Zwanger!!!!! heleboel vraagjes!!!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 18:25

Feli! Dat worden een hoop Bokt felicitatie kaartjes Knipoog)

Geniet er lekker van Lachen

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 22:38

Ik was precies twee weken na het stoppen van de pil zwanger en merkte het ook direkt. Was wel even schrikken, zo snel. Ik had erge ademnood en werd langzamerhand steeds vergeetachtiger. Later hoorde ik dat ze dat zwangerschapsdementie noemden, gelukkig, het bestond echt. Ik wist soms mijn naam niet eens meer! Ik werd s' middags om 16.00 uur meestal misselijk, sliep erg weinig en lag maar wat voor me uit te kijken in bed. O ja, ik kreeg ernstige acnee die na de geboorte als sneeuw voor de zon verdween, hoera! Allemaal dingen dus die ik van anderen niet had gehoord!
Ik heb ook heel veel zelf gedaan, behangen, verfen, gordijnen maken.
Mijn oudste is een meisje en ik heb veel kleren zelf gemaakt, erg leuk om te doen.
Op marktplaats staat veel positiekleding. Zelf vond ik het ook zonde om voor een paar maanden hele duren broeken te kopen. Zelf kun je ze ook maken, er zijn wel patronen voor. Ik heb ook spijkerbroeken aangepast. Stuk buik er uit knippen en dubbele tricot of stretchstof er weer in zetten.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 10:12

Ikkke ben van de week naar de Livera geweest. M'n borsten waren gegroeid en ik paste nietgoed meer in m'n bh's. Ik heb normaal cup D, dus er werd cup E uit de schappen gehaald. Was die dus ook nog te klein!!! Nu loop ik dus al met een tent van een cup F rond. Hoe moet dat verder!!!!!
Het zou mij niets verbazen als ik toch al 2 mnd verder blijk te zijn. Van de week "mag" ik de verloskundige bellen, dus dan zal ik het haar ook nog eens vragen. Mijn voorlaatste menstruatie verliep namelijk anders als anders..... Ik hou jullie wel op de hoogte. Wel een eng idee, want dan zou ik al in mei uitgeteld zijn....

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 13:20

Ze kunnen toch tot een bep. aantal weken aan je echo zien hoever je bent? En aan de hand daarvan bepalen ze dan je uitgerekende datum?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 11:43

Ze gaan dus van de eerste dag van de laatste menstruatie uit. Ze hebben dan een handige draaischijf, waarbij de verwachte geboortedatum naar voren komt.
In mijn geval maken ze dus idd een echo (op 14 januari). Het kindje "hoort"dan ongeveer 5 cm te zijn. Mocht ie nu veel groter zijn, dan weten ze dus dat ik verder heen ben, en kunnen ze van de voorgaande menstruatie uit gaan...

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 18:06

Bij alle zwangeren op mijn werk (dit jaar 7) werd er door de verloskundige bij de eerste afspraak een echo gemaakt. Er werd bij hun dus geen rekening gehouden qua uitrekendatum met de laatste menstruatie. Er zijn nu 2 mensen bevallen al, bij de ene was het een keizersnede want kind lag in stuit en bij mijn andere collega kwam het kind 4 dagen na de uitgerekende datum. Wel lastig hoor, als je met 2 mannen en vier vrouwen op één gang zit en de helft van de vrouwen is bezwangerd. Ach, per februari zijn ze er weer. Ben nu bij beide moeders op kraamvisite geweest, de kindjes zijn reuze lief hoor maar ik ben nog steeds van mening dat kittens en puppies aandoenlijker en leuker zijn; met mijn moedergevoel wordt het dus waarschijnlijk nooit meer iets.

Maar ik zou me zomaar voor kunnen stellen dat het bij iedere verloskundige anders gaat want alle zwangere collega's wonen in dezelfde regio en hebben allen dezelfde verloskundige.

Begin je trouwens al iets te zien bij jou? Zwangere collega nr. 7 is nu 18 weken en die begint echt al een buik te krijgen. (het begint al onder haar maag) Vraag mij af hoe groot haar buik zal zijn wanneer ze verder gevorderd is.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 18:39

Riette, ik zou een echo aanvragen, heb ik bij allebei gedaan, gezegd dat ik niet precies wist wanneer de laatste ongesteldheid was... ze zijn namelijk niet zo vlot met echo's hier.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 18:42

Bij die verloskundige van mijn collega's krijg je er standaard één, omdat zij zekerheid hebben wil. Je hebt recht op één en in speciale gevallen doen ze het vaker. Maar bij Nelleke krijg je er dus altijd één (of het of je nou wil of niet is, durf ik niet te zeggen).

Dees

Berichten: 18950
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 18:54

Wat leuk, een kleine Riettetje....
Geniet er maar van, laat ze maar de zure bommen voor je aanslepen!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 10:28

Mijn eerste afspraak voor echo is dus ok al gemaakt. Daarbij gaan ze dus WEL uit van de eerste dag van de laatste menstruatie, en dan 12 weken daarna. Dan is het kindje ongeveer 5cm en kun je iets van structuren herkennen, echo je eerder dan is het een stuk lastiger.
Op zich kun je nog niet veel zien, ik ben ook nog maar 8 weken zwanger. Maar mijn borsten zijn dus al flink gegroeid, en ik heb vaak last van opgezette darmen (had ik vroeger ook heel erg), en ga denk ik vanmiddag toch maar een nette joggingbroek (bestaat dat?) kopen, want ik kom nu iedere dag misselijk van mijn werk, omdat mijn broek te strak om mijn buik zit (door de opgezette darmen).
Mischien dat ik het dan ook maar moet vertellen. Ze weten dat ik dagelijks buikpijn heb, maar, "het gaat ook rond", zeggen ze dan....
Tsja, bij mij gaat het dus nog 7 maanden rond???

Gisteren kwamen mijn zus en zwager+kids een kadootje brengen: 2 baby-rompertjes maatje 50. Heel lief met beertjes erop.
Ik mag ook van hun de wieg gebruiken (daar heeft mijn nichtje in gelegen) en mijn zus had nog een hele doos met baby-goed dat ik ook wel mocht hebben. Broekjes en truitjes vanaf maat 50.

Marc kan zich er nog niets bij voorstellen zij hij, zo pietepeuterig, die rompertjes. Voor mij is het dan denk ik anders, ik heb 2 zomers opgepast bij mijn zus, de eerste was alleen mijn neefje er, die was toen 3/4 jaar, de tweede zomer was mijn nichtje er, en die was nog maar een paar maand. Dus ik ben wel wat kleins gewend, hoewel, van jezelf is natuurlijk altijd anders.

Maarre, iets anders: weten jullie ook leuke sites met namen+betekenissen? Want om er maar Riette(tje) of Marc(je) van te maken is ook niet echt origineel. Toch?