Wie gelooft hier in god?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:15

Oh aha bedoel je het op die manier???!!!! ik snap het al! die opmerking was voor niet gelovigen bedoelt!!!!

Ik ben dus wel gelovig, dat zal je waarschijnlijk wel gelezen hebben! dus ik denk ik niet dat ik daar nog wat over hoef te zeggen! Alleen de doorsnee mens wil bewijzen zien en niet verhalen lezen uit een boek of horen! eerst zien dan geloven!!! maar goed..... verder heb ik er niets over te zeggen op ditmoment!!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 10:46

Sanne kan je op het knopje rechtsboven in je topic klikken en dan je spelfout veranderen?
Wie geloofthier in god.
Zo moeilijk is dat niet, zelfs voor iemand die blond is. Frusty

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 10:55

Ik ben in ieder geval niet gelovig... vroeger ging ik wel eens naar zo'n bus bij mij in de buurt.. Ik was toen nog zo klein dat ik nog niet zo goed kon lezen... 1 keer in de week kwam die bus bij ons in de buurt en gingen alle kinderen in de buurt erheen. Na een tijdje kon ik lezen en gingen we liedjes zingen en er stond het woordje God tussen en Hij met een hoofdletter die ik, wijs als ik was roepen dat hij niet met een hoofdletter moet want het stond niet aan een begin van een regel...
Daarna ben ik nooit meer naar die bus gegaan..
Groetjes van Jessica! Misselijk Gaaaap

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 12:11

Ik ben ook gelovig.En ik ben het er wel mee eens dat sommige gelovigen zich belachelijk gedragen en alles volgens de regels doen.
Bv dat homo's slecht zijn.Ik kijk daar heel anders tegen aan.
God houd van alle mensen en waarom hij de regels heeft gemaakt is niet voor niks.Denk er maar een over na,alle 'foute' dingen die je doet daar zitten gevolgen aan vast.
Ik ben niet iemand die elke week daar de kerk gaat,maar ik ben wel gelovig opgevoed.Maar ik ben super eigenwijs en koppig dus ik ben zelf op onderzoek uitgegaan en heb zelf dingen meegemaakt.En door al die dingen en overdenkingen weet ik zeker dat Hij bestaat.
Overgens vind ik het nogal makkelijk God er maar de schuld van de geven dat er oorlog en pijn is..de mensen veroorzaken het.En vaak is het zo dat mensen die zeggen dat ze niet in God geloven ooit eens flink gekwetst zijn of iets ergs hebben meegemaakt,en daardoor het idee van dat er een God is hebben afgezworen.

Maar ik kan me echt voorstellen dat gelovigen een stempel krijgen.Sommige geloveigen gedragen zich gewoon vreselijk..en ja..daar moeten anderen dan weer onder lijden.Erg jammer!

Esther

Berichten: 4149
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:28

Ik geloof wel dat er iets "hogers" bestaat. Ik probeer mijn geloven te uiten in het "goed" zijn naar anderen, mens of dier. En dat uit zich vooral in klaar staan voor anderen en hen respecteren wie of wat ze ook zijn. Al heb ik ook af en toe een hekel aan iemand. En mensen die zonder blikken of blozen mensen vermoorden of een oorlog beginnen daar kan ik weinig respect voor opbrengen.

De oorlogen die in naam van weet ik wat voor geloof gevoerd worden zijn allemaal door mensen bedacht die ook een eigen wil hebben en zo een smoesje voor hun vechten hebben. Ik denk niet dat een god (welke dan ook) wil dat mensen veroordeeld worden omdat ze toevallig anders zijn.

En over mensen die ziek worden, nare dingen meemaken enz. Ik geloof dat je op aarde bent om er zelf beter van te worden, het kan heel nuttig zijn om eens wat nare periodes mee te maken. Ik heb er zelf genoeg last van gehad, maar kan het nu wel allemaal een plaats geven.