Murat

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:00

Al was het de helft strenger, was het nog steeds niet beestachtig hoor.
En goh wat erg dat ze zelf hun bed moeten verschonen. Verward
dan ben ik zeker ook stout geweest omdat ik mijn huis ook moet poetsen?

en over hun vrijheid missen, is dat nu niet net de bedoeling van een gevangenis of mis ik nu iets?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:01

dat is het ook, en ik denk dat dat de grootste straf is. Dat verzcht een tv echt niet hoor, een tv maakt het iets draaglijker. Moet het beestachtig zijn dan? Moeten we terug naar Bastille-achtige omstandigheden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:05

Citaat:
Moeten we terug naar Bastille-achtige omstandigheden?

moet ik daar eerlijk op antwoorden? Extreme duivel

Voor sommige misdadigers ben ik bijna geneigd ja te zeggen.
maar doe toch maar nee.
maar voor vele wel veel strenger.
geen tv, sportruimtes enz.

Voor andere 15 uur lang sloten graven, bossen bijhouden enz, zodat ze moe zijn en geen zin hebben om te vechten als je er 5 op een cel legt, zou van mij wel mogen ja.
Zie daar ook geen beestachtigheid in.

lies

Berichten: 9663
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:12

runningkawa schreef:
Al was het de helft strenger, was het nog steeds niet beestachtig hoor.
En goh wat erg dat ze zelf hun bed moeten verschonen. Verward
dan ben ik zeker ook stout geweest omdat ik mijn huis ook moet poetsen?


Zeg ik dat het zielig is dat ze hun bed moeten verschonen? Ik weerleg alleen het idee dat het om een 5 sterren hotel gaat.
Hoe weet jij trouwens dat het niet streng is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:14

Omdat er genoeg docu's op tv zijn.
En ik vind een tv, een eigen kamer en zo wel luxe
veel gehandicapten, zieken en bejaarden kunnen daar alleen over dromen
En die vroegen er dan niet eens zelf om, om in een tehuis te komen.
En zolang het zo krom is in Nederland, blijf ik het gevang te luxe vinden.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:23

runningkawa schreef:
Omdat er genoeg docu's op tv zijn.
En ik vind een tv, een eigen kamer en zo wel luxe
veel gehandicapten, zieken en bejaarden kunnen daar alleen over dromen
En die vroegen er dan niet eens zelf om, om in een tehuis te komen.
En zolang het zo krom is in Nederland, blijf ik het gevang te luxe vinden.


Precies, al je ziet wat voor ellende er in de zorg is, volle plaszakken enz.. dan is de gevangenis echt luxe..

Yessy

Berichten: 23046
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:26

Over hoeveel jaar is die gast dan vrij (sorry als he al is gezegd, heb alleen blz 1 en 4 doorgelezen)?
Lijkt me geen fijn idee dat ik hem over 10 jaar gewoon weer ergens kan tegenkomen eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:29

Ik heb een neef en die heet ook Murat, dus mijn zusje (5) en ik zaten naar het journaal te kijken over die rechtzaak tegen Murat D. en mijn zusje vroeg zo of het die Murat uit onze familie was, want als dat zo was vond ze het toch wel heel lelijk wat hij gedaan had Clown

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:47

Laura schreef:
Citaat:
Ik klaag al langer hoor. Een televisie op een kamer, pff!!! Ze zouden ze eens op moeten sluiten zoals ze dat in de meest arabische landen doen.
Met z'n 20 in een hok van 10 bij 10, 1 schijtdoos en GEEN Tv, radio, kiezen wat je wilt eten, wekelijkse psyh uur.


Ik nodig je bij deze uit om eens even een weekje 'gezellig' in de cel door te brengen. Dát is een pretje zeg.
Ik kan hier echt enorm boos om worden. Maar ik zal het je excuseren omdat ik ervan uitga dat je niet weet waar je over praat. Denk je dat een tv opweegt tegen je vrijheid verliezen? 23u pd in een hokje zitten?



halllooohooooo laura!!!! Dat is een gevolg van een keuze die ze ZELF gemaakt hebben.......... kom nou zeg

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:51

dat vind ik ook nogal overdreven laura. de gevangenis mag wat mij betreft best een stuk strenger zijn en in het teken staan van "wat voor de maatschappij betekenen".

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:51

Zolang het verschil tussen gevangenis en verzorgingstehuis nog zo is zoals het nu is, geef ik mijn beide omas het advies een bank te beroven als het zover is........... worden ze niet gepakt kunnen ze partikulier zorg inkopen en worden ze wel gepakt hebben ze iig een kamer voor zichzelf alleen

lies

Berichten: 9663
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:54

gijsenkim"]
[quote="Laura schreef:
Citaat:
Ik klaag al langer hoor. Een televisie op een kamer, pff!!! Ze zouden ze eens op moeten sluiten zoals ze dat in de meest arabische landen doen.
Met z'n 20 in een hok van 10 bij 10, 1 schijtdoos en GEEN Tv, radio, kiezen wat je wilt eten, wekelijkse psyh uur.


Ik nodig je bij deze uit om eens even een weekje 'gezellig' in de cel door te brengen. Dát is een pretje zeg.
Ik kan hier echt enorm boos om worden. Maar ik zal het je excuseren omdat ik ervan uitga dat je niet weet waar je over praat. Denk je dat een tv opweegt tegen je vrijheid verliezen? 23u pd in een hokje zitten?



halllooohooooo laura!!!! Dat is een gevolg van een keuze die ze ZELF gemaakt hebben.......... kom nou zeg
[/quote]

Nou Laura.. Daar had je nog niet aan gedacht zeker.. Blond

Knipoog

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:58

gijsenkim schreef:
Zolang het verschil tussen gevangenis en verzorgingstehuis nog zo is zoals het nu is, geef ik mijn beide omas het advies een bank te beroven als het zover is........... worden ze niet gepakt kunnen ze partikulier zorg inkopen en worden ze wel gepakt hebben ze iig een kamer voor zichzelf alleen



Idd, ik ben blij dat mijn opa van 84 nog voor zichzelf kan zorgen. Moet er niet aan denken om hem te zien wegkwijnen in een verzorgingstehuis..

En idd de gevangenis, sja ze maken de keuze echt zelf hoor.. Sommige doen het erom, zitten ze warm, binnen, tv eigen bed, wat wil je nog meer??

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:01

Oplossingen en straffen die zijn bedacht en geëvolueerd binnen een rechtssysteem en normen en waardenpatroon zoals wij dat toepassen kennen weinig effect. Simpelweg omdat er nu eenmaal mensen in onze maatschappij rondlopen die gevoelsmatig, vanuit hun achtergrond, niets met datzelfde normen en waardenstelsel hebben. Als wij nou eens eerlijk durven erkennen dat er op dit moment een vrijwel onoverbrugbare kloof gaapt tussen de belevingswereld van een overgroot deel van onze samenleving en een flink aantal mensen die een flink aantal essentieële spelregels aan hun laars lappen, dan zullen wij pas de eerste stappen kunnen zetten op een weg naar integratie van dat deel wat niet volwaardig wenst deel te nemen aan de samenleving.
Pas als wij vaststellen dat we elkaar benaderen vanuit verschillende culturele achtergronden, verschillende kernwaarden en normen, dan weten we dat de ene mens niet gelijk is aan de andere (wel 'gelijkwaardig' vanzelfsprekend). Zulke verschillen gewoon openlijk en eerlijk bespreekbaar maken en duiden, dat kan een begin zijn. Je moet dergelijke essentiële culturele verschillen niet krampachtig toe blijven bedekken met de mantel der liefde, waardoor het zou kunnen lijken alsof deze verschillen er niet zijn. We hebben hierdoor decennialang onszelf voor de gek gehouden en veel van onze 'nieuwkomers', en daarbij een ieder in zijn 'ontwikkeling' op achterstand gezet.
Je gaat gewoon een ongelijke strijd aan die je bij voorbaat al verloren hebt omdat je, van nature, niet dezelfde 'spelregels' erkent en als gemeenschappelijk universeel kader hebt.

En wat betreft de bestraffingen, Ik vind het een teken aan de wand dat we in dit land op een lachwekkende manier omgaan met zaken die we hier niet tolereren. Want de mensen die wel hun best doen om volwaardig deel uit te maken van de Nederlandse samenleving, zetten we met ons 'softe beleid van pappen-en-nat-houden' keer op keer in hun hemd. Hoewel ik denk dat zwaardere bestraffing dergelijke excessen kan terugdringen, is het slechts symptoombestrijding. De werkelijke oorzaak is een maatschappelijke-culturele.

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:13

Ik heb niet alles gelezen maar ik schrok gewoon toen ik de straf hoorde gister.

Ronduit belachelijk. Misselijk

Dat ie het slecht zou krijgen in de gevangenis zal wel meevallen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:14

Natuurlijk, ze hebben een strafbaar feit gepleegd en moeten daar hun straf voor uitzitten. Gevangenisstraf betekent: uit je eigen wereldje, afgezonderd van je bekenden en familie, niet je eigen routine mogen bepalen, geen privacy hebben.

Voor een tv moeten de gevangenen óók gewoon betalen. Je oma kan óók een tv kopen. Ik vind de vergelijking met de zorg nogal krom. Een gevangenis en een bejaardenhuis, okee, zijn beide instellingen waarvoor de overheid betaalt. Maar verder houdt de vergelijking op.
Citaat:
hebben ze iig een kamer voor zichzelf alleen
Binnenkort niet meer hoor. Mag je oma op de cel met een terrorist of een kinderverkrachter.

Citaat:
de gevangenis mag wat mij betreft best een stuk strenger zijn en in het teken staan van "wat voor de maatschappij betekenen".

Waar baseer jij op dat het niet streng genoeg is nu? Wat zou er strenger moeten en waarom?
Iets voor de maatschappij betekenen? Natuurlijk. Ben ik helemaal met je eens. Zodra je gedetineerden laat werken voor een weekloon van €10, een tv €10 per week laat kosten en ze bij vrijlating een schop onder de kont geeft van 'zoek het maar weer uit' denk ik inderdaad niet dat je maatschappelijk juist bezig bent.

Van mij mag iemand zoals Murat best streng en lang gestraft worden, maar het stuit mij een beetje tegen de borst dat mensen gaan roepen dat straffen niks voorstellen omdat een PI een luxeinstelling is omdat ze op het nieuws hebben gehoord dat ze een tv op de cel hebben. Dat is niet echt verder kijken dan je neus lang is...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:23

Laura schreef:
Voor een tv moeten de gevangenen óók gewoon betalen. Je oma kan óók een tv kopen. Ik vind de vergelijking met de zorg nogal krom. Een gevangenis en een bejaardenhuis, okee, zijn beide instellingen waarvoor de overheid betaalt. Maar verder houdt de vergelijking op...



idd die ouwetjes hebben heel hard gewerkt voor onze toekomst en die worden een stuk slechter behandeld dan een crimineel....... Die mogen met 8 man op een kamer, slechts 1 x per week douchen....... de hele nacht in je eigen ontlasting liggen omdat er gewoon geen tijd voor je is... jaja....... kan je echt beter in het gevang zitten hoor

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:25

Dus moet je de zorg verbeteren, niet de gevangenissen terugbrengen tot thailand-achtige praktijken

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:25

Laura schreef:
Ik nodig je bij deze uit om eens even een weekje 'gezellig' in de cel door te brengen. Dát is een pretje zeg.
Ik kan hier echt enorm boos om worden. Maar ik zal het je excuseren omdat ik ervan uitga dat je niet weet waar je over praat. Denk je dat een tv opweegt tegen je vrijheid verliezen? 23u pd in een hokje zitten?

Je mag me excuseren hoor(maar ga er maar van uit dat ik er wél wat van weet), maar al aan andere reacties te zien ben ik niet de enige die dit vind. Dat doen ze toch zelf! Straf is straf, geen lang weekend luilekkerland. Een straf uit zitten doe je om na te denken over wat je gedaan hebt, je schuld aan de maatschappij te doen, en niet door lekker in een cel te zitten met tv, radio, potje kaarten, potje biljarten. enz. Je doet nu net als of WIJ medelijde met HUN moeten krijgen omdat ze naar de gevangenis moeten, arme boefjes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:28

DeesDeBest schreef:
Een straf uit zitten doe je om na te denken over wat je gedaan hebt, je schuld aan de maatschappij te doen, en niet door lekker in een cel te zitten met tv, radio, potje kaarten, potje biljarten. enz.



Door dat soort dingen te verbieden komen deze mensen nog verder van de maatschappij te staan, en is herintreden in de maatschappij bijna onmogelijk.

Hun straf is het ontnemen van de vrijheid, niet het ontnemen van hun menselijkheid.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:30

Laura schreef:
Dus moet je de zorg verbeteren, niet de gevangenissen terugbrengen tot thailand-achtige praktijken



maar als ik dan mag zeggen dat mijn prio ligt bij de zorg........ en dat die gevangenen me even een zorg zullen zijn.........

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:31

Pipo"]
[quote="DeesDeBest schreef:
Een straf uit zitten doe je om na te denken over wat je gedaan hebt, je schuld aan de maatschappij te doen, en niet door lekker in een cel te zitten met tv, radio, potje kaarten, potje biljarten. enz.



Door dat soort dingen te verbieden komen deze mensen nog verder van de maatschappij te staan, en is herintreden in de maatschappij bijna onmogelijk.

Hun straf is het ontnemen van de vrijheid, niet het ontnemen van hun menselijkheid.
[/quote]

waarom worden onze omas en opas dan zo gestraft......... want die hebben allang geen menswaardig bestaan meer

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:31

Pipo schreef:
Door dat soort dingen te verbieden komen deze mensen nog verder van de maatschappij te staan, en is herintreden in de maatschappij bijna onmogelijk.
Hun straf is het ontnemen van de vrijheid, niet het ontnemen van hun menselijkheid.


Hun menselijkheid is bij mij al opgehouden op het moment dat ze die trekker bewust overhalen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:32

Denk jij dat ze die 23u pd niet genoeg tijd hebben om na te denken over wat ze hebben gedaan? Mogen die mensen niet kaarten? Radio luisteren? Ben het helemaal met Pipo eens. Als je mensen zonder iets om handen op gaat sluiten denk ik dat ze er gekker van worden dan ze voorheen waren.
Citaat:
Straf is straf, geen lang weekend luilekkerland
Als je dat luilerlekkerland vind mag je volgende keer een weekje PI boeken ipv Centerparcs. Eerst maar eens even kijken en dan oordelen he?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:33

Ik zeg toch ook niet dat ze helemaal NIKS mogen, maar de tv mag van mij ophoelen...

En ik heb al eens gekeken en nu oordeel ik he.