Je bent beter als..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:41

Riant schreef:
Inventief en creatief zij niet hetzelfde.. Creatief is leuk of anders omgaan met dingen die je gegeven zij n Inventief heeft meer met het vernieuwend te maken en dingen ontdekken.

Er is in mijn ogen NIETS dommer dan kortizichigheid!!!! Breed (kunnen) denken is wel degelijk een vorm van intelligentie als je niet meerdere dingen in beschouwing kan nemen, en niet buiten je eigen straatje (lees vakgebied) kan denken ben je m.i. absoluut niet intelligent maar eerder echt dom.


jah maar jah, het is ook niet bepaald intelligent om door rood licht te rijden en vervolgens een grote mond te geven aan de agent. Dat is ook een VORM van intelligentie. maar dat is gewoon niet intelligent van gewoon Stom, onnuttig. Ik denk dat er een verschil is tussen niet verder dan je neus KUNNEN en WILLEN kijken. De meeste mensen WILLEN gewoo niet verder dan hun neus lang kijken, doen daar niet de moeite voor. Andere zijn gewoon echt inderdaad niet begaafd genoeg om verder dan hun neus te kunnen kijken. Maar dat vind ik dan weer hetzelfde als de abiliteit om dingen te kunnen begrijpen. Die mensen begrijpen maar net wat er voor hun neus is, en niet meer wat er verder dan hun neus is. Bij wijze van spreke dan.

Hmmmm ok, inventief creativiteit, klopt misschien wel idd wat je daar zegt. Maar dan vind ik inventief weer niet hetzelfde als breed kunnen denken. Inventief slaat denk ik toch weer op het denken begrip ed. aangezien inventief zijn op die manier toch weer eigenlijk toepassen van wat je begrijpt is. hmmmmmmmmm ik wee tniet helemaal, dit vind ik een moeilijke.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 01-09-04 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:42

Het is maar goed dat er verschillende niveaus zijn, anders kunnen al die mensen met een super goede baan en veel geld, hun geld niet kwijt. Waar moeten ze anders hun boodschappen doen, hun haar laten knippen. Ze zouden zelf hun huis moeten schoonmaken en de tuin bij moeten houden, en ja dat kan niet.

Dus wat voor opleiding je ook hebt, het zal altijd een discussiepunt blijven ipv dat we elkaar in de waarden laten.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:43

Zoiets vind ik gewoon echt triest
Wat maakt het nu uit wat voor opleidingsniveau iemand heeft Scheve mond

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:44

Riant schreef:
Er is in mijn ogen NIETS dommer dan kortizichigheid!!!! Breed (kunnen) denken is wel degelijk een vorm van intelligentie als je niet meerdere dingen in beschouwing kan nemen, en niet buiten je eigen straatje (lees vakgebied) kan denken ben je m.i. absoluut niet intelligent maar eerder echt dom.


IQ is een vastgestelde parameter, niet iets wat je van iemand vindt Haha! .

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:45

Shiloh schreef:
jah maar jah, het is ook niet bepaald intelligent om voor een trein te springen. Dat is ook een VORM van intelligentie. maar dat is gewoon niet intelligent van gewoon Stom, onnuttig. Ik denk dat er een verschil is tussen niet verder dan je neus KUNNEN en WILLEN kijken. .


Dit vind ik een hele gevaarlijke uitspraak!!
Ik denk niet dat jij op enkele wijze in staat bent in de gedachtengang van iemand te kijken die op elke wijze de wanhoop nabij is!
Dat heeft niets met intelligentie te maken of met dom of zelfs stom zijn....
Maar dat wordt een discussie die dan geheel off-topic gaat!
Misschien een duscussiepunt in een ander topic
Laatst bijgewerkt door Kriel op 01-09-04 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:45

inderdaad inventief is in hoeverre je inzicht hebt, ik hervat wat ik op de vorige pagina gezegd heb.

Inventief heeft WEL te maken met intelligentie, maar werd door Riant bij de verkeerde kant gezet. Ze plaatste het los van de mogelijkheid van begrip en dergelijken, en dat VIND ik daar juist wel bij horen. Maar nu hebben we het niet meer over feiten en de definitie van intelligentie, maar nu hebben we het over hoe we intelligentie kunnen indelen.

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:48

Levy schreef:
Dit vind ik een hele gevaarlijke uitspraak!!
Ik denk niet dat jij op enkele wijze ini staan bent in de gedachtengang van iemand te kijken die op elke wijze de wanhoop nabij is!
Dat heeft niets met intelligentie te maken of met dom of zelfs stom zijn....


Dat is idd heel offtopic, ik twijfelde eerlijk gezegd ook even of ik dit voorbeeld moest gebruiken. Laat ik het even vervangen voor... het is ook dom om "bewust" door rood licht te rijden en vervolgens nog een grote mond tegen meneer de agent te geven ook."

laten we het dus op houden dat ik het verkeerde voorbeeld gebruikt heb. (ik bedoelde meer van, hmmm nah jah laat maar.. verkeerde voorbeeld... )

Ik heb het in mijn bericht dan ook even veranderd
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 01-09-04 11:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:49

Levy schreef:
Dit vind ik een hele gevaarlijke uitspraak!!
Ik denk niet dat jij op enkele wijze in staat bent in de gedachtengang van iemand te kijken die op elke wijze de wanhoop nabij is!
Dat heeft niets met intelligentie te maken of met dom of zelfs stom zijn....
Maar dat wordt een discussie die dan geheel off-topic gaat!
Misschien een duscussiepunt in een ander topic


Sterker nog, er zijn juist en hoop (zeer) intelligente mensen op een dergelijke manier aan hun eind gekomen, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:51

Kayla schreef:
Sterker nog, er zijn juist en hoop (zeer) intelligente mensen op een dergelijke manier aan hun eind gekomen, maar dat is weer een heel ander verhaal.


Dat bedoel ik dus, maar ik blijf het wel een interessant iets vinden om over te discussieren overigens...... Pling

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:52

Shiloh schreef:


Ik heb het in mijn bericht dan ook even veranderd



Te laat.........ik had het toch al gequote....Haha!:D

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:54

Shiloh schreef:
inderdaad inventief is in hoeverre je inzicht hebt, ik hervat wat ik op de vorige pagina gezegd heb.

Inventief heeft WEL te maken met intelligentie, maar werd door Riant bij de verkeerde kant gezet. Ze plaatste het los van de mogelijkheid van begrip en dergelijken, en dat VIND ik daar juist wel bij horen. Maar nu hebben we het niet meer over feiten en de definitie van intelligentie, maar nu hebben we het over hoe we intelligentie kunnen indelen.


Hoe je het indeelt hangt af van je definitie Haha! Knipoog

Met breed denken boedoel ik dingen in perspectief kunnen zien. Het staat er niet verkeerd want het ging over mijn definitie van intelligentie.. En niet verder dan je neus willen denken is gewoon eigenwijs en lui (en dom)
Maar het net KUNNEN heeft imo weldegelijk met intelligentie te maken..

En om inventief te kunnen denken moet je dus weldegelijk verder kunnen denken dan je neus lang is... anders is het ook niet bepaald vernieuwend volgens mij...

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:55

Levy schreef:
Te laat.........ik had het toch al gequote....Haha!:D


Ik heb het ook pas veranderd NA mijn reactie op jou en NA dat je me gequote had. Maar ik heb het veranderd, om kortzichtigheid van mensen te voorkomen en dat zij daar op door te blijven gaan Knipoog ik heb toegegeven dat het een slecht voorbeeld was, dat heb ik duidelijk gemaakt, en om te voorkomen dat andere mensen jou bericht en mijn reactie erop niet lezen, en daarop blijven doorzagen, heb ik het oorspronkelijke bericht veranderd... mee eens?
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 01-09-04 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:58

Riant schreef:
Hoe je het indeelt hangt af van je definitie Haha! Knipoog

Met breed denken boedoel ik dingen in perspectief kunnen zien. Het staat er niet verkeerd want het ging over mijn definitie van intelligentie.. En niet verder dan je neus willen denken is gewoon eigenwijs en lui (en dom)
Maar het net KUNNEN heeft imo weldegelijk met intelligentie te maken..

En om inventief te kunnen denken moet je dus weldegelijk verder kunnen denken dan je neus lang is... anders is het ook niet bepaald vernieuwend volgens mij...


Whahaha inmiddels volg ik het nog maar half Tong uitsteken (en nu komt ook mijn gebrek aan uitleg abiliteit om de hoek kijken Tong uitsteken )

Waarom, als je net als mij nie tverder dan je neus willen denken eigenwijs en lui, maar noem je inventief en breed kijken dan wel niet verder dan je neus willen kijken Knipoog

wat betreft het kunnen heb ik je gelijk gegeven Knipoog maar vond je indeling niet kloppen (dat is mijn mening he Knipoog ) je zette DAT apart van de rest, en ik vind dat er gewoon bij horen. Net als dat je inventief zijn apart zette, en dat vond ik dus ook geowon bij de rest horen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:59

Van de van Dale word je ook niet veel wijzer Haha! .

in·tel·li·gen·tie (de ~ (v.))
1 verstandelijk vermogen

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:00

Shiloh schreef:
Ik heb het ook pas veranderd NA mijn reactie op jou en NA dat je me gequote had. Maar ik heb het veranderd, om kortzichtigheid van mensen te voorkomen en daar op door te blijven gaan Knipoog ik heb toegegeven dat het een slecht voorbeeld was, dat heb ik duidelijk gemaakt, en om te voorkomen dat andere mensen jou bericht en mijn reactie erop niet lezen, en daarop blijven doorzagen, heb ik het oorspronkelijke bericht veranderd... mee eens?


Val ik je daar op aan dan? Zie de smileys die ernaast zijn geplaatst.
Of begrijp je dat niet? Knipoog

Maar Shiloh, in jouw eerst geplaatste bericht geef jij te kennen , je te ergeren aan mensen die je niet snappen, of tenminste....dingen niet snappen die jij wel in 1 keer weet te plaatzen.
Op diezelfde wijze erger ik mij aan het vasthouden aan eigen meningen en niet open staan voor andere visies......
Ben ik dan nu intelligenter dan jij? of ben ik op aan andere manier intelligent? Of zou het misschien gewoon een andere wijze van interpreteren kunnen zijn??

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:00

nou eignelijk wel... vind het namelijk een 2 woordelijke omschrijving van alles wat ik heb proberen uit te leggen Tong uitsteken

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:02

Mwah ik vind het nogal ruim omschreven Clown .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:02

Inventiviteit en creativiteit hebben allebei erg veel met intelligentie te maken. Creativiteit heeft niks te maken met omzeilen van zaken, dat zou anders moeten heten.

Ik had trouwens van de week het geval dat iemand best agressief tegen mij deed omdat diegene het theorie-examen maar niet kan halen en ik dat dus in 1 keer heb gehaald en het bij mij nou niet bepaald hoort bij 'moeilijke dingen'. Er ontstond een discussie over en toen werd zij kwaad omdat ik het makkelijk vind. Ja, toen heb ik dus wel zwaar op mijn tong moeten bijten om niet per ongeluk iets beledigends te zeggen. Tja frustratie, denk ik dan maar. Volgende keer lieg ik wel als me gevraagd wordt of 'ik soms wel in 1 keer geslaagd was voor de theorie...' ???

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:03

Levy schreef:
Maar Shiloh, in jouw eerst geplaatste bericht geef jij te kennen , je te ergeren aan mensen die je niet snappen, of tenminste....dingen niet snappen die jij wel in 1 keer weet te plaatzen.
Op diezelfde wijze erger ik mij aan het vasthouden aan eigen meningen en niet open staan voor andere visies......
Ben ik dan nu intelligenter dan jij? of ben ik op aan andere manier intelligent? Of zou het misschien gewoon een andere wijze van interpreteren kunnen zijn??


Nee dit zie je verkeerd. Heb niet gezegd me daaraan te ergeren. Heb gezegd dat het frustrerend is. Ik vind ergeren een ZEER negatief iets. Dan is het net alsof ik zeg dat diegene mij bewust niet wil snappen. Het is gewoon frustrerend dat diegene mij niet snapt. Maar daar kan diegene helemaal niks aan doen. En dat zeg ik ook niet. Maar daarom kan het nog wel zeer frustrerend zijn.

Vroeger had ik hier vooral heel veel moeite mee. Vroeger wist en begreep ik niet dat er mensen waren die wat ik heel normaal vind niet begrepen. Nu weet ik dat iets beter, en weet ik daar beter mee om te gaan. Dat betekend wel dat als ik soms gewoon WEET niet in staat te zijn uit te leggen wat ik bedoel, en WEET dat het alleen maar verder op ruzie uitdraait, ik het hele verhaal gewoon afkap, en gewoon roep zand erover we houden erover op. OOKAL is het dan niet uitgesproken.

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:04

Kayla schreef:
Mwah ik vind het nogal ruim omschreven Clown .


Jah maar intelligentie is toch ook een heel ruim begrip Knipoog misshien inderdaad wel een beetje kort door de bocht.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:05

in·ven·ti·vi·teit (de ~ (v.))
1 vindingrijkheid

cre·a·ti·vi·teit (de ~ (v.))
1 scheppingsvermogen

Zover ligt het niet van elkaar af...


Tsssssk Lovely, schaam je >;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:05

Levy schreef:
Op diezelfde wijze erger ik mij aan het vasthouden aan eigen meningen en niet open staan voor andere visies......

Leuke opmerking Lachen. En wat nou als andermans mening, visie of gezichtspunt gewoonweg niet overtuigend, niet waar of niet beargumenteerd is?? Wat dan, moet je het dan maar aannemen om maar open te staan?? Volgens mij niet namelijk, volgens mij moet je een mening of standpunt pas volgen als je er daadwerkelijk iets in ziet. Ik ben liever overtuigd van wat ik wel weet en heb gecontroleerd dan dat ik maar soepeltjes overal achteraan hobbel.
Daarom is het dus een heel stompzinnig verwijt om te zeggen dat iemand niet open wil staan; slaat helemaal nergens op.

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:06

Lovely schreef:
Volgende keer lieg ik wel als me gevraagd wordt of 'ik soms wel in 1 keer geslaagd was voor de theorie...' ???


Dat vind ik dus weer nergens voor nodig Tong uitsteken liegen vind ik dan niet juist, negeren kan wel Knipoog de manier van vraagstelling zoals die hier staat, concludeer ik dus inderdaad uit dat het een agressieve verwijtende opmerking was, die kun je altijd beter negeren Knipoog maar idd frustrerend is het wel.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:07

Ik heb 'm ook in 1 keer gehaald, maar dat was gewoon een kwestie van goede voorbereiding. Ik kreeg boeken mee en dan op de rijschool de vragen doornemen, wat antwoorden doornemen en een goede uitleg. De dag ervoor hebben we 3 oefenexamens gedaan. Kostte me een paar euro extra, maar of je nou 2 x je examen moet betalen of het meteen halen...

Een meisje die voor me zat was voor de 4de keer gezakt, die begon helemaal te huilen. Ze dacht dat ze het wel alleen kon leren...

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:07

Nee nee, Love...maar dat vereist wel en duidelijk beargumentering van de andere zijde.........toch?