Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 00:49

Sowieso niet naar Brazilië gaan.
Een aantal vriendinnen van me zitten in een soort jongerenhuizen, waar je langzaamaan leert op jezelf te wonen. Normaal gesproken is daar een wachtlijst voor, maar misschien als het echt spoed is, dat je sneller opgenomen wordt? Weet het niet zeker, maar dat kan je proberen.
Sowieso de komende weken bij een vriendin doorbrengen, even rust in je leven krijgen zodat je dit jaar op school even lekker af kan maken.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 08:42

wb die OTS, probeer eens uit te zoeken of, als die tante voogd zou willen worden over je, of het dan mogelijk is dat je in een project begeleid kamerwonen kan gaan, of gewoon ergens bij jou in de buurt een kamer gaan huren (baantje zoeken om het te betalen etc)?

Dan kan je toch nog in je vertrouwde buurt blijven.

Verder: probeer je toch niet blind te staren op je vrienden. Als het echte vrienden zijn, blijft die hechte vriendschap ook bestaan als jij wat meer uit de buurt gaat wonen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 09:59

leentje schreef:
Verder: probeer je toch niet blind te staren op je vrienden. Als het echte vrienden zijn, blijft die hechte vriendschap ook bestaan als jij wat meer uit de buurt gaat wonen.

Daar heeft Leentje nou eens helemaal gelijk in! Je vrienden kunnen je niet helpen, dus daar schiet je nu niets mee op.
Maar vriendschap hoeft niet opgeheven te worden omdat je er tijdelijk niet bent. Daarbij, kun je ook weer nieuwe mensen leren kennen elders.


Red jezelf en maak dat je weg komt. Ik vind de optie voor OTS wel een goeie.

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:29

Jeetje zeg, Ik heb net alles gelezen. Weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen.. Scheve mond Dit lijkt me idd niet lang vol te houden. Zoals je zelf al zegt, Strax doe je jezelf wat aan. Maar doe dat niet.. Ik denk dat je gewoon even weg moet, Je hebt problemen met je vader, En als je daar blijft blijven ze misch. ook alleen maar komen..

Nah, Ik weet niet of ik dit precies goed heb gezegd, wist niet echt hóe ik het moest zeggen.

Maar iig, Heel veel sterkte meis.. Ach gut

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:17

Ik kon niet goed slapen omdat ik het echt vreselijk voor je vind, ga idd naar OTS zoals anderen hebben gezegt. het lijkt me wel hele goede oplossing..

Ik geef Leentje ook helemaal gelijk, zijn je vrienden je vrienden? dan blijven ze ook jouw vrienden!!!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 12:21

Ja maar juist mijn vrienden heb ik nodig nu. En als ik eerst al nieuwe moet maken ergens (waar ik al niet goed in ben Scheve mond ) en dan moet ik ze ook nog over thuis vertellen enzo.. nee ik ben juist blij dat ik nu zo naar ze toe kan enzo en als ik in Arnhem woon gaat dat niet zomaar.

Op mezelf wonen vind ik ook niks eerlijk gezegd. Ik heb echt een 'thuis' nodig nog.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:46

wat een vreselijk verhaal zeg............duidelijk geval van sekte en gehersenspoeld...........maar ja, daar heb jij verder niets aan. Jeetje meid, wat een situatie...........ik kan niet veel meer dan je erg veel sterkte wensen..........

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:51

Jamy schreef:

Op mezelf wonen vind ik ook niks eerlijk gezegd. Ik heb echt een 'thuis' nodig nog.


Pak je koffers en ga bij nath logeren voor een tijdje, ga naar OTS, bel met jeugdzorg etc.. of ga bij iemand logeren, maar pak gewoon je koffers en weg uit de huis Scheve mond

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:00

MoonChloe"]
[quote="Jamy schreef:

Op mezelf wonen vind ik ook niks eerlijk gezegd. Ik heb echt een 'thuis' nodig nog.


Pak je koffers en ga bij nath logeren voor een tijdje, ga naar OTS, bel met jeugdzorg etc.. of ga bij iemand logeren, maar pak gewoon je koffers en weg uit de huis Scheve mond
[/quote]


Nathalie heeft gezegd dat je welkom bent, Dus dat aanbod zou je kunnen aannemen..Als je daar maar weg bent..

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 13:05

Het probleem is dat ik nog 3 weken school heb Scheve mond

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:06

als je naar brazille mag, waarom niet dan weg uit je huis voor je veligheid?? Verward

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:09

Ik denk dat OTS idd een goede optie is. Ga in ieder geval in géén geval met je vader mee naar het buitenland. Ik heb even gekeken op de website van Omnicum en ze hebben ook vestigingen in in Frankrijk Lips are sealed

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:18

Jamy met begeleid wonen krijg je hulp, ze laten jou er dan niet in verzuipen, en als dat in de buurt kan van jou school, met jou tante als (tijdelijke) voogd.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 13:21

Cathelijne schreef:
Ik denk dat OTS idd een goede optie is. Ga in ieder geval in géén geval met je vader mee naar het buitenland. Ik heb even gekeken op de website van Omnicum en ze hebben ook vestigingen in in Frankrijk Lips are sealed

Ja daar gaat die 4 keer in het jaar heen op cursus week en komt die nog raarder terug Ach gut

Ik snap wel dat ze mij niet aan me lot overlaten maar het gaat erom dat ik gewoon behoefte heb aan een 'thuis' een plekje waar de mensen die er wonen het leuk vind als je tuis bent en het gewoon gezellig is enzo snap je?

En ik mag wel weg van school maar ik wil niet. Ik wil gewoon over dit jaar.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:23

Dat van die thuis snap ik heel goed, maar die heb je nu toch ook niet?

Ik weet niet hoe dat in Nederland gaat, maar zo'n begeleid kamerwonen ding is meestal met een hoop "soortgenootjes" in een gebouw, met begeleiders erbij. Dat kan toch ook gezellig zijn?

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 13:26

Je zou zeggen van niet. Maar ik ben de laatste tijd niet anders gewend als dat dit mijn 'thuis' is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:27

Tjee, wat een verhaal, wat een nachtmerrie, het is bijna niet te geloven.
Ik denk dat het tijd wordt om voor jezelf te kiezen en je "thuis" achter te laten. Dit kan niet verder zo, met zo'n iemand kun je niet samen blijven leven. Het zal misschien even pijn doen, maar voor jouw toekomst is het gewoon beter.
In ieder geval heel veel sterkte.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:29

leentje schreef:
Dat van die thuis snap ik heel goed, maar die heb je nu toch ook niet?

Ik weet niet hoe dat in Nederland gaat, maar zo'n begeleid kamerwonen ding is meestal met een hoop "soortgenootjes" in een gebouw, met begeleiders erbij. Dat kan toch ook gezellig zijn?


Je zit idd alles behalve alleen. Een vriendin doet ook begeleid kamerwonen (heeft wel een héél andere reden dan jij), maar er zijn daar altijd wel lots- en leeftijdsgenomen aanwezig.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:56

Poeh hey..dat is allemaal niet niks Scheve mond

Ik snap het wel dat jij toch het liefst thuis wil zijn omdat je daar een ''thuisgevoel'' hebt. Logisch, want je kent ook niet anders.

Ik zou het trouwens heel apart vinden als je oom je vader gelijk zou geven. Aangezien je oom priester is.
Maar ja en gebeuren gekkere dingen..helaas.

Helaas kan ik weinig zeggen om je te troosten, het is gewoon ongelovelijk wat er allemaal met je gebeurt Ach gut
Ik hoop dat er snel een oplossing voor je komt naar jouw zin.

Heel erg veel sterkte Ach gut

Groetjes
Janneke

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 13:57

Nou ja ik weet niet waarin mijn oom mijn pa gelijk geeft aangezien ik niet weet wat mijn vader hem verteld heeft.

tamary

Berichten: 29286
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 14:06

Jamy,
Ik kan maar een ding zeggen : Ga weg daar!

Met een sektelid (want dat ie hij helaas wat ik uit de verhalen begrijp) kan je als niet sektelid GEEN afspraken maken. Hij zal zich niet verplicht voelen om zich eraan te houden en de sekte zal die houding alleen maar versterken. Als je naar brazilië gaat is de kans levensgroot aanwezig dat je gehersenspoeld terug komt. Er is met bepaalde muziek en een eenzijdig dieet heel wat af te breken in een mens.

De oom die er woont heeft niets te zeggen over jouw, omdat je vader de voogdij over jouw heeft, dus als jij daar in de sekte terecht komt kan hij je niet redden en hij kan je ook het land niet uithelpen zonder in de problemen te komen. (Als je al daar terecht komt, Brazilië is nogal groot en moeilijk te bereizen buiten de steden).

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 14:13

Ik kan je ook niet helpen helaas, maar wat er al gezegd is ga weg uit dat huis, je kunt je vader niet weghalen daar en hij zal altijd zo blijven denken. Kies voor jezelf en maak wat van je leven. Maak jezelf hier niet aan kapot. Je gaat er echt aan onderdoor zo... Kies voor jezelf ook al is het moeilijk om in een ander huis je weer op je plekje te voelen, maar dat is beter als thuis blijven en eraan onderdoor gaan.
Sterkte! Ach gut

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 14:14

jezus meid, je moet thuis zien te overleven, je hebt een opvoeder nodig, en die heb je niet. Je bent nog maar 16 en je moet nu al zo zelfstandig wezen... Niet mis wat je allemaal meegemaakt heb Verdrietig

Praat er met mensen over, zoek naar de oplossingen die er werkelijk zijn

Heel veel sterkte pas op jezelf, en mijn pb knop staat ook altijd aan

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 14:31

Godver meis Verdrietig!!
Heleboel dingen wist ik wel. Maar het wordt steeds erger. Al kan ik weinig/niks voor je doen, moet je weten dat ik er voor je ben. Ach gut Lovers

Ik heb net al tegen je gezegd, ga niet meer naar Brazilië maar pas alsjeblieft wel goed op jezelf en pas op voor je vader. Je weet niet waar die toe in staat is. Eerst moet je alleen voor een maand daar blijven en dan gaatie wel even met je mee. Klopt niet...

Luister ook graag nog even naar jezelf. Ik snap wel dat je de reacties van anderen mensen wilt en misschien hebben ze nog wel tips enzo, maar je moet wel je eigen weg blijven volgen.

Je vader is het je niet waard. En we zullen er nog steeds alles aan doen om Jamy terug te krijgen. Ik ben er nu van overtuigd wat je liever wilt. En is ook volkomen te begrijpen.

Verder weet ik het ook even niet meer, zo'n moeilijke situatie, maar als er iets is...You know where you can find me Kusje

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 14:33

Lovers