Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Kayla schreef:Serieus Kleintje? Waar gaat het heen met de Nederlandse taal ...
Kleintje"]
[quote="lis schreef:Of "jij bent groter als mij..."
lis"]
[quote="Kleintje"][quote="lis schreef:Of "jij bent groter als mij..."
Fasel"]
[quote="AniqueN schreef:Ik heb best wel veel moeite met goed schrijven, dat weet ik zelf. Soms weet ik ineens hele makkelijke dingen gewoon echt niet meer en kan ik niet meer zien wat nou logischer zou zijn.
Dat je je daarnaan ergert is jammer, vooral voor jezelf.
msn-taal vind ik ook heel wat anders dan dingen fout schrijven trouwens.
machie schreef:ik maak wel zo vreselijk vele spelfouten. BEn nl dyslextisch. Er is maar 1 woord waar ik me wel aan erger! En dat is het fout schrijven van nieuwsgierig... (nieuwschierig) Dit is nl wel een vrij makkelijk woord, beter gezecht, 2 woorden: Nieuws en gierig. Vrij logisch imo...
Verder maakt het mij allemaal wijnig uit. Maar dat komt omdat ik er zelf waarschijnlijk toch over heen lees
hoeveel spelfouten heb ik in mn bovenste stukkie tekst staan
Citaat:Overigens Runningkawa, dit is wel het zoveelste topic hierover, maar ik zie hier toch andere woorden naar voren komen, andere mensen reageren en een kleine discussie over dyslectisch zijn.
Als we moeten kijken naar alle zoveelste topics dan kan bokt net zo goed stoppen en alleen nog maar een archieffunctie hebben.
De discussie over dislechtisch zijn is wel vaker geweest.
Maar dat je idd er dan wel een archief van kunt maken daar heb je gelijk in
Maar de voorbeelden die gegeven werden zijnde als taalfouten, sorry, ik zie dan echt niet wat er fout is.
En waarom niet, omdat ik het gewoon niet weet.
Ik ben niet dyslectisch, maar die dingen weet ik echt niet meer, maar toch komen er veel topics over.
Terwijl veel mensen net als ik, nooit meer de taal hebben hoeven schrijven, totdat bokt er kwam
En het is dan vervelend om te lezen dat mensen je misschien niet eens serieus nemen, terwijl je toch echt je best doet op je tekst, maar helaas haalt Word, niet alle fouten eruit en al helemaal de grammatica fouten niet.
Ik stoor me niet aan jouw berichten, ze zijn wel netjes geschreven, met zorg. De leestekens ontbreken niet, je maakt geen ontzettende grote fouten en schrijft geen MSN taal
Mijn berichten zijn idd met zorg geschreven, maar ik maak dan misschien geen grote fouten, maar mijn inziens werden er toch erg kleine fouten aangehaald, dus blijkbaar groot genoeg om mensen te laten ergeren.
En idd, aan MSN taal of gewoon alles achter elkaar aan getypte berichten erger ik me ook, maar dit omdat je er gewoon geen touw aan vast kunt knopen, maar zoiets noem ik geen taalfouten meer.
Kleintje schreef:kennen of kunnen
liggen of leggen
Citaat:Ik zeg eigenlijk bijna altijd 'ken' ipv 'kan', dat gaat automatisch en dat doet bijna iedereen hier,
machie schreef:zie je wel, botervlieg ik kan er weinig aan doen...
Wel merk ik bij mezelf dat ik heel onconsequent bent met de ei/ij en f/v gebruik...
Maar botervlieg, dubbele hoofdletter is geen spelfout he, dat was een typefout...
Margreet schreef:Ik ben er van overtuigd dat het percentage mensen met dyslexie op bokt op mysterieuze wijze veel hoger ligt dan in de rest van Nederland.