Emile Ratelband versus Yvonne Kroonenberg

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9663
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:47

Allereerst is zwangerschapsverlof geen half jaar, maar 2 x 6 weken. En dat mannen meer verdienen dan vrouwen voor hetzelfde werk is simpelweg schandalig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:48

'We' hebben zeker nog nooit van zorgverlof gehoord of van ouderschapsverlof voor vaders? Blijkbaar werk ik bij een heel modern bedrijf dan?
En Desiree: 'changes of anything coming from Mars are a million to one, the said'.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:52

is een goed liedje!

Zorgverlof is onbetaald verlof en zwangerheid gebeuren voor mannen is maar 2 weken.
Laatst bijgewerkt door Prima op 25-11-02 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:53

zeurtjes!! Jullie vrouwen hebben het al zoveel makkelijker in deze maatschappij!!! Lachen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:54

Prima schreef:
zeurtjes!! Jullie vrouwen hebben het al zoveel makkelijker in deze maatschappij!!! Lachen


O? Hoezo dat?
ik zou jou wel eens een kind willen zien baren..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:56

lis"]
Allereerst is zwangerschapsverlof geen half jaar, maar 2 x 6 weken. En dat mannen meer verdienen dan vrouwen voor hetzelfde werk is simpelweg schandalig!!
[/quote]

op de tue hier wel lis, een HALF jaar, echt waar! en hoe minder ze werken, hoe langer het zwangerschapsverlof. het is echt te gek voor woorden. maar....... niet alle vrouwen worden zwanger en ze dienen zowiezo hetzelfde uitbetaald te krijgen voor dezelfde energie en moeite die ze er in steken. Het is veruit onrechtvaardig. toch is er geen haan in de politiek die er naar kraait.....

[quote="Prima schreef:
zeurtjes!! Jullie vrouwen hebben het al zoveel makkelijker in deze maatschappij!!! Lachen

Oj a? zwangerschap en bevalling, en menstruatie, minder vrijheid, als minderwaardig beschouwd worden is gemakkelijk? hm. ik vind gemakkelijk toch iets anders....

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 18:12

He Prima, meen je dit allemaal of l ul je maar wat?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 18:27

Bij Prima weet je het nooit *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 18:29

Prima schreef:
zeurtjes!! Jullie vrouwen hebben het al zoveel makkelijker in deze maatschappij!!! Lachen


Gelukkig zijn er nog jongens zo als jij om het gezellig te houden, dat bedoel je toch? Ruilen mop? 1 dagje maar.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 18:36

He wat denken jullie zelf, 1 korreltje zout he!!

Desiree"]

[quote="Prima schreef:
zeurtjes!! Jullie vrouwen hebben het al zoveel makkelijker in deze maatschappij!!! Lachen

Oj a? zwangerschap en bevalling, en menstruatie, minder vrijheid, als minderwaardig beschouwd worden is gemakkelijk? hm. ik vind gemakkelijk toch iets anders....
[/quote]
Daar kan je voor kiezen meen ik.....

Dacht je dat mannen het zo fijn hebben. Wij kunnen geen sex hebben tijdens de menstruatie, maar willen/moeten eigenlijk wel. moeten minstens 1 keer in de drie dagen iets anders lozen naast het gebruikelijke. Klaarkomen kunnen jullie vaak achter elkaar en mannen vaak niet echt. We moeten geld verdienen, en het liefst veel, voor de vrouwen. Vrouwen krijgen bijna altijd het kind toegewezen, want dat is beter. En vangen ook altijd alimentatie. Wij gaan eerder dood, statistisch gezien. Hebben meer stress en moeten opboksen tegen het zogenaamde onrecht die jullie menen te hebben. Poeh Slapen
Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 18:37

Prima, is het nu de bedoeling dat wij de vooroordelen en misvattingen eruit gaan vissen????

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 18:40

Prima"]
He wat denken jullie zelf, 1 korreltje zout he!!

[quote="Desiree"]

[quote="Prima schreef:
zeurtjes!! Jullie vrouwen hebben het al zoveel makkelijker in deze maatschappij!!! Lachen

Oj a? zwangerschap en bevalling, en menstruatie, minder vrijheid, als minderwaardig beschouwd worden is gemakkelijk? hm. ik vind gemakkelijk toch iets anders....
[/quote]
Daar kan je voor kiezen meen ik.....
[/quote]

alleen voor de eerste 2 en dan nog, stel je voor dat alle vrouwens besluiten om niet meer zwanger te raken/te bevallen....

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:46

Prima schreef:
zeurtjes!! Jullie vrouwen hebben het al zoveel makkelijker in deze maatschappij!!! Lachen

Oj a? zwangerschap en bevalling, en menstruatie, minder vrijheid, als minderwaardig beschouwd worden is gemakkelijk? hm. ik vind gemakkelijk toch iets anders....
[/quote]
Daar kan je voor kiezen meen ik.....

Dacht je dat mannen het zo fijn hebben. Wij kunnen geen sex hebben tijdens de menstruatie, maar willen/moeten eigenlijk wel. moeten minstens 1 keer in de drie dagen iets anders lozen naast het gebruikelijke. Klaarkomen kunnen jullie vaak achter elkaar en mannen vaak niet echt. We moeten geld verdienen, en het liefst veel, voor de vrouwen. Vrouwen krijgen bijna altijd het kind toegewezen, want dat is beter. En vangen ook altijd alimentatie. Wij gaan eerder dood, statistisch gezien. Hebben meer stress en moeten opboksen tegen het zogenaamde onrecht die jullie menen te hebben. Poeh Slapen
Knipoog
[/quote]

Dat kiezen doe je meestal met z'n tweeen toch? En de meeste mannen KUNNEN ECHT NIET minder werken hoor, carriere he!
Oh Prima, ik vind het zo errug voor je.....!!!!

dems75

Berichten: 3881
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:02

Ach dames, we moeten het de heren op dit forum niet kwalijk nemen dat ze zulke onzin uitkramen. Ze kunnen immers maar van 1 hersenhelftje gebruik maken terwijl wij vrouwen beide gebruiken. Het is niet hun schuld dat ze zo onnozel zijn...laten we wat begrip voor ze opbrengen. *LOL*

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:50

Ach Prima vind het leuk om te provoceren, he Prima Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 10:33

Prima schreef:
Dacht je dat mannen het zo fijn hebben. Wij kunnen geen sex hebben tijdens de menstruatie, maar willen/moeten eigenlijk wel. moeten minstens 1 keer in de drie dagen iets anders lozen naast het gebruikelijke. Klaarkomen kunnen jullie vaak achter elkaar en mannen vaak niet echt. Knipoog

Hechten mannen daar ZOVEEL waarde aan? Sjezes, dan zijn ze nog zieliger dan ik dacht! Koop dan een opblaaspop man, want kennelijk maakt het dan niet meer uit waarmee je het doet....

En dan over stress gesproken; De meeste gezinnen zijn 2 verdieners. HEt is ook niet gemakkelijk meer om rond te komen van 1 inkomen, dus vrouwen en moeders MOETEN vaak werken. Ooit werd gestreden voor het recht om te werken, maar het recht om NIET meer te werken schijnt niet meer te bestaan. Dat brengt stress mee. In de praktijk is het namelijk nog zo, dat mannen alleen maar hoeven te werken, maar vrouwen NAAST hun werk het huishouden in hun eentje doen en ook de kids.

HEt is heel rechtvaardig dat kinderen meestal naar de moeder gaan:
- zij heeft het kind 9 maanden bij zich gedragen
- zij heeft het kind gebaard.
Dit is zo'n voorsprong op de vader, die kan hij niet meer inhalen, tenzij de moeder waardeloos is t.a.v. haar kinderen. Ja, die vrouwen bestaan.
- vervolgens is de moeder die ze borstvoeding geeft en dus een hoop slaaptekort krijgt
- de eerste jaren zowiezo meestal de moeder die de kinderen opvoedt.
- Het eerste waar een kind (zelfs volwassen mensen) in een primitieve emotie zoals angst om roept is "MOEDER!!!!!!!". Dus, we voelen ons veiliger bij onze moeder en zijn meer op haar gericht dan op onze vader.
Het is dus beter dat het kind naar de moeder toe gaat.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 07:39

Leuk dit *LOL* . Ik ben erg blij dat ik een vrouw ben en geen man. Ik verkeer gelukkig in de prettige omstandigheid dat ik een baan heb waarin ik me niet (meer) hoef te bewijzen en net zo veel verdien als mijn mannelijke collega die bovendien ouder is. Ik wordt gewaardeerd om mijn inbreng in ons bedrijf en niet be/veroordeeld om mijn vrouw zijn. Dus op dat vlak hoor je mij niet klagen (hoewel ik me bewust ben van het feit dat dit misschien wel een luxe situatie is). Verder moet ik er niet aan denken dat ik me iedere dag zou moeten scheren Bloos , me iedere dag zou moeten bewijzen dmv haantjesgedrag. Ik denk dat je in deze tijd een beetje in een overgangsfase zit waarin je als vrouw allerlei kanten op kunt (huismoeder, carrierejager of iets daar tussen in), terwijl mannen een beetje doelloos rondwalen heb ik af en toe wel eens het idee.

Wat YK betreft, ik kan genieten van de humor in haar boeken en ook op de tv lijkt het me een leuk mens. Het feit dat ze paardrijdt geeft haar bij mij al een streepje voor. En over Ratelband wil ik het eigenlijk niet hebben, dat vind ik echt een zak van de eerste orde .

Zwangerschapsverlof is toch wettelijk 16 weken Verward . De kosten van dit verlof worden overigens niet door het bedrijf gedragen maar door een apart fonds. En Prima, soms kies je niet bewust voor kinderen maar wordt je toch zwanger. En om er dan voor te kiezen om 'het weg te laten halen' dat is toch wel een hele stap hoor en van een andere orde wat mij betreft. Ik kan het weten Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 10:23

ok, een hele stap. Maar ook voor mannen zijn er hele stappen te nemen die vrouwen niet hoeven hé?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 15:32

Absoluut dus laat mij maar lekker vrouw zijn *LOL* hoewel, waarschijnlijk denk ik daar over een maand of 6 anders over en zou ik dat stukje graag aan mijn liefhebbende echtgenoot overdragen. Over het algemeen ben ik erg happy met de sexe die mij is toebedeeld.