Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Emmaa_ schreef:Hallo.
Een paar maanden geleden is er een probleem bij mij opgespeeld.
Ik voel mezelf namelijk enorm te dik.
Ik heb het idee dat ik een of andere dikke pad ben, terwijl ik toch echt van alle kanten verteld krijg dat, dat niet zo is.
Voor geinteresseerden, ik ben zo rond de 1.75m en 47 kilo.
Dat laatste is als ik gegeten heb en met kleren aan.
In mijn lengte-gewicht verhouding ben ik 37% te licht.
Mijn BMI is te weinig, maar toch blijf ik me te dik voelen.
Verder schaam ik me ook voor mijn hele uiterlijk.
Mijn haar zit altijd pluizig (iemand die hier tips voor heeft?. Cremespoeling gebruik ik al, maar het blijft gewoon heel erg raar zitten, door mousse en haarlak wordt het alleen maar erger), ik heb altijd puisten (waar ik al een creme voor heb gekocht, werkt niet optimaal maar ok. ).
Ik eet de laatste tijd bijna niks meer.
Ik sport 2 keer in de week op school bij gym, rijdt paard en probeer zo vaak mogelijk na schooltijd even naar de sportschool te gaan.
Mijn conditie is nog steeds bagger, maar dat even achterwege.
Op een dag eet ik ongeveer;
een bakje chocopops.
soms een broodje op school.
een koekje ofzoo als ik thuiskom (biscuitje)
en een klein beetje avondeten.
Iemand die mij kan helpen?
Vetboltsje schreef:FZ_Lin schreef:Oeh nu voel ik me ook dikjes met mijn 1,70 en 59 kg.. Haha meid alsjeblieft, je bent echt niet te dik!! Heb in je pro gespiekt, en zie een mooie slanke meid!
Dat je haar zo pluizig is, kan dus komen ivm je eetgedrag en omdat je je dus druk maakt!
Mijn haar is ook onhandelbaar als ik niet lekker in mijn vel zit!
Praat met je ouders over hoe jij je voelt, en je kan mij ook altijd een pb sturen!
Nogmaals, je bent echt niet te dik!!!
toen ik een paar dagen geleden in haar pro zag , sotnden er nog geen foto's![]()
maar igg, ze krijgt aandacht... ze zitten alles nu met veel lof te lezen met een big zak chips en een fles cola denk ik
Patriciavt schreef:Emma... ik schrik een beetje van je post
Je bent een hartstikke leuke meid en alles behalve dik..
Pubertijd is idd voor velen niet de 'mooiste' (LETTERLIJK) tijd van hun leven,
maar kijk over een paar jaar, als je een jaar of 18 bent, dan zijn je puisten weg,
weet je wat je met je haar moet doen, ben je een topfotografe en weetje wat
je wil en waar je voor staat!
Ik herken zo erg jouw verhaal met wat ik voelde dat ik jouw leeftijd had, alleen
verschil is dat ik wél echt gezet was (en ben) en dat jij dat gewoon echt niet
bent doosie! Die onzekerheden horen bij het puber zijn, zijn niet leuk maar over
een poosje ben je uit deze fase en heb je iets anders waar je je druk om maakt..
Dat blijft helaas je hele leven!!
Je bent een leuke, spontane meid. Staat voor jan en alleman klaar, deelt je
hobby op een onwijs leuke manier met anderen (fotograferen) en hebt (naar mijn
idee) best een leuk netwerkje om je heen. Geniet, zolang je niet fijn in je vel zit heb
je ook geen zin in eten, ga je nadenken en krijg je zulke ideeen.
Focus je op je school, doe leuke dingen in je vrije tijd en geniet van het feit dat je nog
zo jong bent!!
Komt allemaal wel goed meis, en als je je hart een keer wil luchten, mijn inbox staat ten
alle tijden wagenwijd open![]()
Emmaa_ schreef:Maar ik wil toch wel even reageren hierop;
Ik zoek geen aandacht. Echt niet. Ik open dit topic omdat ik even ergens mijn verhaal kwijt moet. Mijn ouders willen er niet naar luisteren, schreeuwen alleen maar tegen me, en mijn mentoren weten er inmiddels alles al van. Helaas wil ik niet alles aan hun vertellen vooral omdat ik mijn mentrix niet vertrouw. Daarom zet ik het op bokt.
Dat ik te licht ben weet ik al. Daarom lees ik totaal niet met veel lof al die reacties over dat ik te dun ben. Mijn mentor heeft het goed kunnen verwoorden;
Het is zo ongelofelijk dubbelop. Aan de ene kant vind ik mezelf dik, lelijk en mijn figuur afgrijselijk. Aan de andere kant weet ik, dat wanneer ik genoeg ga eten, ik een mooier figuur zal krijgen en dat mijn hele lichaam er mooier op wordt.
Het komt trouwens niet door mijn eigen denken dat ik zo graag wou afvallen * geinteresseerden, stuur gerust een PM, het gaat me iets te ver om jullie daar mee te vervelen als jullie het niet willen weten *.
Ik heb daar heel erg hard voor moeten werken.
Inmiddels ben ik 7 kilo aangekomen (en ong. op dezelfde lengte gebleven) en ik weet niet zo goed hoe ik daarover moet denken.
Aan de ene kant ben ik daar blij om, en aan de andere kant vind ik het moeilijk om het los te laten, waar ik zo hard voor heb gewerkt.
Ik wil sowieso naar de 52 kilo komen, meer is altijd goed.
Dat vind ik een mooi gewicht voor een meisje van mijn leeftijd/gewicht.
En ja, ik ben wel 12 jaar oud, aan mijn foto en taalgebruik is dat misschien niet te merken (ik oog veel ouder en doe Tweetalig Gymnasium waardoor ik wat volwassener ga praten) maar het is toch echt zo.
In Oktober wordt ik 13
Patriciavt schreef:Dat is ze ook, alleen onwijs onzeker en helaas op dit moment uit zich dat in hoe ze zich nu voelt...
Dat gevoel wegnemen kan ik niet, maar ik kan haar wel laten weten hoe ik tegen haar aankijk en wat ik van haar vind en ik weet zeker met mij nog vele anderen die Emma IRL kennen