Peterlanghout verpest vakantie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lizz

Berichten: 8899
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:44

Ik heb nog nooit iets bij peter langhout geboekt, maar dit houd ik dus in mijn achterhoofd Lachen

Hopelijk heb je toch nog een fijne vakantie en kan je er van genieten!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:47

Even een tip: Als je belkosten maakt over een fout die aan hun zijde ligt, kun je die kosten met het tonen van een rekening declareren bij PL...

Niet af laten schepen maar gewoon alle kosten die je gemaakt hebt declaren. Aangetekend versturen.

Nog een tip, noteer elke datum, tijd en persoon die je gesproken hebt. Je kunt ze nog eens nodig hebben Knipoog

Chocotof

Berichten: 3597
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Boxtel.

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 10:54

benangelique schreef:
die brieven worden automatisch gegenereerd en daar wordt verder niet naar gekeken. ze hadden je inderdaad op de hoogte kunnen stellen, maar dat is helaas niet gebeurt. is wel bij meer bedrijven en niet alleen bij PL.

ik vind eigenlijk ook je klachten richting allerlei televisieprogramma's vreemd. PL. heeft je een oplossing aangereikt: geld terug of een andere boekingsdatum. Jij gaat akkoord met het 2e, maar loopt ondertussen toch door te schoppen. Ik denk dan ook niet dat er een 'zaak' van gemaakt gaat worden als het erop neer komt.

laat het rusten en ga gewoon genieten van je paar daagjes weg.



Ik vind mijn klachten niet vreemd.
Wanneer ze mijn fouten netjes afgehandeld hadden had ik het
laten rusten. Maar ik ben meerdere keren afgesnauwd, heb 9 minuten in
de wacht gehangen om vervolgens een medewerker aan de lijn te krijgen
die er zomaar de hoorn opgooit en bovendien was er eerst geen andere oplossing.
Ja, ik mocht de 18e mee met een reis die 50 euro p.p duurder was en dit zelf
betalen.. ja daag.

Ik heb zelf om een supervisor moeten vragen en daar 15 minuten mee aan de telefoon
gehangen om tot een oplossing te komen aangezien de verkoop-medewerkers zeiden dat
ik verplicht de 25e moest gaan omdat ze tickets perongeluk al hadden opgstuurd of dat
ik de helft van mijn geld terug kon krijgen. Je snapt dat ik dit niet pik en heb daarom flink
lopen klagen bij de supervisor.

Ik vind de service ronduit bagger.

CoonArt

Berichten: 23307
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:05

ARGH! Wat een bende daar, toch maar even aangeven bij Radar voor een héééule koude douche!!!!! Zomaar een vakantie verzieken, durven ze wel?! Ik zou de kosten op hun verhalen hoor... of nog beter: naar de SGR stappen! (stichting garantie reisvoowaarden dat het was... dacht ik...)

Net wat hier is gezegd: Peter LangFOUT! (heb dat zootje nooit vertrouwd!)

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:09

de sgr doet niets, je hebt hiervoor de anvr nodig en daar is Pl niet bij aangesloten.

ts, ik begrijp je frustraties, maar ik vrees dat je geen poot hebt om op te staan.

Chocotof

Berichten: 3597
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Boxtel.

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 11:26

Ik eis mijn telefoonkosten terug en hoop dat ze
slechte publiciteit krijgen.

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:49

Wij hadden met zijn 6en vorig jaar een reis via peterlanghout geboekt ook naar Disney land.
Wij wouden 3 kamers naast elkaar, hiervoor 60 euro extra betaald.

In het hotel geen 3 kamers naast elkaar! En in wat voor hotel kom je terecht, gatver! Wat een oud hotel was dat zeg! Ver van de bewoonde wereld zit dat hotel.
1e dag zouden wij een rondvaart krijgen in Parijs! Dit ging gvd niet door om dat de chauffeur aan zijn uren zat! Allemaal erg handig dus! Heel dom dat ze daar geen rekening mee houden.
2e dag zit je van 9 tot 22:00 opgescheept in het disneypark! Om 18:00 waren wij er eigenlijk wel zat van en erg moe. We hebben de rest van de tijd maar een beetje op een bankje gezeten.
3e dag van 9 tot 15:00 in het park en je raad het al de tijd was veeeeel te kort!

Chocotof

Berichten: 3597
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Boxtel.

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 11:55

Welk hotel zat je Meissie17?

Wij gaan specefiek voor Disney naar Parijs en vinden het
gelukkig niet erg om van 9 tot 23uur in het park te zitten. Lachen

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:00

HorseyDude schreef:
Net wat hier is gezegd: Peter LangFOUT! (heb dat zootje nooit vertrouwd!)


Bij ons heten ze Peter BRANDHOUT

Marjo

Berichten: 37324
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:10

benangelique: Werk jij zelf bij PL om het zo voor ze op te nemen? Volgens mij ben je namelijk de enige die vindt dat ze niet naar Radar oid zou moeten gaan. Maakt mij niet uit hoor Knipoog
Maar zou jij het leuk vinden als ze zulke grapjes met jou uithalen, dat je je spaargeld aan telefoonkosten opraakt?

Vind dat ze het bij PL heel onaardig hebben opgelost. ze hebben niet verteld dat de reis was gecanceld, tot 2x toe! ze had daar gestaan! 's ochtends vroeg, als haar even verteld wordt dat ze weer naar huis kan!!

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:29

Chocotof schreef:
Welk hotel zat je Meissie17?

Wij gaan specefiek voor Disney naar Parijs en vinden het
gelukkig niet erg om van 9 tot 23uur in het park te zitten. Lachen


Wij zaten in een ibis hotel langs de kant van een snelweg. (Je kon kiezen tussen 2 hotels een duurdere en een goedkopere) Wij hebben toen het goedkoopste gedaan, maar als we het hadden geweten hadden we zeker het duurder gedaan, maarja als je alles van te voren weet).
Opzich zag het er netjes uit, maar het was veel oude meubelen, en als je je ging douchen dan stroomde het water in de kamer. Verder hadden we dronken polen naast onze kamer zitten die wel van een hard muziekje houden in de nacht. Ik heb er maar niks van gezegd want ze hadden al goed wat op.

Ik heb ook een keer een reis geboekt in duitsland naar Warner Bros via PL. Deze reis was wel erg geslaagd. Mooi hotel, badkamer goed schoon. Er was een sauna en zwembad bar en restaurant. Goeie chauffeur.

Verder wil ik je veel plezier wensen want Disney land is echt een mooie ervaring, het is echt super om daar heen te gaan.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:28

Marjoow schreef:
benangelique: Werk jij zelf bij PL om het zo voor ze op te nemen? Volgens mij ben je namelijk de enige die vindt dat ze niet naar Radar oid zou moeten gaan. Maakt mij niet uit hoor Knipoog
Maar zou jij het leuk vinden als ze zulke grapjes met jou uithalen, dat je je spaargeld aan telefoonkosten opraakt?

Vind dat ze het bij PL heel onaardig hebben opgelost. ze hebben niet verteld dat de reis was gecanceld, tot 2x toe! ze had daar gestaan! 's ochtends vroeg, als haar even verteld wordt dat ze weer naar huis kan!!


nee, ik werk er niet. heb er jaren geleden wel gewerkt, maar dat was voor alle ellende begon. Ik wil alleen kritisch zijn en de ts er op wijzen hoe het er aan toe kan gaan in de reisbranche. Ik vind het absoluut niet fijn voor de ts hoe er met haar en de reis wordt omgegaan, maar aan de andere kant: ze zijn niet voor niets geen lid van de anvr (meer)

capopjekop

Berichten: 30701
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:33

Wij noemde het vorig jaar niet voor niks peterbrandhout. Wij waren ook totaal niet tevreden, maar hebben door eigen toedoen toch een leuke vakantie gehad. Ik dacht eigenlijk dat ze al failliet waren Clown

Equidea

Berichten: 6347
Geregistreerd: 10-07-05

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:06

Marjoow schreef:
benangelique: Werk jij zelf bij PL om het zo voor ze op te nemen? Volgens mij ben je namelijk de enige die vindt dat ze niet naar Radar oid zou moeten gaan. Maakt mij niet uit hoor Knipoog
Maar zou jij het leuk vinden als ze zulke grapjes met jou uithalen, dat je je spaargeld aan telefoonkosten opraakt?

Vind dat ze het bij PL heel onaardig hebben opgelost. ze hebben niet verteld dat de reis was gecanceld, tot 2x toe! ze had daar gestaan! 's ochtends vroeg, als haar even verteld wordt dat ze weer naar huis kan!!


Kom nou, ze doen ook zat goed, ik heb zovaak een vakantie(tje) gedaan bij hun, nooit problemen gehad op wat vervelende mede passagiers na dan.
Het is niet eerlijk om iemand met een andere mening zo af te kraken.
Het is inderdaad niet leuk, maar laat een ander dan wel in zijn waarden.

Borg

Berichten: 1524
Geregistreerd: 07-03-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:11

Zolang het goed gaat, gaat het goed. Maar als het fout gaat, gaat het ook goed fout! Het enige advies dat ik kan geven is nooit iets te boeken via een organisatie di niet aangesloten is bij de ANVR.
Man o man, wat heb ik vroeger een ellende op Schiphol meegemaakt met malafide reisorganisaties. De hele vakantie van gezinnen in duigen, heel vervelend.

BasiNami

Berichten: 1205
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Groningen

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 23:16

Ik begrijp dat je echt pissig bent TS!!

Van sommige anderen snap ik de reacties echt totaal niet.. Als je al zo'n goedkoop reisje boekt en dan ook nog kiest voor het goedkoopste hotel dan kun je toch een heel simpel hotelletje verwachten??
Ik ben zelf nu twee jaar met PL naar Parijs en Londen geweest en daar hadden we ook supersimpele hotels maar wat wil je dan voor die lage prijzen..? Het jaar daarop zouden we naar Berlijn en dat werd ook een paar weken van tevoren afgebeld wegens te weinig deelname, niks aan te doen! Mooi dat ze nog zo lang wachten ipv maanden van tevoren te zeggen dat er te weinig deelname is. Het duurde idd een week of 6 voor we ons geld terug kregen dat is lang, ben ik het met jullie eens.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 00:02

BasiNami schreef:
Ik begrijp dat je echt pissig bent TS!!

Van sommige anderen snap ik de reacties echt totaal niet.. Als je al zo'n goedkoop reisje boekt en dan ook nog kiest voor het goedkoopste hotel dan kun je toch een heel simpel hotelletje verwachten??
Ik ben zelf nu twee jaar met PL naar Parijs en Londen geweest en daar hadden we ook supersimpele hotels maar wat wil je dan voor die lage prijzen..? Het jaar daarop zouden we naar Berlijn en dat werd ook een paar weken van tevoren afgebeld wegens te weinig deelname, niks aan te doen! Mooi dat ze nog zo lang wachten ipv maanden van tevoren te zeggen dat er te weinig deelname is. Het duurde idd een week of 6 voor we ons geld terug kregen dat is lang, ben ik het met jullie eens.


Vind dat toch wel een ander verhaal dan het omgaan met klachten en problemen die zich voordoen. Als je een goedkope reis boekt kun je idd niet alles van het hotel verwachten, maar het gaat in het verhaal van de TS naar mijn idee over wat anders. Dan kunnen het goedkope reizen zijn, maar normaal te woord staan en normaal omgaan met boekkingen is wel wat anders.

BasiNami

Berichten: 1205
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Groningen

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:22

Jaa ik ben het ook helemaal eens met de klacht van TS!! Ik heb het nu over sommige andere verhalen die ik lees hier in topic over dingen die je (naar mijn idee) kunt verwachten bij zulke goedkope reisjes.

capopjekop

Berichten: 30701
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:44

Ik moet zeggen dat ons hotel vorig jaar het enige goede was wat PL had geregeld Clown Dat zag er echt tiptop uit. Dat een hotel niet zo luxe is enz dat kun je idd verwachten. Wij hadden er ook niet zoveel van verwacht maar dat viel dus super mee. Wel gehad dat de reisleider die zou komen om ons te vertellen wat er te doen was niet kwam opdagen, slechte communicatie waardoor we uren op een andere bus stonden te wachten (die 500m verderop op ons stond te wachten) en meer van die dingen.

Chocotof

Berichten: 3597
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Boxtel.

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 10:59

Een 5 sterren hotel verwacht ik inderdaad niet voor dat geld.
We hebben nu ook voor een simpel hotel gekozen, zolang het gewoon netjes is vind ik het prima ben daar inmiddels alleen om te slapen.

Ik verwacht wel dat ik gewoon netjes te woord word
gestaan en op de hoogte word gehouden van eventuele
wijzigingen van mijn boeking en dat lijkt me niet zo heel veel
gevraagd.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:46

Precies... moet ook eerlijk zeggen dat ik 4 reizen met Peter Brandhout heb gemaakt en alle 4 de hotels waren prima. (enige nadeel van het laatste hotel was dat we er 's avonds niet konden eten omdat het hotel een groep verwachte, peter brandhout had dat kunnen regelen, wij waren immers ook een groep). Maar over de hotels echt geen klagen. Echt de communicatie en niet nakomen van beloften.

Chocotof

Berichten: 3597
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Boxtel.

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 13:03

Even een update.

Ik ben net terug van mijn weekeindje Disney.

De buschaffeur wist op de heenweg niet waar we heen
moesten en een reiziger bij ons in de bus heeft 6 uur
lang de weg duidelijk moeten maken aan hem.
De buschauffer reed trouwens de hele weg ontzettend lomp en veels te hard.

De tweede dag zijn we met de bus naar dinsey gegaan
het hotel zou 30 minuutjes bij het hotel vandaan zijn
dit bleek later een dikke 45 minuten te zijn.

Die avond vertelde de buschaffeur ons een probleem te hebben.
Hij moest namelijk 9 uur rusten voordat hij naar nederland terug mocht rijden. Dus mochten we kiezen van 8 tot 6 of van 9 tot 7
het park in. Het was dus óf allemaal ons vervoer missen op station Breda óf allemaal 5 uurtjes slapen zodat we de volgende dag op tijd konden vertrekken.

Er was niet echt ene afspraak gemaakt en wanneer we wilden vragen hoelaat we nu vertrokken de volgende ochtend zei hij 'we zien wel' en liep vervolgens weg.

De volgende ochtend zat iedereen om 8 uur in de bus op 4 mensen na want er was immers geen tijd afgesproken.
We hebben dus een uur in de bus gezeten voordat we aanreden
naar het park.

Omdat we nu dus om 9 uur pas in het park waren konden we pas om 18.30 naar nederland vertrekken. Terwijl in onze reispapieren staat 16.30!

Ik heb in het park 2 uur gezocht naar een plek om telefoonkaarten te kunnen kopen
om mijn werk te bellen dat ik het echt niet ging halen (5.45 beginnen) en we hebben
vervoer terug moeten regelen. Daar gaan 2 uur van je dag én een hoop geld voor een
telefoonkaart.

Op de terugweg rook de bus echt ongelofelijk naar urine
het toilet zat vanaf vrijdag al vol. Toen ik vroeg of de buschaffeur de lucht geroken had antwoordde hij; 'Ja, vannochtend al'. Maar leegmaken was hij niet van plan hij had toch een open raam..

De hele bus wist inmiddels al dat zij hun trein gingen missen
en er waren mensen die in een Peterlanghout bus moesten overstappen om naar Groningen etc te gaan. Deze bus was tegen de tijd dat wij aankwamen natuurlijk allang vertrokken.

Hij had hier wel een oplossing voor, een vrouw met 2 kinderen moest naar Amersfoort maar hij wou haar op een afrit op de vluchtstrook afzetten zodat ze kon lopen.

Toen we in Belgie aankwamen was het noodweer en er hingen
borden boven de weg waar 50km per uur aan stond gegeven.
Personenauto's hielden zich aan deze snelheid de buschauffeur
bleef stug 100 rijden en werd zelfs nog geflitst in het noodweer.
Ook gewoon de telefoon opnemen terwijl je geen hand voor ogen zag was blijkbaar geen probleem.

Nee, echt nooit meer peterlanghout.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:10

ik denk dat dat meer aan de chauffeur ligt dan aan de reisorganisatie. Wij hadden richting Kaprun op de heenweg een ontzettend leuke reis met kundig personeel, maar op de terugweg was het een ramp.

Marjo

Berichten: 37324
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:19

maar je hebt dus wel lekker in disney kunnen zijn? balen van de reizen, maar ik denk dat dat ook lag aan de chauffeur Knipoog heb je dit ook aangegeven bij PL?? Want zo hoort een chauffeur niet met zijn reizigers om te gaan. Hierom zou de chauffeur (volgens mij) ontslagen kunnen worden Knipoog

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Re: Peterlanghout verpest vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:36

Bij mijn reisje naar Londen hadden we ook een buschauffeur die niet alles wist. Dit was echter wel de schuld van peterbrandhout. Ze hadden deze man op het aller laatste moment ingezet en hij was dus niet voorgelicht.

Over het rij gedrag en de stank, dat ligt idd wel bij de chauffeur...

Jammer, maar hoop dat je toch een beetje hebt kunnen genieten.