bevallen met verdoving of niet?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:02

Ik ben ook bevallen zonder verdoving. Had het ook echt niet nodig en ik zou het pas doen als het echt ,echt ernstig zou worden want zo'n ruggeprik is niet fijn voor het ongeboren kind.
Oke het is geen fijn gevoel ofzo maar het is te doen hoor, en hoe cliche het ook klinkt als het kind er eenmaal is dan ben je alles vergetn. Ik zei de volgende dag al dat ik een tweede wilde! Terwijl de meesten de eerste weken altijd zeggen dat ze noooooooooit meer een bevalling willen meemaken.....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:07

Ik ben ook bevallen zonder, maar ik had ook wel ernstig geluk bij mijn bevalling. Ik heb over het eerste weetje tot floep er maar 8 uur over gedaan. Ik had ook maar 3 persweeen en ik moet eerlijk zeggen dat het op dat moment wel pijn doet maar dat het geen erge pijn is zoals de pijn dat je je teen stoot aan een drempel ofzo.... dat is vervelende pijn maar een bevalling pijn is pijnlijk maar functioneel en daarom dragelijk.......

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:22

Nou dan hebben jullie niet mogen genieten van dezelfde weeen Haha!
Ik had rug en been weeen bij de eerste, volledige ontsluiting in minder dan 6 uur, wee duurde anderhalve minuut per keer.
Tussen de wee in viel ik weg in slaap, ik was na 4 uur uitgeput, volgens de verloskundige had ik ook een van de zwaarste weeen mogelijk.
Daarna kwamen de persweeen een uur niet op gang en moest ik door normale weeen heen persen, omdat van het paardrijden alles zo strak was van onderen schoot de inwendige spildraai niet op.
Met de kracht van het persen had het kind er in half uur kunnen zijn,
dus laatste moment naar het ziekenhuis, in de auto is de inwendige spildraai gevordert en het laatste half uurtje in het ziekenhuis kwam er ook geen hulp bij, behalve een knip want na 3x staan van het hoofd was het duidelijk nodig...over het laatste stuk deed ik dus 2 uur.

Ik wist van de verloskundige dat dit zware pijnlijke weeen waren en daardoor (het kon niet pijnlijker de volgende Haha! ) durfde ik een tweede wel aan, omdat ik zo snel volledige ontsluiting had bij de eerste moest ik direct bellen bij begin van weeen bij de tweede.
Helaas kwam mijn wens uit (liever een heel langzame bevalling waarbij je steeds harde buiken krijgt en 2 wk later volledige ontsluiting hebt en weeen krijgt) en ik kreeg dus ook geen echte weeen, maar beetje buikpijn en verloor slijmprop en direct persdrang.
Niet eens persweeen, alleen maar drang, dus wegpuffen, direct uiteraard verloskundige gebelt...enkele minuten later gevoeld waar het hoofd zat met een vinger, voelde de kruin al, meer wegpuffen, toen stond het hoofd en kon ik geen kant meer op, ben door mijn knieen gegaan en heb man geroepen om het kind te komen 'opvangen'....
Kind geboren in 20 minuten, van slijmprop verloren tot geboorte en 10 minuten later netjes placenta eruit.
Toen de verloskundige kwam moest ik snel gehecht, het begon al op te zetten en ik had bijna een totaal ruptuur.
Ik mocht de eerste dagen niet uit bed en zag ook helemaal grijs.
De naweeen waren veel pijnlijker dan de bevalling zelf overigens.

En, nee, ik ben van beiden de pijn niet vergeten...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:26

Jeete Orri van het ene uiterste in het andere................Iedere bevalling is zoooooo ontzettend anders en al zouden ze het zelfde zijn dan is de beleving anders..........

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:32

het probleem bij mij is ook dat ik als de dood ben voor naalden. Die doen bij mij altijd zeer. Zo'n ruggeprik waarschijnlijk ook. Dus zou ik het in de eerste instantie proberen zonder. Maar gelukkig hoef ik geen kinderen dus dat scheelt weer.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:33

Nou mijn weeen waren ook geen feestje. Ik had ze ook heel erg in mijn rug, op het laatst kroop ik over de grond van de pijn. IK ben s'morgens om 07:00 begonnen en om 15:00 is Damian geboren na 3 kwartier persen.
Ze hadden altijd gezegd dat er een klein kindje in zou zitten blablablabla, en daar kwam meneer aan 8 pond!!!!!!!!!
Ze moest 3 keer trekken omdat zijn tweede schouder bleef hangen! Dat was errug pijnlijk maar die pijn kan je idd wel hebben omdat het functioneel is.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:41

Beiden mijn kinderen wogen 3750 en waren 53 cm lang.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 10:05

De eerste was bij mij 2700 gram en 49 cm en de tweede probeerde bij zijn geboorte gelijk al op een kleuter te lijken, die was 4600 gram en 54 cm.
Die presteerde het ook nog eens om midden op de dag geboren te worden terwijl het buiten 35 graden was.
Zowel de verloskundige als de kraamhulp stonden op het punt van flauwvallen door de hitte en ik maar roepen: Gaat iemand me nog helpen met dit kind naar buiten halen Verward Verward Haha! Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 10:08

Hahahahaha ze zijn bij mij allebei geboren op 26 mei en beide keren begon de bevalling 's nachts... de eerste om 4 uur 's nachts en de tweede om 3 uur 's nachts. En ook beide keren een hittegolf dus droegen ze voornamelijk een rompertje (al die zomerpakjes hebben ze nauwelijks gedragen) in de wagen met daaroverheen gespannen een fijn net truitje van mij, tegen zon e.d.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 10:36

Brrrr!!!

Voorlopig puf ik wel mee met mijn zwagerinnetje die over 3 maanden zover is...

dat is voorlopig voor de eerstkomende paar jaar weer voldoende... Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 10:41

Mijn moeder zag met angst en beven de keer tegemoet, dat ik een kind zou gaan krijgen; ik, bangepoeperd nr. 1 Clown !

Het viel dus meer als 100 % mee Pling !
Bij mijn dochter heb ik precies 12 uur nodig gehad (van de eerste wee, tot het moment dat ze er was), maar dat kwam omdat ik tijdens de weeen moest verkassen (nee, niet naar het ziekenhuis, mijn verloskundige had 2 bevallingen tegelijkertijd en ik ben mee naar het huis van die andere vrouw gegaan Haha! , maar da´s weer een ander verhaal Knipoog !), anders was ze er vast en zeker eerder geweest! Zij is ´s middags om 14.52 uur geboren, haar broertje kwam precies 4 jaar later (ja, ook mijn kinderen zijn op dezelfde dag jarig Knipoog , Orri, jouw kinderen zijn op de dag geboren dat ik van mijn zoon uitgerekend was Lachen !) na 3,5 uur om 9.15 uur.
Dit alles zónder verdoving, knip of scheur Pling !
Bij Amber wilde ik een uur na de bevalling naar huis, maar ik weet nog goed dat ik behoorlijk pissig op de verloskundige was, dat ik nog een uur moest blijven liggen Haha! !
Na de geboorte van Tim, stond ik een uur later al lekker onder de douche en daarna ben ik gezellig naar beneden gegaan voor een kop koffie met een stuk taart (Amber was immers ook jarig Knipoog !)
Tja... ik ben echt een van de vrouwen, die liever bevalt als naar de tandarts gaat Schijnheilig !!

orri schreef:
...Als je aan het bevallen bent dan geldt maar 1 regel; kind moet eruit Haha!
of er nou een horde studenten bij staat te kijken of niet... maar tijdens het bevallen geld niks meer


Helaal waar Orri, niets is meer zonder gène als een bevallende vrouw Knipoog !
Tuurlijk doet het even flink zeer, maar het is (althans, bij mij!!) wel een pijn, met duidelijk een begin en een einde! Je weet gewoon dat het "ooit" weer over gaat!!

Trouwens SP, mijn man vroeg ook of hij "er écht bij moest zijn", maar heeft er nooit spijt van gehad dat hij het ook echt gedaan heeft Knipoog ! Wel is hij bij mijn hoofd blijven zitten, zo pontificaal van voren hoefde niet van hem Haha! , evenmin als het doorknippen van de navelstreng! De eerste keer heeft mijn moeder dat gedaan, de tweede keer heb ik het zelf gedaan !

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 10:50

Ha wat grappig Haha! mijn eerste was 1 juni uitgerekend en de tweede op 19 mei Knipoog maar bij de eerste verklaarde ik direct dat hij 26 mei zou komen, dus iedereen dacht dat hij op de uitgerekende datum kwam *LOL*

Mijn oudste heb ik voorbereid op de bevalling dmv zijn eigen bevallingsfoto's (ik wilde hem eigenlijk even bij de buurvrouw hebben, maar voor het geval dat Knipoog en maar goed ook) hij heeft zijn broertje geboren zien worden en riep dus ook uit; "een baby"
Ik had voor zijn verjaardag het huis natuurlijk al versierd (was een verrassing doe ik altijd 's avonds) en ook aardbeienvlaai in huis gehaald (jammie, we vieren 's ochtends altijd de verjaardag met zingen en stukje taart in bed Haha! )

Je weet dat het ooit weer over gaat... als het kind eruit gaat Haha!
en werkelijk, al die dingen die je zo eng lijken, tang en weet ik het, op het moment supreme denk je maar aan 1 ding; als het kind er maar uit komt en liever nu dan later Lachen

En zo moet je ook denken, want je kunt zelf je bevalling bevorderen maar ook stoppen, dat je weeen wegvallen en je bevalling staakt,
dat kun je echter beter niet doen.... want dan moet je aan de wee opwekkers en dat is niet prettig! (weet ik van kennis)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:00

Met de eerste was ik 19 mei uitgerekend Haha! ! Ze kwamen allebei op 15 mei Knipoog !

Citaat:
Ik had voor zijn verjaardag het huis natuurlijk al versierd (was een verrassing doe ik altijd 's avonds) en ook aardbeienvlaai in huis gehaald (jammie, we vieren 's ochtends altijd de verjaardag met zingen en stukje taart in bed Haha! )


Volgens mij zijn er bij ons een hoop overeenkomsten Orri Knipoog !!

Goh, als ik dit hier allemaal zo eens lees, zou ik dolgraag nog een keer zwanger willen zijn én bevallen Scheve mond ! Helaas... ik wil ábsoluut géén derde kind Haha! !!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:02

Oh als je wilt...mag je er voor mij wel eentje baren Schijnheilig
Want als IK dit zo lees wil ik helemaal niet zwanger worden en bevallen *LOL*

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:08

Okay Cody, doen we Haha! !!

Barb

Berichten: 12087
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:10

Cody schreef:
Oh als je wilt...mag je er voor mij wel eentje baren Schijnheilig
Want als IK dit zo lees wil ik helemaal niet zwanger worden en bevallen *LOL*


ik word ook helemaal niet goed als ik dit lees hoor, het is ook
zo jammer dat je niet even kunt oefenen om te kijken hoe
zeer het nou daadwerkelijk doet Scheve mond

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:12

Barb"]
[quote="Cody schreef:
Oh als je wilt...mag je er voor mij wel eentje baren Schijnheilig
Want als IK dit zo lees wil ik helemaal niet zwanger worden en bevallen *LOL*


ik word ook helemaal niet goed als ik dit lees hoor, het is ook
zo jammer dat je niet even kunt oefenen om te kijken hoe
zeer het nou daadwerkelijk doet Scheve mond
[/quote]

Ik denk wel dat een 9 maanden durende dracht en daarna weeen en de bevalling een enorme voorsprong geeft op moeders die de vader niet zo snel inhaalt, qua band met de kinderen. Tenzij zo'n vrouw een partner heeft met een bovengemiddeld inlevingsvermogen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:19

Barb schreef:
... het is ook zo jammer dat je niet even kunt oefenen om te kijken hoe zeer het nou daadwerkelijk doet Scheve mond


Als het écht zo zeer doet, als je je nu voorstelt, zou geen enkele vrouw op deze wereld meer als één kind hebben Haha! Knipoog !!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:21

Mijn beide kids zijn zonder verdoving geboren. Ik moet toegeven, ik beval gemakkelijk ... echt, zonder scheuren/knippen of andere hulptoestanden. M'n eerste was echt een kanjer van een baby en in 6 uurtjes was het geklonken. Vanzelfsprekend was m'n tweede die kleiner was een makkie. Ik zie wel dat verdoving uitputting kan tegen gaan voor vrouwen die langdurige arbeid moeten leveren. Keizersnedes voor de "luxe" zijn voor mij totaal uit de boze ... maar zolang het "product" aangeboden zal worden zal het gebruikt worden!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:28

Ik heb inderdaad gehoord dat vrouwen die intensief paardrijden, een moeilijkere bevalling hebben dan gewoonlijk. Is dit ook zo?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:30

Sterre schreef:

Volgens mij zijn er bij ons een hoop overeenkomsten Orri Knipoog !!

Goh, als ik dit hier allemaal zo eens lees, zou ik dolgraag nog een keer zwanger willen zijn én bevallen Scheve mond ! Helaas... ik wil ábsoluut géén derde kind Haha! !!


Hahahahaha... die eerste schopjes die je voelt, het leven voelt bewegen in je buik ... (maar niet, maagzuur, misselijkheid Misselijk , pijnscheuten in je buik en bekken kilo's die er aanvliegen)

Ik wil ook absoluut geen derde....
remedie; 2 jengelende kinderen Knipoog

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:37

orri schreef:
..Hahahahaha... die eerste schopjes die je voelt, het leven voelt bewegen in je buik ... (maar niet, maagzuur, misselijkheid Misselijk , pijnscheuten in je buik en bekken kilo's die er aanvliegen)


Ik zei het toch al Knipoog , we hebben hier behoorlijk wat overeenkomsten, behalve het misselijk zijn, daar zit ik nu nog steeds op te wachten, ben echt géén minuut misselijk geweest !!!

Thyrza, het schijnt idd zo te zijn, dat vrouwen die veel paardrijden, hele stevige bekkenbodem spieren hebben en daarom nog wel eens problemen tijdens de bevalling kunnen hebben Scheve mond .
Ten tijde van mijn zwangerschappen en bevallingen, reed ik al een tijd niet meer, dus ik kan je daar niets zinnigs over zeggen!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:39

Sterre schreef:
Thyrza, het schijnt idd zo te zijn, dat vrouwen die veel paardrijden, hele stevige bekkenbodem spieren hebben en daarom nog wel eens problemen tijdens de bevalling kunnen hebben Scheve mond

Ook dat nog Scheve mond
Sterre, de bevalling is all yours Knipoog

Barb

Berichten: 12087
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:49

Sterre hier heb je nog een klant!!! Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:51

irene schreef:
ik maar roepen: Gaat iemand me nog helpen met dit kind naar buiten halen Verward Verward Haha! Haha!



AAAAARRRCCCHHHHH Haha!