Ik heb echt 6 heerlijke surfdagen gehad afgelopen week, door heel Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nanna schreef:Jaa! Surfen is zo gaaf!
Drie jaar geleden heb ik het op vakantie in Biarritz gedaan. Vond het echt zo heerlijk om te doen.
Wil graag weer een keer gaan surfen maar helaas ga ik komende zomer niet op vakantie.
Kun je in Nederland een beetje fatsoenlijk surfen? En welke plekken zijn dan aan te raden? Kun je daar de spullen ook huren?
franka75 schreef:toevallig staat er een mooi filmpje over surfen in mijn topic het lichten van de zee
Killyenn schreef:Ach, iedereen kan wel lopen zeiken op kitersen daar is op de beginnersspots ookzeker wel redentoe, maar een hoop, het grootste deel can de kitrs zelfs is gewoon net zo goed windsurferof oud-windsurfer en overgestapt. Als je in nl op een van de spots gaat surfen waar de surfscholen ook heen gaan weet je gewoon at je op moet passen. Ik ga eke Zmer naar porto pollo op Sardinië en daar zitten ook 2 kitescholen, en dus ook een hoop beginners die pas net zelfstandig kiten. De ervaren kiters gaan gewoon wat meer de zee op en letten ondertussen goed op elkaar, de windsurfers gaan wat meer downwind omdat dat voor hen makkelijker is dan voor de kiters en zo komt het bijna altijd mooi uit. Gaat er wle iets mis met een beginnende kiter dan wordt die persoon vriendelijk verzocht zich voor een extra cursusje bij een van de scholen. Ongelukken zitten echter in een klein hoekje, voor zowel kiters als windsurfers. Vind het onzin om t stellen dat alleen windsurfers opletten, de meeste kiters net zo goed. Een beginnende windsurfers is alleen een stuk minder evaarijk dan een beginnende kiter, maar de zee is vn iedereen en men moet goed geleerd worden goed op elkaar te letten, dat is regel nummer een van de windwatersporten.