.. we liepen toen langs een trap, en zeiden tegen elkaar dat we als we beneden gekeken hadden we boven gingen kijken. Op dat moment hoorde we een hele harde bonk, bleek dus dat er een jongetje boven zat, ook om te kijken maar door 1 trap trede heen gezakt was. Hij was helemaal alleen en bekend met het huis. Hij leidde ons zelfs door het huis heen.. tot de kelder trap.. toen begon hij geheimzinnig te doen en kwam angstig over. we wouden graag het verhaal weten .. hij durfde het niet te vertellen maar zei alleen dat als we wouden kijken hij niet mee ging en dat we niet veder mochten als de 3e trap trede. Mijn vriendin en ik durfde beide niet dus we schenen met de zaklamp op de trap en na de 3e trede zag je niets, geen 4e etc etc. Op dat moment, viel tegelijk onze zaklamp uit.. We zijn toen maar gelijk het huis uit gerend terwijl het jongetje binnen wou blijven.. En het engste... Buiten deed de lamp het weer..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:18

RHEDEN DE STEEG - ONZALIGE BOSSEN

Uit een legende blijkt dat een roversbende hier een waar schrikbewind voerde. Geen enkele wandelaar keerde na een uitje in het bos terug. De 'gasten' van de bende werden beroofd en op een vreselijke manier afgemaakt. Dat gebeurde onder leiding van ridder Arnoud van de Dennenheuvel. Hij was verantwoordelijk voor de naam die het bos tot op de dag van vandaag nog steeds draagt. Zij het dat het gevaar voor de wandelaars is geweken. Tegenwoordig is het Onzalig Bos een zalige plek om de zakelijke of privé-beslommeringen in elk geval tijdelijk te vergeten.
Arnoud van de Dennenheuvel, die volgens de legende in een eenvoudige hoeve woonde, dacht daar indertijd heel anders over. Hij was hopeloos verliefd, zo zegt de legende, op de uiteraard enige en beeldschone dochter Gertrude van de graaf, die Kasteel Middachten bewoonde. De graaf had de hand van zijn dochter echter voorbestemd, aan de zoon van een baron. Tijdens een jachtpartij ontstond tussen de twee een ruzie waarbij de zoon van de baron door Arnoud van de Dennenheuvel per ongeluk dodelijk werd verwond. Van de Dennenheuvel nam de benen. Tijdens zijn zwerftocht door Europa redde hij het leven van een vorstin en als dank sloeg de koning hem tot ridder. Schatrijk keerde Heer Arnoud terug in Gelderland. Hij besloot onderdak te vragen in Kasteel Middachten in de hoop dat Gertrude daar nog zou wonen. Op weg daarheen werd Arnoud van de Dennenheuvel het slachtoffer van een overval. Vrijwel alle juwelen werden ontvreemd. Tijdens het gesprek met de huidige bewoners van de burcht waarbij de drank rijkelijk vloeide, werd het doel en de achtergrond van de onbekende ridder duidelijk. Ridder Arnoud werd levensgevaarlijk gewond bij de vechtpartij die volgde. Uit wraak sloot hij zich later aan bij de roversbende die dood en verderf zaaide in het Onzalige Bos. Deze bandieten vielen de bewoners van het kasteel tijdens een jachtpartij aan. Daarbij werd Gertrude door een verdwaalde pijl getroffen.
Zij stierf in de armen van Ridder Arnoud. Van deze roversbende is echter al vele tientallen jaren niets meer vernomen. De komende kerst- en vakantiedagen kunnen natuurliefhebbers dan ook op hun gemak in het Onzalige Bos bijkomen van de vele maaltijden.
Ridder Arnoud zal hen de voet niet dwars zetten.
Bron Jan van der Wal (amateur historicus - Artikel Gelderlander 2001)

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:20

Onzalige bossen was toch met die gloeiende gerrit??

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:28

Jeej wat een enge verhalen en ervaringen hier allemaal. Ik vind dit soort verhalen ook enorm interressant maar ik weet niet of ik het lef zou hebben om eens naar zo´n spookhuis te gaan en het zelf eens te ervaren. Ik ben wel al eens in Slot Loevenstein geweest heb hier niks gemerkt de gevangenis was wel een beetje eng maar verder niks gemerkt wist ook niet dat dit een spookkasteel was.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:33

Ik ben als kind wel eens bij het Solse Gat geweest volgens mij, kan t me vaag herinneren. Ik ga er binnenkort wel een keer wandelen met vriendje (maar niet s'nachts...) ;)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:58

Danique07 schreef:
Onzalige bossen was toch met die gloeiende gerrit??

gloeiende gerrit is bij de woeste hoeve. Gerrit is een tijdje ondergedoken in de onzalige bossen toen ie de hoeve in brand had gezet, maar heeft zich later aangegeven. de woeste hoeve ligt ongeveer op de helft van apeldoorn-arnhem

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:03

bah, de rillingen kijg je hier wel van sommige verhalen... Ik lees vrolijk verder mee als stille lezer....

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:28

van sommige verhalen en foto's krijg ik het kippenvel op mijn arm..
Gisterenavond zaten we bij een nicht van mijn vriend gezellig wat te drinken. Op een gegeven moment hoorden we een heel hard gebonk op het raam, dus mijn vriend die vloog meteen naar buiten toe, maar hij zag niemand. Nog geen 30sec. later hoorden we hetzelfde gebonk op het achterraam en toen ik naar het raam keek, zag ik iets in het wit gekleed langs het raam schieten. Wij kijken of er toevallig iemand liep te kl*ten daar, maar we zagen helemaal niemand. Het huis staat in het midden van een klein straatje, dus voordat je een gangetje inkan of de hoek om kan rennen duurt het wel even. Echt een apart geval was dat.

*edit*

Binnenkort willen mijn vriend en ik en een ander stel naar het spookboerderij in brummen gaan. Ben benieuwd.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:40

Hier de beloofde foto:

Afbeelding

Ik heb haar wit omcirkelt. Je ziet een orb? Denk ik, die bol naast haar.. Verder zie je dat ze half lang haar heeft, en een wit topje aan heeft, of iets in die richting. En je ziet haar linker arm. Gek genoeg heeft ze geen onderlichaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:43

wat moet hierop te zien zijn?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:44

Ik zat ook al te kijken ja. :o

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:49

die foto van diana (wie dat ook mag zijn :o) zie ik niets in. de bovenstaande foto ook niet trouwens. geloof zeker in geesten/ het bovennatuurlijke, maar het is puur menselijk om overal iets in te zien.

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:49

Ik zie het wel heel duidelijk...maar is het niet de weerspiegeling van het raam? Is dit het orginele formaat van de foto of is dit gedeelte uitgesneden?
Laatst bijgewerkt door Cossie op 04-07-09 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:51

Je moet het kunnen zien :) Mijn moeder zat ook te staren en zag het niet. Pas toen ik aanwees waar alles zat zag zij het ook. Deze foto is gemaakt in Spanje, in een hotel. Bij toeval zag ik dat er iets vaags op de foto stond, en kreeg al kippenvel toen ik nog niet eens zag dat het een bovenlichaam was. Dus.. ik denk dat het wel degelijk iets is.

@Cossie: Nee, er was namelijk geen meisje. Er stond ook niemand op die plek, en ook niemand voor/achter het raam. Wij zaten op de 12e verdieping. Eigenlijk toch iets onverklaarbaars.

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:55

Misschien is er in het verleden wel iets gebeurd in deze hotelkamer

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:01

Zo zijn hier ook allemaal verhalen.
Bijv. over het 'spookverlaat' * Zoekt even op internet *

Citaat:
Hoe komt dit gebied aan zijn naam Spookverlaat? Lees en huiver: - Amalia en de legende van het Spookverlaat - Amalia en Frederik waren verliefd, hadden verkering en het was een mooie zomerse zaterdagavond. Ze zaten op een stil plekje in de Riethoornse polder, net buiten Alphen aan den Rijn. Ze deden wat verliefde mensen doen: zoenen. Frederik wil echter meer. Amalia wil dat niet. Een worsteling volgt en de kuise Amalia geeft de hitsige Frederik een duw. Hij valt in het water. Daarvandaan roept hij: "Amalia, Amalia, bemint gij mij?" Zij ziet alleen zijn strohoed nog drijven. Frederik verdrinkt. Vanaf dat moment leidt Amalia een droef leven. Ze gaat elke zaterdagavond terug naar het water en telkens opnieuw hoort ze Frederik vragen of hij haar bemint. Anderen horen ook weleens iets. Daarom heet het gebied, dat ooit ‘het Verlaat' heette, sindsdien het Spookverlaat.

Trouwens, op t spookverlaat wil je liever niet in je eentje fietsen als het donker is!

En de weg verder op 'de vierheemskinderenweg' zit ook nog een heel verhaal achter!

Het zijn geen huizen, maar wel echte spookverhalen!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:02

Ik denk het ook. Of dat ze gewoon even kwam kijken? :D haha. Verder niets vreemds gezien of gevoeld in het hotel. Foto is trouwens uitgesneden en vergroot.

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:04

okee als ik 'm iets verklein het beeld zie ik het iets scherper.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:04

Samira010 schreef:
Ik denk het ook. Of dat ze gewoon even kwam kijken? :D haha. Verder niets vreemds gezien of gevoeld in het hotel. Foto is trouwens uitgesneden en vergroot.

heb je het orgineel ook?

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:25

Dit is de orginele foto, kijk naar het raam :)
ps, degene op de foto vind het vast leuk dat hij op het forum staat, hahaha.

Afbeelding

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:26

Ja daar zag ik dan wel meteen een 'mens' lopen op de foto. Al lijkt de orb me toch echt stof. Maar liep hier niet echt iemand? Is gewoon een echte huidskleur, met een modern lijkend topje. Krijg er geen spookgevoelens bij ofzo :D