Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:18

Remy schreef:
Misschien onverwachts uit mijn mond, maar dit vind ik de beste opmerking die ik in dit topic gelezen heb, want daar draait het inderdaad uiteindelijk allemaal om.

Tenks Lachen.
Het is gewoon heel erg simpel: sommige mensen willen geen kinderen en c'est tout. Dat gevoel kan enorm versterkt worden als je voortdurend geconfronteerd wordt met hoe de kids zich tegenwoordig gedragen.
Ik wil niks veroordelen en niemand persoonlijk aanspreken, maar ik ben toch wel redelijk stupefait als ik zie wat de kinders tegenwoordig allemaal hebben, krap 4 jaar oud en al een volledig geautomatiseerd speelsysteem op de kamer Verward. Een gewone pop voldoet niet meer, de moderne pop moet bijna een mensje zijn en alles kunnen op batterijen Verward. Nou sorry, ik vind het niet zo gek als over 25 jaar dit land er heel anders uit ziet, het is duidelijk afgelopen met Hansje in Bessenland.

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:18

faye schreef:
En nee dieren zijn niet vergelijkbaar met kinderen ook al zijn mijn dieren me ook alles. En daar kan jij niet over oordelen, wil je ook niet.

Heb jij wel kinderen? Dan kun je toch ook niet oordelen over de mening van iemand die geen kinderen heeft? Waarom is het zo moeilijk aan te nemen dat voor iemand het nemen van een dier hetzelfde is als het nemen van een kind. Er wordt niet beweerd dat ze hetzelfde zijn, de keuze om er wel of niet een te nemen vraagt misschien *wel* om dezelfde overwegingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:21

Het punt van Arwenlune is nog steeds niet duidelijk geloof ik, ik zal het nog eens proberen uit te leggen:
1- ieder mens weet van zichzelf wat hij wel of niet wil
2- als een mens na een beslissing of overweging toelicht waarom wel of niet, dan begrijpt iedereen dat en
3- behalve als blijkt dat je heel zeker weet dat je geen kinderen wilt, dan spant iedereen zich erg in om je uit te leggen dat je het bij het verkeerde eind hebt, want
4- iedereen wil kinderen volgens de norm.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:23

faye schreef:
Dat wordt toch nergens beweerd? Verward

Jawel, ik heb verschillende keren reacties langs zien komen waarin mensen het vreselijk vinden als iemand zegt dat ze een hekel hebben aan kinderen.

Citaat:
En nee dieren zijn niet vergelijkbaar met kinderen

Voor jou niet.

Citaat:
ook al zijn mijn dieren me ook alles. En daar kan jij niet over oordelen, wil je ook niet.

Daar kan ik wel voor mezelf over oordelen.
Laatst bijgewerkt door 796285 op 15-10-04 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:31

Om diverse redenen wil ik geen kinderen.

Voor mij zijn mijn dieren mijn kinderen
Niemand die me daar van om kan L8llen
Niemand weet wat ik voor mijn dieren voel en of dat evenveel is als voor een kind.

Verder word er gezegt dat geen kinderen nemen egoistisch is
Is het op een drukke aardkloot nog meer mensen zetten niet egoistisch dan?

verder heb ik geen hekel aan kinderen, maar wel aan die etters, die alles maar mogen.

Verder heb ik er een hekel aan dat de maatschappij et zo gewoon vind dat een paar kinderen krijgt en niet dat je er geen wil
Dat het allemaal maar normaal is dat mensen met kinderen steeds thuis kunnen zitten bij een ziek kind, maar dat het bij een ziek paard niet kan.
dat je kinderbijslag krijgt, voor iets wat jezelf kiest

wanneer komt er honden en paarden bijslag Haha!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:41

ArwenLune schreef:
En trouwens, al heeft iemand een hekel aan kinderen, waarom steekt dat jou persoonlijk? Misschien omdat het voor jou zo iets 'groots', zo ingrijpends is dat je je niet voor kan stellen dat iemand dat niet zou willen?

Bull sh*t.... je verdraaid alles wat ik nu gezegd heb, of je moet even bij Hans Anders langs gaan.

Ik zal nog even hier neerzetten hoe ik er dus over denk.
Ik zeg zelf ook: mijn paarden en honden zijn mijn kinderen, maar je kunt ze niet met elkaar vergelijken. Een kind is je vlees en bloed, je paard of hond is je maatje en je weet dat die niet erg oud worden. Het verdriet is enorm, maar je mag dat niet vergelijken met een kind. En ookal ben je je zo aan het verdedigen dat je kinderloos wil blijven, prima, maar een dier is niet hetzelfde als een kind, ookal voelt dat voor jou wel zo. Feiten en meningen zijn 2 verschillende dingen.

Wat betreft de quote hierboven...
Ik kan me best voorstellen dat iemand geen kids wil, dat heb ik ookal meerdere keren gezegd nu. Ik voel me heel erg aangevallen door 1 persoon hier en die weet zelf wel wat ik bedoel. Jouw beredenatie raakt kant nog wal. Het is inderdaad iets groots en ingrijpends en het is ook zo dat je het moet ervaren om te voelen hoe is is om een kind te hebben. Maaaaarrrrrr... nogmaals, iemand die geen kinderen wil, prima. Helemaal geen problemen mee. Lekker je eigen gang gaan en lekker voor je dieren zorgen , reizen enz... dat begrijp ik allemaal best.

Maar een hekel hebben aan, etterbakken, fokken (lovely) ed... ja, die kunnen bij mij echt niet. En al had ik geen kind, dan nog vind ik het vreemd om kinderen te haten. Iemad die kinderen haat, ik vind dat dat iets zegt over iemand zijn karakter.....Er zijn inderdaad genoeg vervelende kinderen, en ik kan op voorhand niet zeggen dat mijn dochter een droom van een kind wordt, maar ik doe mijn best, want vervelende kinderen kunnen soms ook het bloed onder mijn nagels vandaan halen.

Hoop dat het nu een beetje duidelijk is. Ik dring niemand een bepaalde mening op, ik zal ook nooit zeggen:"je weet niet wat je mist of ach, komt nog wel. We leven in de 21e eeuw en het is nu eenmaal zo dat er steeds meer kinder-vrije mensen komen. Ik zit daar totaal niet mee, ieder voor zich......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:45

Citaat:
Feiten en meningen zijn 2 verschillende dingen.

jou feiten en meningen zijn niet mijn feiten en meningen en ook niet die van andere bokkers

En kun jij mij ff vertellen dat ik minder verdriet heb om een dier dan om een naaste
Vreemd?

Ben toch van beide kwijtgeraakt
en merk dat aan geliefde dieren ook nog steeds moete heb..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:05

waar blijft Desiree trouwens Extreme duivel

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:05

Ik durf bijna niets meer te zeggen Haha!

Het verschil tussen een 'naaste' en een kind is nog weer erg groot, denk ik.
Ik heb het van redelijk dichtbij meegemaakt, dat iemand zijn kind is verloren en werkelijk, dat is met geen pen te beschrijven. Ik zeg niet dat het één minder erg is, maar het is anders.

Verder; ieder zijn ding hoor. Ik kan er niet mee zitten als iemand geen kinderen wil. Ik wou ze zelf ook niet, heb nooit iets met kinderen gehad. Heb er toch eentje gekregen, maar ik heb nog steeds niets met kinderen eigenlijk. Behalve mijn eigen natuurlijk Lachen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:06

Lielle schreef:
waar blijft Desiree trouwens Extreme duivel

Die is met haar kinderen aan het wandelen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:11

Het is voor vaders en moeders misschien handig om in 't achterhoofd te houden dat dat wat het mooiste is in jouw leven, voor een andere gewoon een kind is en waarschijnlijk niet heel speciaal.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:19

Lovely schreef:
Het is voor vaders en moeders misschien handig om in 't achterhoofd te houden dat dat wat het mooiste is in jouw leven, voor een andere gewoon een kind is en waarschijnlijk niet heel speciaal.
en vice versa Lachen

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:20

volgens mijn kunnen of willen jullie het niet snappen of je nu kind vrij wil blijven of voor mijn part 20 kinderen wil baren, dat zoek je zelf maar uit maar respecteer een ieders wens ja!

ik hoor dan ook tot de moedergroep en de eerste die mijn kind een etterbek of een fokprodukt noem ziet elke hoek van mijn huis van heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dichtbij! maar dieren zijn maatjes niet je kinderen en trouwens een kind HATEN dat gaat er bij mijn ook niet in, weten jullie wel wat haten betekend! op de wereld zijn er best vervelende kinderen of kinderen waarvan de opvoeding ver te zoeken is maar als dit een optie is om geen kinderen te nemen, sja dan moet je kijken hoe je zelf je kind opvoed natuurlijk! alleen een beetje respect voor onze kinderen aub, ik noem jullie kinderen (de paarden dan) ook geen achterlijke monsters toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:30

Zeg Isabelle, zou jij niet een beetje koest doen >;) . Volgens mij voel je je overdreven aangepakt. Het is heel fijn voor je dat je blij bent met je kind, maar dring het een ander dan gewoon niet op. Iemand die niet geinteresseerd is in kinderen, raakt ook niet geboeid door dat soort opmerkingen en verhalen over het geweldige kind.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:32

Lovely schreef:
Zeg Isabelle, zou jij niet een beetje koest doen >;) . Volgens mij voel je je overdreven aangepakt. Het is heel fijn voor je dat je blij bent met je kind, maar dring het een ander dan gewoon niet op. Iemand die niet geinteresseerd is in kinderen, raakt ook niet geboeid door dat soort opmerkingen en verhalen over het geweldige kind.

waar haal jij het vandaan dat ik kinderen opdring + waar schrijf ik dan al die verhalen over geweldige kinderen?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:40

Ik denk dat deze discussie ee nantal mensen erg raakt.
Voor mij is het simpel; ik werk met kinderen, met zeer veel plezier, maar ik heb momenteel (ben 30) geen plannen om zelf eens een nazaat proberen te produceren.
Wel vind ik onderstaande opmerking erg 'bijzonder' voor iemand die zelf een kind heeft ......
isabelle schreef:
op de wereld zijn er best vervelende kinderen of kinderen waarvan de opvoeding ver te zoeken is maar als dit een optie is om geen kinderen te nemen

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:42

hoezo kiara?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:42

isabelle schreef:
waar haal jij het vandaan dat ik kinderen opdring + waar schrijf ik dan al die verhalen over geweldige kinderen?

Ach, dit is een topic over kindervrij-heid en jij bent hier om je positie als moeder te verdedigen, waarom?

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:45

Lovely schreef:
Ach, dit is een topic over kindervrij-heid en jij bent hier om je positie als moeder te verdedigen, waarom?

voorbeelden lovely????
ik hoef mijn positie als moeder zijnde niet te verdedigen, ik moet de kinderen verdedigen tgen de kindervrije mensen voor ze naar de maan geschoten worden want zulke mensen HATEN kinderen zeggen ze!!

gelukkig zitten er ook normale kinderloze mensen bij....

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:48

Ik vindt de uitspraken: een hekel hebben aan kinderen of kinderen haten ook wat ongenuanceerd..
Want als je zegt ik haat zwarte mensen of ik heb een hekel aan ... (vul maar een etnische minderheid in of Hollanders) dan krijg je ook hele felle reacties.. dus ik kan me voorstellen dat moeders hier fel op reageren... is ook niet nodig dit soort uitspraken.. het leidt nergens toe...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:50

Ik weet heel goed hoe het is om kinderloos te zijn, sterker nog dat ben ik het grootste gedeelte van mijn leven geweest. Je kunt pas oordelen hoe het voelt om een kind te hebben als je er een hebt. Dus kunnen kindervrijen daar niet over oordelen. Dat mag ook, ik zou het heel erg vinden voor kinderen om bij zulke mensen op te moeten groeien omdat ze bijvoorbeeld geen abortus willen/mogen plegen.

Dat neemt niet weg dat je moeders en kinderen wel in hun waarde kunt laten. Een kind verliezen is met niets vergelijkbaar, zeker niet met een dier verliezen. De band met je kind gaat zo verschrikkelijk diep. Ik heb ook een beetje het idee dat de stelling: het zijn mijn kinderen (dieren) voortkomt uit het gevoel dat jullie hebben je te moeten verdedigen.

Maar misschien ee stomme vraag....waarom verdedig je jezelf eigenlijk? Het is toch jouw keuze? Ik wordt toch ook niet doorgezaagd omdat ik ze wel wilde?

Maclee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:51

ben ik nou de enige die meer half overspannen jonge moeders (en vaders) in haar omgeving heeft dan dolgelukkige?

Je moet blijkbaar wel een hoop overhebben voor dat "mooiste van je leven" Haha!

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:54

Marianne schreef:
ben ik nou de enige die meer half overspannen jonge moeders (en vaders) in haar omgeving heeft dan dolgelukkige?

haha ken er ook een paar... maar gelukkig hier en daar ook een paar dolgelukkige... brengt het weer wat in balans.. Knipoog

isabelle

Marianne schreef:

je moet er inderdaad een hoop voor over hebben en dat hebben de meeste ouders ook net als ik, een kind opvoeden is niet altijd even makkelijk maar heb je die halfoverspannen ouders ook gevraagd of het ze het klokje mogen terugdraaien ze ook nog kinderen nemen? dan zeg ik volmondig JA maar voor de 180 ste keer vandaag, ieder zijn eigen meug

Lielle

faye schreef:
Ik weet heel goed hoe het is om kinderloos te zijn, sterker nog dat ben ik het grootste gedeelte van mijn leven geweest. Je kunt pas oordelen hoe het voelt om een kind te hebben als je er een hebt. Dus kunnen kindervrijen daar niet over oordelen. Dat mag ook, ik zou het heel erg vinden voor kinderen om bij zulke mensen op te moeten groeien omdat ze bijvoorbeeld geen abortus willen/mogen plegen.

Maar jij kunt je niet in mijn positie verplaatsen als je altijd wel kinderen gewild hebt