Buitenlanders die niet slagen voor de test terug??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yvette

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:47

Lis: je hebt op zich gelijk. Tuurlijk is het niet makkelijk voor mensen om zich aan te passen, om opeens te leven in een land met een totaal andere cultuur. Voor mensen die met gevaar voor eigen leven hun land zijn ontvlucht kan ik niks anders dan respect hebben.
Maar degenen van wie we het meeste ' last' hebben dat zijn van de 2e/ 3e generatie Turken en Marokanen. Deze mensen wonen hier al lang , en kennen hun ' vaderland' vaak alleen maar van vakantie. Toch voelen ze zich meer Turk / Marokaan dan Nederlanders en gaan ze hier maar een beetje rotzooi lopen te trappen. Weer zeg ik; niet allemaal zijn ze zo maar als je zou kijken naar de misdaadcijfers zal blijken dat meeste delicten gepleegd worden door deze doelgroep. Ze weten dondersgoed wat de regels zijn en toch houden ze zich er niet aan. Dit soort mensen mogen ze van mij echt echt terugsturen naar Marokko of zo.
Laatst bijgewerkt door Yvette op 26-09-02 16:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:50

ja, met hetgeen Yvette zegt, daar zit ik dus ook mee. DAt zijn ook het soort voorbeelden die ik zelf noem. wat zeggen jullie daarvan?

lies

Berichten: 9646
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:52

Natuurlijk niet Flair, maar daar vragen ze toch ook niet om? Ik geef toe dat ze teveel vanuit hun geloof handelen, maar als je niets anders kent en je leven wijdt aan de Islam is er moeilijk een tussenweg te vinden denk ik.
Ik ken overigens nogal wat (oudere) mensen die overwinteren in Spanje. Spreken ze een woord spaans? Nee, dus. Kan ze niets schelen. Ik geloof dus niet dat alle nederlanders zich direct aan zouden passen.

lies

Berichten: 9646
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:55

Sorry, ben wat traag, antwoord was voor Flair Haha!

Ik zit daar ook wel mee, Yvette. Maar ik geloof niet dat het te maken heeft met ras. Ik heb het idee dat het simpelweg 'de jeugd van tegenwoordig' is. Nog een keertje (sorry) over die Oosterpark in Groningen. Overwegend blank, maar wat voor rotzooi daar allemaal gebeurt, moet je niet teveel over nadenken, anders durf je je huis niet meer uit.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:56

Ja, en wat vinden jullie dan van het respectloos lastig vallen van vrouwen?
Ik woon middenin "the ghetto" en ik word gewoon echt lastiggevallen.
En alleen als ik in mijn eentje loop, word ik tegengehouden door groepjes Antillianen of wat dan ook en proberen ze me mee te krijgen. Als ik dan bot antwoord beginnen ze in hun taaltje tegen me te schreeuwen...
Voorbeeld 2: Als meisje van 14 loop je in een winkelstraat en er komt een buitenlander naar je toe en grijpt je zo bij je kruis...
voorbeeld 3: je kijkt uit het raam en ziet dat je scooter zo voor je neus weggekaapt word door een stel buitenlanders, (woon bovenin een flat dus was te laat beneden)
voorbeeld 4: Je fiets naar huis en ze springen zo voor je fiets om vervolgens aan je te gaan zitten.
Sorry hoor, maar in mijn omgeving gebeurt niet anders dan dit! Dit zijn nog maar een paar kleine dingetjes van de dingen waar ik last van heb!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:57

Zou het spanjaarden storen dat ze zich niet aanpassen? In hoeverre kunnen we ons eigenlijk aanpassen, door alleen de taal te spreken, is dat al voldoende? Ik zou de taal wel leren spreken maar ja, ik hou ook van talen. verder zijn spanjaarden katholiek, dus niet zoveel verschillen op dat vlak. Moslims daarentegen onderscheiden zich sterk van andere geloven. D.m.v. hoofddoekjes en dat soort dingen. Soms moet je een concessie doen, niet alleen denken vanuit je zelf en alleen maar handelen vanuit je geloof als je daarmee anderen kwetst. Veel islamieten stellen het belang van het geloof BOVEN het belang van de mens. Mijns inziens moet het toch echt andersom zijn.

germie

Berichten: 26078
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 16:00

Toch vreemd van het Oosterpark. Het is een aparte wijk, maar ik vind Beijum onveiliger. (lekker offtopic)

Het is wel een feit: in verhoudiging worden veel misdaden door allochtonen begaan.
Er zijn nog steeds mensen die dit in de doofpot proberen te stoppen, maar het is gewoon waar.
In het algemeen vervagen de norme en waarden. Maar toch geven cijfers aan dat het om bepaalde groepen gaat.

lies

Berichten: 9646
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 16:05

Tuurlijk stoort het die Spanjaarden dat zij engels moeten leren om de overwinteraars te kunnen bedienen. Maar goed, zij verdienen grof geld aan de toeristen en zijn dus best bereid tot concessies. Maar in Nederland is er nu geen voordeel meer te behalen uit de allochtonen, zoals dat wel was in de jaren 60. Zoals ik al zei; toen kraaide er geen haan naar dat ze geen nederlands spraken. We deden er ons voordeel mee, en alle evt overlast werd voor lief genomen. Nu zijn ze niet meer 'nodig' en wordt er opeens wel kritisch gekeken.

Wbt het voorop stellen van het geloof; het is voor ons 'heidenen' Haha! moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die leven voor God. Maar zo zitten islamieten dus wel in elkaar. Zij willen in de hemel komen en de enige manier waarop dat gaat lukken is om je volledig aan Allah over te geven.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 16:09

Als ze zich dan volledig aan Allah willen geven, blijf dan ook in het land waar alle Allah aanhangers wonen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 16:11

lis"]
Tuurlijk stoort het die Spanjaarden dat zij engels moeten leren om de overwinteraars te kunnen bedienen. Maar goed, zij verdienen grof geld aan de toeristen en zijn dus best bereid tot concessies. Maar in Nederland is er nu geen voordeel meer te behalen uit de allochtonen, zoals dat wel was in de jaren 60. Zoals ik al zei; toen kraaide er geen haan naar dat ze geen nederlands spraken. We deden er ons voordeel mee, en alle evt overlast werd voor lief genomen. Nu zijn ze niet meer 'nodig' en wordt er opeens wel kritisch gekeken.
[/quote]
maar die groep uit de sixties is een andere groep weer, dan de mensen die zich nu niet meer willen aanpassen Lis. Dat zijn nog vrij brave mensen, die hier kwamen met de gedachte ooit terug te gaan, totdat ze ontdekten dat er geen terug meer was. maar er zijn mensen daarna ook hiernaar toe gekomen, met heel andere doeleinden dan zij.
[quote="lis schreef:
Wbt het voorop stellen van het geloof; het is voor ons 'heidenen' Haha! moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die leven voor God. Maar zo zitten islamieten dus wel in elkaar. Zij willen in de hemel komen en de enige manier waarop dat gaat lukken is om je volledig aan Allah over te geven

ja maar horen ze hier dan wel thuis? Deze instelling past namelijk niet in onze cultuur. daarbij zijn de buitelanders over wie wij klagen erg selectief met de regels van de islam: zij hanteren die regels die hen het beste uitkomt. Dat komt mij niet erg oprecht over. Denk jij dat die jongeren die ons zo beledigen zo gelovig zijn? ik niet.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 16:12

haha denk jij dat de buitenlanders die je tussen je benen grijpen zich volledig aan de Islam houden?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 16:15

flair schreef:
haha denk jij dat de buitenlanders die je tussen je benen grijpen zich volledig aan de Islam houden?

grinnik, dat was dus wat ik bedoelde ja, hahahaha!

germie

Berichten: 26078
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 16:17

De 5 regels an de islam:
1)1 keer in je leven een bedevaart maken naar mekka
2)geven aan armen
3)de geloofsbeleidenis uitspreken: er is 1 god: Allah en mohammed is zijn profeet
4)5 keer per dag bidden met het gezicht naar mekka.
5)geloof verspreiden

Met punt 5 gaan sommigen heel ver: radicale moslim worden ze genoemd. Die houden zich vaak niet aan de regels zoals die gelden in Nederland. Zolang ze dat wel doen is er niets aan de hand.

er is overigens maar 1 gesubsidieerde kerk in Nederland: Moskee
Andere kerken moeten zichzlef bedruipen. De eerste moskee in Nederland was met subsidie gebouwd. Deels heeft de regering er dus ook nog aan meegewerkt.

Ik denk niet dat wij een kerk zouden krijgen in een islamitisch land, denk niet dat vrowuen daar uberhaupt zo de straat op mogen.

Het feit blijft wel dat de islamieten hier hun vrijheid van geloof mogen houden, maar zich verder wel aan moeten passen (wat dus niet altijd gebeurt). Nederland is soms gewoon te tolerant.
Laatst bijgewerkt door germie op 26-09-02 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 16:19

Desiree"]
[quote="flair schreef:
haha denk jij dat de buitenlanders die je tussen je benen grijpen zich volledig aan de Islam houden?

grinnik, dat was dus wat ik bedoelde ja, hahahaha!
[/quote]

haha of degene die je scooter voor je neus weg jatten?
Dozen kranten in je trappenhuis in de fik steken?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41674
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 16:48

Kunnen we het een beetje ontopic houden ipv deze stemmingmakerij?
Thanks.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 19:21

Ach ik heb mijn zegje gedaan, deze discussie is volgens mij ook verder zinloos. Iedereen heeft een andere mening, degene die er niet zoals mij over denken even goede vrienden.