Goed netto maandloon ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 15:51

Ik verdien bruto 1361 euro en netto 1224 euro en ik werk 36 uur.
Het is te doen voor mn 22ste.Maar meer is altijd welkom.Gelukkig dat ieder jaar de CAO veranderd en dat ik ieder jaar ouder wordt Haha!

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 15:57

Heb je daarvoor nog een bepaalde opleiding gehad ?
Zoiets zie ik misschien ook wel zitten in de toekomst Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 16:03

pmarena schreef:
Heb je daarvoor nog een bepaalde opleiding gehad ?
Zoiets zie ik misschien ook wel zitten in de toekomst Lachen


Tegen wie heb je het nu?

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 16:25

Tegen jou omdat het antwoord van Jenna er nog niet stond toen ik dit bericht intikte Lachen .

Maar van de anderen ben ik ook wel nieuwsgierig , het gaat er natuurlijk wel om wat je functie precies is , wat voor voor vooropleiding je hebt gedaan , het aantal uren dat je werkt en hoe oud je bent , anders heb je nog geen vergelijkingsmateriaal Lachen .

Maar ik vroeg aan jou , of je nog een bepaalde opleiding gehad moest hebben om daar te kunnen beginnen.
Ik zelf heb m'n HAVO-diploma , kan ik daarmee eventueel ook aan zoiets beginnen ?

Ik d8 eigenlijk dat de overheid niet zo gek veel betaalde , maar wat ik tegenwoordig hoor valt dat dus alles mee Lachen .

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 16:34

Ik heb Mavo-D (door omstandigheden, vertel ik liever alleen via PB), een politie-opleiding en beveiliging gedaan. Eigenlijk heb ik mezelf bij de Keuringsdienst binnengebluft. Ik ben begonnen als telefoniste/receptioniste. Van daaruit ben ik steeds meer taken van een collega over gaan nemen, zoals het vervaardigen van Processen-Verbaal aan het OM en het maken van Exportverklaringen voor multinationals.
Ook handel ik klachten van consumenten af en onderhoud telefonisch en schriftelijk contact met de OM’s .
Eigenlijk ben ik een manusje van alles.
Intern heb ik alleen een cursus Word gevolgd en een cursus ISI. Ik had al mijn typdiploma.

Mocht je meer willen weten, kun je wel PB-en, goed?

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 16:41

Leuk Lachen !!

Da's wat ik ook wel zie zitten , beginnen als manusje-van-alles , gewoon breed inzetbaar allerlei dingetjes doen en dan langzaamaan wat doorgroeien in moeilijker dingen en kijken wat je ligt , dat uitbouwen.
Heb ik hierin eigenlijk ook gedaan Lachen

Je hebt alles zo duidelijk neergeschreven , heb geen vragen verder Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door pmarena op 13-08-02 20:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Cowgirl

Berichten: 23769
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 18:04

ik zie het allemaal al, ik moet een andere baan. Haha!
Weet iemand nog een leuke baan? Schijnheilig

Ik denk inderdaad dat ik dan onder productie val(weet zwel zeker)pmarena.

Pietje Puk
Berichten: 42
Geregistreerd: 09-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:28

ik heb een leidinggevende baan in de reclame wereld en verdien ca. 5500 euro bruto per maand.

Ik heb een HBO opleiding en werk ca. 55 uur per week.

Overigens worden in dit topic appels met peren vergeleken want je moet ook naar de overige arbeidsvoorwaarden kijken. Zo krijg ik mijn maandsalaris dus 13 keer. En nog een winstdeling. Dat maakt wel verschil met 12x het "kale" salaris

Silvia

Berichten: 3274
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 21:30

Jenna schreef:
Ik verdien bruto 1361 euro en netto 1224 euro en ik werk 36 uur.


Zo, in die belastingschaal van jou wil ik ook wel zitten!! Knipoog
Omgerekend betaal jij nl. +/- 10% belasting.... werk je in Monaco of zo?

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 21:30

Oke, dat klopt, vooral die winstdelingen en optieregelingen kunnen leuk optellen... Hoewel die opties erg tegenvallen de laatste tijd Knipoog
Leaseauto's zijn weer wat minder aantrekkelijk tegenqwoordig, kost veeeeeeeeeeeeel belastinggeld!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 09:14

Als ik me niet vergis ligt het inkomen van Jan Modaal (= de gemiddelde nederlander) rond de 1500 euro. En daar moet ie dan zijn vrouw en 2 kinderen ook van onderhouden. Ik geef toe dat je met paard niet echt als Jan modaal door kan gaan... Dan zou hij zijn vrouw en kids ook uit werken moeten sturen!?!

Dees

Berichten: 18950
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 10:11

Ja, wellicht heeft Jan zijn vrouwtje en zijn minderjarige dochter wel ergens "uitstaan".... en zijn 16 jarige zoon is verantworodelijk voro de wietplantage op de zolder Haha!
Gut, dat zou wat wezen... Sigaar

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 15:11

Silvia"]
[quote="Jenna schreef:
Ik verdien bruto 1361 euro en netto 1224 euro en ik werk 36 uur.


Zo, in die belastingschaal van jou wil ik ook wel zitten!! Knipoog
Omgerekend betaal jij nl. +/- 10% belasting.... werk je in Monaco of zo?
[/quote]

Dat heb ik ook, hoor. Ik verdien Bruto ook 1300-zoveel euro en netto dus het bedrag dat ik al eerder heb genoemd. Dat ligt aan de indeling van het Rijk. Val je onder het Rijk, betaal je anders belasting (veel minder)
Het jammere hieraan is dat ik ook niets terugbeur aan het eind van het jaar.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 15:49

Achter mijn salaris kan je zo komen door a.s. lente het belastingboekje te kopen in Finland. Daar staat precies in hoeveel geld ik verdiend heb en wat mijn vermogen is. Leuk land dat Finland Frusty

Maar goed, dan zal je toch eerst naar Finland moeten komen. Ik zet het niet hier op Bokt. Per PB antwoord ik alleen maar als ik een baan aangeboden krijg waar ik zo'n 50% meer verdien (tja, Nederland is toch wel duur..)

PS: Ik geloof dat Jan Modaal daar ook nog belasting van betaalt, of was dat netto?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:26

Ja raar eigenlijk dat mensen hun loon niet op bokt willen zetten, alsof het iets is om je voor te schamen. Raar is die westerse cultuur soms..
Ik werk nog niet, maar 'klus' bij, krijg momenteel 20 euro per uur netto. Dus dat is best aardig voor mijn leeftijd.

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-02 19:28

Wauw , da's zelfs behoorlijk goed !
Wat doe je dan , en krijg je zwart uitbetaald zeker Knipoog ?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 20:13

ja het is zwart! Bloos
Werk op een makelaarskantoor, van kennissen die bulken van het geld. Ze zijn heel vrijgevig, zeggen steeds dat studenten het tegenwoordig zo zwaar hebben, en dat kan ik natuurlijk alleen maar beamen! *LOL* Dus hebben ze me de kans gegeven om even lekker bij te verdienen in de vakantie. Alhoewel er weinig van overblijft, als je DA rekeningen binnenkrijgt van 500 euro, maar ja. Ben wel happy met mijn salaris!

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-02 20:24

Ja ik zou maar m'n best doen daar , dat is prettig geregeld zeg Tong uitsteken

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 22:30

Ik werk bij de benzinepomp,19 uur per week en ik heb 525 euro netto per 4 weken.
Ik ben 19 jaar,en dan zitten er nog geen toeslagen bij,zoals avonden werken en weekenden.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 23:23

Er zijn ook mensen die ( heel begrijpelijk) hun slalaris niet op i-net kunnen zetten..
Bovendien.. het is sowieso heel moeilijk vergelijken..je hebt hier, behalve wat 'amusement' verder weinig aan volgens mij.
ik bedoel..
er zijn verschillende vooropleidingen/geen opleidingen/ studies hbo/wo,werkervaring, branche, etc etc.

Maar voor iedereen die het weten wil:

- ben consulent werk & inkomen, ik word gedetacheerd aan div.
gemeentes ( uitdagend + afwisselend werk+veel leren in relatief
kortere periode dan op 1 werkplek)
ben dus zelf geen ambtenaar; werk bij een commerc. bedrijf met
groeimogelijkheden, niet geheel onbelangrijk. Cool
- Ik werk 36 uur ( heb flexibele werktijden tussen 7:00 en 18:30) Slapen
- Ik zit rond de 1900 euro br., met daarbij
- een auto v.d. zaak ( op bijtelling na vrijwel 'gratis'; tank- en service
pas voor binnen-en buitenland, verder alles declareerbaar).
- heb jaarlijks winstuitkering (+vak. geld..)

Zonder de auto zou ik er een paar honderd euro erbij hebben ( logisch), maar ik had geen auto dus de leaseautokwam erg goed van pas, vooral ook de trekhaak Haha!.

Ik heb afgerond HBO + een 8 weken durende full-time-opleiding voor m'n werk gedaan. Dit is m'n eerste echt werkjaar, ben in juli afgestudeerd. En m'n opslag 2 x per jaar ( tot nu toe Haha! ) bedraagt ca. 140 euro br. per keer.

Ik klaag niet, maar wil wel elk jaar leuk omhoog *LOL* Vork

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 00:46

Hmmm, dat bruto=bijna netto is niet verkeerd nee,....

Ach, ik ben nog aan het investeren in mijn toekomst,... Een 2 jarige duale HBO studie van zo'n € 4.500,-- per jaar.... Particuliere opleiding voor 1 dag in de week naar school. Het is veel geld, maar als het goed is verdient dit zich uiteindelijk weer terug.

Met alle respect: wil je in de maatschappij van tegenwoordig een leuk salaris verdienen, moet je goed beslagen ten ijs komen. D.w.z. met de nodige diploma's!

Bij ons hebben ze ook een goede CAO, met goede secundaire arbeidsvoorwaarden, premievrij pensioen e.d. Daar moet je ook goed op letten bij een baan, niet alleen de dinero's tellen hoor!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 01:37

Niet alleen Albert en ik hebben een goed salaris, Kyra verdiend ook nog eens 112,48 euro netto in de maand Haha!
Is ze nu de meest verdienende Bokthond?

Dees

Berichten: 18950
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 09:41

Jouw hond levert in ieder geval meer op dan mijn twee katten te zamen!

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 13:21

Ik werk zelf momenteel als PA in de IT branch gedetacheerd, maar ik hou van mijn brutobedrag netto niet zo 'veel' over. Nu werk ik ook 32 uur, omdat ik meer niet red met mijn deeltijdstudie (of wil). Voordeel is dat ik nog thuis woon, maar ik zou wel meer willen verdienen. Ik zal zo wel moeten ivm het zoeken naar een eigen huis.

Ik heb Schoevers gedaan, inclusief een kort HBO Officemanagement 2 jr. Maar eerlijk gezegd heb ik mijn studiekosten (particulier) er nog niet echt uit. Misschien ben ik wel gewoon een zeur hoor Knipoog
Op zich is het niet verkeerd, maar financieel red ik het er niet meer strakjes ben ik bang.

Tsja, een eigen paard zit er voorlopig niet in Boos! Sparen dus, maar ik moet wel zeggen dat ik net wel redelijk luxe op vakantie geweest ben naar Zuid-Afrika. Daarentegen ben ik vorig jaar niet weggeweest Gaaaap
Laatst bijgewerkt door Myke op 15-08-02 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 14:32

Prima"]
[quote="orri schreef:
Ik verdien voorlopig nog niks Haha! maar mijn man verdient iets meer dan 4800 euro bruto per maand. We hebben dan wel een netto hypotheek last van 1500 euro, 2 paarden, oppas voor de kinderen, reiskosten, gas en licht, etc.


Geef mij die baan maar dan!! Hij verdient het dubbele van mij man!
[/quote]

Hij is dus System Engineer bij Cisco Systems Int. (ontwerpt netwerken, werkt in het lab). 30 jaar oud.

Maarreh... je kunt je CV afgeven hoor... dan sturen we hem wel door naar de interne afdeling Haha!
Er is zoiets als een beloning als iemand aangenomen word die jij aanbrengt Haha! *LOL*

Heeft zich opgewerkt dmv training en cursussen die Cisco aanbiedt aan zijn employees, heeft namelijk verder een masters in recht en psychologie. Geen IT achtergrond.
Laatst bijgewerkt door orri op 15-08-02 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt