Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39864
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 08:06

Las dit vanochtend op Fok:
Citaat:
Twee 15-jarige leerlingen van het Coornhert Lyceum in Haarlem willen de hulp van topadvocaat Bram Moszkowicz of een van zijn kantoorgenoten om hun gearresteerde vriend Mamady C. (22) vrij te krijgen. Hiervoor moet het tweetal wel met drieduizend euro exclusief btw over de brug komen, een 'vriendenprijs' vergeleken met het normale tarief van Nederlands bekendste advocaat.

Leerlingen Babette Kikkert en Ella Koopman zijn een inzamelingsactie onder docenten gestart om het benodigde bedrag bij elkaar te sprokkelen. Tot nu toe heeft deze actie de meiden pas een klein stapje vooruit geholpen, ze hebben zo'n 150 euro opgehaald.

Mamady C. en zijn broer Bemba (20) werden anderhalve week geleden 's nachts gearresteerd tijdens een rit in de Zuidtangent. Aanleiding hiervoor was een ruzie tussen beveiligers van de bus en Bemba, die een broodje zat te eten.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/416784/1/1/100/scholieren-willen-hulp-moszkowicz.html

Ben benieuwd of het gaat lukken. :)

robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:56

Fiffill schreef:
robeer schreef:
Wat ik trouwens elke keer vergeet te vragen aan je Fifill: ben je erg geschrokkken van het toegepaste geweld? Voor ons is het natuurlijk 'normaal' maar ik vraag me vaak af hoe omstanders het ervaren.


Nou, het is niet iets dat je dagelijks meemaakt :7 ik was vooral heel erg verbaasd dat de situatie zo geëscaleerd was aangezien de aanleiding echt helemaal nergens op sloeg. En het ziet er niet erg fijn uit als ze iemand voor je neus neermeppen en er een hond op loslaten, maar ik moet zeggen dat ik me nog het meest verbaasde over het achterlijke gedrag van de mensen om me heen. ;)


Het gedrag van omstander verbaas ik me allang niet meer over hoor. Is kennelijk een bijproduct van de huidige maatschappij.
Ik heb het me vaak afgevraagd. Er gebeurd iets, politie komt met 'geweld' aanrijden, er wordt een aanhouding verricht onder verzet waarbij geweld gebruikt wordt, politie vertrekt weer. Mensen die daar dan ongewild getuige van zijn moet dat toch impact op maken. Of geweld nu legaal of illegaal toegepast wordt, je bent er toch getuige van. Er bestaat nog steeds niet zoiets als slachtofferhulp voor getuigen van politiegeweld.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:50

Zullen ze het geld voor Bram al bij elkaar hebben :+

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:57

Hulde voor de agenten, correct gehandeld en niets overdreven.
Ik weet niet of je weet in wat voor risico de agenten zich begeven in zo'n kleine ruimte met zoveel jongeren die kabaal maken en er al eerder agressie vertoond was?
Helaas heb ik zelf het één en ander meegemaakt qua agressie in kleine ruimtes en wat ik hier op het filmpje zie hebben ze echt wel goed gehandeld.

NoaSky

Berichten: 1503
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Drunen

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:10

Sja heb het filmpje ook gezien.. Moeilijk om een oordeel te vellen vooral omdat ik me MATELOOS zat te irriteren aan het commentaar van die omstanders er omheen.

Sja, toch blijf ik het zijn eigen schuld vinden. Als de politie mij zou vriendelijk doch dringend zou verzoeken de bus te verlaten dan stond ik al buiten hoor, pak de volgende wel! Dus het zegt toch ook iets over respect.

En dat je dan dit krijgt, sja dat is in mijn ogen dat je verdiende loon. Oke een trap na niet, maar dat is misschien de hitte van de strijd, het had voorkomen kunnen worden als hij zich normaal had gedragen.

Nee, hulde aan de politie dat ze zo rustig bleven.

(je zou trouwens die jongen zijn die er in eerste instantie naast zit.. brrrr dan zit je ook niet bepaald op je gemak!)