Wespen, wespen en nog eens wespen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:39

Getver... ik moet nog naar de efteling toe, en ik zit er niet echt op te wachten om gestoken door een wesp Scheve mond

Een kennis van ons is weleens gestoken door een wesp terwijl ze in de auto zat, bij het stoplicht kwam er een wesp naar binnen.

gabyfedde

Berichten: 11901
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:41

Ik ben er niet bang voor, maar als ik 1 diersoort liever gisteren dan vandaag zag uitsterven dan waren het wel wespen (en dazen ook wel).

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:47

Ook bij ons is het erger dan vorig jaar. Op zich vind ik ze niet zo vervelend, ze steken niet als je gewoon rustig blijft zitten, maar als ze gewoon constant in je gezicht zitten word je het wel snel zat Boos!

Op 't werk zitten ze ook en zodra je buiten loopt zitten ze om je heen. Vanochtend even in de zon gezeten, gelijk eentje in m'n broekspijp. Niet gestoken, maar ik heb wel wat beters te doen eerlijk gezegd. Toen zijn we maar naar binnen gegaan, ik had er ook al eentje op m'n rug zitten toen ik net tegen de rugleuning aan ging zitten, whoops!

Mer1980

Berichten: 19032
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:57

Ik vind Wespen Dood eng echt waar zet het op een lopen. vroeger toen ik niet bang was lag ik rustig te zonnen dan land zo'n ding op mijn buik of arm en ze steken gewoon. ik ben al meer dan 70 X gestoken ondanks dat ik de meeste tijd rustig bleef. tegenwoordig ga ik als een gek tekeer en ben ik niet meer gestoken.

Patriesje

Berichten: 339
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:02

Is de voortplanting van wespen echt afhankelijk van de temperatuur buiten? Ik had stille hoop dat de wespen ook maar een bepaalde tijd leven en dus: vroeg gekomen, ook vroeg weer weg...

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:05

wij hadden een nest in de tuin, maakt opzich niet veel uit, totdat ze rond gaan vliegen en lekker agressief worden. Schijnheilig }>

Dus dinsdag zijn ze (als het goed is!!!) professioneel om zeep geholpen door een ongediertebestrijder. Bloos!

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:19

Ik heb er nu echt trauma's aan Verdrietig
Zit ik net lekker een ijsje te eten, komen er weer 7 wespen op me af, dus ik snel naar binnen gevlugd, mn moeder zwaait rond met de elecktrische vliegenmepper, maar ze blijven maar komen
Nu zit ik maar boven mn ijsje op te eten..
Grr... kunnen ze niet in de winter uitkomen ofzo Schijnheilig

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 19:18

als ik 1 zo'n beest zie sta ik me toch eng te kijken en te springen wil ze leiver niet zien omdat ik al 4 keer gestoken ben Boos!

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 19:34

wordt echt helemaal panisch van die rotbeesten...
we hebben op stal ook een aantal nesten, dus vertoon me daar
nu alleen nog maar s'avonds dan valt het wel mee.

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 19:54

Mijn vader heeft een wespennest boven mijn raam uitgeroeid! Die vieze wepsjes zijn dus verhuist naar m'n zus en die moest nood gedwongen bij mij komen slapen!
Lekkeris dat, kan ik nog nieteens stiekem mijn Paard & Co uitlezen!

SCHANDALIG!

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:06

het stikt er hier van Scheve mond
Lekker zwemmen/zonnen is er niet meer bij.. op een terrasje kun je niet meer normaal zitten.
word er echt gek van

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:17

Het meest panisch word ik van dat irritante ge-zig-zag van die beesten.... Je ziet ze van 100 meter aankomen.... Scheve mond

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:19

*zucht* Morgen naar het zwembad, en vorig jaar zaten er al veel wespen (en toen was het toch al behoorlijk minder vond ik), maar dan zal het er nu wel helemaal vol zitten

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:43

Ik was eergister dit topic aan het lezen en toen dacht ik "goh ik heb eigenlijk nog niet zo'n last van ze gehad"
Ik zet de pc uit en zit lekker met een glaasje water buiten.
En ja hoor een weps Haha! ,
op mijn been ik bleef gewoon rustig zitten en toch stak ie mij Schijnheilig

stomme beesten... (hij wist gewoon dat ik dit topic had gelezen)

vandaag naar de valkenier in valkenburg geweest met mijn werk en daar stikte het van de wespen...
De kinderen waren helemaal bang van die beesten zo brutaal zijn ze! Scheve mond

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:19

Ik ben zo bang van wespen. Raak helemaal in paniek als ik er een zie. Ga dan echt rennen. Is leuk joh, als je op een terras zit. Mensen lachen je allemaal uit.

Ik ben 2 keer gestoken. De eerste keer dacht ik dat mijn hand uit mekaar klapte en deed ook zo'n pijn. Tweede keer ben ik door mijn broek gestoken in mijn kuit. Kon de volgende dag naar de dokter, want ik kon niet meer op mijn been staan. Was ook bang dat hij ging klappen. Hij was echt 2-3 keer zo dik. Bleek het dus helemaal ontstoken te zijn. Kon ik (in mijn proeftijd) dus bijna een week thuis gaan zitten met mijn been omhoog en koude natte kompressen erop.

Dus ik vind het niet raar dat ik bang ben.

Vandeweek was ik paard aan het poetsen op stal, zit er een bij in stal. Ik bene r dus echt 100 keer uitgerend. Paard vond het allemaal niet zo leuk en werd een beetje vervelend ervan. Maar ik ben echt zo bang voor die rare beesten.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:22

Moet je eens proberen om op de brommer op een drukke weg te rijden en met vervolgens een wesp in je half-openstaande-jasje... IIIEEEEEE!!

Maar jongens, ik heb er gister minstens 5 geelectrocuteerd dus dat scheelt weer Haha!

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:26

Ik heb net een wespenval op het balkon gezet (nouja, een gesloopte fles met limonade erin Haha!) en er zaten er binnen 5 minuten al 7 in! Niet normaal meer Boos! Ik heb de deur maar weer dicht gedaan...ik blijf die dingen buiten zetten...

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:27

Laura schreef:
Maar jongens, ik heb er gister minstens 5 geelectrocuteerd dus dat scheelt weer Haha!


You go girl!!

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:31

wij hebben zo'n elektrische vliegenmepper..!! ~~}>

gna gna gna..

ze moeten alleen wel blijven zitten.. pas DAN kunnen ze geroosterd worden.. Extreme duivel

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:21

JEUJ..

ik ehb er alweer 3 gevangen! Extreme duivel

Patriesje

Berichten: 339
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:22

Het lijkt hier vandaag mee te vallen... Gevaarlijke uitspraak natuurlijk! Maar deze ochtend hebben we al weer mee gepikt.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:14

Toen ik net buitenkwam, lag er eentje door op de stoel.
Lekker puh voor hem.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:15

Grr... loop ik net effe naar de container om iets weg te gooien, komen ze met zn tweeën op me af Bloos!
Gelukkig niet gestoken, maar aangezien de container in een hoekje stond, werd ik het hoekje ingedreven Schijnheilig

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:23

afgelopen zondag met bbq-en bij ons in de tuin zat er een wesp van circa 4cm onder de parasol...brrr!

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:29

ik ben gister ook gestoken. ong. op hoogte van dat botje aan de zijkant van je pols. Mn vingers worden zelfs dik. Ik hoop niet dat het erger word. Ik zit nu met azijn erop..Het verkoeld iig wel heel erg. Want mn pols + hand zijn zooo warm