Hoe bewijs je dat je er niet was?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luuntje

Berichten: 14024
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hoe bewijs je dat je er niet was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:19

Ts fijn dat het opgelost is.

Ik vind dathele bewijzen dat jij of je auto ergens niet was lastig.
Je zou denken wie eist bewijst. Maar goed agent wordt op zijn/haar woord geloofd en als burger heb je pech.

Rennie89
Berichten: 37318
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:20

assie schreef:
Wat een verhalen joh.
Dat iemand dan ook random een andere naam noemt. Kenden ze diegene wel?


Tromgeroffel: de uitslag.
Zo, dat ging snel.
Uit de foto's bleek dat er een foutief kenteken was gescand, dus de aanslag wordt vernietigd en ik hoef verder niets meer te doen.

Gelukkig maar.

Super! Gelukkig is het snel opgelost

c_alsemgeest

Berichten: 20826
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:09

Rennie89 schreef:
assie schreef:
Wat een verhalen joh.
Dat iemand dan ook random een andere naam noemt. Kenden ze diegene wel?


Tromgeroffel: de uitslag.
Zo, dat ging snel.
Uit de foto's bleek dat er een foutief kenteken was gescand, dus de aanslag wordt vernietigd en ik hoef verder niets meer te doen.

Gelukkig maar.

Super! Gelukkig is het snel opgelost


Die had ik gemist :D
Fijn dat het opgelost is.

Cchanny

Berichten: 8894
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:39

assie schreef:
Wat een verhalen joh.
Dat iemand dan ook random een andere naam noemt. Kenden ze diegene wel?


Tromgeroffel: de uitslag.
Zo, dat ging snel.
Uit de foto's bleek dat er een foutief kenteken was gescand, dus de aanslag wordt vernietigd en ik hoef verder niets meer te doen.

Gelukkig maar.

Wauw.. Gelukkig heb je bewijs opgevraagd!

assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 09:50

c_alsemgeest schreef:
Die had ik gemist :D
Fijn dat het opgelost is.

Ja gelukkig wel. Ik vond jouw oplossingen ook allemaal erg creatief en nuttig, alleen allemaal niet op mij van toepassing helaas, haha.
Ik heb zo min mogelijk/geen tracking devices, doe amper iets met sociale media en woon in zo'n klein afgelegen dorpje dat er geen buur vanaf zijn voordeur zicht heeft op mijn oprit/auto.

Gelukkig was het hier een klein foutje van hun, anders had ik misschien wel een probleem gehad.

Albert

Berichten: 5739
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:54

Babootje schreef:
Rotterdam maakt het overigens wel bont hoor.
We hadden jaren gelden een bedrijfje met autosport spulletjes waar we mee op beursen en racedagen stonden.
Wat doe je dan als iemand iets koopt. Geef je het netjes mee in een doosje. Zat een sticker op van ons bedrijf.
Kregen we later een boete van iets van 250 eu. De doos was op straat geflikkerd naast een vuilcontainer. En dat mag niet. Of je bedrijf dan in Den Haag zit en in Rotterdam geen doosjes op straat weggooit maakt dan niet uit. Moesten gewoon betalen.
Tegenwoordig gaat alles wat naar ons adres herleidbaar is van de verpakking groot of klein af. Dit gaat me dus nooit meer gebeuren.

Zouden ze dat ook doen bij Bol, Zalando en Amazon?

c_alsemgeest

Berichten: 20826
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:10

Gebeurt regelmatig in Rotterdam.
Ik heb ook een keer een parkeerboete gehad maar kon op dat moment goed bewijzen dat ik niet met mijn veewagen (!) In de binnenstad van Rotterdam stond maar op de almelose ruiterdagen :')
Bleek van een werkbusje te zijn waar ze ook een fout kenteken hadden ingevoerd.

tienus63

Berichten: 12303
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Hoe bewijs je dat je er niet was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:11

@albert, je vergeet de fastfoodketens.

Albert

Berichten: 5739
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:14

tienus63 schreef:
@albert, je vergeet de fastfoodketens.

Die hebben in hun vergunning staan dat ze een bepaalde straal rond hun bedrijf schoon moeten houden van zwerfafval.
Helaas gaat dat maar om een paar honderd meter.

mysa

Berichten: 10624
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Hoe bewijs je dat je er niet was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:24

Dit topic doet me denken aan wat de vriend van mijn moeder ooit overkwam. Duitser met een Duits kenteken. Hij logeerde bij mijn moeder en ontdekte 's ochtends dat zijn auto was verdwenen.
Op naar het politiebureau om aangifte van diefstal te doen. Tot zijn verbijstering werd hij meteen in de kraag gevat.

Wat bleek: auto was 's avonds gestolen en meteen die nacht bij een inbraak of overval gebruikt.
Die arme man is zich rot geschrokken maar gelukkig werd de ware toedracht al snel ontdekt en de auto werd, als ik me goed herinner, ook vrij snel teruggevonden.

LWDaisy

Berichten: 4818
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Hoe bewijs je dat je er niet was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:16

Ah goed dat het is opgelost!

Ik heb het in mijn omgeving ook al meermaals gehoord/gezien hoor.
Mijn vader kreeg een boete met zijn motor. Merk, kleur en kenteken klopte - maar mijn vader was absoluut niet in die omgeving geweest. Na een hoop gedoe bleek dat ergens in het land iemand op dezelfde dag dat mijn vader zijn motor kocht, exact eenzelfde motor kocht, zelfde model, zelfde kleur - en de aanvragen voor de kentekens gebeurden ook op dezelfde dag. Resultaat: beide motors kregen hetzelfde kenteken, en het was dus die andere die de boete opliep, maar die viel bij mijn vader door de brievenbus.
Vriendin kreeg een brief, over een parkeerticket dat bleef lopen. Zij was daar helemaal niet. Haar auto ook niet. Sidenote: ze is politieagente :+ Ze kon gelukkig wel bewijzen dat ze die dag aan het werken was, en dus ook haar auto bij haar had.
En de zoon van een klant kreeg een boete wegens te snel rijden - die man was die dag ook gewoon totaal ergens anders aan het werk. Bleek een fout te zijn bij het noteren van het kenteken.

Zelf ooit een boete gekregen wegens parkeertijd te overschrijden. Dat was ook echt zo - maar ik had mijn ticket wel betaald, en toen ik pakweg een uur later wilde vertrekken, was de batterij van mijn afstandsbediening plat en geraakte in niet meer in mijn auto. Ik stond bij een krantenwinkel geparkeerd, ben daar toen nog gaan vragen of zij ook batterijen verkochten. Dat was niet zo, dus ben ik verder moeten gaan zoeken, ondertussen werd ik dus beboet. Ik heb toen bezwaar aangetekend, de dame van de krantenwinkel bevestigde mijn verhaal en ik heb de boete niet moeten betalen :)

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 18:01

Even geleden was ik een stille meelezers hier maar ik kom net thuis en vind een naheffing wegens onbetaald parkeren in de brievenbus!

Kenteken en merk van de auto kloppen helaas wel dus ik hoop dat dit snel opgelost is.
Ik woon zelf in het hoge noorden en ben mijn hele leven nog niet in Delft geweest.

luuntje

Berichten: 14024
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hoe bewijs je dat je er niet was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 20:06

Elinaa wat naar.
Heb je een foto opgevraagd?

assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Hoe bewijs je dat je er niet was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 20:09

Bij mij klopten kenteken en merk ook. Maar bij opvragen van de foto bleek er dus een foutje te zijn gemaakt bij het scannen.
Gewoon even bellen dus.