Geslagen worden door je partner....

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
potverdikkie
Berichten: 5906
Geregistreerd: 01-07-07

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:26

Is mij ook overkomen, en ik mep 3x zo hard terug! En na de derde keer was het voor mij over en uit.

Maar je loskoppelen van zo iemand gaat niet zonder slag of stoot.
Meestal zitten er bedreigingen achter die de situatie zo moeilijk maken.

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:27

nickyu schreef:
ja .. maar dan ZIE JE HET ...

als in die 10 jaar het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel
erg langzaam daarna toe word gewerkt zie je het pas als het te laat is

in mijn situatie
ik was net een paar hele goede vrienden en mijn partner aan de dood verloren
had zelf net voor de 2e keer een k gezwel , hernia , hbo excamen
vanalles tegelijkertijd werkte 80 u pwk
wist van voren niet dat ik van achter leefde

en tegen die tijd dat ik door kreeg in wat voor een situatie ik zat
(daar mijn hoofd met hele andere zaken was heb ik alle signalen echt falikant gemist()
zit je al zover in de sjips dat je niet zomaar weg kon

je weet dat als je weggaat dat je dan nog gevolgd word en de klappen krijgt
andere zelfs in gevaar brengt etc

in die tijd zou ik 1 week op iemand zijn huis + dieren passen
na wat klappen dorst ik niet in dat huis te slapen
was als de dood dat die dat huis zou slopen
of de dieren (honden en paarden) wat aan zou doen

heb nooit de kans gehad om het aan die mensen uit te leggen
waarom ik daar niet geslapen heb .. het spookt nog steeds door mijn hoofd ..


Dat vind ik vreselijk om te horen. Het past ook zo precies in het beeld van abusers. Ze pakken je op je zwakke moment en op je zwakke plekken. Het is ook daarom dat ik zeg dat ik blij ben met mijn opvoeding. Stel je grenzen en houd ze in ere. Laat niemand over je regeren op basis van angst of macht. Verlies je zelf niet in een relatie. Je partner moet je motiveren, stimuleren, je laten groeien en nimmer onder drukken.

Het begint al met: ik heb liever niet dat je vanavond naar je ouders/vriendinnen gaat.....
Voor je het weet zit je in een isolement. Dan kunnen ze grip op je krijgen en is het einde zoek.
Ik zal mijn partner nimmer wat verbieden, hij is vrij te gaan en staan waar hij wil. Dit verwacht ik echter ook omgekeerd. Bij onenigheden wordt het uitgesproken, hoe koppig we beiden ook kunnen zijn. We gaan nimmer slapen eer het probleem goed is doorgesproken dan kan het wel eens een latertje worden Haha! Ik prijs mezelf dus gelukkig met deze kennis/opvoeding en hoop dat andere er misschien wat kracht uit kunnen halen.

Iedereen verdient een partner op basis van gelijkwaardigheid, vriendschap en liefde!
Laatst bijgewerkt door Pensionnetje op 14-05-08 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:28

moniekk schreef:
als mijn vriend mij zou slaan is het uit.
ik zit nog in een relatie en woon niet samen ofzo, maar als je partner je 1x slaat zal dat waarschijnlijk niet bij die ene keer blijven....
weg ermee!


Te makkelijk. Geloof me maar, dat zeiden we ALLEMAAL voor we in die situatie kwamen.
Je hebt geen idéé waar je 't over hebt.
Echt niet.
Je hebt gelijk hoor, dat het niet bij die ene keer zal blijven. Ik ben er nu ook van overtuigd dat als iemand 1x z'n hand naar me opheft, er ook een tweede keer komt. En tóch is het te makkelijk wat je schrijft.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:33

sommige praten wel heel makkelijk zeg!

ik was jong 19 toen de eerste klap viel,en mens wat een spijt had hij echt tranen met tuiten en het zou nooit meer gebeuren Nors opkijken
het duurde ook een hele tijd eer het weer mis ging.
hij was 5 dagen op zee en 2 dagen thuis ,achteraf begrijp ik hem beter[ na jaren]hij was erg jaloers en als dat te erg werd reageerde hij dat op mij af.
was al eerder getrouwd geweest en later hoorde ik [ notabene van mijn eigen nicht,die vriendin was haar was]dat hij haar nog veel erger mishandelde

en zelf verzet je je grenzen,je groeit er in mee.

totdat de emmer zo vol is en je het ineens zat bent.
ik ben werk gaan zoeken [ want ook dat was tactiek alles van je afnemen je werk ,vrienden,mijn wereld werd ongemerkt steeds kleiner]en heb gelijk urgentie aan gevraagt
ben ook weggevlucht en heb bij mijn nieuwe baas s`nachts gelsapen en daarna bij mijn ouders tot mijn huis klaar was

nu ben ik een heel stuk ouder en het overkomt mij echt niet nog een keer.

edith;

ook heb heb terug geslagen,we moorden elkaar bijna uit!
Laatst bijgewerkt door mirgino op 14-05-08 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:33

Voordat een relatie serieus dreigt te worden zul je met elkaar bepaalde zaken moeten afspreken.
Wat zijn de dealbreakers. Wat verwacht je van de relatie en waar liggen je grenzen. Ik ben daar met mijn partner eens goed voor gaan zitten. Ideaal want ik weet wat hij graag wel en niet wil en omgekeerd. Deze punten zijn ook nooit meer ter discussie gekomen want we weten beide hoe er over gedacht wordt. En weten ook dat als we die grens toch overgaan het einde oefening zal beteken.
Het voorkomt zoveel onenigheid,teleursteling en zinloze ruzies.
Laatst bijgewerkt door Pensionnetje op 14-05-08 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:34

Pensionnetje schreef:
Dat vind ik vreselijk om te horen. Het past ook zo precies in het beeld van abusers. Ze pakken je op je zwakke moment en op je zwakke plekken. Het is ook daarom dat ik zeg dat ik blij ben met mijn opvoeding. Stel je grenzen en houd ze in ere. Laat niemand over je regeren op basis van angst of macht. Verlies je zelf niet in een relatie. Je partner moet je motiveren, stimuleren, je laten groeien en nimmer onder drukken.

Het begint al met: ik heb liever niet dat je vanavond naar je ouders/vriendinnen gaat.....
Voor je het weet zit je in een isolement. Dan kunnen ze grip op je krijgen en is het einde zoek.
Ik zal mijn partner nimmer wat verbieden, hij is vrij te gaan en staan waar hij wil. Dit verwacht ik echter ook omgekeerd. Bij onenigheden wordt het uitgesproken, hoe koppig we beiden ook kunnen zijn. We gaan nimmer slapen eer het probleem goed is doorgesproken dan kan het wel eens een latertje worden Haha! Ik prijs mezelf dus gelukkig met deze kennis/opvoeding en hoop dat andere er misschien wat kracht uit kunnen halen.
Iedereen verdient een partner op basis van gelijkwaardigheid, vriendschap en liefde!


Je hebt binnen een relatie te maken met 2 (verschillende) opvoedingen. Mijn ex kwam uit een zeer welgestelde familie, was de enige jongen thuis, dus het mama's-kindje. De schijn naar buiten moest altijd opgehouden worden en hij zorgde ervoor dat ik alleen blauw was waar anderen het niet konden zien.

Maar goed, zijn opvoeding week af van de mijne. Dus dan kan ik wel vasthouden aan mijn principes (ruzie uitpraten voor het slapen), maar als een ander dat fatsoen niet heeft meegekregen, dan krijg je al snel heibel, wat je in zo'n situatie wilt voorkomen.

Mijn huidige vriend en ik zitten redelijk op een lijn wat betreft onze opvoeding Clown Hij reageer heel rustig en zo ben ik ook, we hebben nog nooit een ontploffende bom in huis gehad, want we zijn beide niet moeilijk in de omgang, maar staan wel op onze strepen.

Geloof me; als je in zo'n rot situatie komt, dan doe je alles om de lieve vreden te bewaren.

Caroline1985

Berichten: 1876
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: Thuis!

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:34

Het blijft moeilijk, denk dat je alleen kunt oordelen als je zelf in zo een situatie hebt gezeten. Ook omdat het dan vaak niet alleen meer om de relatie tussen jou en je vriend gaat maar vaak worden ook andere familieleden erbij betrokken. (dat heb ik in mijn familie wel gezien mijn oma kon overal voor opdraaien)

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:34

AaronYve schreef:
Ik kan je garanderen dat ik weg ben hoor, ik ben zelf daar veels te sterk voor (denk ik) ik kan zelf een grote groep criminelen op hem afsturen dus ja, denk dat het een grote oorlog zou worden.
En ik zou er alles aan doen om van hem af te komen.

Je hoeft er ook niet op te reageren Latrude ieder zijn mening je kan niet zeggen dat iedereen zou blijven.
Ik ken sommige van jullie sitauties en kan het me daarom goed voorstellen. Ik heb namelijk ook zo'n jongen gekend. Maar ik ben weg als er iets gebeurd en heb veel mensen achter me staan.



Klinkt me erg bekend in de oren, dat heb ik ook jaren geroepen en mensen die wel geslagen werden veroordeeld hoe dom ze waren en idd geen respect de hele bla bla. Totdat het jezelf overkomt....

Overigens gaan de meeste mensen het ook ervaren als normaal ook al is dat niet het geval.
Ik vind reacties hier kortzichtig maar heb me er zelf ook schuldig aan gemaakt, totdat ik het zelf heb mogen ervaren en nog dagelijks ben ik aan het puinruimen en tot op heden heb ik het niet kunnen verwerken en dat ziet mijn omgeving nog dagelijks terug Knipoog Ik hoop voor diegene die zo kortzichtig zijn dat ze het nooit hoeven mee te maken!

Anoniem

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:36

Quellian als ik jouw reacties lees dan begin ik bijna te denken dat wij met dezelfde vent geweest zijn...

AaronYve

Berichten: 10505
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:36

Quellian schreef:
AaronYve schreef:
Ik kan je garanderen dat ik weg ben hoor, ik ben zelf daar veels te sterk voor (denk ik) ik kan zelf een grote groep criminelen op hem afsturen dus ja, denk dat het een grote oorlog zou worden.
En ik zou er alles aan doen om van hem af te komen.

Je hoeft er ook niet op te reageren Latrude ieder zijn mening je kan niet zeggen dat iedereen zou blijven.
Ik ken sommige van jullie sitauties en kan het me daarom goed voorstellen. Ik heb namelijk ook zo'n jongen gekend. Maar ik ben weg als er iets gebeurd en heb veel mensen achter me staan.

Je praat te makkelijk, veel te makkelijk. Snap wel dat Latrude er niet op in gaat.

Dit hebben namelijk ALLE vrouwen geroepen voordat ze in zo'n situatie kwamen, echt waar Knipoog

Denk je dat ik niemand had om op hem af te sturen? Maar denk je dat het daarmee klaar geweest zou zijn? Politie raadde me zelf aan om de kuielatten te nemen, aangezien het geen onbekende was van hun. Geloof mij maar; alles wat je lief is zet je op het spel op het moment dat je 1 stap scheef zet. En in het ergste geval kom je het huis gewoon niet uit (been there, done that), dan ben je nergens meer met je grote praatjes hoor Knipoog


Zo grote praatjes vind ik het niet, jullie zeggen wel dat ik te makkelijk praat maar voor mij is het ook makkelijk, 1 hand naar mij en ik ben weg.
Ik ken zoveel mensen die serieus hem kapot zouden maken als ik hun vertel dat hij me slaat. En je kent me niet dus je kan ook niks zeggen over dit.
Ik zeg het je, ik ken veel mensen.
En ik kom het huis wel uit, ben ook als eens opgesloten hoor, door die jongen waar ik eerder over heb gepraat. Heb stieken me vader kunnen bellen en die heeft de ruit ingeslagen.
En weg was ik, denk je nu echt dat ik dan terug ga en nog alleen ergens met hem blijf? Nee niemand wijkt dan meer van me zijde.

Ik vind het ook heel erg voor de mensen die er zo zwaar onder door gaan. Maar toch met je mentaal sterk blijven.
En ik geloof het ook dat het soms wat meer tijd nodig heeft, wat meer planning om weg te komen. Maar ga weg en laat hjet geen maanden/jaren duren ( heb het nu over na de eerste slag)

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:36

lieve pensionnetje ... dat heb ik ook ..

en mijn huidige relatie gaat ook zo

maar in 7 weken tijd was er bij mij zovele gebeurt dat
ik bij de begravenis van mijn oma niet eens meer huilen kon
ik was nom ..kompleet nom geslagen (figurlijk dus )
had in het begin niet eens door dat ik in een relatie zat ROFL

kon tijdelijk amper lopen en hij hielp bij mijn verhuizing
(jeetje er komt steeds meer terug uit mijn geheugen ..
was ook nog ff verhuist tussen door in die 7 weken..zucht)
en trok bijna direct in ..had het echt niet eens door
deed mijn hbo in de avond uren en met de taxi naar het werk
ivm mijn rug , ff operatie aan mijn borst tussen door

echt je hebt dan echt niet door dat het gras onder je voeten word weggemaait

denk ook als hij voor die tijd of halfjaartje later op mijn pad was gekomen
hij direct een ander pad had mogen inslaan Vork
zoeist kies je echt niet voor
het gebeurt je ..

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:37

Quellian schreef:
Pensionnetje schreef:
Dat vind ik vreselijk om te horen. Het past ook zo precies in het beeld van abusers. Ze pakken je op je zwakke moment en op je zwakke plekken. Het is ook daarom dat ik zeg dat ik blij ben met mijn opvoeding. Stel je grenzen en houd ze in ere. Laat niemand over je regeren op basis van angst of macht. Verlies je zelf niet in een relatie. Je partner moet je motiveren, stimuleren, je laten groeien en nimmer onder drukken.

Het begint al met: ik heb liever niet dat je vanavond naar je ouders/vriendinnen gaat.....
Voor je het weet zit je in een isolement. Dan kunnen ze grip op je krijgen en is het einde zoek.
Ik zal mijn partner nimmer wat verbieden, hij is vrij te gaan en staan waar hij wil. Dit verwacht ik echter ook omgekeerd. Bij onenigheden wordt het uitgesproken, hoe koppig we beiden ook kunnen zijn. We gaan nimmer slapen eer het probleem goed is doorgesproken dan kan het wel eens een latertje worden Haha! Ik prijs mezelf dus gelukkig met deze kennis/opvoeding en hoop dat andere er misschien wat kracht uit kunnen halen.
Iedereen verdient een partner op basis van gelijkwaardigheid, vriendschap en liefde!


Je hebt binnen een relatie te maken met 2 (verschillende) opvoedingen. Mijn ex kwam uit een zeer welgestelde familie, was de enige jongen thuis, dus het mama's-kindje. De schijn naar buiten moest altijd opgehouden worden en hij zorgde ervoor dat ik alleen blauw was waar anderen het niet konden zien.

Maar goed, zijn opvoeding week af van de mijne. Dus dan kan ik wel vasthouden aan mijn principes (ruzie uitpraten voor het slapen), maar als een ander dat fatsoen niet heeft meegekregen, dan krijg je al snel heibel, wat je in zo'n situatie wilt voorkomen.

Mijn huidige vriend en ik zitten redelijk op een lijn wat betreft onze opvoeding Clown Hij reageer heel rustig en zo ben ik ook, we hebben nog nooit een ontploffende bom in huis gehad, want we zijn beide niet moeilijk in de omgang, maar staan wel op onze strepen.

Geloof me; als je in zo'n rot situatie komt, dan doe je alles om de lieve vreden te bewaren.


Dus als je merkt dat jouw manier niet wordt gerespecteerd en jij steeds degene bent die water bij de wijn moet doen is hij niet de juiste keuze. Hij neemt jou niet serieus en stelt zichzelf boven zijn partner om koste wat kost zijn zin te krijgen. Wegwezen dus, je verdient beter. Niet leuk omdat te moeten accepteren maar wel de beste weg voor jezelf!

AaronYve

Berichten: 10505
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:38

Ik noem trouwens niemand dom of stom of iets dergelijk.
Ik vind het echt heel goed van jullie allemaal dat jullie ook weg zijn bij die man!!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:40

Citaat:
En ik geloof het ook dat het soms wat meer tijd nodig heeft, wat meer planning om weg te komen. Maar ga weg en laat hjet geen maanden/jaren duren ( heb het nu over na de eerste slag)


Vork en alle mensen hier in het topic zijn dus uiteindelijk weggekomen
soms duurt het even voordat je door hebt dat je in zo'n situatie zit
erger nog had eenkennis die in ene niet fijne (ook niet geweldadige ) situatie zat
daar zat ik haar aan te raden dat nooit te accpeteren Huilen van het lachen
zelf nog niet doorhebbend dat die jongen odertussen al mijn
saftylijnen aan het doornsijden was ..

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:46

AaronYve schreef:
Zo grote praatjes vind ik het niet, jullie zeggen wel dat ik te makkelijk praat maar voor mij is het ook makkelijk, 1 hand naar mij en ik ben weg.
Ik ken zoveel mensen die serieus hem kapot zouden maken als ik hun vertel dat hij me slaat. En je kent me niet dus je kan ook niks zeggen over dit.
Ik zeg het je, ik ken veel mensen.
En ik kom het huis wel uit, ben ook als eens opgesloten hoor, door die jongen waar ik eerder over heb gepraat. Heb stieken me vader kunnen bellen en die heeft de ruit ingeslagen.
En weg was ik, denk je nu echt dat ik dan terug ga en nog alleen ergens met hem blijf? Nee niemand wijkt dan meer van me zijde.

Ik vind het ook heel erg voor de mensen die er zo zwaar onder door gaan. Maar toch met je mentaal sterk blijven.
En ik geloof het ook dat het soms wat meer tijd nodig heeft, wat meer planning om weg te komen. Maar ga weg en laat hjet geen maanden/jaren duren ( heb het nu over na de eerste slag)

Het gebeurt niet na de eerste dag, ze zorgen er eerst voor dat je samen een leven hebt, dat je van ze houdt en voor ze door het vuur gaat.

En denk je dat ik niet voor mezelf kan opkomen? Ik ben haaibaai nr.1, vlieg iedereen naar de strot die me niet aanstaat en ja, ik ben hem ook te lijf gegaan. Maar als je knock out of het ziekenhuis in wordt gemept, dan piep je wel anders Knipoog En dat zou een mogelijkheid zijn om te vluchten? Fout, want je weet dat het thuis onhoudbaar wordt op het moment dat je ook maar iets tegen iemand zegt, ondanks dat de rest van de wereld het zo'n charmante jongen vindt Knipoog Mijn ex viel bij iedereen in de smaak Knipoog

Je hebt gewoon geen flauw idee waar je het over hebt.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:46

frisiangirl schreef:
Wat ik me afvraag is waarom? Waarom begint je partner te slaan? Komt het uit zijn eigen opvoeding? Is het stress? Doet hij het de eerste dag al of pas na jaren? En waarom blijf je terug komen? Is dit geestelijke manipulatie? Zijn jullie nu sterker geworden na zo'n relatie?

Persoonlijk denk ik dat deze mensen erg goed zijn om jou de schuld in de schoenen te schuiven:" jij bent de aanleiding en daarom moet ik slaan".

Ik moet eerlijk bekennen dat ik behoorlijk schokkende verhalen heb gelezen hier en wens iedereen ook veel strerkte om zoiets te verwerken...


Waarom was in mijn geval zijn onmacht! Hij kon het in ruzies met woorden niet van mij winnen. (lichamelijk ook niet maar ik heb het nooit lichamelijk gemaakt) Het is begonnen dat we een half jaar samen woonden en dat was na 3 jaar relatie. En of het opvoeding is? Ik denk het wel! Heb na die tijd het idee gehad dat zijn vader door zijn moeder werd geslagen. Of in ieder geval werd onderdrukt. Ik bleef 'terug' (ben in eerste instantie niet weg gegaan natuurlijk) komen omdat ik echt van hem hield. En hij dus ook altijd heeft beweerd dat hij van mij hield (dus ja geestelijke manipulatie)

Ik ben er duidelijk sterker van geworden. Heb ook geleerd wie mijn vrienden zijn. En bij wie ik altijd terecht kan (ook met dingen die jezelf nooit zou geloven). En ik weet nu ook dat ik niet meer op die manier over mij heen laat lopen. Heb daarna nog eens een relatie gehad met een jongen die mij ook probeerde te manipuleren. Dreigde zich van kant te maken als ik bij hem weg ging. Hem heb ik verteld dat ik hem met liefde bij het hoogste flat gebouw breng. Hem met liefde naar een station breng waar de intercity niet stopt en hem ook nog best dat laatste zetje zou geven. Die jongen wilde mij op die manier binden. Maar kon dat met mijn reactie niet.

Nu heb ik al weer een aantal jaren een hele lieve man. En ben ik erg gelukkig. Dit is een deel van mijn verleden die ik een plaatsje heb gegeven. Net als alle andere ellendige dingen die ik heb mee gemaakt, maar ook alle goede herineringen!



Wat betreft de 'bekrompen' reacties van mensen over te weinig zelf waarde enzo. Kan ik alleen maar zeggen dat niet iedereen door te weinig zelf waarde in zo'n relatie zit. Er zijn zo veel verschillende reden van dat soort relaties. Niet 1 is er te vergelijken. Jammer dat mensen zo kortzichtig kunnen zijn!

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:47

Dat gebeurd je géén tweede keer meer!

Ooit vroeg een docent aan mijn klas: Zouden jullie iemand kunnen vermoorden?
Iedereen zei braaf nee, natuurlijk niet! Behalve ik. Ik zei tot zijn verbazing volmondig ja!
Waneer dan vroeg hij. Als je aan iets komt wat mij dierbaar is sprak ik nog. Bedreig mijn paarden, familie of vrienden en ik zal de eerste zijn die de trekker overhaalt. Geschrokken keek hij naar het meest verlegen meisje van de klas Haha! Oei zei hij, dat had ik zeker niet van jou verwacht.

Ik ben ervan overtuigd dat iedereen in staat is een moord te plegen, mits er maar voor de persoon een gegronde aanleiding is. Hoe kein deze voor sommige ook lijken, voor andere kan het juist heel groot zijn. Dit geldt voor brave mensen zoals ik, maar in het bijzonder voor abusers. Zij zullen die grens eerder overschreiden dan ik. En daar schuilt nu juist het gevaar in dit soort types. In een vlaag van verstandsverbijstering kunnen er vreselijk dingen gebeuren. De kleinste signalen van huiselijk geweld zijn voor mij reden genoeg onmiddelijk te vertrekken.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:48

Pensionnetje schreef:
Dus als je merkt dat jouw manier niet wordt gerespecteerd en jij steeds degene bent die water bij de wijn moet doen is hij niet de juiste keuze. Hij neemt jou niet serieus en stelt zichzelf boven zijn partner om koste wat kost zijn zin te krijgen. Wegwezen dus, je verdient beter. Niet leuk omdat te moeten accepteren maar wel de beste weg voor jezelf!

Dat water bij de wijn doen gebeurt heel sluipend en langzaam en uiteindelijk zit je er middenin. Dan moet je nog gaan erkennen dat je relatie verre van normaal is. Alles gebeurt ook onder emotionele chantage he.

Sonja; volgens mij zijn die mafkezen allemaal met elkaar te vergelijken...

AaronYve

Berichten: 10505
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:48

Ja daarom en ik vind het ook heel goed!
Ik sprak dus over na de eerste slag en niet over al de jaren of maanden van tevoren.
Maar het is moeilijk ik weet, zo schrijvend ziet het er net uit alsof ik er te makkelijk over denk maar dat is niet zo. Ik ben alleen heel duidelijk in dat ik het niet meer pik.

En equellian
houd je eens rustig zeg, ik ken jou sitautie niet maar jij hebt de mijne ook niet gekend, en ik ben er nu heel duidelijk in, ik ga dus direct weg!

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:53

Als je al deze verhalen leest komt het idd heel erg met elkaar overeen!!
Schijnbaar lijken deze types heel erg op elkaar. En als je jong en verliefd bent zit je voordat je het weet in zo'n situatie.
Ze kunnen je zo goed manipuleren, hebben altijd spijt, dat je denkt "de volgende keer zal hij het niet meer doen" totdat het toch weer gebeurd.

Buiten de lichamelijke mishandeling vond ik de geestelijke mishandeling veel erger. En dat gebeurd allemaal zo geleidelijk dat je het zo gezegd niet eens in de gaten hebt totdat het te laat is en je er middenin zit.

In mijn geval kan ik alleen maar zeggen dat ik zo verliefd op hem was dat ik gewoon alles accepteerde. Elke keer weer verleg je je grenzen en daar maakte hij heel goed gebruik van. En op een gegeven moment wordt je "wakker" en dan realiseer je je pas in wat voor een situatie je zit, maar dan zit je er zo diep in dat het niet makkelijk is om weg te gaan.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:58

AaronYve schreef:
En equellian
houd je eens rustig zeg, ik ken jou sitautie niet maar jij hebt de mijne ook niet gekend, en ik ben er nu heel duidelijk in, ik ga dus direct weg!

Snap niet waar je op doelt? Lachen

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:00

Quellian schreef:
Pensionnetje schreef:
Dus als je merkt dat jouw manier niet wordt gerespecteerd en jij steeds degene bent die water bij de wijn moet doen is hij niet de juiste keuze. Hij neemt jou niet serieus en stelt zichzelf boven zijn partner om koste wat kost zijn zin te krijgen. Wegwezen dus, je verdient beter. Niet leuk omdat te moeten accepteren maar wel de beste weg voor jezelf!

Dat water bij de wijn doen gebeurt heel sluipend en langzaam en uiteindelijk zit je er middenin. Dan moet je nog gaan erkennen dat je relatie verre van normaal is. Alles gebeurt ook onder emotionele chantage he.



Vandaar ook mijn eerdere opmerking:

Houd je grenzen in ere!! Verlies ze niet uit het oog....

Meetje22

Berichten: 3605
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:00

Kan er gedeeltelijk over mee praten.
Heb bijna drie jaar lang in een relatie gezeten waar de basis manipulatie bleek te zijn.
Meneer wilde alles bepalen,wilde alles weten,belde me gemiddeld 60-65 keer per dag op mn werk.
Ik mocht met niemand praten want dan werd ie echt gestoord.
Met als gevolg dat je stiekem word maar ook dat leer je snel af.
Je word moe van alle confrontaties,ruzies,bedreigingen,en dat eeuwige doorzeuren op het zieke af.
De mensen om me heen zagen dat het fout ging en de mensen die hem al wat langer konden hadden dit ooit al met zn ex vriendin zien gebeuren.
Op een gegeven moment begon iemand me snachts lastig te vallen.
Kreeg dan een enge stem aan de lijn die zei dat ie wist wat ik aanhad en wat ik die dag had gedaan.
En mijn ex was natuurlijk de dappere held,ik hoefde niet bang te zijn,hij was er voor me.
Tot op een gegeven moment er iets mis ging en er uitkwam dat HIJ het was.
Ik heb hem ermee geconfronteerd,hij werd zo kwaad dat ie een vuist voor mn gezicht hield en wilde slaan.
Mijn mazzel was dat mijn huis direct tegenover het huis van mn vader stond.
Heb dus heel rustig gezegd dat als ie het lef had me te slaan,hij de straat niet uitkwam zonder een kogel in zn rug.
Snap niet hoe ik zo rustig heb kunnen blijven.
Ik vermoed dat er geen eens meer kracht in me zat,alles voelde dood, al meer als twee jaar.
Was veranderd van een vrolijke spontane meid in een meningloze koe vol met angst en totaal geen zelfrespect meer.
Heb die nacht mn spullen laten ophalen ( was notabene mijn huis en we woonden niet samen) en ben meteen naar een andere stad verhuisd.
Hij woonde nog bij zn moeder en die woonde twee straten achter me dus het moest wel snel gebeuren.
Inmiddels is ie weer een ex verder want mijn opvolgster heeft zich na een relatie van 4 jaar door der vader laten ophalen terwijl hij aan het werk was en haar spullen meegenomen.
Ze kon het niet meer aan.....................................

AaronYve

Berichten: 10505
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:00

@ quellian Knipoog
Je zegt ik heb geen flauw idee waar ik het over heb, maar je kent mij niet en je weet niet wat ik al allemaal heb meegemaakt, snap je?
Dan vind ik het heel erg als je zegt dat ik geen flauw idee heb waar ik over spreek. Lachen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:03

AaronYve schreef:
@ quellian Knipoog
Je zegt ik heb geen flauw idee waar ik het over heb, maar je kent mij niet en je weet niet wat ik al allemaal heb meegemaakt, snap je?
Dan vind ik het heel erg als je zegt dat ik geen flauw idee heb waar ik over spreek. Lachen


Als je zo makkelijk praat over zelfrespect, mensen op iemand afsturen en weet ik het wat, dan weet je imo niet waar je over spreekt Lachen Dan heb je het niet over de situaties die hier in dit topic voorbij komen Lachen Dat heeft niets te maken met dat ik niet weet wat jij heb meegemaakt, wat me ook totaal niet aangaat Lachen

Maar zoals jij heb ik ook gepraat voordat ik in deze bewuste situatie kwam Ja