Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Yelly schreef:KiWiKo schreef:Wat is nou het allerergste dat er kan gebeuren................. in het aller, aller ergste geval werkt het nieten dan ga je weer terug naar huis
Ligt er wel een beetje aan hoe erg ik m'n vader teleurgesteld hebMaargoed, denk dat hij me altijd wel weer thuis terug zou laten komen hoor, ik wil hoe dan ook voorlopig hier thuis ook m'n plekkie houden
Ik hoop alleen dat mijn vader wel beseft dat hij hoe dan ook heel belangrijk voor mij blijft, en dat hij niet het gevoel heeft dat ik hem alleen achterlaat.. Met m'n vriend zit het allemaal wel goed denk ik
Maarja.. Mijn vader is er nu dus nog niet van op de hoogte, terwijl het plan nu al zo'n beetje is dat ik tegen het einde van augustus bij hem intrek.. Hoe kan ik het hem zo goed en tactisch mogelijk vertellen? Hij gaat het hoe dan ook totaal niet leuk vinden, toen hij zijn vermoeden voor het eerst uitsprak zei hij ook 'je overziet de keuzes die je maakt op deze leeftijd helemaal niet, ik zou het stom vinden, maar wettelijk gezien kan ik je niet tegen houden'. Ik heb het idee dat ik overal wel goed over nadenk, en eigenlijk ben ik het verder wel met bovenstaande quote van KiWiKo eens
Verder denk ik dat ik en mijn vriend het wel redden, we hebben wel een stabiele basis denk ik zelf
![]()
Vandaag hebben we er ook weer over gesproken, en wat praktische dingetjes uitgezocht enzoHij heeft gezegd dat het hem het best lijkt als ik in het begin alleen de boodschappen grotendeels betaal, en dat we later dan wel zien hoe het uitkomt en of ik evt. nog iets meer zou kunnen bijdragen. Hij kan nu zelf ook gewoon netjes rondkomen, dus daarom zit er voor hem geen haast achter dat ik ga bijdragen aan de huur, dan kan ik beter nog wat spulletjes kopen voor in huis en boodschappen halen voorlopig. Dan weten we ook wat beter wat ik overhoud, en hoe alles loopt (tijd die ik nog over heb naast mijn studie).
We zullen trouwens ook niet heel veel op elkaars lip zitten, want hij werkt fulltime, ik ben op maandag- en dinsdagavond altijd weg en hij op woensdag- en donderdagavond
Ik kan ook altijd nog een avondje of nachtje naar huis gaan, wil zoiezo ook wel af en toe met m'n vader nog eten enzo en bijpraten natuurlijk
niet dat het nu zo fout gaat... integendeel. Maar stel dat ze gelijk krijgen
Het ging over studiefinanciering, dus ik begon over uitwonend zijn en dergelijke, en heb toen gewoon het verhaal op tafel gegooid. Mijn vader begon te schreeuwen dat het 'verdomme niet ging gebeuren', dat ik alleen maar aan mezelf denk, dat ik een klein kind ben.. Er viel niks tegen in te brengen, hij was zichzelf zo aan het opfokken dat hij half ging hyperventileren
Toen moest ik het op een gegeven moment allemaal maar zelf weten, ik was ondankbaar, als ik wou gaan dan ging ik maar, maar dat zou volgens hem betekenen dat ik hem heel ongelukkug zou maken, en dat dat dan een heel bewuste keuze van mij was (om hem ongelukkig te maken dus)
Kortom, er werd me een enorm schuldgevoel aangepraat.. Ik probeerde rustig te blijven, heb hem verteld dat hij altijd het allerbelangrijkste zal bleven, maar dat het ook gewoon goed uitkomt met mijn studie en dat ik het heel graag wil. Ik heb aangeboden elk weekend nog thuis te slapen, en af en toe te blijven eten in de week, maar het maakte allemaal geen verschil.. Ik ben er zelf ook helemaal naar van, ik word gewoon compleet voor het blok gezet.. Ik wil echt graag met mijn vriend wonen, en heb het eigenlijk behoorlijk gehad nu
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen..
Zij willen echt een feestvakantie, kortom uitgaan, drank en jongens. Van mij hoeft dit eigenlijk allemaal niet meer zo, en nu staat mijn hoofd er al helemaal niet naar.. Als ik niet lekker in m'n vel zit wil ik gewoon in m'n vertrouwde omgeving zijn, lekker bij mijn vriend en vriendinnen hier.. Ik weet uit ervaring dat het anders niks wordt
maar zet wel je plan door....... 

KiWiKo schreef:Pappa vind het gewoon wat moeilijk dat zijn kleine meisje groot word........ geef hem even tijdmaar zet wel je plan door.......
komt goed, echt waar
Tis moeilijk voor ouders om te zien dat hun kleintjes ineens groot zijn en eigen keuzes gaan maken
Yelly schreef:Tsja, ik vind het gewoon heel moeilijk nu. Ben toch bang dat mijn vader het me heel erg kwalijk gaat nemen en helemaal over de zeik is als ik het doorzet, en ik wil ook niet dat hij mijn vriend erop aankijkt.. Het scheelde niet veel of ik had mijn spullen gepakt en was er vannacht ook gaan slapen, maar waarschijnlijk maak ik het dan alleen erger. Heb nu net een kwartier op m' balkon gezeten en ben al iets minder overstuur, maar ik voel me alsnog slecht nu
Het is namelijk een heel natuurlijk proces dat jonge vogeltjes uit vliegen.......pianka schreef:Waarom er gelijk zo iets definitiefs van maken? Je kunt het ook langzaam laten gaan. Gewoon afspreken dat je bijv. op schooldagen daar slaapt, en de andere dagen bij je vader. Gaat het goed dan blijf je langer, gaat het minder of wil je meer je eigen ding dan ga je weer even naar je vader. Ik had ook zo'n soort constructie, en ben toen uit eindelijk steeds minder daar gaan slapen. Uit eindelijk is het dus ook uit
)
Ben nu een jaar het huis uit, heb alles gedaan zoals ik wou en hij ziet nu dat ik het echt wel zelf kan.
Heino schreef:Werken jullie allebei Fifteen? Wij kunnen echt nog geen woning kopen nml.
zonnebloem18 schreef:Ik doe niet aan apart geld, zijn geld is mijn geld en mijn geld is zijn geld en alle grote uitgaves worden gewoon overlegt.
Als het geld er is maken we een berekening en betalen we wat betaald moet worden de rest is voor boodschappen en andere spullen.
Vind dat zo'n gedoe aparte rekeningen en (in elk geval voor ons) nergens voor nodig.
Tegenwoordig houd men er in het begin al veel te veel rekening mee dat je ooit eens uit elkaar kan gaan met wat voor gevoel ga je dan in hemelsnaam een relatie in.