Voor de doodstraf???

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:18

SuperPepeijn schreef:
volgens mij verwisselen we nu de betrokkenheid die we voelen. misschien moet ik de vraag anders stellen:
je ziet een hond verdrinken, je ziet een mens verdrinken. je moet kiezen, welke kies je?


Ligt er maar net aan welke relatie je hebt met deze hond of persoon...Als het mijn hond zou zijn en een onbekend persoon zou ik voor de hond gaan...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:18

geen relatie met beide, je kan ze ook niet zien dus niet beoordelen op uiterlijk.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:19

SuperPepeijn schreef:
geen relatie met beide, je kan ze ook niet zien dus niet beoordelen op uiterlijk.


Lastige vraag.....eerlijk gezegd hou ik meer van dieren dan van mensen...dus ik denk toch de hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:20

Op uiterlijk beoordeel ik nooit niemand.

Ik zal eerst proberen diegene te pakken die het dichste bij is, of waar van lijkt dat de nood het hoogst is om daarna de ander ook te redden.

Mits ik mijn kurken en zwembandjes bij heb Tong uitsteken

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:21

Ik ben opzich niet voor de doodstraf, maar als je zoiets leest, of van die amerikaan die 42/48 vrouwen had vermoord dan begint het wel even te kriebelen.Maar als ik erover nadenk vind ik het niet iets wat je moet doen.
Je mag iemand zn leven niet ontnemen.
Dat neemt niet weg dat ik de straffen hier in Nederland bv. te laag vindt.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:21

dat kan je niet kawa, welke kies je nu, ze verdrinken allebei, red er snel 1 Haha!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:22

runningkawa schreef:
Op uiterlijk beoordeel ik nooit niemand.

Ik zal eerst proberen diegene te pakken die het dichste bij is, of waar van lijkt dat de nood het hoogst is om daarna de ander ook te redden.

Mits ik mijn kurken en zwembandjes bij heb Tong uitsteken


Dat is inderdaad ook een oplossing waar ik me wel in kan vinden.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:22

Die het meeste kans tot te een gelukte redding geeft Lachen

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:22

SuperPepeijn schreef:
dat kan je niet kawa, welke kies je nu, ze verdrinken allebei, red er snel 1 Haha!


Ik vind jou wel streng hoor SP Haha! Tong uitsteken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:23

AnnaBabs schreef:
Lastige vraag.....eerlijk gezegd hou ik meer van dieren dan van mensen...dus ik denk toch de hond.
dan liet je de miljonair verdrinken en de hond met tetanus heeft je gebeten. Knipoog

rom, dat kan je niet beoordelen, want dat kan je niet zien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:23

Ik ben idd een grotere dierenliefhebber dan een mensen liefhebber, dus vrees het ergste voor de mens. Bloos!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:24

misschien een domme vraag om op een forum met dierenliefhebbers te stellen ook *zucht* jullie zijn ook vegetarier zeker? Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:24

Als ik geen aanknopingspunten heb om te kiezen kan ik niet kiezen SP. Dan verdrinken ze allebei helaas.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:24

SuperPepeijn"]
[quote="AnnaBabs schreef:
Lastige vraag.....eerlijk gezegd hou ik meer van dieren dan van mensen...dus ik denk toch de hond.
dan liet je de miljonair verdrinken en de hond met tetanus heeft je gebeten. Knipoog

[/quote]

Tja das dan het risico dat je loopt he...ik mocht niet naar het uiterlijk kijken he.. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:24

SuperPepeijn"]
[quote="AnnaBabs schreef:
Lastige vraag.....eerlijk gezegd hou ik meer van dieren dan van mensen...dus ik denk toch de hond.
dan liet je de miljonair verdrinken en de hond met tetanus heeft je gebeten. Knipoog

rom, dat kan je niet beoordelen, want dat kan je niet zien...
[/quote]
Misschien een leuke erfenis omdat je toch zogenaamd geprobeerd hebt die man te redden Tong uitsteken

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:25

SuperPepeijn schreef:
misschien een domme vraag om op een forum met dierenliefhebbers te stellen ook *zucht* jullie zijn ook vegetarier zeker? Haha!


Hoe raad je het zo? Tong uitsteken . Trouwens vooral omdat ik vlees ontzettend vies vind...maar goed beetje offtopic

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:25

Nee, ik ben geen vegetarier SP. Om dan maar antwoord te geven op je volgende vraag: Zou ik ook geen moeite mee hebben als het lekker vlees is.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:26

Wat me tegenstaat aan de doodstraf is niet dat ze dood gaan, maar het "ze doen het zelf ook" idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:27

Nee geen vegetarier.
Vlees behoefte hoort bij een mens.
Maar dan kun je wel humaan doden en niet meer eten dan noodzakelijk.

verder is me door mijn niet al te beste weerstand toch aangeraden om regelmatig kippensoep te eten voor aansterking.
Is dan ook bijna het enigste wat ik eet.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:29

inderdaad even terug naar het topic, ik blijf tegenstander van de doodstraf vanwege het feit dat het onomkeerbaar is en dat het recht altijd fouten zal blijven maken. ik vind ook dat ik de enige ben die het recht heb mezelf van het leven te beroven. verder vind ik de argumenten voor de doodstraf onjuist om iemand WEL van het leven te mogen beroven.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 07-11-03 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:30

Romkabouter schreef:
Wat me tegenstaat aan de doodstraf is niet dat ze dood gaan, maar het "ze doen het zelf ook" idee.

snap wat je bedoeld, maar het klinkt dan in mijn berichten dan misschien wel zo, maar het is niet daarom dat ik in enkele gevallen voor de doodstraf ben.

Maar meer om ook zeker van te zijn dat zulke enge mensen ook niet over 20 jaar tussen de rest van de bevolking rondloopt.
Want ik geloof nooit dat ze dan nog een leven kunnen hebben, dus de kans op terugval is dan wel heel erg groot. En dat vind ik eng.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:31

Ja ok, maar dan werkt opsluiten toch net zo goed kawa?
Alle kansen op vervroegd vrij geschrapt dan als voorwaarde. Als ze dan door nieuw bewijs onschuldi blijken te zijn leven ze tenminste nog.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:32

runningkawa schreef:
Maar meer om ook zeker van te zijn dat zulke enge mensen ook niet over 20 jaar tussen de rest van de bevolking rondloopt.
Want ik geloof nooit dat ze dan nog een leven kunnen hebben, dus de kans op terugval is dan wel heel erg groot. En dat vind ik eng.


Ja maar is daar dan geen andere oplossing voor? Ik vind inderdaad ook dat ze dit soort figuren de rest van hun leven moeten opsluiten, maar de doodstraf vind ik toch te ver gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:34

Maar dan zijn er nog meer cellen bezet, dus andere die nog eerder vrij komen.
En zulk tuig blijft geld kosten.
Geef al dat geld maar aan mensen die het wel nodig hebben.
Die zijn er meer dan genoeg.

Wat heeft die Folkert nu al gekost en wat gaat hij nog kosten?
Denk dat als ik het bedrag hoor dat ik verdrietig word Verdrietig
En mensen die in een tehuis met minder faciliteiten dan de gevangenis nog veel verdrietiger.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:36

runningkawa schreef:
Maar dan zijn er nog meer cellen bezet, dus andere die nog eerder vrij komen.
(


Iemand Johnny English gezien? Misschien toch niet zo'n slecht plan om van engeland een grote gevangenis te maken Haha!