Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
irene"]
Dat de overheid wil meebetalen aan de generatie van de toekomst vind ik geen enkel probleem.
Alleen de vorm waarvoor gekozen is vind ik niet echt geweldig. KB mag van mij dan ook per direct worden afgeschaft.
Besteed het geld wat daardoor vrij komt, aan bijvoorbeeld gratis onderwijs tot het einde van de leerplichtige leeftijd.
KB wordt in veel gezinnen gebruikt voor levensonderhoud waardoor het onderwijs van de kinderen waarvoor het bedoeld is in gevaar komt.
[/quote]
Helemaal mee eens . En dan mag de studiefinanciering ook wat omhoog, de samenleving is er immers alleen bij gebaat om goedopgeleide mensen te krijgen.
[quote="Sjuimpje schreef:Je weet toch hoe het zit met de bloemetjes en de bijtjes, dan moet je ook de consequenties aanvaarden
machie schreef:sociale zekerheid
Ik dnek niet dat je ene kind kan onderhouden van t beetje kinderbijslag!
Citaat:Helemaal mee eens . En dan mag de studiefinanciering ook wat omhoog, de samenleving is er immers alleen bij gebaat om goedopgeleide mensen te krijgen.
runningkawa schreef:Citaat:Helemaal mee eens . En dan mag de studiefinanciering ook wat omhoog, de samenleving is er immers alleen bij gebaat om goedopgeleide mensen te krijgen.
Zeker
Maar er moeten ook nog wat lager opgeleide mensen blijven, want daar is ook werk genoeg voor.
En dan niet zo dat we genoodzaakt worden mensen uit het buitenland moeten te betrekken om die banen op te vullen.
Sugarmiss schreef:Als de regering de kinderbijslag afschaft en er dus waarschijnlijk minder kinderen komen, is er straks niemand meer die mijn AOW kan betalen