Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:34

Ik vind van claudia strater super mooi.. Alleen jammer dat weer zo ontzettend duur is. Maar wel hele mooie zakelijk kleding.

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:34

Ooohw, wat een leuk topic ! :D Ik zie al mooie jurkjes voorbij komen zeg! Voor mijn werk moet ik vaak ook rekening houden met wat ik aantrek. (front office/secretaresse/receptie) Ligt er ook aan op welke locatie ik zit. (Ben flex werker)

Ikzelf ben weg van leggings met jurkje/tuniekje/rokje en aparte top met een mooi jasje. :D

Misschien is het wel een leuk idee om foto's te plaatsen van je 'werk outfit'??

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:37

Die eerste 2 jurkjes van Jassje zijn erg leuk en zeer goed geprijsd! Helaas staan ze mij wrs. niet met mijn grote maat. Ik vind het sowieso moeilijk om in een grotere maat echt nette zakelijke kleding te vinden.

Ik draag áltijd mouwtjes, want ik heb een tattoo op mijn rechterbovenarm.

Overigens zijn jeans hier wel oké, maar denk ik dan wel aan welke bezoekers er die dag langskomen. Maar nu heb ik een redelijk lichte jeans aan, met hoge hakken eronder, een wit shirt en een zwart 'gilet' met opgewerkt kraagje. Ik werk als secretaresse van een wethouder in een grote stad..

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:40

Anoeska schreef:
Nou ik kijk vandaag ook weer m'n ogen uit op casual friday. Normaal loopt iedereen hier strak in pak, maar vandaag zijn de lelijke T-shirts, capuchon truien en vale spijkerbroeken weer uit de kast getrokken.

Pff hier ook! Ik vond mezelf vandaag eigenlijk net iets té casual (heb vanochtend nog staan twijfelen voor de spiegel), zélfs voor casual friday, maar toen ik een mannelijke collega binnen zag komen op van die Mephisto schoenen, met vaal-zwarte veel te wijde spijkerbroek en een versleten polo (met felle kleuren) met alle knoopjes los (borsthaar brrr), vond ik dat ik er best mee door kon met een skinny jeans, bruine laarzen en een longsleeve!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:47

Kiwipitje schreef:
Ik ben nu wel erg benieuwd naar jouw look Falona..

Mijn look is non-existent :+
Ik weet wat ik mooi vind, maar ik heb verder zoveel eisen en zoveel gebrek aan creativiteit dat ik nooit wat kan vinden. En spieken van paspoppen en uit boekjes werkt ook niet omdat die allemaal een ideaal figuur hebben en ik verre van.

@maya: Dan moet je idd echt een paar werkschoenen bij de hand hebben en ik ga ervan uit dat je continue op en neer aan het rennen bent dus dat wisselen ook geen optie is. Dat is idd lastig om dan te combineren.
Ik kan me jou trouwens niet in een rok voorstellen :o

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:53

fl0wer

Re: Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:57

Een zwarte pantalon doet het altijd goed, je kunt er veel mee combineren.
Van heel netjes tot wat meer casual.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:58

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:58

ik hou vooral van Zara en H&M :j

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:03

Op me werk draag ik een zwarte Pantalon met zwarte hakken eronder, een zwarte longsleeve met een sjaaltje!
Chique en niet zo saai ;)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:07

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:07

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:08

Ik heb een beetje hetzelfde probleem als Falona. Mijn bovenkant is qua schouders altijd breder dan de onderkant. Maar in een beetje kwaliteitszaak kan je best een pak kopen met boven maat 42 en onder maat 40 bijvoorbeeld.
Ik combineer nu een zwarte broek van Mecc stretch (is prettig bij een zittend beroep) met een zwarte longsleeve, zwarte enkellaarsjes en dit vest:
Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:10

kebie schreef:
Ik heb een beetje hetzelfde probleem als Falona. Mijn bovenkant is qua schouders altijd breder dan de onderkant. Maar in een beetje kwaliteitszaak kan je best een pak kopen met boven maat 42 en onder maat 40 bijvoorbeeld.

Jij hebt het over een jasje/blouse vs. een broek, ik heb het over alleen het jasje/blouse. Dat ziet er niet uit omdat hij bij mijn schouders/buste goed zit, maar rond mijn taille fladert.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:14

Wat een interessant topic!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:15

Afbeelding
kan je het dan niet beter in de kortere blazertjes zoeken?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:21

Leuk topic! Ik ga het zo eens helemaal doorlezen :)

Mijn collega's die in het zicht van de klant werken (ik ben publieksvoorlichter bij de gemeente) dragen bedrijfskleding. Omdat ik niet in het zicht van de klant werk (aan de telefoon en achter de chat) mag ik aan wat ik wil maar niemand loopt hier in een spijkerbroek met trui.

Om te beginnen weet ik welke kleuren mij staan: donkerblauw, lichtblauw, grijs, lila, roze en lichtgroen. Maar groen vind ik lelijk dus dat valt af :P De andere kleuren draag ik vaak, en soms bijvoorbeeld een bruine of beige broek of iets met rode accenten. Wit en zwart kan natuurlijk overal bij :) Ik heb een aantal nette broeken, met dan een neutraal shirtje en een vestje of jasje eroverheen.

Jurkjes en rokjes draag ik ook graag, mijn favoriete combi op het moment is een mooi donkergrijs jurkje met 3/4 mouwen en daaronder een witte kabelmaillot en shirt en bruine laarzen.

Qua accessoires doe ik weinig, ik draag altijd dezelfde ring en af en toe eens een andere erbij. Wel vind ik bijvoorbeeld paarse armbanden, kettingen en pumps (oh en tas niet te vergeten :P ) heel gaaf staan bij mijn nette blauwgrijze visgraatpantalon en een zwart shirt :D

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:28

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:29

Zo heb ik dus, een zwarte combi (broek met jasje) een bruine combi broek met jasje) en daarbij een aantal verschillende kleuren longsleeves. Ik zou ook best eens aan een kokerrokje met laarzen willen. Maar ik durf niet zo goed. Heb al in geen jaren in een rokje gelopen :=

Overigens werk ik op kantoor in de zorgsector, en daar loopt niemand in pak.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:33

Als ik die kan vinden waar mijn schouders in uit de weg kunnen. Helaas val ik door mijn schouders en buste vaak buiten de standaard confectie maten en bij de grotere maten valt de vorm vaak weg en worden ze eigenlijk ook meteen een stuk langer omdat mensen met grotere maten iets te camoufleren hebben :roll:

hestejente schreef:
Jurkjes en rokjes draag ik ook graag, mijn favoriete combi op het moment is een mooi donkergrijs jurkje met 3/4 mouwen en daaronder een witte kabelmaillot en shirt en bruine laarzen.

Dat klinkt hemels <3

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:50

kebie schreef:
Zo heb ik dus, een zwarte combi (broek met jasje) een bruine combi broek met jasje) en daarbij een aantal verschillende kleuren longsleeves. Ik zou ook best eens aan een kokerrokje met laarzen willen. Maar ik durf niet zo goed. Heb al in geen jaren in een rokje gelopen :=

Gewoon doen! Ik had ook in geen jaren in jurkjes rondgelopen. En toen ik met dat grijze jurkje op mijn werk kwam vonden al mijn collega's het super. Eentje riep zelfs meteen: hee, zoiets had ik vorige week nog aan naar een feestje :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:49

wow dit is hier snel gegaan, dit weekend maar eens op mijn gemakje bijlezen. :D

ik heb sinds mijn huidige job (nu 6 maand) voor het eerst in mijn leven kokerrokjes gekocht, en dat bevalt mij heel erg goed, in combinatie met mijn laarzen. :j

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:05

Chubby schreef:
Die eerste 2 jurkjes van Jassje zijn erg leuk en zeer goed geprijsd! Helaas staan ze mij wrs. niet met mijn grote maat. Ik vind het sowieso moeilijk om in een grotere maat echt nette zakelijke kleding te vinden.

Ik draag áltijd mouwtjes, want ik heb een tattoo op mijn rechterbovenarm.

Overigens zijn jeans hier wel oké, maar denk ik dan wel aan welke bezoekers er die dag langskomen. Maar nu heb ik een redelijk lichte jeans aan, met hoge hakken eronder, een wit shirt en een zwart 'gilet' met opgewerkt kraagje. Ik werk als secretaresse van een wethouder in een grote stad..

Hier ook, ik vind persoonlijk de tijd dat jeans niet zakelijk kunnen zijn echt voorbij. Zeker de duurdere zwarte jeans kunnen een mooiere en proffesionele combinatie vormen dan de pakjes.
Vind het altijd raar een polyester pakje zou mogen maar een chique jeans niet.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:08

geloof me kat, niet in elk bedrijf kan een nette jeans :n

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:10

Ariebombarie schreef:
geloof me kat, niet in elk bedrijf kan een nette jeans :n

ja weet ik, maar dat vind ik zo vreemd. Polyester ongetailleerd pak zou wel kunnen.
Als ik voor een vrouw met een zak aanzit, ben ik nooit overtuigt :P