pesten in het algemeen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:28

Ja hoor SP, daar wil ik best antwoord op geven. Ik ben het niet met je stelling eens. Oudere leerlingen zijn niet per definitie 'braver' dan jongere leerlingen. Sterker nog, die gaan vaak nog veel geraffineerder te werk, veel geniepiger en doordachter. Als ik verhalen mag geloven van vrienden van mij die MBO of HBO hebben gedaan... nou, als je daar als leraar zelfvertrouwen bij mag opdoen dan wens ik die leraren veel succes.

Nee, (bijna-) volwassenen kunnen er ook wat van. Ik heb zelf voor een instituut voor volwassenenonderwijs gewerkt (niet als docent overigens) en daar kwamen ook schrijnende verhalen binnen. Bij sommige doelgroepen had de docent bij wijze van spreken al een misdaad begaan als ze de verkeerde kleur schoenen aan had, en dan kwam het ook de hele lesperiode niet meer goed. En zo'n docent was echt wel wat gewend.

Wat Lovely zegt, daar ben ik het ook wel mee eens. Een geintje op z'n tijd moet kunnen, en iedere klas haalt wel eens iets uit. Ik zeg ook niet dat ik heilig ben. Maar je moet wel weten waar gein ophoudt en pesten begint.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:31

Karin schreef:
Maar je moet wel weten waar gein ophoudt en pesten begint.


Zo werd er bij mijn in de klas altijd de leraar frans uitgescholden omdat hij homo was. Ze schreeuwden het gewoon door de klas. De parallelklas kreeg het zelfs voor elkaar om hem aan het janken te krijgen. Ook gooiden ze bij ons altijd propjes nat papier naar voren in de klas. Eerst zat het hele plafond eronder, toen het bord en toen de leraar zijn spullen. Net zoals Rom al zie: Ik deed er niet mee, keek liever naar buiten.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:34

Sorry maar ik vind het echt omntzettend dom als je op het mbo nog lareren gaat pesten je heb toch zelf voor jij opleiding gekozen en wil er alles overl eleren?
Ik schreeuw somos ook wel dingen door de klas en grapie's maken enzo maar verder

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:36

Aha, dus als je verplicht naar school moet, dan is het gerechtvaardigd om leraren te pesten, maar als je zelf voor een opleiding kiest niet? Verward

Die redenatie kan ik niet volgen, sorry.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:37

Ja mensen doen soms net of leraren leraren zijn om jou te pesten tijdens de middelbare school periode Verward

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:37

Zo worden er bij ons op de PABO ook nog geregeld leraren gepest en dan zou je als toekomstig leerkracht toch beter moeten weten.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:40

Tallie1979 schreef:
Maar nu.. Ik heb het helemaal voor elkaar.. Een supergave baan, vast contract, mooi autootje en een fijne familie en vriendenkring waar ik altijd op terug kan vallen.. Dat doen weinig van de pesters me na.. de helft werkt nog steeds bij de AH achter het brood.. *LOL* Wie zei er nou dat ik stom was?


Tallie, ik heb dus precies hetzelfde!

Ik ben een tijd geleden van die ex klasgenootjes tegengekomen achter de kinderwagen en ik wist dat ze inmiddels alweer gescheiden was... Kwam ook nog een ander meisje tegen uit mijn vroegere klas die me ook had gepest want het was de hele klas tegen mij behalve mijn vriendin die nog steeds mijn vriendin is. Dat meisje werkte achter de kassa bij de C&A toen ik bij haar moest afrekenen zei ik hé .... hoe gaat het met je? Ik zei tegen haar dat het met mij zo goed ging en dat ik directiesecretaresse was enzo... je had dat gezicht moeten zien... echt heerlijk. Wie het laatst lacht...

Ik wil er ook bewust niet echt meer aan denken maar ik ging ook met zware tegenzin naar school toe. Mensen kunnen zo gemeen zijn, bah voel me nu al weer rot als ik er aan ga denken. Leraren doen er ook gewoon helemaal niets aan en staan soms maar dom mee te grinneken. Die klas waar ik in zat heeft zelfs een lerares eens jankend de klas uit laten rennen. Echt trieste mensen Het leuke was wel dat ik in 1 keer was geslaagd met het eindexamen en veel van die krengen waren lekker gezakt! Hihi wie is hier nu dom Knipoog

Ja als ze het ravijn in zouden storten dan zou ik ze ook na zwaaien

germie

Berichten: 26081
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:41

Goed, ik ben vroeger ook erg gepest, ben 1 keer verhuisd, maar het bleef zo. Naar school fietsen met z'n 3-en, en ik mocht altijd in m'n uppie voorop. Ik was gewoon iemand die beter met jongens op kon schieten dan met meisjes. OP de eerste basisschool had ik 1 vriendin. Verder was het altijd ruzie en nooit iemand die er wat aan gedaan heeft. Dat neem ik die mensen nog kwaliijk. Ze hebben het wel gezien, maar deden niets. Toen ben ik verhuisd, en daar was al een groepje gevormd. Daar kwam ik gewono niet tussen. 1 meisje viel er oo kbuiten en dat werd mijn vriendin. Totdat ze iets gestolen had van mij (barbiekleertjes) en dat heb ik haar wel vergeven, maar haar ouders hebben het haar nooit vergeven, dus toen zijn we door haar ouders uit elkaar gedreven. Op de middelbare school kwam ik met 13 klasgenoten van de lagere school in een klas terecth, dus daar ging het gewoon door. Ik was de jongste van de klas en dus volgens anderen 'geestelijk' niet goed genoeg. Op de lagere school kreeg ik een mavo/havo advies hoewel uit de citotest duidelijk naar voren kwam dat ik VWO zou kunnen doen. Dus ik ging naar brugklas havo/vwo. Daar kreeg ik een havoadvies. Uiteraard heb ik dit genegeerd omdat anderen het veel te leuk vonden als ik naar de havo zou gaan. Het was telkens van zie je wel, je bent te dom enz. Zelfs in 5 vwo hebben ze nog geprobeerd om mij naar 5 havo te krijgen. Dit is niet gelukt, ik ben gewoon in 1 keer voor het vwo geslaagd. Toen ik ging studeren was het ineens over. Ik ben iets gaan doen wat anderen niet deden (wilde tandheelkunde, maar het werd scheikunde). Dit werd mij uiteraard door alles en iedereen afgeraden, maar ik ben inmiddels wel afgestudeerd aan de universiteit. Overigens als enige van de 13 anderen waar ik m'n midelbare schoolcarriere mee begonnen ben.
Ik ben er met opmerkingen e.d. naar anderne toe heel hard van geworden, maar in mezelf erg onzeker. Zeker als iemand iets zegt van liever niet, of dat wil ik niet enz. DAn denk ik direct van ligt het aan mij.

Nu iets over lesgeven. Ik ben begonnen met de lerarenopleiding. JA, voor eerste graads op de middelbare school. Ik heb het niet afgemaakt, gewoon omdat de opleiding met 2 maten meet, en ik op een rotstageschool terecht kwam. Dit heb ik binnen 2 weken te kennen gegeven, maar hoewel er andere scholen waren m ocht ik daar niet heen. De opleiding heeft voor mij alles verprutst in combinatie met die rotstageschool.
Ik kreeg 5klassen. Gewoon zonder enige ervaring werd ik er voor gezet. 4klassen waren havo 3, en ik had nog 1 havo4.
Er waren in totaal 13 derde klassen waarvan er 3 als zeer beroerd bekend stonden. 2 daarvan kreeg ik. Van de havo4klassen waren er 2, 1 met 32 leerlingen en 1 met 18 leerlingen. Ik kreeg uiteraard die van 18 leerlingen.
Die Havo4 groep was super, ik kon alleen met m'n ogen knipperen precies duidelijk maken wat de bedoeling was. 2 havo3 klassen gingen redelijk, sommige dagen super, andere dagen minder.
2 klassen waren echt af en toe slecht, soms redelijk. Dit waren die 2 beruchte klassen. Ik heb alles meegemaakt: leerlingen die stoned in de klas zaten en waar niets van gezegd werd van hoger hand. Leerlingen die bellen, met dingen gooien enz. Bellen, met dingen gooien e.d. had ik snel de kop ingedrukt. Maar leerlingen die stoned zijn kun je werkelijk niets mee, je krijgt er geen contact mee. En lln die door ouders gemotiveerd (sommige ouders zeggen gewoon keihard, m'n kind mag doen wat ie wil) worden om zich te misdragen als ze dat willen zijn ook een crime. Hierin kreeg ik dus totaal geen steun van coordinatoren, en ander ondersteunend personeel. Die haddne zoeiets van, los het zelf maar op, wij hebben dan lekker rust om uit de neus te vreten. Het was daar zelfs zo leuk dat als ik een lln wegstuurde, dat ik op m'n kop kreeg en niet de leerling. Ik had officieel ene begeleider op school die 2.5 uur per week betaald kreeg om mij te begeleiden. Zij wilde mij doodleuk kwijt, gewoon omdat ze dan lekekr wel betaald kreeg maar niets hoefde te doen.
Ik zag wel hoe het op andere stagescholen ging, en dus heb ik de problemen direct aangekaart, maar ik mocht niet weg daar. Dat was voor mij de reden om dus maar te stoppen. oP deze manier blijft er een tekort aan leraren bestaan.

Ik heb zelf vroeger ook leraren gepest, gewoo n om er bij te horen. Zelf vind ik het niet erg dat ik uitgeprobeerd word, daar red ik mij wel mee. Maar leerlingen die ecth niet willen, echt niet te ver gaan, die moeten toch wel duidelijk gemaakt worden dat het niet kan. Desnoods met ouders erbij, e.d. De meeste scholen doen er wel wat aan, maar sommige scholen negeren gewoon alle signalen. De echte probleemgevallen zijn niet door een leraar alleen op te lossen.
Ik ben zelf nogal stoicijns dan, als ik vrij ben, dan denk ik niet aan leerlingen. Sommige mensen kunnen dat niet van zich afzetten en worde ndus overspannen van wat er telkens weer misgaat.
Laatst bijgewerkt door germie op 06-11-02 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:43

Karin schreef:
Aha, dus als je verplicht naar school moet, dan is het gerechtvaardigd om leraren te pesten, maar als je zelf voor een opleiding kiest niet? Verward

Die redenatie kan ik niet volgen, sorry.


Nee dat is gewoon de oorzaak totaal niet geboeid zijn, ongeiterreseert.

germie

Berichten: 26081
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:50

avantilover"]
[quote="Karin schreef:
Aha, dus als je verplicht naar school moet, dan is het gerechtvaardigd om leraren te pesten, maar als je zelf voor een opleiding kiest niet? Verward

Die redenatie kan ik niet volgen, sorry.


Nee dat is gewoon de oorzaak totaal niet geboeid zijn, ongeiterreseert.
[/quote]
Toch maak je mij niet wijs dat je totaal niet in iets op school geinteresseerd bent. Ik denk dat je gewoon erbij wilt horen en je dus zo gedraagt. Geen mens vind absoluut niets interessants in een les. Zelfs demeest oersaaie les heeft altijd iets, al is het maar 1 woord of de neus van een leraar die je intersseert.
Dat je je verveelt tijdens de les kan ik begrijpen, dat deed ik ook vaak genoeg, ook tijdens college, maar toen ik zelf voor de klas stond had je aan mij geen beste gehad. Ik heb met practicum geregeld lln weggestuurd omdat zij meenden dat het saai was om een labbril op te zetten, of omdat ze meenden geen boeken mee te hoeven nemen (ja ik was zo iemand, iedereen een boek en anders wegewezen).
Ik denk avantilover dat het je leeftijd is dat je nu zo overal over praat. Dat hoort erbij, dat kan gebeuren, maar het is wel zo dat je dan ook later nog een keer tegen de consequenties opbotst.

Wij hebben ook wel eens iemand weggepest die voor de klas stond. Echter, deze persoon had het er zelf naar gemaakt. ZE wilde geen 10 geven, omdat je met spreken de schrijfvaardigheid niet toetste, met schrijven de uitspraak niet. Hier wilde ze niet aan toegeven, dus hebben wij haar elke les gepest, en ook echt zo dat als zij geen 10 wilde geven ddat er gewoon niets met ons te beginnen was. Dit vind ik nog steeds volkomen gerechtvaardigd. Maar het had voorkomen kunnen wordne als iemand (collega, coordinator, mentor van onze klas) met haar had gesproken. Andere leraren hebben we wel van haar domme regel verteld. Zij haddden dit weetje kunnen gebruiken om haar verhaal eens aan te horen en dan te vertellen hoe lln er over dacthen. Dan was het nooit zo ver gekomen.
Laatst bijgewerkt door germie op 06-11-02 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:50

Weet je wat nog het ergst was... gym.. als er dan gekozen moest worden bij welk team jij moest... als laatste moest je dan maar bij het team wat de pech had als laaste te mogen kiezen.

Sinterklaas heb ik ook zo'n hekel aan omdat ik altijd bang was voor degene die een surprise voor mij moest maken en iedereen me uit zou lachen. Ik heb denk ik hierdoor nog steeds een beetje een minderwaardigheidscomplex heb en me soms heel onzeker voel.

Ik weet dat het nergens op slaat en dat ik dat absoluut niet hoef te hebben want ik zie er hartstikke leuk uit en ben ook heel aardig en lief in de omgang enzo (kuche kuche) maar toch voel ik mij soms in een gezelschap niet op mijn gemak omdat ik bang ben dat ze over mij gaan roddelen enzo.

Ik heb er dus ook een hekel aan om in de binnenbak te rijden omdat iedereen me dan vanuit de kantine kan zien en ik ze naar me zie kijken, dan voel ik me even weer zo onzeker en klein... kan het dan wel van me af zetten hoor en niemand hoeft het nu nog ik zijn hoofd te halen om mij nu nog te pesten want die krijgt echt lik op stuk Extreme duivel

Ik vind het wel een troost om te zien dat ik dus niet de enige ben die gepest is. Ik weet niet of jullie dat ook hebben maar ik schaam me er dus voor dat ik ben gepest. Ik vertel het ook nooit tegen iemand want ik ben bang dat ze dan denken dat die kinderen gelijk hadden dat ze me hadden gepest ofzo.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:56

AnneOmie schreef:
Ik vertel het ook nooit tegen iemand want ik ben bang dat ze dan denken dat die kinderen gelijk hadden dat ze me hadden gepest ofzo.


Niet om jou persoonlijk af te vallen hoor, maar dat is net zo'n kromme redenatie als wanneer men beweert dat je een aanranding zelf uitlokt omdat je een kort rokje draagt.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:00

Nou ik kan me er in die zin wel wat bij voorstellen dat mensen denken: die heeft het ook laten gebeuren...
Dus dat het misschien een aanleiding kan zijn om ook te pesten.
Je ziet zo vaak dat mensen niet alleen op school gepest worden, maar ook op bijvoorbeeld de nieuwe school. Omdat er een iemand is die weet te vertellen dat iemand op de basisschool gepest werd. En hup, dan wordt er een nieuwe groep gevormd die doorgaat met pesten.
Raar dat het zo werkt maar ik heb het wel eens gezien.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:02

Cody schreef:
Nou ik kan me er in die zin wel wat bij voorstellen dat mensen denken: die heeft het ook laten gebeuren...
Dus dat het misschien een aanleiding kan zijn om ook te pesten.
Je ziet zo vaak dat mensen niet alleen op school gepest worden, maar ook op bijvoorbeeld de nieuwe school. Omdat er een iemand is die weet te vertellen dat iemand op de basisschool gepest werd. En hup, dan wordt er een nieuwe groep gevormd die doorgaat met pesten.
Raar dat het zo werkt maar ik heb het wel eens gezien.


Dat is dus mij ook overkomen. Wisselde van school, maar kreeg als klasgenoot een meisje uit de parallelklas van mijn oude school. Frusty

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:04

Cody, ik bedoel ook een kromme redenatie gezien vanuit de pesters. Want dat het in de praktijk gebeurt, dat kun je idd niet ontkennen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:06

Oh zo bedoel je. Ja tuurlijk is het een kromme denkwijze Lips are sealed
Kan me er ook weinig bij voorstellen hoe mensen zo kunnen denken...

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:09

Op de basisschool ben ik een korte periode gepest.
De rest van de tijd had ik heel weinig contact met kinderen van school of uit de buurt. Ik was er wel, maar ook niet...
Ik denk dat er ook weinig lol aan was om mij te pesten, ik reageerde toch nergens op.
Op de havo ging ik tijdens de schooluren wel om met mensen van school en dat was ook echt een leuke tijd, maar buiten schooltijd had ik geen contact met hen.
Voor leraren was ik wel "lastig", ik was erg dwars en deed gewoon niets aan school/huiswerk.
Later loste zich dat vanzelf op, kwam ik gewoon niet meer...
Een buitenbeentje ben ik wel altijd geweest.

Door andere problemen was het voor mij makkelijker om te kiezen voor zo min mogelijk contact met anderen. De leuke/gezellige periode op de havo was dan ook meer zoals ik graag wilde zijn dan dat ik zelf echt was...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:09

Karin"]
[quote="AnneOmie schreef:
Ik vertel het ook nooit tegen iemand want ik ben bang dat ze dan denken dat die kinderen gelijk hadden dat ze me hadden gepest ofzo.


Niet om jou persoonlijk af te vallen hoor, maar dat is net zo'n kromme redenatie als wanneer men beweert dat je een aanranding zelf uitlokt omdat je een kort rokje draagt.
[/quote]
heb je helemaal gelijk in, maar mensen die gepest worden praten er toch met niemand over. Ze schamen zich ervoor. Zoiets ga je echt niet aan de grote klok hangen hoor, je voelt je gewoon een big loser.

germie

Berichten: 26081
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:11

Het is wel waar dat meningen over een ander zonder dat je iemand kent erg belangrijk zijn bij het gevoel dat je over iemand hebt. Nu zeg ik tegenwoordig, ik oordeel niet omdat ik die persoon niet ken.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:20

Karin"]
[quote="AnneOmie schreef:
Ik vertel het ook nooit tegen iemand want ik ben bang dat ze dan denken dat die kinderen gelijk hadden dat ze me hadden gepest ofzo.


Niet om jou persoonlijk af te vallen hoor, maar dat is net zo'n kromme redenatie als wanneer men beweert dat je een aanranding zelf uitlokt omdat je een kort rokje draagt.
[/quote]

Het is misschien een rare redenatie in de ogen van iemand die niet gepest is maar waarom durven een heleboel mensen dan niet toe te geven dat ze gepest zijn... omdat ze zich er voor schamen! Je bent gewoon altijd weer bang dat je weer het mikpunt wordt van pesterijen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:28

Anne, het is niet goed om te denken dat je het jezelf hebt aangehaald. Mensen hebben graag een oordeel over je, dat is nu eenmaal zo. Als mensen zodra ze weten dat je gepest bent zouden denken dat daar dan wel een goeie reden voor geweest zal zijn, dan denken die mensen dus fout.
Het is aan jou om er overheen te groeien, heel veel dingen zijn verleden tijd en zullen niet weer op je pad komen., daar hoef je niet bang voor te zijn. Pesten is iets wat je overkomt, dat doe je niet zelf en dus hoef jij je leven daar niet op in te richten. Het zou slechter voor je zijn als je er langer mee zou blijven zitten, er komt een moment dat je het achter je moet laten.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:29

Desiree"]
[quote="Karin"][quote="AnneOmie schreef:
Ik vertel het ook nooit tegen iemand want ik ben bang dat ze dan denken dat die kinderen gelijk hadden dat ze me hadden gepest ofzo.


Niet om jou persoonlijk af te vallen hoor, maar dat is net zo'n kromme redenatie als wanneer men beweert dat je een aanranding zelf uitlokt omdat je een kort rokje draagt.
[/quote]
heb je helemaal gelijk in, maar mensen die gepest worden praten er toch met niemand over. Ze schamen zich ervoor. Zoiets ga je echt niet aan de grote klok hangen hoor, je voelt je gewoon een big loser.
[/quote]

Inderdaad en je denkt toch altijd dat het aan jezelf ligt. Ik heb heel lang gedacht dat ze gelijk hadden en dat ik niets waard was tot ik om me heen ging kijken en veel complimentjes kreeg en toen zag ik dat het niet aan mij lag maar aan hun, vanaf dat moment hadden ze geen invloed meer op me want ik negeerde ze totaal en toen was het ook afgelopen. Weet je wat pesten iemand aan kan doen..... en ik werd nog niet eens in elkaar geslagen ofzo.. ik werd met woorden geestelijk mishandeld.

Weet je wat ook zo erg is dat soms het gepest zich opeens op iemand anders concentreerde en dan was ik zo blij dat ik er even vanaf was en dat iemand anders het mikpunt was. Ik durfde dan ook niet voor die andere persoon op te komen... gewoon bang dat ze mij weer in de gaten kregen en dan keek ik ook maar uit het raam ofzo.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:34

Lovely schreef:
Anne, het is niet goed om te denken dat je het jezelf hebt aangehaald. Mensen hebben graag een oordeel over je, dat is nu eenmaal zo. Als mensen zodra ze weten dat je gepest bent zouden denken dat daar dan wel een goeie reden voor geweest zal zijn, dan denken die mensen dus fout.
Het is aan jou om er overheen te groeien, heel veel dingen zijn verleden tijd en zullen niet weer op je pad komen., daar hoef je niet bang voor te zijn. Pesten is iets wat je overkomt, dat doe je niet zelf en dus hoef jij je leven daar niet op in te richten. Het zou slechter voor je zijn als je er langer mee zou blijven zitten, er komt een moment dat je het achter je moet laten.


Ja heb je gelijk in. Het is makkelijker om dingen weg te stoppen maar soms komt het opeens weer naar boven. Het is denk ik de onmacht die je nu voelt. Ik vind het echt jammer dat ik niet met plezier kan terugkijken op mijn middelbare school periode... ik weet ook veel niet meer want ik heb het ver weggestopt. Komt een beetje naar boven door deze toppic want normaal gesproken ben ik er ook niet zo heel veel meer mee bezig hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:38

There ain't no future in the past, met terugkijken en lijden onder dingen die zo in het verleden liggen heeft geen zin. Het heeft zijn sporen wel nagelaten en het heeft je gevormd, maar daar blijft het dan ook wel bij.

Tallie1979
Berichten: 22780
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:42

Karin"]
[quote="AnneOmie schreef:
Ik vertel het ook nooit tegen iemand want ik ben bang dat ze dan denken dat die kinderen gelijk hadden dat ze me hadden gepest ofzo.


Niet om jou persoonlijk af te vallen hoor, maar dat is net zo'n kromme redenatie als wanneer men beweert dat je een aanranding zelf uitlokt omdat je een kort rokje draagt.
[/quote]

Karin je hebt zooo vreselijk gelijk!! Haha!

Het is niet goed te praten als je iemand pest.. Iemand die een ander tot pispaal van de klas ( of school in mijn geval ) betiteld zit echt heel fout in elkaar hoor!!

Het is nooit goed te praten.. Net zoals een verkrachting.. Je hoort van anderen af te blijven, ook al zou die persoon bij wijze in d'r blootje rondlopen..

Enne Anne, ik snap jouw redenering ook wel hoor.. Ik heb het ook heel lang voor me gehouden en heel erg diep weggestopt.. Maar tegenwoordig ben ik er heel open en eerlijk over.. Hoe moeilijk het ook is, want het doet soms nog steeds onwijs veel pijn!

En Yootha, ik had het zelfde probleem als jij.. Ik ging van de basisschool naar de middelbare en daar ging het gewoon verder omdat er een paar mensen van de vorige school meegingen! Die hebben gezorgd dat er zelfs mensen uit andere klassen mij gingen narre en treiteren.

En soms kom ik nog mensen van die tijd tegen he.. Ze durven me niet eens aan te kijken, omdat ik niets heb om me voor te schamen, zij wel! En dat is soms echt heel erg voor ze, maar ik kijk ze met een ijzige blik aan waarmee ik wil zeggen dat ze niets meer zijn als een hoop stront *LOL*
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 06-11-02 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt