Afzeggen voor een feestje ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Re: Afzeggen voor een feestje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:29

Ik ken het, vier vanavond mijn verjaardag en heb de laatste 5 minuten zo'n 6 afmeldingen gehad. Heel fijn inderdaad dat ze het optijd zeggen, en vooral ook niet laten weten. Het is dat ik het zelf 'vroeg'! Ag, ik vermaak me wel met de rest die wel komen. Aan de ene kant denk ik dan *^*$^*^. Maar gelukkig zijn er ook nog wel lieve mensen. Een goede vriendin is vandaag gedumpt door haar vriendje, maar die maakt gelukkig wel tijd om te komen. Al is het maar een half uurtje Lachen

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:35

Ik kreeg vaak genoeg smsjes dat ze niet kwamen de avond van mijn feestje.
Ik ben dan ook op een poedersuiker jarig.. Begin zomervakanie.Iedereen is dan op vakantie enzo.
maar dan nog. Scheve mond

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:38

Ik ben 26 juli jarig midden in de vakantie vaak.Iedereen is dan ook eigelijk altijd op vakantie..Maar vier het nu al drie jaar gewoon te vroeg...En iedereen komt vaak dan toch Lachen

Vier het nu 30 juni en ben wel benieuwd hoeveel mensen echt komen!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:41

Ik kreeg net al te horen, ja als je mij komt halen met de auto en me ook weer terug brengt dan kom ik wel. JAA DAAG!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:48

Ja, dat had ik vorig jaar nou ook. Alleen mn beste vriendinnen hadden er tijd voor gemaakt, de rest belde allemaal de laatste dag nog af, terwijl ik er ook nadrukkelijk bij had gevraagd of ze het op tijd door wilden geven als ze niet konden. Nouja, ik dus lekker taart gegeten met mn vriendinnen en een supergezellige avond gehad.
Kreeg ik weken later de vraag: 'Goh, wanneer vier je je verjaardag nu, want de vorige keer was er niemand'. Ja duhhh, ze kunnen dat feest in hun **** stoppen en voor dit jaar ook Vork

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:51

Ik heb dit jaar ook afgezegd voor aantal feestjes, maar: wel altijd netjes van te voren. Waarom? omdat ik die mensen niet echt ken en het vage vrienden zijn. Voor echte vrienden kom ik altijd, tijd of geen tijd Lachen

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:54

Opzich als ze afbellen de laatste minuut. Vind ik nog niet zo heel erg. Ja het is niet erg netjes. Maar je hebt ALLE boodschappen al in huis gehaald, voor niks Boos!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:56

Het is erg onbeleefd als ze zoooo laat afbellen... maar positief bekijken Tong uitsteken zij bellen iig nog af, er zijn zat mensen die gewoon niets laten horen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:57

ik had het vorig jaar met mn verjaardag. Ik had ruim van te voren iedereen al uitgenodigd (zo'n 2 maanden) ging een beetje tussen neus en lippen door, dat wel.
Iedereen een uitnodiging gestuurd via de post (werd 21, groot feest,zaaltje gehuurd, muziek, warm-koud buffet)
Daarna gehyved en gemaild, leuke reacties gekregen. Ze hadden die avond al vrij gehouden.

Van bijna 50 mensen de bevestiging gekregen dat de bleven "eten", een stuk of 15 mensen kwamen later.
Intotaal waren er hoogui 40 mensen gekomen, waarvan er maar een kleine 20 waren voor het eten.

Gelukkig heeft mn vriend een grote familie, en hebben we (lastminute) nog ongeveer z'n hele familie uitgenodigd om te komen eten. Betalen voor die 50 man moest ik toch, het eten stond al klaar!

Ik heb geleerd dat ik dit dus nooit meer doe. Krijg toch lekker de PIEP, ik nodig alleen mensen uit waarvan ik zeker weet dat ze echt bevestigen of afzeggen.

Mn vriendengroepje zie ik zo regelmatig dat ik ze altijd gewoon een week van te voren nog vraag, maar de rest....

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 20:04

Welshcobfan schreef:
Het is erg onbeleefd als ze zoooo laat afbellen... maar positief bekijken Tong uitsteken zij bellen iig nog af, er zijn zat mensen die gewoon niets laten horen!

Inderdaad, ag zo weet je weer wie je echte vrienden zijn Knipoog

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 20:08

::)
De ervaring leert: mensen die komen omdat ze echt willen komen en niet met tegenzin gaan, zijn het gezelligst!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 20:09

Dus bij jou was het gezellig Eve_lien Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 20:26

Welshcobfan schreef:
Ik heb dit jaar ook afgezegd voor aantal feestjes, maar: wel altijd netjes van te voren. Waarom? omdat ik die mensen niet echt ken en het vage vrienden zijn. Voor echte vrienden kom ik altijd, tijd of geen tijd Lachen

Precies, zo weet je meteen wie je echte vrienden zijn!

Ik heb mijn feestje ook nog steeds niet gegeven.
Had het eigenlijk vorige week geplant, maar toen was beste vriendinnetje het ergeten en had kaartjes besteld voor een ander feest (tevens had ze voor mij besteld Vork omdat ze dacht dat ik ook wel heen wou)

Ikkuh, ja ik wou eigenlijk mijn feestje geven
Nou was het gelukkig al niet duidelijk wie er kwamen.. (had nog niet echt officiele uitnodigingen gestuurd)
Dus heb mijn feestje zelf maar afgezegt en ben gezellig met een paar vriendinnen naar dat andere groote feest gegaan!

Ennuuh.. Gefeliciteerd uiteraard!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 20:34

L_iek schreef:
Dus bij jou was het gezellig Eve_lien Knipoog

Jaa was leuk *LOL*.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:13

Niet zoals het hoort. Kijk als je kunt en je hebt eigenlijk geen zin zeg dit dan direct. Je kunt vaak ook uit de aanname van de uitnodiging al merken of iemand wel of geen zin heeft in hetgeen je zou willen. Ik zou de mensen die afmelden vanwege examen of banketstaaf smoes hierop aanspreken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 13:49

de laatste keer dat ik mijn verjaardag gevierd heb,is al jaren geleden,denk nu een jaar of 13 geleden,ik was samen met een collegaatje ong dezelfde tijd jarig,en er werd een beetje op het werk gezeurd dat iedereen wel zin had in een leuk feestje...

nou ja,van het een kwam het ander,omdat ik gewoonweg beter bereikbaar woonde voor het gros van de mensen op het werk,besloten we bij mij thuis een feestje te houden...

samen met dat collegaatje dus,er zouden een man of 40 komen,en owww wat hadden ze er zin in.... Ja

we hebben nog boodschappen gehaald,veel lekkers in huis gehaald,en die avond kon beginnen,uiteindelijk zijn er een man of 10 a 15 gekomen,welke zich als beesten gedroegen,toen ze weg waren was mijn huis echt een ravage,overal drank(rode wijn),overal flesjes bier,chips lag dor het hele huis,en er had er 1 staan kotsen en niet opgeruimd op het balkon...echt een bende...

de andere 25 die zouden komen hebben zich niet afgemeld,daar was dus wel eten voor gehaald en drinken enz enz...

ben de hele dag erna bezig geweest met opruimen en wijnvlekken uit de vloerbedekking te halen...

daarna heb ik het niet meer gevierd,en ik moet zeggen,bevalt me prima,alleen mijn ouders bellen als ik jarig ben en feliciteren dan,voor de rest is het heel erg rustig,en mensen die ik nu leer kennen weten niet eens wanneer ik jarig ben,ik zeg zelden de datum,vind het ook totaal niet belangrijk,en niets om te vieren dat ik een jaar ouder wordt,ben inmiddels in de leeftijd dat je niet zo blij meer bent dat er weer een jaartje bijgekomen is Haha!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:56

Misser schreef:
Als ik niet kan, zeg ik altijd wel van tevoren af (ligt er ook aan hoe lang je het al weet enzo). Anders zeg ik dat ik het nog niet weet en dat kan wel op het laatste moment cancelen worden, maar dan heb ik dus al wel gezegd dat ik het nog niet wist.
Ik probeer meestal wel even te gaan, al is het maar een uurtje.

Ik had gister twee verjaardagen en een etentje, maar ben wel overal heen geweest, ook al was het niet overal even lang.

Vanessa24 schreef:
Ik ben zo'n muts die regelmatig niet op kom dagen op verjaardagen terwijl ik niet heb afgebeld, waarom niet? Omdat ik het vergeet dat degene zijn/ haar verjaardag viert. De meeste mensen weten het en bellen me de avond ervoor nog op of op de avond zelf. En ja, ik schrijf het in de agenda...

Kop op, ook al komen er een handjevol mensen.. dat soort feestjes zijn altijd de leukste Knipoog

Mag ik eerlijk zeggen dat ik dit dus best asociaal vind...
Als iemand niet de moeite neemt om even in z'n agenda te kijken, dan hoef ik diegene ook niet per se op m'n verjaardag te hebben.

@TS: wel een leuke avond gehad?

Natuurlijk mag jij zeggen dat je het asociaal vind, maar ik kan er ook niets aan doen dat ik het vergeet. Ik heb een agenda, daar schrijf ik het ook in, maar als ik er vervolgens niet in kijk of ik stel mijn alarm niet goed in... tja dan gaat het fout.
Overigens ben ik wel eerlijk, als ze aan mij vragen waarom ik er niet was kom ik ook niet met smoesjes aan maar zeg ik gewoon dat ik het vergeten ben.
Daarom ben ik blij dat de mensen mij kennen en mij daarom een avond ervoor nog even een belletje geven zodat ze zeker weten dat ik het niet vergeet.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:37

Er zullen vast hele populaire bokkers zijn met heel veel vrienden Cool
Maar als ik 30 man zou willen uitnodigen voor een feestje dan zou ik dus ook kennissen moeten uitnodigen.

Nu is het zo dat de meeste mensen het al druk genoeg hebben en helemaal geen zin hebben om naar een feestje van een of andere kennis te gaan die ze normaal ook niet zo vaak zien. Al was het alleen maar omdat ze dan het grootste deel van de aanwezigen niet kennen.

Zelf vind ik kleinere feestjes van 10 tot 20 man leuker. Bij grotere feesten zou ik ook eerder afhaken met de gedachte van ach eentje meer of minder missen ze toch niet op zo'n groot aantal.

Zou overigens wel zo netjes zijn om keurig af te bellen.
Zou dan wel een smoes gebruiken want om botweg te zeggen dat ik geen zin heb om bij allerlei mensen te zitten die ik niet ken vind ik dan weer net wat te ver gaan.