Glaasje draaien

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50221
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:43

Ponyvriendin schreef:
Ik heb ook spijt dat ik het gedaan heb, maar ik snap heel goed dat mensen het graag willen proberen, ik was er zelf ook nieuwsgierig naar Knipoog Ik ben er nog steeds mateloos in geintresseerd, wil dolgraag een keer naar zo'n medium, want wil graag meer over zulks oort dingen weten. Alleen zal ik nooit meer zelf voor de lol geesten oproepen.. Dat verhaal uit de Fancy heeft mij echt laten schrikken, en iedereen die het ook wil doen moet dat vooral lezen, dan hou je er wel mee op Scheve mond


Een medium? Weet je dat je via hen lang niet altijd met geesten in contact komt. In de meeste gevallen niet.

Een Medium is een persoon dat in trance of bij volle bewustzijn gegevens doorkrijgt van andere wezens. Over het algemeen zijn dit geesten van overledenen, of mensen die hun gedachten bewust of onbewust uitstralen zodat een medium ze kan oppikken.

Dat laatste is dus de 'truc'.
Je stelt een vraag aan het medium, maar ondertussen heb je in je hoofd, onbewust, je eigen ideeën en verwachtingen en dingen waarvan je hoopt dat zij zal antwoorden. Deze dingen pikt zij op, en op die manier geeft ze je antwoord.

Dus in de meeste gevallen is dat wat er gebeurd, en níet het in contact staan met overledenen.

Het is maar wat je een truc noemt, ik vind het nog behoorlijk knap Knipoog

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 12:29

Hier ben ik weer Lachen Mijn compu doet het weer (zelf gamaakt Tong uitsteken )
Maar sommige mensen hebben het over een verhaal in Fancy. Weet iemand zo'n beetje wat dara in stond dan?
Het schoot me trouwens te binnen dat er wel iets raars is gebeurd toen ik het 2 jaar geleden deed met 3 vriendinnen. 'Het glas' gaf zo snel antwoord en we gingen ook steeds vragen stellen van: hoe heet de opa van.... En dat klopte steeds allemaal.
Toen haalde ik mijn hand van het glas en stelde de vraag: Hoe heet mijn oudste overleden oma? Mijn vriendinnen wisten dit niet. En het glas ging naar de juiste letters en gaf de juiste naam.
Dit was dus best wel scary..

Het schijnt dat je in het begin moet vragen of je te maken hebt met een goede of een slechte geest. Als het een slechte geest is, moet je het glas kapot gooien. Wij hadden eerst ook een slechte geest maar vonden het zonde van het glas (hehe) Toen hebben we een rare dans gedaan en vanalles geroepen enzo en toen probeerden we het opnieuw. Toen hadden we wel een goede geest Lachen

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:12

Kijk anders eens op http://www.exorcistonline.nl staat genoeg op.

Ikzelf vind het wel leuk om dingen erover te horen, maar zou hier absoluut nooit aan mee doen.

Snader
Berichten: 1560
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:02

Zou iemand dat artikel uit de Fancy eens in willen scannen en naar mij toe willen mailen? (Op bokt plaatsen zal niet mogen denk ik... Knipoog) Want ik vind dit wel een interessant onderwerp! Tong uitsteken Alvast bedankt! OK dan!
Emailadres is te vinden in mijn profiel. Knipoog

Of ik in dit soort dingen geloof? Ik weet het niet meer... Verward Altijd lacherig gedaan over paranormale dingen, totdat ik te horen kreeg wat een paragnost allemaal over mij had verteld. Scheve mond

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 16:55

Bedankt nathalie1981!
Tis een handige en interessante site!
Kijk allemaal even naar de 'paranormale' foto's en naar het onderwerp glaasje draaien(dies ook interessant!)

En Snader, ik denk dat het artikel hier wel geplaatst mag worden. Ik bdoel, Fancy heeft ook geen zicht op welke leeftijden het blad gelezen word. Ze hebben natuurlijk wel een doelgroep, maar jongere meiden enzo kunnen het ook gewoon lezen..
Maja maybe zit ik er ook naast

Snader
Berichten: 1560
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:08

Suusiej schreef:
En Snader, ik denk ... ik er ook naast

Ik zat meer aan copyrights en de regels op het forum te denken... Schijnheilig Tong uitsteken Maar als je dat wilt doen, graag!
(Ik denk dat meer mensen het wel zouden willen lezen. Lachen )

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:37

Idd , ik wil het ook heel graag lezen

ushuaia
Berichten: 65
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 04:28

Vind het idee alleen al enorm eng, zal dus absoluut never nooit meedoen aan zoiets! Alleen al de verhalen die je erover hoort, brrrr.... :s

Kikka

Berichten: 4692
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:14

Dat was toch dat verhaal van die meisies, die toen steeds vaker glaasje gingen draaien enzo..?

Ik heb dat nog wel ergens, zal het wel een keertje zoeken...Lachen

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:35

ik ga het ook nog wel een x proberen

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 10:33

wat bdoel je calypso1989?? Ga je nog een keer glaasje draaien??
Ik zou het gaaf vinden als die tekts uit fancy hier kwam te staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:56

Nathalie1981 schreef:
Kijk anders eens op http://www.exorcistonline.nl staat genoeg op.

Ikzelf vind het wel leuk om dingen erover te horen, maar zou hier absoluut nooit aan mee doen.


Ik heb die site even bekeken, maar vind de informatie niet echt geloofwaardig overkomen. De foto's al helemaal niet. Met een beetje fantasie kun je in elke (mislukte) foto wel een geest of negatieve entiteit ontdekken. Die wittige vlekjes die je ziet heb ik ook wel eens op een serie slechte foto's gehad (misschien zat er een vlekje op de lens of een condensdruppeltje?).

Ik denk dat glaasje draaien vaak op rampen uitloopt doordat mensen bang worden en er extreme angsten aan overhouden.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:25

ik vind die site egt creepy man.
ik komt inderdaad niet ontzettend geloofwaardig over.
maja kben het eens met de stelling van CCCCorine

CCCCorine schreef:
Ik denk dat glaasje draaien vaak op rampen uitloopt doordat mensen bang worden en er extreme angsten aan overhouden.

Leo

Berichten: 50221
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:06

Heb die site net voor onze spreekbeurt (paranormaal) bekeken met een vriendin, maar vond het ook erg vaan en ongeloofwaardig overkomen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:12

wij deden dat vroeger met een kettingkje met een hangertje er aan.. dan ging ie van links naar rechts voor nee en van voor naar achter voor ja en rondjes draaien als ie t niet wsit... maar dat was een onschuldig iets.. glaasje draaien......... nee daar heb ik te veel horrorfilms voor gezien... brrr

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 16:14

Leo_ke schreef:
Heb die site net voor onze spreekbeurt (paranormaal) bekeken met een vriendin, maar vond het ook erg vaan en ongeloofwaardig overkomen Scheve mond



Heb je dan betere sites???
Geef geef Haha! Haha!

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:42

ik ben redelijk gevoelig voor bovennatuurlijke dingen. Heb geesten gezien en heel vaak gevoeld. Glaasje draaien ga ik echt niet aan beginnen. Vind het zo al eng genoeg. Gelukkig kan ik me meestal enigzisn ervoor afsluiten.
Een goede vriend van me is hier ook echt enorm gevoelig voor. Hij heeft ook geesten bij zich. Ken meerdere mensen die dat hebben trouwens.

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:20

Ik ben al een keer ''gewoon'' in aanraking gekomen met een geest...ik schrok me werkelijk de pleuris.

Maar glaasje draaien is echt iets wat ik never nooit niet zou doen....

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:42

Luna_cockie, kun je daar wat meer over vertellen? ben zelf ook ebst geinteresseerd hierin

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:42

Ik heb die fotos gezien op de site en tja... het kan vanalles zijn maar die orbs ( heb ik gelezen dan) dat zijn energiebollen ze zijn er dus echt. Ik zou ook graag meer willen weten over deze dingen... maar dan wil ik daar echt met iemand over praten met verstand dus als jullie iemand weten?

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:53

Debo schreef:
wij deden dat vroeger met een kettingkje met een hangertje er aan.. dan ging ie van links naar rechts voor nee en van voor naar achter voor ja en rondjes draaien als ie t niet wsit... maar dat was een onschuldig iets.. glaasje draaien......... nee daar heb ik te veel horrorfilms voor gezien... brrr


waar jij het over hebt is pendelen.... met een pendel zou je ook geesten kunnen "oproepen" eigenlijk kijk je dan meer of er geesten in de buurt zijn. het staat niet vast wat ja nee en misschien/foute vraag is... mij mij is ja draaien, nee van links naar rechts en misschien/foute vraag van boven naar beneden... het is dus maar wat je zelf afspreekt... maar geesten "oproepen" met je pendel is net zo gevaarlijk!!

Toxotes
Berichten: 42
Geregistreerd: 01-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:39

Suusiej schreef:
Heb je dan betere sites???
Geef geef Haha! Haha!


Misschien is dit wat? Er staat erg veel, vooral bij "Artikels"
www.aura-oasis.be

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:57

pendelen is met je onderbewustzijnde ...
dat is dus geen geesten oproepen want let maar op je pakt een pendel of maakt er een en je doet eerst heel het *begin banketstaaf verhaal* om t zo maar te noemen en daarna vraag je bvb haat die en die me .. en als je dan denkt van ja diegene haat me zooo verschrikkelijk dan maakt de pendel zelf het teken dat diegene je haat .... en ja met een pendel kun je geesten oproepen maar meestal is t gewoon je onderbewustzijnde ... tevens komen de slechte geesten ook op je af als je gigantisch energiek en toch enige zwakke plekken hebt ... neem een vriendin van me ze is gevoelig voor paranormale verschijnselen etc .. en hebt schijnbaar een heel goed hart volgens het medium waar ze bij leert daarom komen ze op haar af ...
en waarom ? als ze haar aan de *slechte* kant krijgen dan hebben ze ineens zoveel energie zeg maar .....mja .. ze zijn bang van liefde dus als je denkt dat er iets bij je is dan zeg je ik hou zooo veel van je kusje
en dan zijn ze meestal weg maar heb je last van zoiets kun je beter hulp zoeken ...

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:04

ze zijn bang voor liefde Verward daar heb ik nog nooit van gehoort!!
volgens mij zijn geesten "zielen die nog niet naar het licht zijn gegaan" ze zijn dus nog niet los van de aarde, ze zijn niet klaar op aarde, ze moeten nog wat leren of ze hebben nog iets nodig.... per geest is dit dus verschillend... denk ook niet dat je alle geesten over een kam kunt scheren... kan best zijn dat er geesten bang zijn voor liefde maar niet allemaal!!

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:14

niet allemaal maar de slechte wel die zijn bang voor liefde ... er worden ook kinderen geboren die gewoon in en in slecht zijn en een medium zou ze er zo tussenuit kunne pikken