Wat een verschrikkelijk begin van de dag

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhys
Berichten: 6354
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 13:53

Ikwerk bij mensen, die hadden eens een hele winter ratten in het konijnenhok (nouja, eronder), die hebben die konijnen nooit iets gedaan.

Hier is het gebeurd dat de hond van de buren mijn konijn opgegeten heeft, maar toch lag ook het hele hok aan barrels.

Succes met zoeken naar de oorzaak, en ben je er alweer een beetje overheen? Ik zou volgens mij echt gaan kotsen als ik zo'n uit elkaar gereten konijn moest opruimen....

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 13:55

Horsepleasure: Ik ben blij dat er vannacht niks is gebeurd... Kan ook haast niet anders nu je het zo goed beveiligd hebt Haha!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 14:33

Rieja schreef:
Ikwerk bij mensen, die hadden eens een hele winter ratten in het konijnenhok (nouja, eronder), die hebben die konijnen nooit iets gedaan.

Hier is het gebeurd dat de hond van de buren mijn konijn opgegeten heeft, maar toch lag ook het hele hok aan barrels.

Succes met zoeken naar de oorzaak, en ben je er alweer een beetje overheen? Ik zou volgens mij echt gaan kotsen als ik zo'n uit elkaar gereten konijn moest opruimen....


Nee van een rat was dit ook niet het werk denk ik, daar was het konijn te groot voor.
Hier hebben we ook eigenlijk altijd wel ratten want waar dieren zijn en eten zijn vaak ratten he.
Het hok is dus helemaal niets aan te zien van beschadigingen ofzo.

Nou ik had gelukkig nog niet gegeten haha dat scheelt misschien.
Het was absoluut geen leuk klusje, zeker ook omdat ik niet wist of er een of ander beest nog onder zat he (toen wist ik nog niet hoe erg het was en dacht dus aan een rat ofzo).
dus hup de riek erbij (moest op mijn knieen omdat het er zo laag is dus dat zit niet echt fijn in zo'n situatie) en opruimen maar.
en dan zie je eigenlijk pas hoe erg het is omdat het onder je neus ligt.
maar goed dat het pas gebeurd was en dus nog vers, stel je voor dat de maden er al in zitten Misselijk

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:17

Tuurlijk kan je niet zomaar doen wat je wil met iets of iemand die in je tuin is.
Kat opsluiten heeft geen zin, maakt misschien een bende in de schuur en probeer zo'n kat maar eens te vangen.
Wat is het nut ervan? Strafbar...tja.. dieren vallen onder "goederen", die mag je ook niet zomaar van een ander in je huis bewaren Schijnheilig
Met mensen is het weer anders...

Ik hoorde vanmorgen dat honden geen gevoel hebben wat betreft: dat ze niet van je kunnen houden, daar dus geen gevoel bij hebben.
Kwam van hondenbrigade vandaan.
Heb er over nagedacht, maar een hond ziet je als baas, als roedelleider, kan dus best zo zijn.. (yes...krijg je hier weer een discussie van!)

En ik vind...van honden heb je meer last dan van katten!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 18:20

Branca schreef:
Ik hoorde vanmorgen dat honden geen gevoel hebben wat betreft: dat ze niet van je kunnen houden, daar dus geen gevoel bij hebben.
Kwam van hondenbrigade vandaan.
Heb er over nagedacht, maar een hond ziet je als baas, als roedelleider, kan dus best zo zijn.. (yes...krijg je hier weer een discussie van!)


*kijkt links, rechts, nog een keer links, nee geen Desiree te zien, kruipt toch voor de zekerheid alsvast onder het bureau*

Daar zit best wat in Branca

Cer

Berichten: 30217
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:53

Kayla"]
[quote="Branca schreef:
Ik hoorde vanmorgen dat honden geen gevoel hebben wat betreft: dat ze niet van je kunnen houden, daar dus geen gevoel bij hebben.
Kwam van hondenbrigade vandaan.
Heb er over nagedacht, maar een hond ziet je als baas, als roedelleider, kan dus best zo zijn.. (yes...krijg je hier weer een discussie van!)


*kijkt links, rechts, nog een keer links, nee geen Desiree te zien, kruipt toch voor de zekerheid alsvast onder het bureau*

Daar zit best wat in Branca
[/quote]

*LOL* bukken Kayla!!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:56

Branca schreef:
Ik hoorde vanmorgen dat honden geen gevoel hebben wat betreft: dat ze niet van je kunnen houden, daar dus geen gevoel bij hebben.
is "houden van" niet een menselijke emotie?

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 20:11

Ja, inderdaad Supertje...
Dat is in de trend van wat ik al eerder schreef: dat je dieren"dingen" niet met mensen"dingen" kan vergelijken. (Zie vorige reakties)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 20:15

Het grappige is dat je in katten best wel veel menselijke eigenschappen kan herkennen, zoals beledigd zijn, je bijvoorbeeld totaal negeren als je op vakantie geweest bent Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:26

Kayla"]
[quote="Desiree"]Nou ja, katten en inbrekers komen beiden op een plek waar ze niets te zoeken hebben en ze roven Haha! . dus de vergelijking is niet zo krom hoor.
[/quote]

Inbekers zijn voor de wet strafbaar, loslopende katten niet.


Zie mijn reactie op Desiree. Ik zie het nut eigenlijk niet van een kat opsluiten. De kat leert er echt niet van en dan heb je ook nog je hele schuur vol kattenstront Scheve mond.


Mijn katten komen ook niet buiten.
[/quote]

Loslopende katten die in andermans tuin komen en daar schade aanrichten op enigerlei manier zijn van asociale mensen. We leven nu eenmaal dicht op elkaar in nederland, er moeten nou eenmaal veel kinderen geboren worden en ook nog eens veel mensen uit het buitenland hier komen. En dat houdt in dat je gewoon NOG meer rekening met elkaar moet houden. Het zou wat gemakkelijker liggen als we allemaal wat verder van elkaar verwijderd woonden, dan had je ook minder last van andermans liefhebberijen.

Overigens, de kat opsluiten in de schuur is niet bedoeld om de kat een lesje te leren maar zijn eigenaar.

Nu wat betreft de liefde van een hond voor zijn baas: hoe kan de hondenbrigade dat aantonen? Graag met wetenschappelijk bewijs komen. Mensen zijn namelijk geneigd dat als iets niet aangetoond kan worden bij dieren, dat het ook niet aanwezig is. Voorbeeld: dieren kunnen niet nadenken, want dat is nooit aangetoond. MAar het is OOK nooit aangetoond dat ze NIET kunnen denken. En ik heb wel eens het idee dat dieren WEL kunnen nadenken omdat ze op dingen komen waar iets in de hersenen aan vooraf moet zijn gegaan.

Als honden al niet van een baasje zouden kunnen houden (wat mijns inziens wel zo is omdat ik daar bewijzen van heb, en daar ook verhalen van bekend zijn), hoe moet dat dan wel niet met een kat zijn?
Branca, jij gelooft ook mensen erg selectief. Hoe komt het dat jij zo klakkeloos aanneemt van de hondenbrigade dat honden niet van iemand zouden kunnen houden?

[quote="SuperPepeijn"]
[quote="Branca"]Ik hoorde vanmorgen dat honden geen gevoel hebben wat betreft: dat ze niet van je kunnen houden, daar dus geen gevoel bij hebben.
[/quote]is "houden van" niet een menselijke emotie?
[/quote]

Jij bent een schoolvoorbeeld van menselijke arrogantie, dat wel. Maar hoe kom je erbij dat bepaalde emoties alleen voorbehouden zijn aan mensen? Is dat omdat je zelf faalt bij het herkennen bij bepaalde emoties bij dieren? Als een dier iets mist in zijn leven, zal hij misschien zich niet bewust zijn wat er ontbreekt, behalve dan een knagend gevoel wat opgeheven wordt als hetgeen dat ontbreekt weer opduikt. Maar toch is dat een vorm van hechten of houden van.

[quote="Kayla schreef:
Het grappige is dat je in katten best wel veel menselijke eigenschappen kan herkennen, zoals beledigd zijn, je bijvoorbeeld totaal negeren als je op vakantie geweest bent Haha!


dat is dan ook onzin. HOnden zijn ook vaak beledigd als je weg bent geweest van vakantie, je een tijd lang niet meer aankijken of zo als je weer terug bent, een hele koele houding aannemen. Dat doet POlleke ook.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:39

desiree, laten we elkaar niet uitschelden svp. hechten vind ik totaal iets anders dan houden van.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:44

SuperPepeijn schreef:
desiree, laten we elkaar niet uitschelden svp. hechten vind ik totaal iets anders dan houden van.


Ik was niet aan het schelden, ik gebruikte geen naam voor jou.

Houden van gaat iets verder ja. Maar ik denk wel degelijk dat het geen emotie is die alleen voorbehouden is aan de mens. Voorbeeld: (en dan niet bij honden maar bij papegaaien): de ara's blijven altijd bij elkaar als ze elkaar gevonden hebben en gaan meestal niet lang na elkaar dood (in een documentaire op discovery gezien). Ze schijnen niet zonder elkaar te kunnen maar waarom heet dat dan niet houden van bij hen en bij mensen wel?

En hoe zit dat dan bij honden die stoppen met eten als ze hun baasje missen?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:48

misschien missen ze hun baasje dan?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:56

SuperPepeijn schreef:
misschien missen ze hun baasje dan?

missen is dus volgens jou niet alleen aan mensen voorbehouden? goh, nou dat valt me dan weer mee. Maar je hebt missen en missen he. Het een is jammer vinden dat de ander er niet is, en het ander is het vreselijk vinden dat iemand er niet is. Als je niet kunt eten omdat iemand er niet is, gaat het een heel stuk verder dan "jammer vinden", dan is er echt sprake van "vreselijk vinden". en dan kun je toch wel spreken van houden van.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:04

Desiree schreef:
Loslopende katten die in andermans tuin komen en daar schade aanrichten op enigerlei manier zijn van asociale mensen.


Sorry Desiree, maar dit vind ik echt een enorm bekrompen gedachte. Hoe kom je erbij Je kan niet alles en iedereen over èèn kam scheren, en dat doe je hier wel.

Onze katten zullen buiten vast wel in de tuin van een ander piesen, zullen ook wel hun nageltjes scherpen aan een boom...dus wij zijn asociaal volgens jou. Vind ik erg knap dat je zulke dingen kunt zeggen over mensen die je helemaal niet kent. Lips are sealed

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:10

tja marianne, de ene is asociaal, de andere wordt arrogant genoemd en faalt bij empathie voor dieren. niet zo druk over maken, het zegt meer over de schrijver, dan over degene die aangesproken wordt.

Barb

Berichten: 12089
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:12

even offtopic:
waarom moet iemand met een hond wel hondenbelasting
betalen en iemand met een kat geen kattenbelasting?

Katten lopen los over straat en poepen bij iemand anders in
de tuin. Ik sluit ook regelmatig de kat van de buren bij ons
in de schuur op, ik doe dit niet met opzet want merk het
meestal pas de volgende ochtend als hij me goeiemorgen
miauwt.
Hopelijk doet hij zijn werk goed en vangt hij nog wat
muizen in de schuur, ik ga me er verder ook niet druk om
maken maar volgens mij is dat beest nu zwanger en als
ze moet bevallen gaat ze dat maar lekker thuis doen en
niet in mijn schuur

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:14

sjezes, doe niet zo flauw! ik zei erbij marianne "katten DIE SCHADE AANRICHTEN in andermans tuin zijn van asociale mensen.", dat is meer dan loslopende katten. Jullie zullen ongetwijfeld hondeneigenaars die hun hond bij je voor de deur laten poepen ook aso vinden.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:30

Desiree schreef:
sjezes, doe niet zo flauw! ik zei erbij marianne "katten DIE SCHADE AANRICHTEN in andermans tuin zijn van asociale mensen.", dat is meer dan loslopende katten. Jullie zullen ongetwijfeld hondeneigenaars die hun hond bij je voor de deur laten poepen ook aso vinden.


Ik zei er toch ook bij 'als ze in de tuin piesen of nagels scherpen aan een boom'. Dat lijkt mij wel schade, wat voor schade zouden katten anders aan kunnen richten (of bedoelde je de schade die bij HorsePleasure is aangericht?).

Tuurlijk vind ik hondeneigenaars waarvan de hond bij ons voor de deur poept aso, maar dat vind ik toch iets anders dan loslopende katten die zelf een plekje zoeken om te poepen. Ik vind het trouwens ook smerig als honden op een openbaar grasveld poepen. Als je niet oplet glijd je uit door de stront. Katten begraven hun poep tenminste.

Maar we verschillen gewoon van mening. Een kat kan je niet zoals een hond gaan uitlaten, dat werkt gewoon niet.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:31

Ja, maar die honden eigenaren hebben er controle over, hoe moet je in godsnaam katten in de gaten houden als ze buiten lopen?? Ik heb ze in ieder geval niet aan de riem..

carola

Berichten: 8698
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:33

Desiree, respecteer toch ook eens meningen van andere mensen. Waarom is in jou ogen toch elke hond goed, en elke kat slecht?
En ik ga met SP mee dat ik geloof dat 'houden van' alleen is voorbehouden aan mensen, en niet aan honden, paarden of katten. Waar ik dat op basseer? Een zeer uitgebreide cursus dierenwelzijn en ethologie (gedragsleer) op mijn opleiding, van een zeer geleerde professor. Wetenschappelijk onderbouwd dus, en in jou berichtjes lees ik nog steeds alleen maar jou ervaringen en subjectieve meningen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:33

MarianneR schreef:
[
Ik zei er toch ook bij 'als ze in de tuin piesen of nagels scherpen aan een boom'. Dat lijkt mij wel schade, wat voor schade zouden katten anders aan kunnen richten (of bedoelde je de schade die bij HorsePleasure is aangericht?).
.
[/quote]

ja, schade echt in de vorm van vogels doden in iemands tuin, of de tuin omwoelen wanneer ze hun ontlasting begraven. Stel dat iemand er een groetentuintje houdt? Jummie! Smakelijk eten! Haha!
het feit dat je een kat niet kunt uitlaten zoals een hond praat loslopende katten nog niet goed he. Ze hebben thuis een kattenbak waar ze hun ontlasting kwijt kunnen.

lies

Berichten: 9658
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:34

Waarom kattenbelasting niet bestaat lijkt me duidelijk. Die poepen voornamelijk in Desiree's tuin Haha! en andere tuinen, dat kost de gemeente dus geen geld. Honden doen dat voornamelijk op de openbare weg en plantsoenen.

Ik ben ook zo'n asociale katteneigenaar. Heb er drie en ze lopen allemaal buiten. Wel heb ik 3 kattenbakken thuis staan, die ik iedere dag leeg haal. Ik hoop dus dat ze alles op die kattenbak doen, maar ik kan dat niet controleren.

Gelukkig hoeven we hier in dit gat geen hondenbelasting te betalen, want ik heb er sinds kort twee. In Groningen betaalde ik voor 1 hond zo'n 140 gulden per jaar. Een tweede kost geloof ik het dubbele erboven op Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:36

carola"]
Desiree, respecteer toch ook eens meningen van andere mensen. Waarom is in jou ogen toch elke hond goed, en elke kat slecht?
.
[/quote]
deze conclusie komt uit jouw subjectieve waarneming om in jouw woorden te spreken.
[quote="carola schreef:
En ik ga met SP mee dat ik geloof dat 'houden van' alleen is voorbehouden aan mensen, en niet aan honden, paarden of katten. Waar ik dat op basseer? Een zeer uitgebreide cursus dierenwelzijn en ethologie (gedragsleer) op mijn opleiding, van een zeer geleerde professor. Wetenschappelijk onderbouwd dus, en in jou berichtjes lees ik nog steeds alleen maar jou ervaringen en subjectieve meningen.

Ik denk echt dat de wetenschap nog niet voldoende bevorderd is om dergelijke conclusies te trekken, en dat de wetenschap in dit opzicht subjectief is. De wetenschap faalt ook wel eens vaker he. Ook op medisch gebied bijvoorbeeld. Ik ga inderdaad af op eigen bevindingen ja. Natuurlijk. Wie niet?

Barb

Berichten: 12089
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:37

ja ik geloof dat wij iets van 52 euro betalen voor 1 hond, maar mijn
honden poepen niet voor de deur van een ander en ook niet in het
plantsoen want ze lopen op het weiland en daar schep ik het weer weg.

Ik moet nu ook de poep van de katten (die er 3 hebben) verwijderen
(eentje heeft het al 2x gepresteerd om in mijn poetskist te gaan zitten
poepen )
Desiree kan ik deze katten niet doorsturen naar jou? het is een eindje
lopen maar dan ben ik er vanaf Tong uitsteken Knipoog